Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2493
En smule irriterende at maskiner med sammenlignbar konfigurasjon til Macbook Pro 15 tommer,
med 4k skjerm
og bedre lyd
og bedre prosessorhastighet
og like fine med aluminium osv. og like bra vektklasse
også egentlig,

ofte mangler minidisplayport
så man kan koble i en 4k monitor ekstern. Det stopper nok mange selskaper faktisk med høye standarder fra å kjøpe Dell, HP og Asus til rundt 15-20.000
og PC produsentene må tape masse penger på dette fra for lite salgsvolum vil jeg tro?

Når det blir lagt ut på anbud kommer imidlertid brukervennligheten høyt opp og mange nye anbud skal opp i år i det offentlige. Da må PC produsentene ha noe bra å tilby og med Windows 10 nå da bugsa er fiksa endelig er det ikke noe særlig mer vanskelig faktisk, modulbasert og det hele.

Dere kan sjekke selv hva dere finner på prisjakt med filterteknologien:

15 tommer med de høyeste oppløsningene innaforbi prisen og stor nok ssd disk selvfølgelig, ellers blir maskinen betydelig slappere, på mac også.

Det burde være 5-8000 å spare på å kjøpe PC men, thunderbolt og dockingstasjon er ikke like fornøyelig egentlig etter min mening som å koble i ustyret når en kommer hjem og ha en mer permament arbeidsplassfølelse hjemme.

Men tross alt kanskje verdt såpass mange tusenlappene da når man får bedre innmat for prosessering?
Et par MSI er kommer forresten også opp.

man kan selvsagt spare mer penger på å gå ned i skjermstørrelse, til 13 evt. 14 men da blir ekstraskjermen/e enda viktigere og man må bøye seg over maskinen for å lese eposten som jeg i hvert fall har oppe på den bærbare og minidisplayport tilkoblingen kjempeviktig...

med mac blir det (i) 28.000 nok for like bra prosessor med macbook 15 ifølge en buddy på Dell og da blir det i hvert fall 8000 å spare inkl. mva, sånn cirkus for 15 tommeren, jeg har alltid syntes de burde inkludere mva menmne, det er villedende for forbrukeren og de sier det er fordi det offentlige spør om så mye hjelp hvis de kjøper.

Hva anbefaler folket for det offentlige av maskin som varer og som kan drasses hjem på også? Mange sier at de dyrere HPene er verdt penga nå men jeg er fortsatt usikker på byggekvaliteten selv. (En ingeniør kamerat spurte meg om råd, egentlig vil jeg bare ha en god maskin selv og jeg tror jeg må ned i 14 eller 13 tommer igjen som er best mulig selv så whatever faktisk menmen, kanskje noen der ute har et mykt hjerte for det offentlige fortsatt.)
Dell, HP og Lenovo har alle det du leter etter, borstsett fra aluminium-chassis og de koster ikke 15-20k.

Business-utgavene deres har utmerket byggekvalitet.