Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2777
Hei!

Bor i en sokkel leilighet med en kompis. Han vi leier av har internett over oss, men vi har litt dårlig dekning og ping. Vi har begge ASUS PCE-AC56 AC1300. Til meg er det som regel stabilit men er litt ustabilt enkelte ganger når jeg spiller Leauge of Legends. Til kompisen min er det helt jævlig.

Det ligger vanligvis på 45ms, så går det slik:
45ms - 45ms - 45ms - 800ms - 820ms - 840ms - 800ms - 45ms.

Så lurer jeg på hvordan jeg ev. skal fikse dette? Vet at routeren oppe er en P8702N - Har to stk av den selv. Kan ikke trekke kabel ifra leiligheten oppe til leiligheten vår

Prøvde WBS -> men hver gang jeg trykket "Apply", så står det "Loading..." og alternativene ble resatt. Prøvde å søke opp nettverket med scan funksjonen, fikk ingen resultat hver gang jeg prøvde..

Har ikke prøvd WPS funksjonen, men ser du som det har vært en del trøbbel med det før ihvertfall. Kanskje noen her har bedre erfaringer med modemet?
Hvis det ikke er mulig å trekke kabel ville jeg hørt med utleier om det er mulig å legge opp nettverk via såkalt powerline. Med mindre dere kan flytte aksesspunktet hos utleieren så er det trolig lite dere kan gjøre med dårlig signalstyrke. Til spilling vil også powerline være langt bedre enn selv optimale trådløse forhold.

WPS er en funksjon for å koble seg til nettverk enkelt uten å trenge lange passord. Det er også kjent som en stor bakdør og stort sett slått av. Det har ingenting med ytelsen på nettverket deres å gjøre.

Det er heller ikke utenkelig at aksesspunktet bruker overfylte kanaler, men 5Ghz er fort problematisk gjennom f.eks. gulv.
Trådstarter
Sitat av Deezire Vis innlegg
Hvis det ikke er mulig å trekke kabel ville jeg hørt med utleier om det er mulig å legge opp nettverk via såkalt powerline. Med mindre dere kan flytte aksesspunktet hos utleieren så er det trolig lite dere kan gjøre med dårlig signalstyrke. Til spilling vil også powerline være langt bedre enn selv optimale trådløse forhold.

WPS er en funksjon for å koble seg til nettverk enkelt uten å trenge lange passord. Det er også kjent som en stor bakdør og stort sett slått av. Det har ingenting med ytelsen på nettverket deres å gjøre.

Det er heller ikke utenkelig at aksesspunktet bruker overfylte kanaler, men 5Ghz er fort problematisk gjennom f.eks. gulv.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar! Hmm, får tenke litt på det - Siden vi har eget skap regner jeg med at det er på separat strømkrets, men de har kjeller - Så kanskke en powerline til kjelleren og deretter til en router blir mer effektivt! Vi får se, tusen takk for svar!