Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4231
Hallo!
i dag kommer det en og skal hente et bil prosjekt jeg har.
Jeg må ha bilen vekk i dag/morgen.
Men kjøper har ikke "alle" pengene før tirsdag/onsdag.

Jeg stoler på han, og han har ikke gitt meg noen grunn til og tive, men her sitter jeg.

Hva er det sikkreste man kan gjøre med tanke på dette?
Han skal gi meg 5000 kontant nå som en sikkerhet.

Jeg tenker og skrive kontrakt hvor vi har mitt navn + Pers nummer, hans navn + pers nummer. Også for eksempel "Selger godtar at kjøper betaler kun 5000 kontant 02.09.2016, og overfører resterende beløp på kr 25000 innen onsdag 07.09.2016"
Også at vi begge skriver under på dette...

Er jeg på villspor eller er dette "safe"?
Husk å sjekk legitimasjon da :-) Eventuelt ha med en venn som kan fungere som vitne.
Nei helt ærlig, drit i den handelen du. Er du klar over hvor mange som går i sånne feller? Jo men kjøper virket så ærlig og redelig hører man gjerne etterpå.
Om folk ikke har penger å handle for så må de pent vente til alle penga er i hånda før de ringer og skal kjøpe bil.

Skygg unna ts, kjipt å tape 25K. Før du når å forsøke å drive inn pengene så kan kjøper ha solgt bilen videre og kanskje du aldri får oppgjør om fyren er kronisk blakk og feks helt uten eiendom eller verdier.

Du er kraftig på villspor i mine øyne. Du kan like godt selge bilen for 5K og be kjøper gi resten av pengene til veldedighet.
Sist endret av frtoretang; 2. september 2016 kl. 17:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ville heller sett på det sånn, bor fyren ikke alt for langt unna så hadde ikke jeg hatt noe problem med det. ender han opp med og ikke betale hadde jeg bare henta bilen igjen. så lenge dere lager en kontrakt og det står at han ikke eier bilen før alt er gjort opp.
Sist endret av Sterol91; 2. september 2016 kl. 17:34.
FPSwhore
Trådstarter
Jeg vett litt hvem personen er, har også felles bekjente.
Fikk advokaten til min far til og skrive en kontrakt vi begge signerer, så reiner jeg med det løser seg.

likavell, takk for svar til dere 3
Har du to nøkler får han bare den ene til han har gjort opp. Da vet han at du kan hente den igjen...

Forøvrig, skriver dere en skikkelig kontrakt har du mulighet til å gå til namsmannen osv hvis han ikke gjør opp for seg.
Det du burde gjøre er at han gir deg 5000 i håndpenger i dag, og dere skriver kontrakt om overlevering av bilen så snart han har resten av pengene. Kommer han ikke å henter bilen som avtalt, samt betaler resterende, så beholder du de 5000 for bryderiet. Har gjort det slik flere ganger, både som selger og som kjøper.

edit: Så ikke at du må ha bilen bort i dag/morgen, da blir det litt annerledes
Sist endret av mr.roundtree; 2. september 2016 kl. 21:59.
Ts, sterol og superT Siden kjøper har mange dager på seg så er det null garanti for at det er noe bil å hente om betalingen ikke finner sted på onsdag. Ts kan ha rukket å selge bilen, registrere den på noen andre eller tilogmed "pella deler" fra den.

mr.roundtree sin løsning virker som en safe måte å gjøre handelen på.
Er den registrert og skal omregistreres så er det jo uansett ditt ansvar og du som skal ha papirene på eierskiftet til biltilsynet.

Selvfølgelig gir ikke dette eller noen garanti på bilen men da vil den bli stående i ditt navn til den er betalt.
Jeg kan fortelle deg hva som kommer til å skje.

Han som skal kjøpe bilen av deg kommer til å finne noen feil på bilen i løpet av dagene fra overlevering og frem til han skal betale hele beløpet, og så vil han ha bilen billigere.
Not a real gamer
retovio's Avatar
skriv en god kontrakt, og som selger så er det jo ditt ansvar og levere inn papirer om eier skifte, hold disse tilbake og behold forsikring på bilen frem til alle penger er på din konto, hvis pengene ikke dukker opp så melder du bilen stjålet til forsikringsselskapet. kan ikke dette være safe?