Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2386
Hei freak, vi er en gjeng på 3 som skal kjøre gjennom mesteparten av europa, turen varer ca 1 måned og vi er ganske hyped hele gjengen. Om dere har innspill i ting vi kan se som ikke er en typisk turist plass ville det vært kjempe flott. landene vi skal igjennom ( mest sannsynlig ) I ingen spesifik rekkefølge.

Norge-sverige-danmar-tyskland-nederland-belgia-louxenbourg-sveits-frankrike-Italia-czech-polen-croatia-estland-latvia-slovakia-austria-

Om vi liker oss godt en plass så blir vi sikkert der i en lengre periode, landene som er listet opp er alt vi vil besøke.

Håper på noen svar! #firstpost
Generelt vil jeg anbefale Hamburg, Bremen og (selvsagt)
Berlin i Tyskland. I Nederland er jo Amsterdam det mest
opplagte, enten du er vanlig turist eller bare vil henge ut
i en fin og behagelig by.

I Belgia ville jeg unngått Brüssel, ikke så mye pga. terrorfare
som at det er (etter min smak) en nokså deprimerende plass.
Antwerpen er definitivt det beste reisemålet i Belgia.

Luxemburg har jeg kun besøkt én gang, men det var etter
min smak et søvnig, kjedelig, pengesterkt og altfor konservativt
sted. Passer sikkert godt for bankfolk og engstelige, pengesterke
pensjonister.

I Frankrike ville jeg nok reist sørover til Provence, og byer
som Marseille og Nice. Italia er såpass omfattende at der
nøyer jeg meg med å nevne Bologna og Emilia Romagna-
distriktet som et bra sted å begynne for folk som vil unngå
steder som er stappfulle av turister (Venezia, Firenze, Pisa, Roma etc.)
Er man glad i god mat og god vin, er området obligatorisk:
Parma for skinke, Reggio nell'Emilia for parmesan...

En god idé er å kjøre til Italia gjennom alpene på tvers, slik
at man er innom både Sveits og Østerrike på veien.
Sist endret av PVestlandia; 5. juli 2016 kl. 18:56.
Trådstarter
9 2
Takk! Vi har ikke så mye planer om og dra gjennom typiske turistbyer. Tror ikke det blir amster sann sett heller, kan være vi tar en stop for noen timer
Hercules Cave visst dere havner i Spania! Da kan dere også ta en svipptur innom Gibraltar, ingenting interessant bortsett fra aper som stjeler løse gjenstander (Y) Så tar dere enten ferja fra Gibraltar eller kjører en liten time videre og til Tariff så tar dere ferje derfra til Tanger(Marokko). Så får dere litt Afrika på turen og. Når dere da havner i Marokko så er Hercules Cave en liten times kjøring bare.

Når dere da har ankommet til Tanger så ringer dere dette nummeret; 00/+21 2694 8304 25.
Kjempeflott fyr som viser dere de fattige områdene i byen, lengde er alt etter ønske og han tok kun 10euro for 3 timer. Fikser dere også hasj på slutten om det skulle være etter ønske

På veien tilbake så kan dere ta en tur innom Portugal og få fatt på surfeferdighetene
Sist endret av MasterOfNone; 5. juli 2016 kl. 20:05.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
9 2
En liten crappy video fra turen i sommer. Uheldigvis var strøm luksus problem så det er for det meste kjøring :P



https://www.youtube.com/watch?v=g2XUdektbjY
Nice, tenker på å ta en slik en tur om ett år eller 2. Bare på MC.
Ble det mest telting eller brukte dere mye hotell/motell? Dyrt med teltplasser?

og, man kan få tak i billader med Mini-USB
Trådstarter
9 2
Vi hadde 3 telefoner, 1 gps og 2 kamera som måtte lades. Der var uttak men kun til 3 ting i slengen og gopro kamera ladet ikke spess kjapt. Vi teltet hele veien, Ikke noe stort problem og få teltplass for uten om la'garda, og I makarska.

Prisene varierte alltid. Bil+Telt(noen ganger gikk det på størrelse)+ antall personer. Om du har mc og lite telt så vil jeg tro at du kommer deg gjennom med 10 euro natta, rabatter om du sover der over lengre tid.

Desidert dyreste plassen var sveits. Brukt rundt 15000 på hele turen, manglet da ingenting av det vi ville ha. Ofte var det billigere og spise ute en og lage mat selv, spesielt i croatia/slovakia
Skal også på tur rundt omkring de fleste europeiske land, ser Belgia er nevnt, og det er et par byer der jeg vil se: Gent og Brugge.
Av guider og tips på youtube ser disse to veldig fine ut. Ikke så langt unna Brussel (som jeg også er fullstendig uinterresert i).
Gent og Brugge ligger så nære hverandre at det er helt ok å ha base i en av dem, og parkere bilen, og bruke buss eller annen offentlig kommunikasjon/transport mellom dem. Det er det eneste som egentlig interesserer meg med Belgia. Men først må jeg gjøre unna Amsterdam og et par andre byer i Nederland.
Edit: Hva faen er det med dato og årstall her? Står mai 2014, men kalenderen viser faktisk oktober 2016....
Sist endret av sverik; 19. oktober 2016 kl. 22:11.
Sitat av sverik Vis innlegg
Edit: Hva faen er det med dato og årstall her? Står mai 2014, men kalenderen viser faktisk oktober 2016....
Vis hele sitatet...
Det er måneden du registrerte deg.