Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1332
Hei!

Vurderer å kjøpe en laptop som skal brukes til alt mulig, men må også klare spill som wow, lol, wildstar. Er nå en bra tid å kjøpe en laptop? Eller vil det bli lansert noe nytt innen 1-2 måneder?

Jeg vurderer denne:
http://www.dustinhome.no/product/501...m-fhd-15-6-w8/

Takker på forhånd for svar!
Det kommer alltid noe nytt, noe bedre eller noe billigere. Du må spørre deg selv hvor lenge du kan vente, og om du faktisk orker å vente.

Specsa ser jo greie ut, uten at jeg helt skjønte akkurat dette:

ASUS N56JR CI7 2.4 12GB/750 + 8GB SSD GTX760M FHD 15.6" W8
Vis hele sitatet...
12GB ram + en snurredisk på 750GB, men hva er 8GB SSD? Er det en hybrid disk altså HDD og SSD?
Aldri testet slike så vet ikke hvor mye det øker lese/skrive hastighet.
Sist endret av frtoretang; 12. juli 2014 kl. 22:53.
Trådstarter
Er klar over det, men lurer på om det vil komme ny cpu eller gpu snart. Tenker personlig det er best å vente til sen sommer da det kanskje vil bli mer salg
Kommer jo nye og bedre skjermer i løpet av året med langt høyere oppløsning. Er det noe du trenger i det daglige?
Tipset mitt er å handle når du har penga, har selv opplevd å bruke opp pc penger på fest og tull mens jeg ventet.......

cpu/gpu vet jeg ikke når de nye kommer. Henger ikke mer på hardware.no etter at de starta med det derre "ekstra" tullet.
Sist endret av frtoretang; 12. juli 2014 kl. 22:57.
ESM
Lazy Generation
Hvis du skal ha en gaming laptop anbefaler jeg Asus G750 serien, de er veldig gode og lager minimalt med støy. De fleste gaming laptoper bråker som et jordskjelv.

F.eks: https://www.komplett.no/asus-g750jm-...8#!tab:reviews
Sist endret av ESM; 13. juli 2014 kl. 00:06.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Frtore: mest sannsynlig er det en ekstra liten SSD for caching av filer, på min ASUS UX32VD er det en 20gb SSD for cache, sikkert samme.
Trådstarter
Sitat av ESM Vis innlegg
Hvis du skal ha en gaming laptop anbefaler jeg Asus G750 serien, de er veldig gode og lager minimalt med støy. De fleste gaming laptoper bråker som et jordskjelv.

F.eks: https://www.komplett.no/asus-g750jm-...8#!tab:reviews
Vis hele sitatet...
Spiller minimalt, kan hende jeg vil spille lol,wow av og til, spill som ikke krever det beste skjermkortet. Desutten vil 17 tommer være mer stress å ta med på skole, jobb osv.

Det står pcen kommer med windows 8. Er det noe problem å oppdatere til 8.1 da? Det er vel gratis?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av disneyman Vis innlegg
Spiller minimalt, kan hende jeg vil spille lol,wow av og til, spill som ikke krever det beste skjermkortet. Desutten vil 17 tommer være mer stress å ta med på skole, jobb osv.

Det står pcen kommer med windows 8. Er det noe problem å oppdatere til 8.1 da? Det er vel gratis?
Vis hele sitatet...
Windows 8.1 er helt gratis og er bare å oppdatere til, det gjøres ved å gå inn i butikken og laste ned oppdateringen.

(snakker om "Store" applikasjonen, usikker hva det norske navnet er.)
Kom over denne, en Leonovo X1 Carbonfiber. Liten lett og rask. Og bra pris også:

http://shop.lenovo.com/us/en/laptops...0025:000038B7:

Kan velge deg i7 om du ønsker også har den touch skjerm som jo er snasent i win 8.
Duger til wow tenker jeg.
Sist endret av frtoretang; 13. juli 2014 kl. 22:02.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
frtoretang: X1? Bra pris? Med touch og i7 letter den deg for godt over 20 laken. Sure, thinkpad er gode, men X1 er laga for å vere lett for eit lite prissensitivt marked.

Det slår med at OP heller bør sjå på T440 e.l. om han har lyst på Thinkpad. Dei er noget hyggeligere prisa, og en del tyngre og kraftigere.