Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 879
Hei!

Jeg skal studere spillutvikling til høsten og tenkte i den anledning å gå til innkjøp av en ny bærbar. Lurte litt på om noen har erfaring innen temaet og kan komme med noen tips til eventuelle maskiner og minstekrav jeg burde se etter. Vil det være gunstig med en maskin som kjører osx med tanke på utvikling av ios applikasjoner osv?

Vil mest sannsynlig oppgradere stasjonær også etterhvert, så om noen skulle ha noen innhopp angående dette så er det også veldig hyggelig.

Off-topic svar som diskusjon av yrkesvalg ser jeg helst at vi holder oss unna.
Setter pris på all respons.
Om studiet har krav til maskinen så vil de sannsynligvis vise til en liste på nettsidene for faget. Ellers så vet jeg ikke mye.
Ser på HiHm sine sider at kravene er de samme enten du skal programmere,animere eller tegne. Der er også Mac en mulighet.
Sitat av Froztsoul Vis innlegg
Hei!

Jeg skal studere spillutvikling til høsten og tenkte i den anledning å gå til innkjøp av en ny bærbar. Lurte litt på om noen har erfaring innen temaet og kan komme med noen tips til eventuelle maskiner og minstekrav jeg burde se etter. Vil det være gunstig med en maskin som kjører osx med tanke på utvikling av ios applikasjoner osv?

Vil mest sannsynlig oppgradere stasjonær også etterhvert, så om noen skulle ha noen innhopp angående dette så er det også veldig hyggelig.

Off-topic svar som diskusjon av yrkesvalg ser jeg helst at vi holder oss unna.
Setter pris på all respons.
Vis hele sitatet...
Hei, nå jobber jeg ikke så veldig mye med spillutvikling. Men om du skal utvikle apps eller spill for iOS, så må du ha en mac. Det kan gjøres via f.eks vmware og lignende, men det er ikke noe du vil bruke tid på.

Ellers så er det nok rimelig viktig med mye krutt når du skal jobbe med programmering, og da spesielt spillutvikling. Det er greit at ting går kjapt, det er ikke noe som er mer kjedelig enn å sitte å vente på kompilering.

Jeg hadde definitivt ville gått for en mac, og så heller kjørt vmware der og brukt windows om du skulle trenge det.

Uansett, lykke til. Spillutvikling er et veldig artig emne
Trådstarter
Takk for svar! Blir nok mest sannsynlig en mac hvertfall så får jeg se derifra.
Sist endret av Froztsoul; 10. juli 2014 kl. 19:55.