Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1169
Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe en PC som kan kjøre FSX (flight simulator X) til billigst mulig pris! Under 9.000kr hadde vært perfekt.

Spillet avhenger veldig(!) mye på CPU (det må være mulighet å overklokke den), og det er viktig med 64-Bit system. GPU må være Nvidia.

Jeg trenger også bare 1 skjerm, helst 24"!

I fremtiden vil jeg bruke 3 skjermer og bygge en ordentlig flysimulator i heimet. Men det er ikke så viktig nå

Gleder meg veldig å få høre på hva dere freaks kan komme med!

Glemte å fortelle at CPU MÅ være fra Intel! 4770K har jeg hørt er bra.
RAM på 16GB skadder heller ikke!!
Sist endret av kongs1; 5. juli 2014 kl. 18:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Og hva lurer du på, egentlig?
Trådstarter
Sitat av tmortenk Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha tmortenk!!

WayGone, vel jeg har tenkt å kjøpe en PC som kan kjøre FSX spillet men jeg har ikke nok kunnskap til å sette opp en PC fra scratch.

Hvis det er noen andre som kan komme med meninger og tips til et oppsett, så hadde jeg satt veldig stor pris på det!!!
Sist endret av kongs1; 5. juli 2014 kl. 18:59.
Vet du om spillet benytter seg av hyperthreading? Hvis ikke er i7 meningsløst.

Satte sammen en liste. Valgte Define Mini kabinettet da det er mindre enn R4, men vil uansett dekke dine behov like fint. Den viften jeg la til kan du montere i front (det er 1 vifte der, men plass til 2).
Gikk kanskje litt overkill på SSD, men du er garantert å ha en kjapp PC og så er den ikke mye dyrere enn en mindre SSD.
Du har mulighet til å sette inn enda et skjermkort senere.

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...A-FBBB20A709EA
Sist endret av Mkvarner; 5. juli 2014 kl. 19:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Vet du om spillet benytter seg av hyperthreading? Hvis ikke er i7 meningsløst.

Satte sammen en liste. Valgte Define Mini kabinettet da det er mindre enn R4, men vil uansett dekke dine behov like fint. Den viften jeg la til kan du montere i front (det er 1 vifte der, men plass til 2).
Gikk kanskje litt overkill på SSD, men du er garantert å ha en kjapp PC og så er den ikke mye dyrere enn en mindre SSD.
Du har mulighet til å sette inn enda et skjermkort senere.

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...A-FBBB20A709EA
Vis hele sitatet...
Nice!

Jeg søkte om hyperthreading er støttet i spillet og dette fant jeg:

"Performance Tuning Tip:
Prepar3D runs best with one thread per physical processor core. By default, the application will create one thread per physical processor core. On quad core plus machines, the application will leave the first physical core open to allow the operating system, drivers, and other programs to run without interfering. Please note that many AMD processors that are marketed as 4 or 8 core processors really have 2 or 4 physical cores with something analogous to hyper-threading, so the default of one thread on every other core is still the intended behaviour. The easiest method for modifying the affinity mask is to open the windows calculator in programmer view, select the binary display mode, and flip the bits in the binary number displayed to select which cores the application should run on. Note that the cores are represented right to left. "

Jeg antar at svaret er ja? Mulig jeg tar feil
En tråd per fysiske kjerne = ikke multithreading, men god kilde ihvertfall!

Både skjermkort og SSD i listen jeg satte opp er forresten på tilbud i helga om du vil benytte deg av det og spare noen hundrelapper
Trådstarter
Etter mye research og med deres innspill, kom jeg opp med denne handlelisten:

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...5-00D1CC1CB93E

Hva mener dere om handlelisten? Jeg må visst kjøpe en del "coolere" siden spillet kjører PCen hardt med tanke på varme, osv. Hva er best, Corsair H110 eller Noctua?

Hvis dere vet om noen tilbud eller finne en måte å spare litt penger på, så setter jeg evig stor pris på det!!

Og en ting til, kan systemet kjøre 3 skjermer i fremtiden??
Sist endret av kongs1; 6. juli 2014 kl. 16:32.
Corsair H110.