Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 967
Hallo freaksters! Igår klarte jeg og ødelegge mikrofonen min. Så da skal jeg bestille en ny. Bruker som regel en nettside kalt miniinthebox.com der fant jeg da 2 stykker som jeg har lyst på. Men er ikke sikker på hvem som er best når det gjelder gaming og Teamspeak osv...

1. http://www.miniinthebox.com/senic-hi...e_p396801.html


2.http://www.miniinthebox.com/kanen-st...s_p361277.html

Nr. 1 er jo billigere, men jeg syntes den ser bedre ut siden den har Noice reduction og Stereo?

Men men.. Opp til dere. Dere er jo de beste


-Maiskolben

De ble ganske stille? Jeg kunne trengt litt hjelp..
Sist endret av Maiskolben; 30. juni 2014 kl. 14:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har desverre ingen erfaring når det gjelder så billige headset. Den "dyreste" koster like mye som tuppen av kabelen på headsettet mitt.

Anyway, i den prisklassen tror jeg det har lite å si hvem du går for. Dårlig lyd både på mic og øreklokker er det uansett.
Begge er billige kina-kopier, så føyer meg inn i rekken med kommentarene til Source.

Neste gang kan du også velge den bedre tittel.
"Hjelp til kjøp av headset" f.eks.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Gå for en siberia v2. En billig sikker allrounder. http://www.netonnet.no/art/data/gami...2/128706.5900/
Billige headset har ofte elendige mikrofoner, flat og kjip lyd, og dårlig kvalitet, både når det kommer til lyd og byggekvalitet. Dersom du har lite penger og vil ha et fullverdig headset er der et par valg du kan ta. Jeg ville heller investert i noen litt bedre headset enn de du linker, og du får ting kjapt fra Komplett osv. i tillegg.

Her er mine anbefalinger:
Steelseries Siberia v2
Populært pga. god kvalitet, og et kjent merke. Mange her på bruket omfavner Steelseries som noe av det beste på markedet. Dette er selvfølgelig subjektivt, men det skal sies at du får utrolig mye headset her for under 500 kroner.

Neste headset er Logitech G35 7.1 Surround Headset.
Dette headsettet har virtuell surround, og akkurat som Siberia v2, er meget omfavnet av Freaks gaming-community. De fleste som eier dette headsettet har etter det jeg har opplevd vært meget fornøyd med det. Det koster en hel del mer enn Kina-headsettene og Steelseries Siberia v2, men atter en gang betaler en for kvaliteten.

Neste i rekka er den tredje av de store gamingutstyrs-produsentene, nemlig Razer. De har en hel rekke headset, og jeg eier både et Razer Carcharias og et Razer Piranha som begge har levd i over 5 år. Disse headsettene er dessverre gått ut av produksjon, men arvtakerne Razer Kraken 7.1 og Razer Blackshark lever videre i beste velgående. Jeg har selv prøvd Blackshark, og det er et godt headset, spesielt om du liker mye bass, da de har mye av dette. Kraken 7.1 er også et veldig godt headset, men en regel med Razer-produkter er at du burde behandle dem litt forsiktig, da jeg vet om flere som har ødelagt sine Razer-produkter, mens mine har levd i over 5 år (Har mus, tastatur, musematte, headset osv. fra Razer) uten noen som helst problemer da jeg behandler dem pent.

Én ting du kan være oppmerksom på er at disse headsettene ofte kommer på salg til sterkt reduserte priser hos Komplett.no når det er Super Weekend og andre kampanjer. Spesielt G35, Siberia V2 og Razer Blackshark (Battlefield 4 Edition som oftest) er billige da.
Sist endret av Deadlock Radium; 6. juli 2014 kl. 16:54.
I forhold til G35 kan jeg anbefale å ta en titt på ebay etter "refurbished" varianter. Jeg kjøpte et G930 (trådløs variant av G35) til ca 600 norske herifra: http://www.ebay.com/itm/310929343015

Ikke i original forpakning men fungerer godt som gull!

Selgeren priset også ned varen på tolldeklareringen (uten at jeg hadde nevnt det i forkant) slik at det ikke kom mva / fortolling på varen heller.