Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3852
Hey hey!

Trenger noen bra "mystiske" filmer å se på. Filmer som du ikke helt skjønner hva skjer i eller som har en vri på slutten.

Filmer som Shutter Island og Inception for eksempel.

Gleder meg til å høre anbefalingene deres!
Hvis du ikke har sett den, Limitless.
Donnie Darko
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
The Tree Of Life og 2001: A Space Odyssey.
Mulholland Dr.
The Sixth Sense
A Beautiful Mind
Solaris! En litt spesiell og mystisk film
Silent Hill? Jeg sjønte ikke en dritt av den.
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Hvis du ikke har sett den, Limitless.
Vis hele sitatet...
Vil ikke akkurat sagt att denne filmen er mystisk akkurat? Men den er sinsykt bra da!
Fight Club, The Departed, Matrix

Filmer som får deg til å gruble litt i hvertfall.
Anbefaler å sjekke ut slike lister på nett. F.eks http://www.classreal.com/
Takk for fine forslag! Da har jeg litt å se på framover
Støtter opp Donnie Darko som er nevnt tidligere her. Om du velger å se den så ønsker jeg deg masse lykke til! For om du ikke må se den 3, 4 eller 5 ganger så er det nesten gitt på forhånd at du kommer til å lese side opp og side ned for å finne ut av hva faen du nettopp så.
The usual suspects
Boxing Helena
Den første langfilmen til Darren Afonofsky(Requiem For A Dream, The Wrestler, The Fountain, Black Swan)
Svart\hvitt med harde kontraster og likedann soundtrack (Clint Mansell). Skikkelig mindfuck til tider.

fra imdb:
Max is a genius mathematician who's built a supercomputer at home that provides something that can be understood as a key for understanding all existence. Representatives both from a Hasidic cabalistic sect and high-powered Wall Street firm hear of that secret and attempt to seduce him
Vis hele sitatet...
Pi
Sist endret av Bothrops; 27. februar 2012 kl. 17:59.
Svidd Neger. Du vil bruke lang tid på å forsøke å forstå budskapet eller the lack of it. Om du liker å bli satt ut og le nervøst av absurditet, se Svidd Neger.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
The Fountain, Unbreakable og The Usual Suspects er mine forslag. Sistnevnte er ikke like mystisk som de to andre, men har en av tidenes vrier.
Såpekoker av rang
Som tidligere nevnt her i en annen tråd.. The Man From Earth. :)
Sist endret av monoid; 27. februar 2012 kl. 20:03.
Hva med Martyrs? Helt for j*vlig forstyrrende film, men plottet i seg selv og slutten vil jeg si var ganske mystisk :P
Memento og Muholland drive kan jeg også anbefale
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av monoid Vis innlegg
Som tidligere nevnt her i en annen tråd.. The Man From Earth.
Vis hele sitatet...
Kansje ikke helt det ts ser etter, men den gir den samme sinnstilstanden og du vil ha MER! Dette er den beste filmen jeg har sett på lenge! Kan nesten måle seg med Inception, bare uten spesialeffekter.
Mine personlige favoritter:

Mr.Nobody
Waking Life
Paprika
A scanner Darkly
Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
One Hour Photo
Being John Malkovich
Vanilla Sky
Jacob’s Ladder
Mulholland Drive
Videodrome
The Adventures of Baron Munchausen
Brazil
Memento