Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3945
Hei freaks. Beklager om dette er på feil plass. Jeg er ny her. Jeg har brukt subutex i over 2 år nå og jeg vil slutte. Har allerede begynt på nedtrappingsplan og jeg har kommet et godt stykke. I begynnelsen for ca 1 mnd siden så bestemte jeg meg for å teste ut hvilken dose kroppen faktisk er avhengig av. Dette gjorde jeg ved å nøye kontrollere inntaket samtidig som jeg nedgraderer dosene for å føle på kroppen når dosen er akkurat for liten. og jeg havnet på en dose som er 0.25 mg. Nå forrige uke så trappet jeg ned 0.05 mg til så nå er jeg på en dose som er 0.20. Jeg blir ikke ruset i det heletatt og jeg medisinerer meg akkurat nok til at jeg er syk, men frisk nok til å fungere.) Jeg tenker slik at man MÅ kjenne på kroppen at man ikke er helt frisk for at reseptorene i hjernen skal bli uavhengige. Jeg har altså gått fra 2-3 mg om dagen til 0.20 mg om dagen. Og Pr dags dato så har jeg ikke tatt noenting på 4 dager for å "teste vannet". For de som lurer så er dosen min en åtter som er delt opp i 40 bitte små biter. Det er utrolig lite, men fyttikatta så det kan utgjøre en forskjell. Nå er det 4 dager siden siste dose og jeg venter på at abstinensene skal slå inn for fullt. Spørsmålet mitt er, hva kan jeg forvente av abstinenser? Hvor lenge pleier det å vare? Abstinensene som jeg kjenner på akkurat nå er mindre alvorlige enn hva jeg følte for 2 dager siden. Jeg sliter litt med søvnen. Er liksom våken samtidig som jeg sover. Så jeg får med meg hele natta. Frysninger, utrolig klam og svett på natta, Aldri ferdig utstrekt i bena og resten av kroppen, og høyt blodtrykk. Ellers så er jeg tipp topp. Er det fordi abstinensene er påvei til å gå vekk ? Eller hender det at abstinensene kommer å går? Kommer det til å bli værre? Eller har jeg kommet meg igjennom det værste? Tusen tak for svar
Jeg gikk fra å bruke 32mg om dagen til 0mg om dagen. Hadde brukt subotex i nesten 2 år, men ikke gjennom LAR. Jeg ble fengslet på Ringerike ergo jeg hadde ikke tilgang på subotex lengre... De første 6 ukene var et rent helvette! Klarte ikke å spise, det gjorde vondt i hele kroppen, frysninger, svettetokter, diaré, hvis jeg var heldig så fikk jeg en time med søvn iblant, hadde rykninger i hele kroppen og kramper. Det kunne gå flere dager uten at jeg fikk sove. Det verste var at dagene ble så lange, våken hele natta og våken hele dagen. Det at jeg satt innelåst på en celle 23 timer i døgnet gjorde ikke akkurat ting bedre. Helt alene med tankene mine og abstinentene... Jeg ble psykotisk og isolert på en sikkerhetscelle da fengslet var redde for at jeg skulle prøve å ta mitt eget liv. Etter 4 uker så begynte ting å bli bedre, men jeg ble ikke kvitt abstinensene før det hadde gått 6-8 uker.

Tror nok ikke at det blir like ille for deg siden du har klart å trappe ned, men du kommer ikke til å ha det behagelig!
En jeg kjenner, sier det er bedre med en uke eller to med kortidsvirkende opiat når han skal hoppe av subutex. Da har man ikke like lenge med abstinenser, som hvis man går fra buprenorfin til ingenting.
Lykke til..!
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
En jeg kjenner, sier det er bedre med en uke eller to med kortidsvirkende opiat når han skal hoppe av subutex. Da har man ikke like lenge med abstinenser, som hvis man går fra buprenorfin til ingenting.
Lykke til..!
Vis hele sitatet...
En pakke med Nobligan Retard 100mg Depot hadde fungert fint i en uke eller to hvis du skal hoppe av Subutex!