Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4470
Anonym bruker
"Halvfylt Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tips hva som kan som kan hjelpe enn å komme seg igjennom det?
Tror det å ligge litt rundt vil hjelpe deg mer enn noen rusmidler kan.
Ingenting er bra i lengden, du vil som oftest bare utsette smerten og når den først kommer vil den være mye verre enn det den var opprinnelig.

Om du har tenkt godt i gjennom dette og føler det er riktig, så bør vel hasj være greit nok. Ikke greit å pådra seg en avhengighet (kan så klart dette med hasj også men ikke det verste heller), da ville jeg personlig valgt kjærlighetssorg for avhengighet kan følge deg mye lenger enn du først tror.
det som fynker best for meg og 90% av folk ellers er og sette seg ned og face følelsene dine, grin seg tom og trøstespis, når du ikke lenger føler trangen til dette har du komt til trinn 2, her kommer du deg ut sammen med venner og finner på ting som ikke får det til og tenke på x-en, etter en stund begynner du på trinn 3 som er det samme som trinn 2 bare at du begynner og date/flørte med andre om du føler for det. ingen er tjent med og stenge følelsene sine inne enten med rus eller med og ligge rundt da du før eller siden får en følelsesmessig meltdown
La din eks føle hun/han angre på valget og gi slipp eller være utro, dette hjelper. Kvinnfolk generelt hater når mannen går videre, kom deg i form og møt andre damer.

Det gjorde jeg til eksen ville he meg tilbake, gikk tilbake... Noe gikk galt, angre litt idag men tips: Kvinnfolk hater desperate mannfolk, de elsker mannfolk som er mystisk. Bare gå videre og lev livet ditt, hun kommer tilbake om hun har føleser for deg.

Problemet, singel livet er digg...

Rusmidler holder deg tilbake, jeg drakk 2 dager uten hjelp.. Tinder, sex og kvineguiden hjalp meg
Sist endret av Mentaltsvak101; 19. mars 2017 kl. 05:17.
Jeg prøvde å døyve min med det samme, ble bare tull alt. Sorgen ble like kjip hver gang jeg var klar.

Beste rådet er å face sorgen og ta rusen etterpå.
ArbeidsledigProletar
Å "behandle" eller døyve emosjonell smerte med rus er jo bare så dumt at det er tragisk. Du kommer ikke ut av det bedre.

Hvor naive er folk egentlig? Evt. hvor lett er det å være i fornektelse over hvor jævlig usunn løsning rus er på problemer.
Hvordan klarer folk å lure seg til at rus i det hele tatt er et alternativ til å løse problemer på noe som helst plan?

Slutt å lur dere selv, drit i å være dum med viten og vilje.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Å "behandle" eller døyve emosjonell smerte med rus er jo bare så dumt at det er tragisk. Du kommer ikke ut av det bedre.

Hvor naive er folk egentlig? Evt. hvor lett er det å være i fornektelse over hvor jævlig usunn løsning rus er på problemer.
Hvordan klarer folk å lure seg til at rus i det hele tatt er et alternativ til å løse problemer på noe som helst plan?

Slutt å lur dere selv, drit i å være dum med viten og vilje.
Vis hele sitatet...
Spørs litt da. Å døyve smerten er sjelden smart som du sier, men dersom man f. eks. tar psykadelika for å kjenne på en smerte/traumatisk hendelse på et annet plan kan man komme bedre ut av det. Det handler dog om å akseptere følelsene, ikke å stenge dem ute.

I dette tilfellet, hvor jeg antar at å fortrenge følelsene er ønsket resultat, vil nok rusmidler gjøre vondt verre.
Sist endret av Gelémannen; 19. mars 2017 kl. 13:36.
Jeg tror at hvis du f.eks. røyker litt cannabis, eller eventuelt dropper litt MDMA for å dra på byen å ha det gøy, så er ikke det nødvendigvis "feil" for å komme deg igjennom en tøff følelsesmessig periode. Enig med det som sies om at man på generelt grunnlag burde ta tak, men ikke alle er like følsomme.

Er i en litt tøff periode der selv, og jeg tar meg hvertfall en blås
Ikke lurt å bruke rusmiddler for å komme seg over noen, har selv gjort dette og da tok det veldig mye lenger tid en det normalt ville gjort.
Hadde vært sammen med ei jente i en 2 års tid, det ble slutt og jeg startet å røyke og spise sopp, tok meg 4 år for å komme over hun, kontra nå hvor jeg bruker 1-2 uker på det samme.
Brukte rusen som en måte å glemme/fortrenge men så fort jeg ikke var rusa kom tankene tilbake.
Havnet på en måte inn i en loop kan man si, enten så var jeg rusa og happy eller så var jeg edru og deppa.
Ikke bruk dop for å løse problemer på en slik måte, da det kan gjøre ting mye værre.
This is bat country!
gregory's Avatar
Noe godt å drikke og en god kamerat å prate med hjelper massevis.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kokain, prostiuerte og trekkspill bør unngåes etter slike brudd. Snakk heller ihjel et par venner, som du ikke vil savne hvis de blokker deg på telefon og sosiale media. Lykke til!
Weed titegn
Anonym bruker
"Takknemlig Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Benzo, definitivt! Blir likegyldig
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Likegyldig til alt og alle og ikke bare problemet.
Benzo for og fikse kjærlighetssorg... Tror ikke man kan finne på noe verre en det egentlig
Bruker du rusmidler under kjærlighetssorg vil du fylle hullet etter kjæresten din med rusmiddelet. Du vil bytte bort kjæresten din mot rusmiddelet. Det er en oppskrift på avhengighet. Det er slettes ikke konstruktivt å undertrykke følelser med rusmidler. For det første vil du ikke bearbeide problemet, ergo det vil ikke forsvinne. For det andre, finner du ett rusmiddel som fungerer vil det være langt enklere å bruke det enn å løse problemet. Så får du flere problemer.

''Men det er jo ikke sikkert at jeg blir avhengig, og jeg skal bare bruke et par ganger isåfall nå når det går på som værst for å ta isfjellet.'' Tenker du kanskje. Ofte er dette vanskeligere enn man tror. Og dersom du skulle klare det har du ikke tatt toppen av isberget, du har bare utsatt problemene dine, og må heller deale med det fyllesyk eller på nedtur av et drug.

Jeg ønsker deg lykke til og alt vel.