Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3317
Hei freaks, Jeg har satt sammen en liste med deler jeg tenker og kjøpe, men har vært ute av pc-bygge værden en stund så lurte på om noen her kunne se gjennom lista og se om alt vil fungere som ønsket, og om min nåværende corsair TX750 vil klare og holde teten.

http://imgur.com/a/RiUsN

Har også lakt ved denne da jeg fant ut at vannkjøleren jeg har nå ikke vil passe på 1151 socket
komplett
Sist endret av tysje; 10. mars 2017 kl. 00:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ville vurdert ryzen.
Som han over sier så er Ryzen fine ting sånn det ser ut så langt.
Om du kun har tenkt å bruke pc'n til spill er singlecore performance litt høyere på 7700k i forhold til 1800x/1700x.
Men 1800x\1700x gruser den på multicore oppgaver til en hyggelig penge. (husk at intel socket MB's er dyrere over hele fjøla å)

Når det er sagt er Ryzen flunka nytt så det er jo alltids litt fare for barnesykdommer fremover enda.

Edit : Kan gå god for Zotac. Kjører et 1070 amp extreme selv å det er helt suverent. Så å si lydløst. Holder gpu på 55grader med lett overklokk å veldig stabilt.

Om du har litt mere kroner å bruke så kommer det vel 1080ti tredjepart om en måneds tid. FE er ute nå så vidt jeg har fått med meg.
Sist endret av WinterStone; 10. mars 2017 kl. 01:29.
tysje's Avatar
Trådstarter
Sitat av sneipen Vis innlegg
Ville vurdert ryzen.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kom jeg ikke på og søke det opp! har jo lest om den å greier for ikkje så lang tid siden. prøver og sette opp en ny liste i kveld



Sitat av WinterStone Vis innlegg
Som han over sier så er Ryzen fine ting sånn det ser ut så langt.
Om du kun har tenkt å bruke pc'n til spill er singlecore performance litt høyere på 7700k i forhold til 1800x/1700x.
Men 1800x\1700x gruser den på multicore oppgaver til en hyggelig penge. (husk at intel socket MB's er dyrere over hele fjøla å)

Når det er sagt er Ryzen flunka nytt så det er jo alltids litt fare for barnesykdommer fremover enda.

Edit : Kan gå god for Zotac. Kjører et 1070 amp extreme selv å det er helt suverent. Så å si lydløst. Holder gpu på 55grader med lett overklokk å veldig stabilt.

Om du har litt mere kroner å bruke så kommer det vel 1080ti tredjepart om en måneds tid. FE er ute nå så vidt jeg har fått med meg.
Vis hele sitatet...

Skal se på 1080ti
1070ti*

Har sett meg litt rundt og tenker jeg vil gå for intel, Mener jeg har satt sammen en bra liste nå, der alt er på lager så jeg er sikker på at det er kommet før TG.

Liste

Ser den ok ut? ikke noe jeg har ikke fått med meg eller har lakt ved feil?

Er det en bra ssd for og lagre spill på? og vil jeg trenge ny strømforying? har som sakt over en TX750 nå
Sist endret av tysje; 11. mars 2017 kl. 04:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Tx750 vil fungere fint.

Kommer du til å bruke alle funksjonene til det hovedkortet? Hvis ikke finnes det nesten samme hovedkort billigere, og så kan du bruke det du sparer på et 1080ti eller mer ram.
https://www.komplett.no/product/9099...ro-socket-1151
tysje's Avatar
Trådstarter
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Tx750 vil fungere fint.

Kommer du til å bruke alle funksjonene til det hovedkortet? Hvis ikke finnes det nesten samme hovedkort billigere, og så kan du bruke det du sparer på et 1080ti eller mer ram.
https://www.komplett.no/product/9099...ro-socket-1151
Vis hele sitatet...
Mye murlig at jeg ikkje blir og få brukt alle funksjonene, Tenkte bare at det er greit og legge litt deig i hovedkort så det kansje holder litt lengre + fant en side som sa at IX formula var det beste hovedkortet for kaby lake I770k.

Men det kortet du linket til ser jo like bra ut egentlig, så kansje jeg kan bytte det ut så jeg får mer ram ja, Var litt mye plastik på IXen uansett, liker og kunne se kretsene

Hvordan funksjoner mister jeg egentlig? Ser nesten ingen forsell på kortene på komplett


Komplett har bare 1050ti på siden sin

Fant nå 1080ti, men fy og dyre + de har ingen på lager og må helst få alle delene før tg så blir usikker
Sist endret av tysje; 11. mars 2017 kl. 14:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kingston er vel helt kurante SSD'er det så vidt jeg vet. Har egentlig kun personlig erfaring med Samsung sine å dem funker fjell iallefall.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Sitat av tysje Vis innlegg
Hvordan funksjoner mister jeg egentlig? Ser nesten ingen forsell på kortene på komplett
Vis hele sitatet...
Eneste jeg kan se er at du ikke får bluetooth eller trådløst nett.
tysje's Avatar
Trådstarter
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Eneste jeg kan se er at du ikke får bluetooth eller trådløst nett.
Vis hele sitatet...
Jaja, får klare meg med en bluetooth dongle i non år tel :P wifi treng æ ikkje uansett


Takker for alle svar, har lakt inn bestillingen nå og venter spent på og få bygge den når den kommer