Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 6650
Lest litt rundt på nett om "chipping" av PS3 og ser det står flere steder at man må ha en versjon 3.55, og at dette må kjøpes eller nedgraderes til(hvis det er mulig). Er det noen måte å komme utenom det nå? De fleste stedene jeg leser er veldig gamle guider, er det noen som vet om en metode å gjøre dette på?
Sist endret av trikker95; 24. desember 2016 kl. 17:43.
Hva tenker du når du sier 'chipping' ? Da jeg assosierer chipping med noe ala Reset Glitch Hack chips (CoolRunner etc) som på Xbox.
Hvis du tenker å softmodde ps3'en med firmware over 3.55, må jeg dessverre skuffe deg. Det er ikke mulig uten en ekstra ps3 med cfw, eller å allerede ha hentet ut idps (konsoll id). Du kan ha begrenset hell med en ODE/ODDE men det skal ikke jeg uttale meg om.
Sitat av trikker95 Vis innlegg
Lest litt rundt på nett om "chipping" av PS3 og ser det står flere steder at man må ha en versjon 3.55, og at dette må kjøpes eller nedgraderes til(hvis det er mulig). Er det noen måte å komme utenom det nå? De fleste stedene jeg leser er veldig gamle guider, er det noen som vet om en metode å gjøre dette på?
Vis hele sitatet...
Er det utenlandske spill du har tenkt å spille?
http://www.ps3hax.net/
Support all ps3 type, all ps3 firmware up to 4.81 [ with data transfer utility method ]
Vis hele sitatet...
http://customjailbreak.com/ps3-jailbreak/
Her har de lister over hvilke versioner som går å jailbreake.

Det er det første som kommer opp på google når man søker ''jailbreak/modding ps3''
Bruk google's verktøy hvor du kan velge siste år, siste uke, siste mnd etc så er det ikke så vanskelig å finne en guide.
Sist endret av Slæsken; 25. desember 2016 kl. 19:09.
^^ Den andre linken din er ikke legit, bare scam for å tjene annonsepenger for download linkene deres. Metodene på ps3hax.net funker, men vil få deg bannet om du går online.

Hvis konsollen din har hatt 3.55 før kan du downgrade den og innstallere CFW, hvis ikke er beste mulighet det som er forklart på ps3hax
For det meste så blir man vel bannet om man går online etter å ha modifisert den uansett.
Ja godt mulig den ikke er legit, men fortsatt 2 240 000 resultater bare det siste året så noen av de sidene som dukker opp er nok også brukbare.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Slæsken Vis innlegg
For det meste så blir man vel bannet om man går online etter å ha modifisert den uansett.
Ja godt mulig den ikke er legit, men fortsatt 2 240 000 resultater bare det siste året så noen av de sidene som dukker opp er nok også brukbare.
Vis hele sitatet...
Feilaktig. Alle disse nyere/"oppdaterte" cfw'ene er rent piss i postkassen.
Sitat av Mephedrone Vis innlegg
Feilaktig. Alle disse nyere/"oppdaterte" cfw'ene er rent piss i postkassen.
Vis hele sitatet...
Du har testet alle sammen ja?
Kjører selv 4.81.20 REBUG REX konvertert til DEX.
Har sjøl nedgradert 100+ Pleisteishen Tre.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Du har testet alle sammen ja?
Vis hele sitatet...
Det er umulig å nedgradere firmware over 3.55 uten hardware og du må ha firmware 3.55 for å kunne installere custom firmware. Du får mange resultater om du søker på PS4/XboxOne/Nintendo Switch emulator også f.eks, men ingen av de er legit.
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Det er umulig å nedgradere firmware over 3.55 uten hardware og du må ha firmware 3.55 for å kunne installere custom firmware. Du får mange resultater om du søker på PS4/XboxOne/Nintendo Switch emulator også f.eks, men ingen av de er legit.
Vis hele sitatet...
Nå er PS4/XboxOne/Nintendo Switch veldig mange år nyere en ps3 da, samt at det faktisk finnes emulatorer til ps4 og xbone.
PCSX4 og Xemu1 er de mest brukte.

Sier ingenting på at du må eller kan nedgradere uten hardware.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Nå er PS4/XboxOne/Nintendo Switch veldig mange år nyere en ps3 da, samt at det faktisk finnes emulatorer til ps4 og xbone.
PCSX4 og Xemu1 er de mest brukte.
Vis hele sitatet...
Nei, akkurat som med linken så er du bare lettlurt (AKA de er falske og vil bare ha likes/surveys før du laster ned, det er bare til å teste ut selv)

Sitat av Slæsken Vis innlegg
Sier ingenting på at du må eller kan nedgradere uten hardware.
Vis hele sitatet...
Men det var den type scams Mephedrone snakket om når du svarte med "du har testet alle sammen ja?"
http://www.modnet.no/e3-nor-flasher.html

Kjøp deg en slik, sjekk at du har kompatibel versjon og downgrade til 3.55,innstaler nyeste cfw og kos deg.

Jeg gjorde det og fikk det fint til etter å ha fulgt en youtube guide :-)