Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 833
Kom over denne stilige casemod'en tidligere i dag, og likte den så godt at jeg vil prøve å lage en selv!

Når jeg først skal begynne på et slikt prosjekt, så tenkte jeg å bare gå til innkjøp av nye komponenter også, så har satt sammen en liten liste som jeg lurte på om noen her ville gå over å dobbelsjekke at ingenting trenger å byttes ut? Har heller ikke tatt med noen vifter, så hadde vert greit om dere kunne funnet noen vifter også. Er vell 4 vifter han i linken har satt inn.

Vet at noen kanskje syns det er litt drøyt å bruke 19k på en pc Men planen er å selge den jeg har nå, og den tror jeg at jeg skal klare å få hvertfall 10k for. Så da betaler jeg på en måte bare 9k for de nye delene

På forhånd, tusen takk for hjelpen
vel det er en helt ok liste, men et par forbedringer kan den nå få. i7 4790k er splitter ny og er et par tak bedre en 4770k til samme pris. er det en spesiell grunn til nvidia kort?? hvis ikke kjøp heller 2 ganger 290, bedre ytelse pga crossfire fungerer bedre en SLI når det kommer til ytelse og 1500kr billigere. du kommer forresten aldri i verden til å trenge den typen ytelse til den skjermen du ser på. 1080p er også forresten på vei ut, ikke det at det vil påvirke deg i noen særlig grad, men det kan hende du angrer etter at du har kjøpte.

må si at hadde jeg vært deg ville jeg mye heller ha brukt penger på en bedre skjerm og eventuelt et nytt skjermkort (sli foreksempel) en å bytte den helt ut. eventuelt ihvertfall kjøp en skjerm med et godt IPS panel for ca samme pris, da er det litt enklere med multi display senere. dette har med at fargen på TN paneler blir dårligere utifra hvordan du ser på dem. det gjelder strengtatt IPS og, men ikke til samme grad. men uansett hva Casemods er sinsykt kult og jeg ønsker deg lykke til =D
Trådstarter
Eneste grunnen til at jeg har valgt nvidia istedefor amd er rett å slett bare fordi jeg har alltid vert fornøyd med nvidia sine kort, så har ikke tenkt på å prøve amd sine Hvilken skjerm anbefaler du da, dersom jeg skal beholde 780ene? Eller bør jeg absolutt gå for 2x 290 selv om jeg bytter skjerm?

Edit: Har nå oppdatert lista litt, ser det bedre ut nå?
Kunne noen også tatt en titt på dette bildet, og sett om det ser bra ut eller om det er fare for varmeproblemer? La merke til at det var noen i kommentarfeltet som kommenterte at de var redde for varmen, men forstod ikke helt hva de snakket om så hadde vert greit om noen kunne forklart litt lettere og på norsk Jeg tenker hvertfall å vannkjøle CPUen, men vil jeg få varmeproblemer utenom dersom jeg setter opp viftene som vist på bildet?
Sist endret av 295638; 11. juli 2014 kl. 14:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.