Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1563
Hei, jeg kjøpte meg nettop GTA:IV på Steam siden jeg har altid ønsket meg det , har endelig fått det og det er kjempe kjekt, men jeg sliter litt med lag. Denne laggen er litt irriterende fordi det blir litt vanskelig å styre personen og bilene, Takk viss noen gjer meg ein liten Guide på åassen man kan slippe unna laggen.


-Jeg har prøvt Gamebooster.
-Jeg har prøvt å logged ut/slått av alt.
Sitat av Animation Vis innlegg
Hei, jeg kjøpte meg nettop GTA:IV på Steam siden jeg har altid ønsket meg det , har endelig fått det og det er kjempe kjekt, men jeg sliter litt med lag. Denne laggen er litt irriterende fordi det blir litt vanskelig å styre personen og bilene, Takk viss noen gjer meg ein liten Guide på åassen man kan slippe unna laggen.


-Jeg har prøvt Gamebooster.
-Jeg har prøvt å logged ut/slått av alt.
Vis hele sitatet...

Først og fremst kan det jo være PC`en din?

Litt info om hardware kunne vært greit
Har ikke peiling, vet bare et det er windows vista HP.
Sitat av Animation Vis innlegg
Har ikke peiling, vet bare et det er windows vista HP.
Vis hele sitatet...
Ut i fra det jeg har lest så langt, regner jeg med det er hele PC`en + Operativsystemet ditt.

Uten videre informasjon kan jeg ikke hjelpe deg stort.

Tipper også at harddisken din er full av drit.
Sist endret av KarlsenK; 3. april 2012 kl. 17:20.
Finn specsa på PCen din, så er det lettere å hjelpe deg

Regner med du har skrudd ned videoinstillinger?
finn grafikk instillingene og skru ned alt på det laveste
Er ikke GTA IV dårlig koda på PC da?
Sysmrequirmentslab = Rats, for bare warnings.

-Prøverå finne ut grafikk tingene-

Fant dette vet ikke va det er men det stpr ''Generisk PnP-skjerm - ATI Mobility Radeon HD 4530 Series''
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Er ikke GTA IV dårlig koda på PC da?
Vis hele sitatet...
ikke det jeg har hørt. kjørte helt fint på min laptop på medium grafikk. Hadde ganske mye spilletid også.
Og vet noen åassen man kan ta GTA IV ned i small screen ellerno? jeg liker ikke FullScreen

Kansje det er problemt? jeg pleier å lagge mye når jeg spiller spill i fullscreen. ikke når jeg spiller i smallscreen
Sist endret av Animation; 3. april 2012 kl. 17:32.
Nei og nei... høres ut som du har en ræva laptop. ikke rart du sliter med IV. Og GTA IV er RÆVA kodet til PC. Jeg har en sterk gaming PC som sliter med IV Lag. Om GTA IV fungerer bra på en sterk PC er nesten som russisk rulett, jævlig random. PCen min kjører BF3 på ultra rundt 40-50 FPS på min skjerm, mens GTA er under 20 på max. Sjekk hardware mot hva spillet krever før du kjøper det...
Sist endret av iSatan; 3. april 2012 kl. 17:38.
lol, jeg kjøpte bare spillet får løye hadde et par euro jeg ikke hadde bruk får . trenger bare å vite åssen man tar å setter spillet i small screen og ikke fullscreen .
Sitat av Animation Vis innlegg
lol, jeg kjøpte bare spillet får løye hadde et par euro jeg ikke hadde bruk får . trenger bare å vite åssen man tar å setter spillet i small screen og ikke fullscreen .
Vis hele sitatet...
Burde være noe som heter Windowed Mode et sted på Display Settings. Dra grafikken helt ned, samt resolution og prøv i windowed mode. kanskje du får en grei FPS da
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Er ikke GTA IV dårlig koda på PC da?
Vis hele sitatet...
jo, det er helt forferdelig.

Sitat av iSatan Vis innlegg
Burde være noe som heter Windowed Mode et sted på Display Settings. Dra grafikken helt ned, samt resolution og prøv i windowed mode. kanskje du får en grei FPS da
Vis hele sitatet...
IV støtter ikke windowed mode, ikke uten tweaking.
forøvrig høres det ut som en forferdelig laptop, kombinert med det tregeste operativsystemet noensinne lagd.
Kjør dette i CMD og restart maskinen: sc config eventlog start= disabled

Det slår av Windows Event Log som mest sannsynlig er problemet her.
Skru av alle andre programmer enn det som er nødvendig.
Sett grafikken ned på det laveste nivået. Dette gjelder også oppløsning.
Se etter oppdateringer for drivere.

Jeg tror egentlig at du har gjort et litt dumt kjøp her. Dersom det er snakk om en laptop så er ikke det egnet for gaming i seg selv. Kan også være at du har pc-en full av programmer og filer som bare ligger der og gjør pc-en tregere. Eventuelt virus.
Slapp av får jo ny pc om et par dager.
Sitat av Animation Vis innlegg
Slapp av får jo ny pc om et par dager.
Vis hele sitatet...
Ja, leste det så tydelig i første posten din. Gratulere med ny PC om noen dager.
Sitat av Animation Vis innlegg
Slapp av får jo ny pc om et par dager.
Vis hele sitatet...
Hvorfor lage en tråd om dette når du ikke bryr deg om svarene? Slår du av Windows Event Log skal du se at den ikke lagger mer. Rockstar anbefaler å slå den av.
Du må huske at det er 18 års aldersgrense på dette spillet.