Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1377
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja.. Hvordan? Åpen for kreative ideer.
Får lov av grunneier å plukke, bare jeg sier ifra, men det er også biltrafikk og gangsti i nærheten.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du får lov er det jo null stress, da har du praktisk talt ingen bekymringer, ville tatt på meg headsett med musikk, sagt fra til grunneier og plukket i vei, bilene som kjører forbi har vel en fart som gjør at de Max ser deg(om de ser deg) i Max 1-2 sek
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dette er en traffikert vei, og hovedveien inn til en by. Snut osv kjører jo forbi iblant.
Ro ned bruken så forsvinner noiaen.

Du har jo tross alt tillatelse.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja.. Hvordan? Åpen for kreative ideer.
Får lov av grunneier å plukke, bare jeg sier ifra, men det er også biltrafikk og gangsti i nærheten.
Vis hele sitatet...
Det er vel ingen som har noe med hva du gjør på jordet så lenge du har fått lov av grunneier.
Ta med mobilen og knips litt bilder av ulik sopp, ulike planter og urter så har du 'bevis' for at du er interessert i vekster.
Hvordan kler du deg?

Om du f.eks går med bergans turtøy e.l. så ser du jo helt alminnelig ut.
Kle deg i jakt klær med jakt vest, walkie talkie, hunde fløyte og hund med GPS halsbånd. Bruk snus og sjå ut som du er i jakt modus. Se videoer av folk som er på jakt og lær måten de ter seg på i terrenget.

Lese seg opp på jakt så man kan føre en enkel samtale viss det kjem noen og skal prate.
Sitat av GoSætra Vis innlegg
Kle deg i jakt klær med jakt vest, walkie talkie, hunde fløyte og hund med GPS halsbånd. Bruk snus og sjå ut som du er i jakt modus. Se videoer av folk som er på jakt og lær måten de ter seg på i terrenget.

Lese seg opp på jakt så man kan føre en enkel samtale viss det kjem noen og skal prate.
Vis hele sitatet...
Haha ja må for all del ikke glemme snus xD
Men ikke bekymre deg, det er fult lovlig å gå på beite om du har tillatelse. Jeg har plukka flere ganger å stått på 4 fotan med hodelykt uten at noen har ringt politiet av den grunn.
Ikke hadde jeg tillatelse av grunneier heller
Metalldetektor! Funker latterlig bra!
Jeg har med en liten radiosender i sekken, slik man styrer radiostyrte biler, fly osv med. Så skulle noen spør hva jeg driver med, sier jeg at jeg leter etter dronen min
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje ta med et kamera? Late som man tar bilder, tror det ser litt sus ut uansett da.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Metalldetektor! Den er fin.
Altså, det kjører politi, kjente, gamble naboer osv forbi jevnlig.
Så denne ideen er utmerket! Takk!
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Metalldetektor! Den er fin.
Altså, det kjører politi, kjente, gamble naboer osv forbi jevnlig.
Så denne ideen er utmerket! Takk!
Vis hele sitatet...
Den vil jo gå ut på dato ganske fort etter du har gått over hele stedet. Er det så mye flein der?
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finner man først 1 flein så er som regel hele slekta rett rundt hjørnet. Er man 3 stykker så får man pakket en halvfull bærepose på 15 min Max.
Ingenting ser mer mistenkelig ut enn noen som føler at de gjør noe mistenkelig. Bare lat som ingenting og kos deg i natur og friluft.
jeg har den perfekte grunnen, du sanker in sauegjødsel for at du trenger det for å dyrke fleinen hjemme.
Det er soppår så det holder. Er jo evig med folk ute å plukker kantareller, steinsopp og annen matsopp. Skaff deg en soppkurv og en soppbok. Ingenting er vel mindre suspekt enn en sopplukker som plukker sopp.

Si at du leter etter morkler. De vokser på jorder/beitemark, og går for sånn 3000 kr kiloet. Så alle skjønner at du er standhaftig og tråler hver centimeter av jordet for det i disse økonomiske tider.