Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 5453
Telenor sier i dag, 25 april, at de vil oppgradere ADSL-hastighetene sine, og for de to raskeste abonnementene er det en dobling i nedlastingshastighetene uten økning i prisen.

av DonTomaso og Mats Kalland

Abonnementet Basis øker fra 704/128 kbps til 1000/200, Pluss øker fra 1024/256 kbps til 2000/300 og Ekstra øker fra 2048/256 kbps til 4000/400. Tilbudet gjelder fra juni for nye kunder, og nåværende kunder vil bli oppgradert i «løpet av året» ifølge Telenor.

Prisen for abonnementet Basis er 409,- pr. måned (349,- om du også har fasttelefonabonnement fra Telenor), 479,- (419,- med fasttelefon) for Pluss og 609,- (549,- med fasttelefon) for Ekstra.

Telenor har gjort omfattende markedsundersøkelser og oppdaget at så mange som 60 prosent av kundene bruker datamaskinen til spill og at over 50 prosent av kundene bruker fra sju til 19 timer på Internett hver uke.

I skrivende stund har verken Bluecom, NGT eller Chello kommet med tilsvarende oppgradering som svar på Telenors tilbud, men all erfaring tilsier at dette vil komme snarlig.

Kilde: pressemelding
Sist endret av m0b; 17. juni 2005 kl. 04:07.
Sitter med et bluecom abb her nå.. Håper de får fart på sakene. Orker ikke tanken på at naboen med Telenor skal få mer en meg... Hehe
Najs!! skulle bare ønske jeg hadde litt raskere linje fra før av
Ooh. Er ikke lenge siden NextGenTel oppgraderte linjene sine, men skal ikke se bort fra at de blir nødt til å gjøre det igjen nå. Glær meg.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Herregud. Fortsatt 256 opp? Det er bare sykt. Jeg har den nest nest treigeste linjen til NGT, og jeg har høyere upload enn den raskeste til Telenor

Dette har ikke bare med P2P å gjøre, men også mail, spill og videochat har god nytte av en skikkelig upload linje. Det er ikke alle som bruker PCen til kun WWW.
Er alltid gøy å få tillegg på en tjeneste gratis
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Det kjipe er jo at dette kommer til å ta LAAANG tid. Spes for oss som sitter langt nord, og ikke i noen byer. Etter som pressemeldingen sier at alt er over iløpet av året (?!) så er det bare å sette seg til å vente.
Men hey, jeg gleder meg til å ha 4000/400
Siden tele2 alltid skal være bedre og rimligere en telenor (lover dem selv da) tror dere de kommer til og gjøre den samme oppdateringen?
4000/400 høres ut som en plan det !
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av frgz
Siden tele2 alltid skal være bedre og rimligere en telenor (lover dem selv da) tror dere de kommer til og gjøre den samme oppdateringen?
Vis hele sitatet...
Hvem vet. Kanskje de andre kaster seg på bølgen slik fler håper på her.
Vel, den siste gangen fulgte de fleste andre etter. Dersom Tele2 har en garanti på det, må de jo følge etter...
TELE2 REDUSERER ADSL PRISENE!

Hvis du ønsker å surfe på Internett med høy hastighet til fast lav pris, så lønner det seg alltid å velge Tele2! Nå blir vår høyeste og nest høyeste ADSL hastighet, henholdsvis 1080 kr og 480 kr billigere i året, forteller Henrik Müller-Hansen, administrerende direktør i Tele2 Norge.

Hvilke ADSL priser reduserer Tele2?
Tele2 ADSL Large (1024/256 kbps) nye pris er 339 kr per måned.
Dette er en prisreduksjon på 40 kr per måned, tilsvarende en besparelse på 480 kr per år. Denne hastigheten er opptil 16 ganger raskere enn ISDN hastighet.

Tele2 ADSL X-Large (2048/256 kbps) nye pris er 399 kr per måned.
Dette er en prisreduksjon på 90 kr per måned, tilsvarende 1080 kr per år.
Denne hastigheten er opptil 32 ganger raskere enn vanlig ISDN hastighet.

Prisene gjelder fra og med 26. april. Som vanlig kan alle Tele2 sine eksisterende ADSL kunder endre til nye priser på vår hjemmeside. Les mer om våre ADSL abonnement, priser, betingelser og dekning på www.tele2.no

Edit: Denne meldingen kom samme dag som telenor økte hastigheten, med andre ord så står Tele2 ved løftene sine =)
Sist endret av Antarctica; 26. april 2005 kl. 21:04.
Jeg tror en av grunnene til at dem gjør dette er at Lyse skal utbygge fiberoptiskt-bredbånd rundt omkring i Rogaland. Der du får 4/4mbps + fast telefon + TV-kanaler for ca 700 kroner i måneden og for 10/10 koster det bitte-litt mer. Les om Lyse sine tilbud her.

Vi har telenor så vi får kanskje oppgradert linjen, men Lyse skal være ferdig utbygget der jeg bor i August (sier dem da).
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Jeg får Lyse til Jul jeg, og jeg gleder meg som bare faen. Men 4000/400 sier vi ikke nei til i mellomtiden, selv om opplastningshastigheten kunne vært litt raskere. f.eks 600. Hvertfall når du betaler 0,5k i måneden.
Javisst, dette lyder godt. På tide att det blir økt litt hastigheter i Norge, med tanke på prisene vi må betale. Forhåpentligvis vil de andre selskapene også øke hastighetene for ikke å henge etter tilbudene.
hei er det noen som hveit noe om når Telenor bygger ut linjene sine eller, sitter her med isdn fordi vi ikke kan få ADSL fra telenor.

Takk
Sitat av Monzter
hei er det noen som hveit noe om når Telenor bygger ut linjene sine eller, sitter her med isdn fordi vi ikke kan få ADSL fra telenor.

Takk
Vis hele sitatet...
Huff stakkar deg, en sånn ISDN-dude som ikke får ADSL :P
Syns synd på deg da.
Vi fikk ADSL for ca. 2-3år siden (og da var liksom vi litt "late") hehe.
Kjøpte ADSL 2k fra telenor for noen måneder siden. Har vært en drøm sammenlignet med mitt gamle ISDN liv. Også går telenor og gir meg 4k helt gratis nå :O Klager ikke, selv om jeg sjeldent utnytter hele potensialet til linjen :P Burde vært litt raskere upspeed
ikke er bare linjene øka, men tallene som er oppgitt er justerte i forhold til overhead, så sammenlignet med konkurentene sine linjer vil disse være bortimot 10% høyere enn opgitt.

alså vil en 4000/400 linje (som jeg får, jeee), bli 4400/440
Ahh glimrende å høre! Har ventet på at Telenor skulle øke hastighetene sine(hadde byttet ISP om de ikke hadde gjort det snart). Bare kjipt at vi senket til Basis dette året da jeg er i militæret og linjen ikke blir brukt så mye hjemme.

Tror dere det å oppgradere abbonnementet til 2048/256(4000/400) igjen til sommeren vil gjennomføres uproblematisk?
Skulle vel ikke være noe problem det, da de nye hastighetene har de gamle prisene og det er fritt fram for nye kunder.
har fortsatt modem
Har tilbud om ISDN men orker ikke skifte for så lite, mitt ønske er noe med fast pris pr måned.
Har hørt rykter om at sentralen i bjerkreim/vikeså skulle utbygges slik det når til tengesdal? Noen som har mulighet til å sjekke? Var snakk om det skulle skje i sommeren men vet ikke om det bare var prat eller om det var sant (Hørte fra en kompis)

Takker dersom noen gidder å sjekke eller noe.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Det vil du vel jo finne best ut av med å ringe Telenor/Online kundeservice på tlf: 05000. Eller sende de noen mailer. Telenor bygger som regel ikke ut før de har en viss interesse for adsl i det området du bor. Får du bygda med deg og alle maser litt på telenor, så funker det. Gjorde det her jeg bor iallefall.
Sitat av Magisk
Får du bygda med deg og alle maser litt på telenor, så funker det. Gjorde det her jeg bor iallefall.
Vis hele sitatet...
Det samme ble gjort her en gang i tiden. Var ingen som var interessert i å tilby bredbånd her, men så ble det startet en underskriftskampanje og resultatet ble sendt inn til diverse bredbåndsleverandører - og ca 1 uke etterpå hadde faktisk Telenor oppgradert sentralen.
Sitat av zeth
Det samme ble gjort her en gang i tiden. Var ingen som var interessert i å tilby bredbånd her, men så ble det startet en underskriftskampanje og resultatet ble sendt inn til diverse bredbåndsleverandører - og ca 1 uke etterpå hadde faktisk Telenor oppgradert sentralen.
Vis hele sitatet...
Og takk gud for at vi endelig fikk det, var lite kos med ISDN-regninger på flere tusenlapper.
*fikser til underskrifts kampanje* :P thanks for the tip, har nok mast veldig mye på telenor ja, men skal se om det hjelper med en lapp med masse navn på.
Det har nå gått noen dager og tele2 har redusert prisene sine pga Telenor sin oppgradering. NGT derimot har ikke gjort noenting ennå, og jeg oppfordrer alle til å sende mail til dem for å høre hva de har tenkt å gjøre. Det skader sikkert heller ikke å true med å flytte abonnementet til Telenor.

Send til , og til adm.dir
Telenor har ikke oppgradert hos meg iallefall.
Eh, slik som jeg fårsto det så gjaldt dette kun nye kunder? Og at de gamle linjene først ble oppdatert om flere måneder?
det er i slike situasjoner man angrer på at man valgte Telenor Bredbånd i stede for ADSL :P
jj.. bedbåndet mitt er i hvertfall mere stabilt enn ADSL linjene som klikker hele tiden :P
Err. Telenor Bredbånd er vel strengt tatt det samme som Telenor ADSL?
nei... Telenor bredbånd går gjennom Tv kabelen... for de som bruker kabel TV... ADSL gjennom Telefon kabler tror jeg... I hvertfall her i kr.sand er telenor ADSL og Telenor bredbånd forkjellgie ting... jeg har bredbånd og naboen ADSL :P
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg har ennå ikke merka noe til dette og er litt skuffa. Men hva med dere andre?
Nå var jeg mesten ferdig med å fixe underskrift kampanjen

Fra selve underskrift listen
"Underskriftskampanje angående anskaffelse av bredbånd/ADSL på Tengesdal.

Disse underskriftene vil bli levert til forskjellige internettleverandører i håp om at vi på Tengesdal også kan få tilbud om noe som gir en fast sum pr måned å betale, samt en betydelig raskere hastighet på internettet ditt. Still gjerne spørsmål dersom det er noen.
Alle over 18 år i hver husstand kan skriver under.."


Litt små info jeg slenger sammen på en side som kan ligge helt bakerst:

"Informasjon angående underskriftskampanjen for bredbånd/ADSL på Tengesdal

Jeg håper å få anskaffet et tilbud om bredbånd/ADSL til innbyggerne på Tengesdal. Et bredbånd/ADSL abonnement vil gi deg betydelig raskere hastighet på internett tilkoblingen din, samt en fast månedspris, noe som betyr bruk det så mye du vil uten å måtte være redd for at du skal få en overraskende høy regning i når tiden er inne.
Bredbånd/ADSL med den fordelen at det er raskere, vil da bety at en kan laste ned eller opp eventuelle filer raskere, sidene laster generelt fortere, og som sagt man har en fast månedsavgift, på f.eks 299 pr måned. Prisen varierer da selvfølgelig på hvilken pakke/hastighet en velger, og hvem som blir internettleverandøren."

Noe mer jeg kan skrive? endre? Fjerne?
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Dette er vel endringer som skal gjøres fra 1.juni/juli? Ikke nå med en gang. Eksisterende kunder vil nok ikke merke dette før litt etterpå da. Mens de som signer seg opp da etter den datoen får linjene med full guffe med en gang vil jeg tro.
NGT øker! Jippi!

http://www.ngt.no/privat/produkter/a...dukt-delta2000

Se også :

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=15266
Sist endret av DonTomaso; 3. mai 2005 kl. 11:38.
Sitat av Magisk
Dette er vel endringer som skal gjøres fra 1.juni/juli? Ikke nå med en gang. Eksisterende kunder vil nok ikke merke dette før litt etterpå da. Mens de som signer seg opp da etter den datoen får linjene med full guffe med en gang vil jeg tro.
Vis hele sitatet...

Tror nok at én telefon samtale for oss eksisterende kunder skal gjøre susen. Jeg kommer til å ringe 1.juni og får dem til å oppgradere
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Vel ja. Jeg kommer nok også til å sitte på telefonen til jeg har den hastigheten jeg skal ha. Gidder ikke vente til desember før det skal virke :P
Snakket for første gang med ei veldig hyggelig jente på telenor's kundeservice igår og hun kunne fortelle at vi som allerede er kunder hos dem vil ikke merke noe oppgradering før i månedskifte oktober/november.

Hun var også enig i at vi som er kunder nå burde vært fremst i køen for oppgradering. Jeg vil jo kalle det et lite misstillit forslag ifra telenor sin side at vi som kunder hos dem blir nedprioritert.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Var vel egnentlig det man kunne tenke seg da. Selvfølgelig vil dette ta tid fra telenor. Bare dumt av de å ikke presisere at det kommer nok ikke til å bli oppgradert noe på de allerede eksisterende kundene med det første.
Nesten slik at man føler en trang til å si opp og ordne seg ett nytt abb. fra telenor. Bare for å få litt kjapphet i sakene. Men man har jo klart seg med dagens speed, så da må man vel klare seg til okt./nov. også da

Men meget merkelig at de heller prioriterer nyere kunder foran eksisterende og trofaste.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det som er litt merkelig er at etter jeg mottok en email fra Telenor som sa at jeg skulle får oppgradert linjen til 1000/200, har faktisk utfarten vår blitt senket samtidig som innfarten fortsatt er den samme..
På nyåret i fjor fikk jeg mail fra telenor om at min linje skulle oppgraderes til 2mb. Linja hadde tidligere blitt oppgradert fra 768 til 1 mb. Hipp hurra tenkte jeg. Tre måneder gikk uten at noe skjedde og jeg tok kontakt med kundeservice. Din linje blir oppgradert neste måned, var svaret jeg fikk. Ok, jeg godtok dette og ventet tålmodig. Nok en måned gikk og jeg tok kontakt på nytt. Samme svar denne gang, din linje blir oppgradert neste måned. Nå var jeg fokka og ga beskjed om at hvis så ikke skjedde ville jeg bytte leverandør. En måned til sneglet seg avgårde uten at noe skjedde og da jeg tok kontakt med telenor kundeservice fikk jeg beskjed om at linja ville bli oppgradert neste måned.
Takk for meg sa jeg og tegnet kontrakt med nexgentel. Pga ferieavikling ville det ta tre uker før jeg kunne ta ibruk linja fra ngt, men jeg skulle få beholde telenor fram til byttet. Nå nei du, telenor kuttet linja dagen etter

Har aldri angret overgangen til nexgentel. Sitter nå på 3mb linje til samme pris som jeg tidligere gav for 768 hos telenor, samt dobbel hastighet opp.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av dword
Det som er litt merkelig er at etter jeg mottok en email fra Telenor som sa at jeg skulle får oppgradert linjen til 1000/200, har faktisk utfarten vår blitt senket samtidig som innfarten fortsatt er den samme..
Vis hele sitatet...
Om du får 1000/200, så regner jeg med du har Basis pakken? 704/128? Da går jo uthastigheten din opp, og ikke ned. Om du derimot skulle ha Pluss pakken nå (1024/256) Så skal du jo ha 2000/300 når oppgraderingen er gjort. Du får ta en telefon til telenor å spørre litt om det er så.
http://www.online.no/at/oppgradering.html står det litt om oppgraderingen.
Hvorfor kan de ikke oppgradere utlinja litt mer?
Jævla piss å ha 4000kbps ned og bare 400kbps ut. Blir jo å ha -den- verste share ratioen på div. trackere.
Holder meg til min Catch-linje på 1700/512. Har planer om å oppgradere til 2Mbps SDSL.
Viva LOS! 3000\500 399.- mnd! Jepp, nå ble jeg gla gitt
start oppgraderer også....
Sitat av Magisk
Om du får 1000/200, så regner jeg med du har Basis pakken? 704/128? Da går jo uthastigheten din opp, og ikke ned. Om du derimot skulle ha Pluss pakken nå (1024/256) Så skal du jo ha 2000/300 når oppgraderingen er gjort. Du får ta en telefon til telenor å spørre litt om det er så.
http://www.online.no/at/oppgradering.html står det litt om oppgraderingen.
Vis hele sitatet...
Jepp jeg har basis pakken, det er derfor jeg synes at det er litt merkelig at vi har hatt den vanlige farten vår hele tiden uten noen problemer, men så sender de en mail og sier de skal oppgradere, så går farten vår ned.
▼ ... over en uke senere ... ▼
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Sitat av www.online.no
Du som har Online ADSL fra før, behøver ikke å foreta deg noe for å få økt hastighet. Oppgraderingen starter i juni, og vil være gjennomført i løpet av 2005. Du vil motta en e-post fra Telenor etter at du har fått ny hastighet.
Vis hele sitatet...
1. Juni idag. Dagen telenor oppgraderer hastighetene sine. Er det noen som har fått oppgradert linja si allerede?
_Fra_ første juni skal det skje... Tar nok litt tid det her.