Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  255 25483
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Etter å ha vært vekke fra verdenskartet i 6 dager er vi nå tilbake i en noe forandret utgave.

Det første dere har bitt dere merke i er vel det faktum at vi har endret utseendet på nettstedet litt. Det andre dere legger merke til er at en del av forumstrukturen er endret, og en del ting er fjernet helt.

Grunnene til at vi har gjort dette er for mange til å begynne å ramse opp, men i hovedsak har det med det at vi som driver nettstedet ikke har vært helt fornøyd med tidligere utvikling - og vi har nå tatt skritt for å endre retningen.

Vi er meget klar over at en del av våre medlemmer ikke kommer til å gå i fistel på grunn av endringene, men det har seg nå engang slik at valgalternativene var denne modifiseringen eller en nedleggelse. Jeg tar meg den frihet og siterer meg selv i det jeg har sagt mange ganger; "Jeg er alt for gammel til dette tullet".

[COLOR=Red]Nettstedet er ikke, og det kan ikke understrekes nok, ferdig enda[/COLOR]. Vi har ikke hatt tid til å gjøre alt av ansiktsløftninger, og det meste av grafikken er ikke slik den skal være. Vi har dog valgt å åpne nettstedet slik det er nå etter utallige oppfordrniger fra våre abstinens-pregede medlemmer.

Vi har hatt en ganske saftig systemkresj, og vi ber våre medlemmer om å være vennlige og rapportere inn alt dere skulle komme over av bugs og/eller feil.

Ta gjerne og utforsk en del av de nye mulighetene dere har fått i den nye forumpakken.
Jeg kan forresten nevne at vi kommer til å utvide VIF-stabben betraktelig i tiden fremover, men det ser vi litt ann i ukene som kommer. VIF har blandt annet nå mulighet til å redigere egen brukertittel, og vi innfører en del andre goder for dem som har vært med oss lengst.

- nso
stor forbedring
Ahhhh. Øynene mine! Alt er hvitt!
oioioi!
dette var uvant!
blir forhåpentligvis vant med det raskt
Wow! Noe helt annet enn det man er vant til. Tar nok litt tid å bli vant til dettte her, men dette kan bli veldig bra!
Hurra for nso, frelseren! Relativt stor utseendemessig forandring, men dette vet jeg(som et "eldre" medlem) er en tilvenningssak ;-) Flott innsats!

Koskos.
- Christian
Er glad vi er tilbake
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Ikke så værst egentlig, spent på hva som skjer videre Keep it up guys. Og husk, uten dere blir det ikke noe nFF

EDIT: hvorfor har jeg mista 800 poster? Hva er det dere har fjerna egentlig?
-totto
Sist endret av totto; 3. februar 2005 kl. 19:41.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Omg! Trodde jeg hadde gått feil! Endelig en dose nff!
så mycket bra ut det her.vil nok savne gamle-forumet litt, men som sagt,dette var bra
kommer meg ikke inn på pm siden.

edit: Jeg kommer meg inn på pm siden hvis jeg ikke er på forsiden.
Sist endret av Fase^; 3. februar 2005 kl. 19:43.
Det var riktig så koslig å surfe uten resten av brukermassen, men man kan ikke få viljen sin hele tiden. Si ifra hvis formuleringene på forumet er litt sære - jeg jobber med saken.
utrolig pent og ryddig
Nei beklager, men likte det gammle sååå mye bedre. Dette ble liksom ikke nFF
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Funky å lese nFF på denne måten :P
eeh..jeg ble litt forskremt når jeg først kom innpå..
nFF turns kristen var vel den første tanken. men man blir vel vandt til det etterhvert, og husk, det er det indre som teller
Lurer på hvor mange 1000 ganger jeg har trykket på snarveien di siste dagene for og sjekke om siden var kommet opp ...ser bra ut hittils gg
Hmm, tror dette kan funke ja Forandring fryder.

Sitat av totto
EDIT: hvorfor har jeg mista 800 poster? Hva er det dere har fjerna egentlig?
-totto
Vis hele sitatet...
Det er vel fordi de delene av forumet du hadde de i er fjerna? Hvis du det gikk an og fatte
Sist endret av NinjaSverre; 3. februar 2005 kl. 19:57.
Hm, dette var en stor forandring, alt ble liksom så mye lysere, men dette kan jeg bli vant til
Hvor ble det av pron forumet?
Jeg har i det siste vært vant til en slags notepadsak som dukket opp hver gang jeg start nettlesern min. Dette var et deilig avbrekk fra det
MYE lysere og greier. Men hey, man blir vant til alt
Likte det jeg
Kanskje sida burde midtstilles ? Ble litt rart med alt til venstre

Edit: Jeg fysta også MANGE poster
Sist endret av klovnen_; 3. februar 2005 kl. 20:04.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Jeg veit at det ligger utrolig mye jobb bak dette, så dette er på ingen måte ment som forringing av innsatsen. Masse props og respekt til Crew og Co.

Likevel har jeg et par synspunkter på designet.

1. Jeg blir gal av venstrejusteringa. Siden kunne egentlig gjerne vært venstre justert, men når man har fixed width gir dette et stort meningsløst felt på venstresida. Ikke blir der bedre av at fargen er en grånyanse som for meg stjeler fokus. Jeg tør påstå at de fleste her har skjermer som takler 1024x768.

2. Template-aktig. Dette blir sikkert fiksa på etterhvert, men slik det ser ut nå er det rett ut av "Forum Design For Dummies"

3. Sikkert i planene dette også, men headeren... Stor hvitt felt uten mening som fører til mer scrolling.
Sist endret av bakkus; 3. februar 2005 kl. 20:05.
Må si det var ganske uvant med det nye designet ja!
Men blir vel omtrent det samme som da jeg gikk over fra truser til bokser. Skikkelig uvant og nesten ekkelt i begynnelsen, til å bli digg

Typisk at nFF skulle komme opp akkurat da jeg skulle begynne og lese til prøve da!
hehe, sikkelig uvant, alltid forbundet nff med den besj fargen, men blir nok vant tl dette også. Ikke så skarpt da, siden jeg sitter med solbriller
funky og lyst wicked! må nok bli vant til dette før jeg kommer med noen knusende kritikk, og førsteinntrykket er jo tross alt helt flott.

men hva med å droppe den litt latterlige og uproposjonerte "logoen" og heller bare resize logotypen litt? den kula der var bare jall og forteller historien om 5 min arbeid i illustrator
Var det ikke sånn når du gikk over fra bokser til sting igjen også da?
Åh! Ja! TAKK GUD! nFF er ENDELIG oppe igjen. Holdt på å dø her nesten.
Abstinenser er en fryktelig ting.
Verre enn cola-savnet nesten jo.

Håper dere ikke forsvinner med det første da.
Jeg trenger nFF for å leve et "normalt" liv.

Takk for at dere er oppe igjen
Jeg savner statistikk-siden! T_T kekeke
Endelig tilbake. Flott

Forumet kunne gjerne vært midtstilt. Ellers ser det bra ut, og jeg gleder meg til å utforske det nye.

Bra jobba!
We want pr0n! Sorry gutter, men må si meg enig med Backflipp, likte forje versjon av nFF. Men det er vel kanskje en tilvenningssak.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av bakkus
Jeg veit at det ligger utrolig mye jobb bak dette, så dette er på ingen måte ment som forringing av innsatsen. Masse props og respekt til Crew og Co.

Likevel har jeg et par synspunkter på designet.

1. Jeg blir gal av venstrejusteringa. Siden kunne egentlig gjerne vært venstre justert, men når man har fixed width gir dette et stort meningsløst felt på venstresida. Ikke blir der bedre av at fargen er en grånyanse som for meg stjeler fokus. Jeg tør påstå at de fleste her har skjermer som takler 1024x768.

2. Template-aktig. Dette blir sikkert fiksa på etterhvert, men slik det ser ut nå er det rett ut av "Forum Design For Dummies"

3. Sikkert i planene dette også, men headeren... Stor hvitt felt uten mening som fører til mer scrolling.
Vis hele sitatet...
1. Vi får se på det

2. Ja, men vi har ikke gjort noe særlig arbeid på det enda - absolutt noe som skal fikses

3. Se svaret over. Jeg har rett og slett ikke kommet så langt.


Jeg vet at ting er litt på halv åtte, men jeg har ikke tid til å jobbe med dette i helgen. Alternativet hadde blitt at dere måttet vente en uke til.

Jeg har sinnsvakt mye på todo-listen min, og det meste av det som blir tatt opp er på den listen.
Glimrenede at nFF er tilbake! Ser veldig fint ut dette her! Savner knappen til folks hjemmeside i posten. Tungvint å gå via profilen for å se om noen har hjemmeside eller ikke. Men dette er jo en liten bagatell! Sansynligvis har jeg ikke tid til å sjekke sidene deres uansett!

Lyst og fint! Stå på!
Sikkelig bra dette her.. Er det v5 ? eller 4.5 ?
Har sett bedre design, men forumet er i allefall tilbake. Tross alt ikke fargene som avgjør her. Likte godt at hurtigsvar er fikset i firefox slik at man ikke har tomrom på sidene. De fleste med firefox skjønner sikkert hva jeg mener på. *utforske nye knapper*
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Ja forumet er nå faktisk så godt som klin lik i alle mainstream nettlesere
Bra at nFF er tilbake. HAr etterhvert blitt en flittig medlem. Savner ett par forum men..? Req: Music kommer det tilbake eller? Er jo en kjempbra ting?! Som nevnt før syns jeg det var litt teit med venstrejustering, likte ikke det..Men bra å endelig ha det tilbake!
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Det kommer nok aldri tilbake, nei.
Det gjør heller ikke noe av det andre warez-relaterte.

Vi regner med at det kommer til å forsvinne en del medlemmer nå, men jeg må egentlig bare refferere til det som står i første post her en gang til. Jeg er for gammal til dette tullet.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Enig i midtstilling av siden. Ellers er det bra man er tilbake.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Jeg skal se på det med midtstilling. Kanskje jeg kan finne en løsning på det slik at folk kan bestemme det selv i kontrollpanelet. Jeg lover dog ingenting.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
We is like t3h new nFF.

Som de fleste sier her, ser det litt template-aktig ut. Men det skal dere jo fikse. En annen ting, er at det irriterte meg, så vel som andre, grenseløst med denne venstrejusteringen. Dere kan også få en annen bakgrunn enn hvit til å lese på(Den bakgrunnen som Avateren står på er fin. Kansje litt mørkere der, og så kan du bruke den fargen her). Det er ikke behagelig for øynene. Savner hvor mange poster det er i tråden som blir linket til på fremsiden: "Siste 10 poster". Det finnes heller ingen "Rapporter til Administrator" knapp.

Ellers så tror jeg at dette kommer til å bli veldig bra.

Skal ikke syte mer.

-Aciid

Edit: Gram. leif.
Sist endret av TurboAciid; 3. februar 2005 kl. 20:27.
Ahhh. Deeeilig.

Enig i litt designforandringen. Men fra hva jeg hører er det allerede planlagt. Bra.. Jeg vet hvor pain det kan være å forandre utseendet til et forum. Men det holder for nå. RSS gjør opp for litt dårligere design.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Digga ikke at det er 5min-editsperre på postene... Mulig dere har en tanke bak det, men det blir helt teit i threads der første post skal redigeres med oppdateringer...

Mista en 300 poster i slengen, men det er vel fra warez-foraene tenker jeg, kan ihvertfall ikke finne igjen søppelnerdmagnetene våre. Angående søppelnerder, så bør vel kanskje regler.php komme opp igjen...

(jeg hadde visst rett ang. warez-foraene)
Sist endret av SilverKhan; 3. februar 2005 kl. 20:31.
Hmm, vet ikke om jeg liker dette helt, men blir forhåpentligvis vant til det.
skal dere droppe alt av warez?
dette er jo det enste ordentlige stedet som støttet det jo?
og for gammel til warez? kan ikke se sammenhengen..
Jeg vil gi en stor takk til nso som har gjort en super jobb med nye nFF

Det eneste negative med forumet nå er at siden er at siden er venstre justert.

Aciid:
Sjekk under avatar, der har du et "varselskilt" som du trykker på for å rapotere post til en moderator.
Hadde det vært mørkere farger ville nFF ha levd mer opp til ett undergrunns-forum-profil enn det er nå. Så litt mørkere farger hadde ikke gjort noe.

Ellers er det en knall jobb nso
Sist endret av CorLeX; 3. februar 2005 kl. 20:38.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Savner det forige noe veldig akkurat nå. Men får håpe at min mening forandres med tiden.
Likte desginet, og at nFF endelig er oppe igjen, men likte ikke at visse deler av forumet er fjernet