Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2684
Halla folkens, jeg har en tlf skjerm som er knust. Kan jeg utløse forsikringen min uten noe problem ved å si at jeg har mistet/knust tlfen under reisen og få ny tlf/penger tilbake ?


Jeg vet mange ikke liker dette, men jeg er student og trenger ny tlf.

Om du har noe stygt å si, helt ærlig, jeg bryr meeg ikke, jeg er en OUTLAW )
trur heller det er bedre og kaste tlf, og si den blei stjelt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du får lese forsikringsvilkåra dine, for å finne ut kva reiseforsikringa dekker. Det varierer.

Enkelte definerer reise vidt, andre mindre vidt. Om du påstår det skjedde på ei dokumenterbar reise (som fly i høgste grad er), så risikerer du jo at dei ber om dokumentasjon.
Trådstarter
8 1
Hvilken dokumentasjon tror du de trenger da? Kjøpskvittering?
For det har jeg.
Antar at du også må dokumentere at du faktisk var på reisen du snakker om. Kvittering til flybillettene
Husk å sjekke hvor mye forsikringen dekker også da.
Fikk selv 3000 igjen når min ble stjelt, en iPhone 6s..
Sikkerhetsklarert
De fleste innboforsikringer dekker også uhell med telefoner og slikt. Mistet min da jeg gikk ut av bilen en gang. Fikk dekket rep. uten spørsmål.
Tviler på at de gir deg ny tlf fremfor å dekke reparasjon hvis det eneste problemet er at skjermen er knust