Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  94 8409
The Rhymenocerous
polle's Avatar
tviler på at det funker. Men lo godt da jeg så det.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
One_ar: Korrekt, men jeg rettet meg selv opp i ettertid. Trodde en stund at de hadde tenkt å få alle rundt hele verden til å hoppe, men det var det altså ikke - det gjør ikke saken mindre latterlig av den grunn.
Meningsløst "prosjekt".
Dette der er definitivt bare tenkt som en PR-kampanje. Er det noen i det hele tatt som har stillt inn klokken akkurat rett????
Hvis jeg skullet hoppet ville jeg stilt klokka riktig, ja.
jeg hopper! selv om det virker ganske nytteløst, så er det jo litt gøy å teste!
haha.. dette blir jo moro. gleder meg. gøy å hoppe!! =)
Hvis alle menneskene i Kina, som folk flest vet at er på over 1 milliard, hopper, vil det utløse et jordskjelv på rundt 4,1 på Richter skalaen, forutsatt at de er plassert på tettest mulig område.
Tror neppe at 600 millioner mennesker spredd rundt omkring på jorda klarer å flytte jordas bane.

Igjen, som mange andre har sagt, to tullinger dytter på en ball fra hver side.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hvor har du dette med jordskjelvet i fra? Forøvrig, tullingene dytter ikke på hver sin side av ballen men på én side.
men alle hopper i forskjellig retning? jeg får vel hoppe og se
Sitat av reagol
men alle hopper i forskjellig retning? jeg får vel hoppe og se
Vis hele sitatet...
Ja, forsåvidt, men siden det bare er folk fra den ene halvdelen av kloden som oppfordres til å hoppe, vil man allikevel få en resultantkraft som peker normalt fra denne halvkulen, og inn mot sentrum. Dvs, hvis alle personene er spredd likt på halvkulen, noe som er usannsynlig, men det er prinsippet iallefall.
Haha... leste om dette et annet sted for noen dager siden=) Jeg må si jeg underholdte foreldra mine etter på.. Lenge siden jeg har sett de ledd så fært...

Men Men.. Jeg klarer vel et lite hopp før jeg smelter fast i stolen
Jeg skal hoppe bare for å hoppe ! ... Er ikke så stort problem å ta ett hopp.. hehe.. Tror ikke det kommer til å skje noe da nei ..
I et annet forum fant jeg ut at dere hadde feil tid?

Sitat av Rocambole
For ordens skyld kan kanskje også nevnes at klokkeslettet som er oppgitt for Norge av Melwasul, er feil. 11:39:13 (GMT) er klokka 13:39:13 hos oss, ikke 10:39:13. Vi ligger i utgangspunktet en time foran GMT, men om sommeren har vi sommertid, og da ligger vi to timer foran. Så dere som skal hoppe neste sommer (tenker dere forlengst har glemt hele greia når den tid kommer!), får hoppe til riktig tid og ikke sabotere ved å hoppe to timer for tidlig.
Vis hele sitatet...
1 million skolebarn i England hoppet samtidig, og klarte å lage et jordskjelv for en tid siden. Det var _skolebarn_. Og jordskjelvet målte

600 millioner _voksne_. Om ikke bane-skifte, så i allefall et morsomt jordskjelv.
Haha, den skal jeg være med på.
reagol:
1. vi ligger i -1, ikke +1.
2. er det liksom kun Norge som anvender sommertid?
Noen som vet hva jordskjelvet målte på derre skalagreiene?
Hva om når vi hopper går alt gæli! Shit det her må stoppes
Stoppes? Tviler på at det blir noen virkning av det i det helte tatt. Jorda veier jo strengt tatt mye mer enn folka gjør.
Jordan vil garantert ikke skyves ut av banen.
For det første fordi at det ikke vil være nok kraft til at det vil skje. For det andre fordi at alle som hopper er spredt utvover hele jorda, og som vi alle vet er den rund.
For det tredje vil ikke alle hoppe nøyaktig samtidig, pluss at alle vil ikke hoppe like høyt, som fører med seg at de heller ikke vil lande samtidig.

men for all del....jump

InUtero: har du kilde?
Sist endret av adrixx; 5. mars 2005 kl. 17:42.
Alle vet det ikke vil funke, men alle har også godt av litt trim.
Hva med å kanskje ta en joggetur etter hoppet og avslutte med en tur på treningsstudio.

Edit:
Sitat av mongeland
1. vi ligger i -1, ikke +1.
Vis hele sitatet...
Vi ligger da i +1.
Sist endret av Starra; 5. mars 2005 kl. 17:46.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
adrixx, du har misforstått. Jorda er rund ja, men ikke alle står rundt og hopper. Følg med, les tråden. Dessuten det du sier er helt ubegrunnet og holder rett og slett ikke.
Hva er sjansen for at alle verdens klokker er rette?
One of the good guys
2rs1's Avatar
Sitat av Tommen
Hva er sjansen for at alle verdens klokker er rette?
Vis hele sitatet...
Forbanna liten, så om du har planer om å hoppe, hopp gjerne et par ganger når du først er igang.
Må da skjønne at alle som hopper (iallefall mesteparten) skjønner at det aldri vil funke og gjør det bare for moro skyld. Derfor er det heller ikke så viktig å hoppe akkurat samtidig, da du ikke vil merke noen forskjell likevel.
Ikke bare dytter vi fra hver vår side, men gravitasjonskraften vil også gjøre gjøre sitt for å motvirke våre egne hopp. Nei, da sover jeg heller noen timer til.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av mongeland
Jeg skal i alle fall hoppe, bare for gøy

Denne handlingen blir vel mer symbolsk enn den blir effektiv.
Vis hele sitatet...
Hehe, nettsidene er trolig laget av en spammer som vil hente gyldige e-post adresser
Sitat av Voyage
Hehe, nettsidene er trolig laget av en spammer som vil hente gyldige e-post adresser
Vis hele sitatet...
... og det baserer du på?
For dette revolusjonerande hoppet skal me samle ein stor gjeng på Stord iallefall, med festkaker og greier.
Sitat av NoRemorse
... og det baserer du på?
Vis hele sitatet...
Jesus?

Nei vent å se, det kommer sikkert mye mail til de som har meldt seg på. Hvis dette var et normalt prosjekt ville de skrevet om det i magasiner for forskning og vitenskap.
Siden er såpass populær kan han få problemer om han skulle gjøre det.
Tror nok det startet som en kødd mellom noen venner, så fant de ut at de skulle realisere kødden,
men man vet jo aldri.
Og hvorfor skulle det komme i magasiner for forskning?
Det er jo egentlig en helt idiotisk tanke.
Får lage en Norsk avdeling da, SMS og kodeord "HOPP" til 20 kroner for registrering av ny hopper kunne bli søkkrik på 1-2-3
Det hadde blitt som smartsms dritten.
Du hadde sikkert fått like mange idioter til å melde seg inn.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Men altså, 80 millioner registrerte? You gotta be kiddin' me. Altså, sjekk adressen opp og dere vil se når adressen ble registrert. Med en liten regning så vil dere finne ut at dersom han skulle ha nådd 80 millioner på den tiden adressen er registrert så måtte han ha hatt 30 signups i sekundet (dette var hvertfall det som var sist jeg sjekket), helt siden han registrerte siden. Siten er _litt_ kjapp til å ha en slik trafikkmengde er den ikke?
Det er bare skitten markedsføring. Administratorene på forumet her kunne lett se i f.eks PHPMyAdmin og taste inn noen tall ekstra i trefftelleren. Eventuelt søke i emule eller google på sql- databaser og kjøre inn 20 000 brukere. Etterpå kunne de vise hvor populært det hele var.

Tipper faktisk mange av de store nettsidene i Norge driver med klikksvindel, det er bare BS at alle de største har flere millioner brukere. Folk går ikke fra SOL.no til Startsiden og en startur innom en annen startside. Det finnes jo PC programmer som drar opp trafikken. Ligger noe på piratebay som gjør det.
Fritidsproblemer, men okey, jeg er med å hoppe :P
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Voyage: Altså, det var akkurat det som var poenget mitt. Et såkalt retorisk spørsmål. Jeg er fullstendig klar over hva som skjer sannsynligvis bak gardinene på siden der.
blir moro å se hvor mange som faktisk kommer til å gjennomføre dette
▼ ... over en uke senere ... ▼
For å komme tilbake til selve saken, altså hoppet, så har arrangørene nå korrigert klokkeslettet for oss med sentral-europeisk tid. Mens det på nettsiden deres tidligere sto kl. 11:39:13 (GMT) og 10:39:13 for oss, er det nå rettet til 12:39:13 for oss. Og over står det at man skal legge til sommertid ("local daylight saving time"), så dermed er vi oppe i 13.39:13. Tenkte det var best å nevne det siden så mange har surret med GMT pluss og minus 1 time. Egentlig er det bare å ta en titt nederst på forumsidene her, så ser man hva slags tid vi har i forhold til GMT.
▼ ... over en måned senere ... ▼
hvorfor kan ikke han mannen i jorda bare la være å svinge hele tiden? og foranddre kjørebane? Tror nok han mannen liker det varmt jeg =) så han holder seg i sin kjøre bane... forandrer udu den kjører han bare inn i den og så dreper deg
Sitat av etse
hvorfor kan ikke han mannen i jorda bare la være å svinge hele tiden? og foranddre kjørebane? Tror nok han mannen liker det varmt jeg =) så han holder seg i sin kjøre bane... forandrer udu den kjører han bare inn i den og så dreper deg
Vis hele sitatet...
Er dette en triprapport? Tenker du på den røde, slemme mannen som bor inni jorda? Du vet, han som har horn og geiteføtter?
hehe =) nei han røe mannen med hvit kjole og glorie
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hmm.. er det så galt og spandere et hopp på dette da.. :P ikke om jeg betaler for å hoppe
Hehe jeg har meldt meg på... det skal bli gøy selv om det er meningsløst... hoppe midt i timen
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Nå begynner det virkelig å nærme seg. På torsdag, klokka 12.39.13 lokal norsk tid er det bare å hoppe i det, bokstavelig talt.

http://web3.aftenbladet.no/triplet/article320807.ece
Ja, faen. Det var det og, ja. Dette hadde jeg faktisk HELT glemt, selv om jeg hadde meldt meg på. Jaja, endelig en unnskyldning for å hoppe tulling, iallefall.