Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 17742
Det er billigere å bruke PostNord når man bestiller noe på nett, men tar det lengre tid å få pakken gjennom dem enn med Posten?
Postnord er etter min erfaring kjappere en posten
PostNord er i min erfaring også kjappere enn Posten. Når det er sagt, jeg mistenker at det skyldes min Post-i-butikk, for pakkene ankommer Bergen (ankommet terminal og blir videresendt) like kjapt som med PostNord (tidlig på dag), men selv om den ankommet nærområdet så kommer ikke hentemeldingen før tidligst neste virkedag (og alltid dermed dagen etter Posten sin forventet leveringsdato), og det tross at Post-i-butikk har lenger åpningstid/arbeidsdag enn MyPack-butikken.
PostNord kan være ekstremt raske. Bestilte noe på nettet rundt 17 tiden, og ankom butikken neste dag før jobbslutt.
Går akkurat likt nå for min del, men PostNord pleide å være èn dag kjappere før i tiden. Det kommer nok helt an på hvor man bor, men mitt inntrykk er at PostNord generelt sett er litt raskere.
Har du sporing på pakken, er det bare å gå og hente når sporingen sier den er framme. Tar gjerne 2-3 ager før jeg får hentelappen, og jeg bor i Oslo. Og både Posten og PostNord er i samme butikk hos meg. Om det har noen betyning.
PostNord er også mye dårligere på å sjekke leg på pakker om det virkelig gjelder. På Posten er de utrolig strenge på det, mens PostNord, selv om de krever leg på alle pakker, egentlig er mye slappere.
Hos meg er det helt motsatt, post-i-butikk Coop Extra Nesttun gir faen i å spørre om leg på både Posten og PostNord, imens Meny Nesttun som kun har PostNord krever legitimasjon på hver eneste pakke (selv når du henter 3 samtidig).
Og ja, man trenger ikke hentelapp for å hente, men du får ikke hentet den pakke på Posten før den er klar til henting, og det er det som Posten her i Bergen ofte trenger 24 timer på å få til (selv om pakken ankom terminal i Bergen tidlig på virkedagen). Mulig det bare er Coop Extra på Nesttun som er trege i å registrere inn pakkene på selve butikken. De bryr seg iallefall ikke om vandel, for hun som ofte står i Postenskranken er har aktiv straffesak på seg for underslag av penger, ammunisjon og håndvåpen (tidligere nestleder i Bergen Sportskytterklubb og gift med tidligere leder av BSK).
PostNord er helt uvirkelig trege her jeg bor iallefall. De har utkjøring kun på onsdag. Selv om ting bestilles på torsdag kommer de stort sett ikke før 13 dager etter.
Har varierende erfaring med begge to, så er vanskelig å si hvem som er best.
Postnord er mye flinkere til å rote bort pakker. Skal man ha levering på døren så kan fort postnord bruke en uke ekstra.

Når det kommer til levering i butikk, og alt går på skinner, er de like rask i østlandsområdet.
Lengre nord du kommer, raskere blir posten på å levere.
Bestilte varer fra cdon og pk mandags morgen og nå på lørdags morgen så lå begge pakker utenfor døra.
Grei leveringstid da tirsdag også var hellig dag.
Har hørt veldig mye negativt om postnord så var skeptisk.....+ for at de leverer på lørdager noe posten ikke gjør.
Tror ikke det hadde gått noe fortere om det hadde vært posten som hadde levert.
Bor 4 mil fra oslo.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Hos meg er det helt motsatt, post-i-butikk Coop Extra Nesttun gir faen i å spørre om leg på både Posten og PostNord, imens Meny Nesttun som kun har PostNord krever legitimasjon på hver eneste pakke (selv når du henter 3 samtidig).
Vis hele sitatet...
Posten krever ikke legitimasjon på de aller fleste pakker. Det er som regel kun PUM sendinger (og innenlands rekommandert), samt verdibrev og postoppkrav som krever legitimasjon. Derfor spør posten nesten aldri etter det. Post-Nord har dermed krav til legitimasjon uansett pakke (pass, førerkort eller bankkort). At de vil se legitimasjon på hver eneste pakke du henter samtidig må være en enorm overdrivelse fra din side, for jeg nekter å tro at noen er så dum.

Jeg vet ikke hvordan Posten er spesifikt på Coop Extra der du bor, men om du har noen klager så ring Posten selv, de er veldig streng på slikt.

Bestilte varer fra cdon og pk mandags morgen og nå på lørdags morgen så lå begge pakker utenfor døra.
Vis hele sitatet...
PostNord har fått kritikk akkurat på det å legge pakker rett utenfor døren din uten hensyn, hvor de enkelt kan bli snappet opp av andre. For noen fungerer det, for andre ikke, men det er noe å ha i tankene.
Sist endret av Sinken; 6. mai 2018 kl. 23:49.