Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 832
hei, jeg har bestemt meg for og kjøpe nye høytalere.
har ikke stor peiling på dette og trenger litt hjelp.

budsjett er ca 7000 kr . det er 2 jeg har sett på og vurdere

(https://www.hifiklubben.no/streaming...med-streaming/)

(https://swsg.no/klipsch-r-15pm-aktiv-hoyttaler-sort)

har så langt funnet fordeler og ulemper ved begge de.

mitt bruk vil bestå av film og elektronisk musikk i stor grad. Vil ha noen høytalere som spiller litt fra seg men volum trenger ikke gå på konsertbilletter for og si det slik.

takk for alle svar
Høyttalervalg kan variere mye i forhold til musikktype og personlig smak, høyttalere noen elsker kan andre ikke leve med. Anbefaler sterkt å ta med musikk du kjenner godt, gjerne av det litt krevende slaget og høre skikkelig på de.
Hva slags/hvilken forsterker har du? Og hvor stort/hvordan er rommet ditt utformet?
Sitat av Hobby Vis innlegg
Hva slags/hvilken forsterker har du? Og hvor stort/hvordan er rommet ditt utformet?
Vis hele sitatet...
Begge har innebygget forsterker.
Sjekka ikke linkene engang, tenkte ikke på at det var aktive det var snakk om. Men rom/utforming av rom har mye å si for høyttalervalg og akustikk. Her har begge disse bassport på baksiden, så de er ganske så like sånn sett. Det jeg anbefaler er å kontakt butikkene og spør om du kan deponere på de og ta de med hjem. Dette har jeg selv gjort i mange butikker, blant annet Hifi-Klubben og Soundgarden (i Trondheim, men det bør ikke ha noe å si).

Å høre fort og gæli i ett minutt i butikken gir deg en pekepinn på hvordan lyden er, men hvordan den er i DIN stue veit du ingenting om. Derfor er det greit å ta med utstyr hjem så du vet hvordan det fungerer hos deg og til ditt bruk.
o shit waddup
Ut ifra de to alternativene du har satt frem, og med antagelsen at du ønsker å høre musikk fra PC'en + ikke har et bra lydkort, ville jeg valgt de fra Klipsch. Jeg ser de har USB-inn, og de kan da fungere som et alternativ til lydkortet som sitter på hovedkortet, uten å måtte deale med noe Sonos-software.