Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  304 66414
Ok. Troll. Jeeesus.
du bør også tenke på hvor gøy det blir for familien din å skrape restene av deg ut fra taklistene. snakk om iq.
Sitat av cracklab Vis innlegg
Kan ta flere bilder når jeg kommer hjem, er desverre ikke hjemme atm.!
Vis hele sitatet...
HAN DØDE IKKE!

...fortsatt retard, ring politiet på 02800 gutt (og ikke slå på pinnen)
Sist endret av Spirituell; 19. mars 2012 kl. 19:05.
Happy Buddha
Sitat av cracklab Vis innlegg
Kan ta flere bilder når jeg kommer hjem, er desverre ikke hjemme atm.!
Vis hele sitatet...
Er du ute å går med granaten?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cracklab Vis innlegg
Kan ta flere bilder når jeg kommer hjem, er desverre ikke hjemme atm.!
Vis hele sitatet...
Nei, ikkje gjer det. Ring politiet ASAP, og ikkje kom heim før politiet har undersøkt det. Er det ein live granat har den sprengkraft til å jevne huset med jorda og spre innvollane dine utover eit forbausande stort areal. Informer alle som kan tenkast å komme nær huset om at det bokstavelig talt er livsfarlig.
Sitat av cracklab Vis innlegg
Kan ta flere bilder når jeg kommer hjem, er desverre ikke hjemme atm.!
Vis hele sitatet...
Hvilken idiot lot deg få komme inn hos han mens du bærer på en live granat?! Er ikke dette noe dagens ungdom reagerer på lenger? Å kult du har med deg en granat som kan sprenge hele nabolaget og oss i lufta! Kom for all del inn!
Sitat av cracklab Vis innlegg
Kan ta flere bilder når jeg kommer hjem, er desverre ikke hjemme atm.!
Vis hele sitatet...
Hvis du bur ilag med fleire, burde du fortelle att det KANSKJE ikkje er noke å leike med?

Lar ikkje slik ligge heime med andre i huset.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
October 17, 2011 9:49:50PM (timezone not specified) (5 months, 1 day, 13 hours, 14 minutes, 8 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)

March 19, 2012 5:45:53PM (timezone not specified) (6 hours, 41 minutes, 15 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)

Hvorfor denne forskjellen på bildene? Hvor lenge har du hatt denne?
Trådstarter
Sitat av Tsunami Vis innlegg
Du sitter med noe slikt http://www.quarry.nildram.co.uk/37-40mm.htm

Uansett bør du kontakt politiet som igjen kontakter forsvaret.
Står det Inert på den forresten?
Vis hele sitatet...
Ja Det e den!! står ingen ting på den men den er veldig tung og den er veldig hard utpå! hjelp ?
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
October 17, 2011 9:49:50PM (timezone not specified) (5 months, 1 day, 13 hours, 14 minutes, 8 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)

March 19, 2012 5:45:53PM (timezone not specified) (6 hours, 41 minutes, 15 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)

Hvorfor denne forskjellen på bildene? Hvor lenge har du hatt denne?
Vis hele sitatet...
Trolling :P
Sitat av cracklab Vis innlegg
Ja Det e den!! står ingen ting på den men den er veldig tung og den er veldig hard utpå! hjelp ?
Vis hele sitatet...
Nå skriker du om hjelp, det eneste vi på forumet kan gi deg av hjelp er et råd; Ring politiet (02800) din gjøk!
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Trolling :P
Vis hele sitatet...
Står faktisk i EXIF'en at det er samme kamera (samsungen hans)
så vi skal ikke se bort i fra at det kan være ekte
Sitat av mroj Vis innlegg
Står faktisk i EXIF'en at det er samme kamera (samsungen hans)
så vi skal ikke se bort i fra at det kan være ekte
Vis hele sitatet...
Ser det. Men da er TS større idiot enn først antatt, eller årets troll.
Trådstarter
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Hvilken idiot lot deg få komme inn hos han mens du bærer på en live granat?! Er ikke dette noe dagens ungdom reagerer på lenger? Å kult du har med deg en granat som kan sprenge hele nabolaget og oss i lufta! Kom for all del inn!
Vis hele sitatet...


ventet bare på et sånt svar,

Jeg har begynt å skjønne hvor alvorlig dette er, har lagt den langt unna nabolaget og vurdere å ta kontakt med min nærmeste politistasjon og forklare hva jeg har funnet og så vurdere sitvasjoen derifra.!
men da har han jo hatt en granat hjemme i 6 mndr da Brainiac, noen burde spore ip hans og ringe snuten!
Happy Buddha
Sitat av TheHumperOfDeer Vis innlegg
noen burde ha sterilisert bestefaren din før han fikk sjansen til å føre genene sine videre...
Vis hele sitatet...
Håper virkelig det innlegget blir slettet. For alt vi vet har TS evakuert nabolaget og ringt politiet og hele pakka. Kan jo vente litt med å trekke slike konklusjoner?
Trodde ikke du var hjemme eg?
Sitat av cracklab Vis innlegg
Ja Det e den!! står ingen ting på den men den er veldig tung og den er veldig hard utpå! hjelp ?
Vis hele sitatet...
Selfølgelig er den tung... den er laget for å bli avfyrt av en tanks, ikke av noen som skal demontere den på gutterommet.
Og at den er hard er heller ikke noe overaskelse da den er av metall. Du virker ikke særlig kompetent til å håndtere sprenglegemer.
Hvis du er ute og går med denne tar det nok ikke lang tid før noen har ringt politiet og du får selskap....
Jeg ville i allefall reagert om jeg så noen komme gående med en tanks granat....
Vurdere? Du blir jo ikkje straffa for eit funn du har gjort vel?
Bare ring, ingen straff å få.
Så på 7 minutter har du innforstått ansvaret, tatt den med deg og lagt den langt unna nabolaget, og det etter å ha lagt ut bilder som er tatt med 6 måneders mellomrom?
Okei okei..Jeg kjenner TS. Og jeg kan bekrefte at dette er ekte og ikke troll.

Grunnen til de forskjellige datoene er vell fordi han har hadd den granaten en stund
Sist endret av Executer; 19. mars 2012 kl. 19:13.
Sitat av Executer Vis innlegg
Okei okei..Jeg kjenner TS. Og jeg kan bekrefte at dette er ekte og ikke troll.

Grunnen til de forskjellige datoene er vell fordi han har hadd den granaten en stund
Vis hele sitatet...
Gjer vennen din ei tjeneste med å ringe politiet?
Hvor lenge har du hatt den? Byttet instillinger på kameraet eller hatt den i 6 mnd? Ledd høyt endel ganger.
Sist endret av Spirituell; 19. mars 2012 kl. 19:14.
Ah. To idioter.
Sitat av nomore Vis innlegg
Ah. To idioter.
Vis hele sitatet...
hva skjer med verden
Sitat av Spirituell Vis innlegg
hva skjer med verden
Vis hele sitatet...
Går til helvete. Ser det ut til.

Potensielt med et smell.
Sist endret av nomore; 19. mars 2012 kl. 19:15.
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Passa godt med slik underholdning på en tirsdagskveld
Vis hele sitatet...
synd det er mandag da.
så hva skjer, ts, har du ringt polisen?
Sist endret av AdolfCartman; 19. mars 2012 kl. 19:19.
Altså jeg vet hvilken type dette er og hvordan den demonteres sikkert men dette skal ikke gjøres av amatører og du trenger ustyr for å gjøre dette. Dette er en jobb for forsvaret, det letteste er nok å sprenge hele dritten lufta om den er stabil nok til å bli fraktet vekk. Har du drivi og brekket på den derimot er den for ustabil til å fraktes noe som helst sted.
For de litt mere interesserte:
. De vanligste i dag er pilammunisjon og høyeksplosive granater. Pilammunisjon består av en penetrator med mindre kaliber enn løpet, og et prosjektilhylster kalt sabot rundt denne. Penetratoren består av et svært hardt stoff, vanligvis utarmet uran eller wolframkarbid, og er spiss og stabilisert i flukt av finner. Pilammunisjon omtales som regel som kinetisk ammunisjon eller APFSDS, et akronym for Armour-Piercing, Fin-stabilised, Discarding Sabot. Eksplosive granater deles som regel mellom HEAT (High Explosive Anti Tank), som bygger på hulladningsprinsippet, og HEP (High Explosive Plastic) som inneholder en mengde plastisk sprengstoff som detoneres ved treff. Sistnevnte brukes som regel mot harde mål som bunkere, som for det meste er laget av andre materialer enn metall.
Sitat av iSatan Vis innlegg
LEGG DEN FRA DEG MANN! ER DU GÆRN?

Ring politiet og ikke fikle med den!!
Vis hele sitatet...
Det er ingen grunn for å bli hysterisk.
Artilleriammunisjon som dette er ikke spesielt ustabilt eller farlig.
Sitat av Knask Vis innlegg
Det er ingen grunn for å bli hysterisk.
Artilleriammunisjon som dette er ikke spesielt ustabilt eller farlig.
Vis hele sitatet...
Helt til du begynner og prøve og demontere det på gutterommet... Da blir det meste av høyeksplosiver farlig...
Sitat av Knask Vis innlegg
Det er ingen grunn for å bli hysterisk.
Artilleriammunisjon som dette er ikke spesielt ustabilt eller farlig.
Vis hele sitatet...
når du har prøvd å demontere den og? ikke at jeg har peiling innen artilleriammunisjon, men jeg hadde ikke stolt på en random gammel granat jeg hadde funnet i skogen
Sitat av Knask Vis innlegg
Det er ingen grunn for å bli hysterisk.
Artilleriammunisjon som dette er ikke spesielt ustabilt eller farlig.
Vis hele sitatet...
Vell.. Om han har forsøkt å brekke den opp som tidligere sakt i tråden er nok ikke dette like ufarlig som en gullerot. Alder kan ha litt å si også. Husk at sprengstoffet her er langt ifra like stabilt som C4
Sist endret av elytsmoorhs; 19. mars 2012 kl. 19:22.
Trådstarter
Okei etter mye "slakting" så kan jeg informere om at jeg ikke under noen omstendigheter skal "demontere denne. Har som tiligere sagt at jeg har lagt denne langt unna nabolaget og skal snart ta kontakt med politiet. Men kan jeg vente noe form for bot /straff ?
Sitat av nomore Vis innlegg
Ah. To idioter.
Vis hele sitatet...
Not cool dude. "idiot"Nr.2 har verken sagt eller gjort noe som kan stemple han som en idiot.

Sitat av cracklab Vis innlegg
Okei etter mye "slakting" så kan jeg informere om at jeg ikke under noen omstendigheter skal "demontere denne. Har som tiligere sagt at jeg har lagt denne langt unna nabolaget og skal snart ta kontakt med politiet. Men kan jeg vente noe form for bot /straff ?
Vis hele sitatet...
Neida, si at du fant den der, og tenkte det lureste var å kontakte purken. Eventuelt legg inn et anonymt tips. Og for guds skyld ikke si at du har hatt photoshoot med den, kost med den mellom beina å vridd den.
Sist endret av TheGloryHole; 19. mars 2012 kl. 19:24.
Sitat av cracklab Vis innlegg
Okei etter mye "slakting" så kan jeg informere om at jeg ikke under noen omstendigheter skal "demontere denne. Har som tiligere sagt at jeg har lagt denne langt unna nabolaget og skal snart ta kontakt med politiet. Men kan jeg vente noe form for bot /straff ?
Vis hele sitatet...
Nei. Du kan ikke forvente noe negative konsekvenser. I værste fall så havner du på forsiden av lokalavisa
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Helt til du begynner og prøve og demontere det på gutterommet... Da blir det meste av høyeksplosiver farlig...
Vis hele sitatet...
Ja, og biler er ufarlige helt til man dundrer dem med vilje inn i en fjellvegg.
Kniver er ufarlige helt til man velger å kjøre dem inn i lysken.
Batterisyre er ufarlig helt til man finner på å bade i det....
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Not cool dude. "idiot"Nr.2 har verken sagt eller gjort noe som kan stemple han som en idiot.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde kanskje advart en totalt uvitende venn om han hadde prøvde å leke med ustabile eksplosiver på rommet.
Står det noe på en granaten din? bokstaver, tall eller lignende?
Denne er forvørig ikke gammel. Det som forundrer meg er at det ikke er noe skitt på den eller rustmerker eller lignende.
Det er også en ny type dette her, pilammunisjon som denne kom først på markedet etter andre verdenskrig. Jeg bare lurer på hvordan i helvette den har havnet der den havnet. Denne avfyres fra en tanks og er ikke så vanlig at de cruiser rundt i randome skoger eller nabolag.... Når så du sist en leopard cruise rundt i hagen din liksom?
Og når du har gjort som GloryHole sier, da kan du godt fortelle hvor du fant den, etc.

Blir nysgjerrig
Sitat av Knask Vis innlegg
Ja, og biler er ufarlige helt til man dundrer dem med vilje inn i en fjellvegg.
Kniver er ufarlige helt til man velger å kjøre dem inn i lysken.
Batterisyre er ufarlig helt til man finner på å bade i det....
Vis hele sitatet...
Det skjer ikke av seg selv.

En kniv vil ikke plutselig rase i full fart mot hjertet ditt. Du får ikke plutselig batterisyre i springen. At rattet på bilen din svikter mens du kjører i full fart mot en fjellvegg er nok mindre sannsynlig enn at ustabile eksplosiver gjør sitt, det de egentlig er ment til å gjøre.
Sist endret av Spirituell; 19. mars 2012 kl. 19:27.
Er det ikke bare og legge den intil en fjellvegg og banke med slegge a? har gjort det med gammle hagleskudd, men nå er vel dette et litt større kaliber...
Sitat av seimannen Vis innlegg
Er det ikke bare og legge den intil en fjellvegg og banke med slegge a? har gjort det med gammle hagleskudd, men nå er vel dette et litt større kaliber...
Vis hele sitatet...
Forskjell på høyeksplosiver som brukes til å ødelegge bygninger og hagleskudd som brukes til å skyte dyr med..
Sitat av seimannen Vis innlegg
Er det ikke bare og legge den intil en fjellvegg og banke med slegge a? har gjort det med gammle hagleskudd, men nå er vel dette et litt større kaliber...
Vis hele sitatet...
Er du helt idiot? Hvis denne går av så er det ikke noe igjen av slegga eller deg eller fjellveggen. Disse er laget for å slå ut armerte bunkere blandt annet!
Sitat av seimannen Vis innlegg
Er det ikke bare og legge den intil en fjellvegg og banke med slegge a? har gjort det med gammle hagleskudd, men nå er vel dette et litt større kaliber...
Vis hele sitatet...
"litt større kaliber" er vel en stor underdrivelse
den er ment til å sprenge ting i filler, sprenger den er du, sleggen og huset noen meter fra borte
Sist endret av Spirituell; 19. mars 2012 kl. 19:29.
Trådstarter
Sitat av Tsunami Vis innlegg
Står det noe på en granaten din? bokstaver, tall eller lignende?
Vis hele sitatet...
som sagt tiligere så nei.
Glem nå ikke at du har plassert, med vitende vilje, et udetonert sprenglegeme med ukjent sprengstyrke og tilstand, i offentlig tilgjengelig rom. Eg tror eg ville tatt den telefonen til 02800 litt kjapt før det skjer noe.
just a speck of dust
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Denne er forvørig ikke gammel. Det som forundrer meg er at det ikke er noe skitt på den eller rustmerker eller lignende.
Det er også en ny type dette her, pilammunisjon som denne kom først på markedet etter andre verdenskrig. Jeg bare lurer på hvordan i helvette den har havnet der den havnet. Denne avfyres fra en tanks og er ikke så vanlig at de cruiser rundt i randome skoger eller nabolag.... Når så du sist en leopard cruise rundt i hagen din liksom?
Vis hele sitatet...
Det er jo en stor pågående militær øvelse som foregår i dette øyeblikk. Det kan være at noen har glemt eller mistet den som en følge av det.
Jeg tror kanskje 112 er mere passende enn 02800 nå... Er sikker på at NSO gir dem ipen om de spør pent
Sitat av DogheadPenguin Vis innlegg
Det er jo en stor pågående militær øvelse som foregår i dette øyeblikk. Det kan være at noen har glemt eller mistet den som en følge av det.
Vis hele sitatet...
Denne er fra tiden før den nåværende øvelsen