Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2471
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal til psykologen min i neste uke, for å snakke med den sosiale angsten min og angst generelt, samt at jeg har slitt med depresjon siden 2015.

Har prøvd å snakke med en lege som er lite villig til å skrive ut berolige medikamenter, men nå har heldigvis fastlegen min kommet tilbake fra langvarig barnepermisjon.
Det ligger i legesystemet(?) og hos psykologen har jeg har ruset meg tidligere (cannabis) men nå er jeg nykter og har vært det i 2-3 mnd. Jeg er ikke ute etter benzo for å ruse meg på, men ja jeg skal med hånd på hjerte si at jeg har gjort det noen ganger etter jeg klarte å kutte ut røyken men nå er jeg vil jeg kun ha medisin som kan hjelpe meg mot sosial- og generell angst.

Jeg har prøvd på Atarax og Quetiapin/Seroquel både på dagtid og kveldene (hovedsaklig som sovemedisin) men disse hjalp ingenting.

Hva skal/kan jeg si til psykologen/legen for å i det minste få prøve noe angstdempende? Takker på forhånd for tips.
Du må nok bare klage over hvilke problemer angsten gir deg i hverdagen å prøve ut de c-preparatene de vil gi deg før de evt går videre til benzo.

Ikke at jeg vil anbefale benzo.. De funker greit der og da, men gir ikke noen løsning på problemet.
Det kan derimot bli verre.
Min angstproblematikk sluttet faktisk et par mnd etter avsluttet bruk av rivotril, da abstinensene hadde gitt seg.
Da hadde jeg slitt med sterk panikkangst i 6 år, og spist sobril, valium, rivotril og xanor.
Sist endret av SkammeligNykter; 10. mai 2018 kl. 19:20.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Først og fremst må du gjøre det klart at du er villig til å steppe opp behandlingen. Du må kunne snakke om problemet og ikke legge igjen noe hjemme. Føl deg fram med tanke på å nevne rus, men hvis du sier du har brukt benzo tidligere og ihvertfall hvis du sier du har rusa deg på dem skal det mye til for å få noe skrevet ut. Ikke spør om resepter første time. Bruk litt tid. Så kan du legge fram ideen etter hvert.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Quetapine/Seroquel mot sosial angst er jo helt håpløst. Det brukes for søvn eller for å dope ned schizofrene.

Spør om de kan skrive ut en mindre mengde, f.eks. 20 tabletter først for å se om det fungerer. Hvis det ikke fungerer ville jeg byttet lege eller kjøpt det ulovlig(hvis du virkelig trenger det).

Men å medisinerer seg for sosial angst er noe jeg er i mot, burde kun brukes i veldig vanskelige sosiale situasjoner, ikke for å takle hverdagslig sosial angst. Du blir derfor avhengig av medisinen resten av livet. Og etter en stund fungerer det ikke lenger, du må opp i doser etc. Benzo reparerer ikke din sosiale angst, men doper deg ned så du ikke stresser lenger.
Har selv Sobril til bruk i de verste situasjonene. Rusproblematikk med cannabis tidligere.

Gikk inn en avtale med lege på urinprøver over en viss tid så man beviste at man er nykter.
Fikk etter det resept på 10mg x 25 stk Sobril. Skal sies at jeg bruker det maks en gang i uka, ofte langt mindre.

Har lite lyst bli avhengig av sterkere medisiner. Noe du burde tenke godt på selv. Ja, det er digg at Sobrilen til en viss grad fjerner angst, begynne med inntak daglig. No good Du vil ikke gjøre problemet større.

Tvi tvi.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 10. mai 2018 kl. 19:34.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Først og fremst må du gjøre det klart at du er villig til å steppe opp behandlingen. Du må kunne snakke om problemet og ikke legge igjen noe hjemme. Føl deg fram med tanke på å nevne rus, men hvis du sier du har brukt benzo tidligere og ihvertfall hvis du sier du har rusa deg på dem skal det mye til for å få noe skrevet ut. Ikke spør om resepter første time. Bruk litt tid. Så kan du legge fram ideen etter hvert.
Vis hele sitatet...
Rusproblemet mitt mange år var cannabis, ikke benzo.. Som jeg også skrev i tråden. Er klar over at man ikke skal spørre etter benzo-preparater i første time, men dette er tho ikke min første time.
Fikk utskrevet en boks med Stesolid i februar i fjor da jeg gikk til legen for at jeg fikk en psykisk knekk pga depresjon, angst og stress (overarbeidet av jobb), og dette fikk jeg faktisk av legen som idag er min fastlege så jeg har et håp om å få ut noe svak benzo.

Som sagt er jeg ikke ute etter medisin som jeg kan ruse meg på, da kunne jeg like greit handlet gjennom darkweb - men har lyst å få ut medisinen lovlig nå hvis jeg først skal få medisin.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Tilbaketrukket. Vis innlegg
Har selv Sobril til bruk i de verste situasjonene. Rusproblematikk med cannabis tidligere.

Gikk inn en avtale med lege på urinprøver over en viss tid så man beviste at man er nykter.
Fikk etter det resept på 10mg x 25 stk Sobril. Skal sies at jeg bruker det maks en gang i uka, ofte langt mindre.

Har lite lyst bli avhengig av sterkere medisiner. Noe du burde tenke godt på selv. Ja, det er digg at Sobrilen til en viss grad fjerner angst, begynne med inntak daglig. No good Du vil ikke gjøre problemet større.

Tvi tvi.
Vis hele sitatet...
Har tenkt tanken på å "tilby" legen urinprøver da jeg vet jeg er clean jeg har lyst å få ut medisin lovlig hvis jeg først skal få det/de rette preparatet/preparatene - hvis ikke kan jeg jo like greit handle gjennom darkweb..

Hjelper Sobril mer enn Valium/Vival/Stesolid og/eller Xanor? Har tenkt tanken på Rivotril men jeg blir så ape av det..
Takk og lov at ikke jeg var den eneste som tenkte "ikke gjør det!".
Jeg følte meg veldig streit nå, nemlig, og som en gamling som mener at alt er fy.
Men de tablettene du har så lyst på nå, vil gi deg mange flere problemer enn du noengang har tenkt på.
Jeg snakka benzo opp pg.ned i mente i så mange år!
Det tok lang tid før jeg innså at de som snakka meg imot, faktisk hadde rett.
Benzo opprettholder angst.
Når du blir avhengig og får abstinensene i tillegg til den angsten du har i bunn, da skal jeg love deg at du får oppleve ANGST!!
I former og utgaver du ikke hadde begrep om at eksisterte.

Har cannabis hjulpet?
For mange forsterker cannabis angst.
Pg nå har du kutta for to måneder siden.
Kroppen og hue ditt savner fremdeles cannabis.
Gi.deg selv tid.
Bli kvitt suget og ubehaget etter røyken.
Da tror jeg du vil føle deg bedre.
Og please, tenk deg om.før du begynner med benzo!
Hvis du har behov, kan jeg gjerne gi.deg et foredrag i ulempene og ubehaga som følger med.
Etter mange år på dritten, har jeg en Ph.D.

Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Du må nok bare klage over hvilke problemer angsten gir deg i hverdagen å prøve ut de c-preparatene de vil gi deg før de evt går videre til benzo.

Ikke at jeg vil anbefale benzo.. De funker greit der og da, men gir ikke noen løsning på problemet.
Det kan derimot bli verre.
Min angstproblematikk sluttet faktisk et par mnd etter avsluttet bruk av rivotril, da abstinensene hadde gitt seg.
Da hadde jeg slitt med sterk panikkangst i 6 år, og spist sobril, valium, rivotril og xanor.
Vis hele sitatet...
Off topic.
Du spiste benzo daglig i 6 år, og hadde bare abstinenser i et par måneder?
Det kan jeg klare.
De fleste er dårlige ett år.
Hvordan trappa du ned?
Hadde du aldri hatt angst før, men fikk akutt panikk?
Sist endret av Weiland; 10. mai 2018 kl. 20:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Rusproblemet mitt mange år var cannabis, ikke benzo.. Som jeg også skrev i tråden. Er klar over at man ikke skal spørre etter benzo-preparater i første time, men dette er tho ikke min første time.
Fikk utskrevet en boks med Stesolid i februar i fjor da jeg gikk til legen for at jeg fikk en psykisk knekk pga depresjon, angst og stress (overarbeidet av jobb), og dette fikk jeg faktisk av legen som idag er min fastlege så jeg har et håp om å få ut noe svak benzo.

Som sagt er jeg ikke ute etter medisin som jeg kan ruse meg på, da kunne jeg like greit handlet gjennom darkweb - men har lyst å få ut medisinen lovlig nå hvis jeg først skal få medisin.
Vis hele sitatet...
My bad, gikk litt fort i svingene. Da gjelder det å prøve å overbevise dem at du kjenner risikoen og avhengighetspotensiale ved bruk av benzodiazepiner. Dette gjelder bare bruk i krisesituasjoner eller hvis det er i overkant stress. Si også det du skriver at du vil at det er de som skriver det ut sånn at de har oversikt. Kanskje også at du lett kunne ordna på gata eller på nett men vil ha tryggheten ved at de vet hva som er situasjonen. Regner med du skjønner at dette ikke er noen løsning på lang sikt, men jeg forstår og tror på at en liten pause fra hverdagen en sjelden gang også kan gi en viss trygghet. Men da må du ha kontroll, og den kan være vanskelig å beholde
Sist endret av NodSquad; 10. mai 2018 kl. 21:54.
IKKE bruk benzo daglig sier bare jeg, DAGLIG bruker i 15år etter oppstart på sobril på tvang(jepp). Det er et helvete å være så avhengig av legen, og jeg går på metadon også, så jeg er medsinert til tusen, men dårlig likevel. Må ha hasj for å føle meg noenlunde ok. Valium hjelper ikke lenger, og jeg får ikke noe sterkere. Men jeg klarer ikke kutte ut heller, det går gale veien.

OM du får benzo, bruk det i kriser på en dag eller to med flere dager imellom. Da varer tablettene lenger, og du vil få det beste ut av medsinen. Jeg ville også ungått å begynne med xanor eller rivotril om du skulle få tilbud, for de er råsterke og er som heroin eller værre mtp avhengighet. Så det er sagt.

s
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selv bruker jeg Lyrica 150mg de gangene angsten river litt.(Aldri bruk det fast) Angsten min kommer av ulovlig dårlig søvn og uroligheter i kroppen. Men som sagt, det finnes øvelser mot dette. Prøv alt før du begynner på medisin som virkelig fjerner angst.
Er verdt å nevne at en psykolog ikke kan skrive ut resept på medisiner.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Who? Vis innlegg
Er verdt å nevne at en psykolog ikke kan skrive ut resept på medisiner.
Vis hele sitatet...
Men det er ofte psykologen som ender opp med å ta vurderingen og melde videre til legen, hvertfall hos dps. Er tross alt hun/han som kjenner personen best
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Men det er ofte psykologen som ender opp med å ta vurderingen og melde videre til legen, hvertfall hos dps. Er tross alt hun/han som kjenner personen best
Vis hele sitatet...
Stemmer nok det