Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 20016
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.
Var hos tannlegen idag.
Fikk resept på 20 valium. På papir.

Dro så til apoteket og leverte resepten. De fortalte at de skulle sjekke resepten. Ja okei, vær så god. De tok med den bak, jeg ventet i ca. 10 minutter før de kom tilbake.

"Resepten er falsk. Du blir anmeldt for dette"
What? Nei, nå tuller du, ikke sant?

"Vi prøvde å ha sprit oppå signaturen, og da ble ikke blekket smurt utover. Derfor antar vi at resepten er falsk."

Ja okei, hva med å ringe tannlegen og spørre om bekreftelse på at resepten er ekte?

"Tannlegekontoret stengte for en halvtime siden, så vi får ikke bekreftet det. Du blir anmeldt."

Hva faen... Nå kødder du, ikke sant? Resepten ER gyldig!

"Vi kan gjøre det slik at vi ringer tannlegen imorgen og får bekreftet dette, så ringer vi deg når du kan hente medisinen."

OK.. Nummeret mitt er 00 11 22 33.

"Takk. Vi tar kontakt imorgen."

Etter å ha dratt hjem og samlet meg litt, tenkte jeg meg om. Jeg ringte så apoteket, fikk tilfeldigvis kontakt med den samme personen jeg snakket med på apoteket.

Dere konkluderte med at resepten er falsk UTEN å ha fått kontakt med tannlegen. Dere beskyldte meg for å ha forfalsket resepten. Dere burde ha kommunisert dette på en annen måte, som for eksempel: Vi får dessverre ikke bekreftet om resepten er ekte, så vi må ringe tannlegen i morgen, så kan du eventuelt komme og hente medisinen.

"Ja. Jeg forstår."

Når jeg kommer i morgen forlanger jeg at dere har en skriftlig unnskyldning til meg, på grunn av måten dere kommuniserte med meg på. Det føltes veldig krenkende.

"Ja. Det skal jeg notere."

Så nå skal vi se i morgen.

Rimelig av meg å kreve unnskyldning pga. måten de snakket til meg på?
Sprit på blekk er måten de verifiserer reseter på? Hvilket år er dette? Trodde alle resepter ble lagt i et online register.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tannlegen bruker ihvertfall ikke e-resept, tydeligvis. Håper virkelig at apoteket beklager oppførselen sin, jeg krevde at det skulle være skriftlig på papir.
Fikk selv en på papir for et par mnd siden. Systemet var nede da jeg hadde legetime.

Du kan jo kreve en unnskylding, men hvorfor?
Krever du en unnskylding, vil du ikke få en oppriktig en.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
SkammeligNykter: Krever unnskyldning for at de beskylder meg for å ha forfalsket en resept. De hadde ikke kunnet beskylde meg for det dersom de hadde fått tak i tannlegen. Synes altså at de burde ha kommunisert det på en mindre krenkende måte, som for eksempel at de dessverre ikke får sjekket gyldigheten idag, så jeg må komme tilbake imorgen. Her var det "DU HAR FORFALSKET DENNE RESEPTEN! FYYYYY!!!! RETT I FENGSEL MED DEG!!!!!!!!!!" ish.... Dessuten sto det flere apotekere rundt og hørte på, for å ikke snakke om kunder. Faen, det var pinlig.
Hadde blitt veldig provosert selv, fysj for en oppførsel.
Hva skal du med denne unnskyldingen?
Det er da rimelig åpenbart at de ikke føler de gjorde noe galt, ellers hadde de bedt om unnskylding der og da.
Skal du kreve at en annen person skal føle noe for deg, slår det vanligvis feil vei.
Du svarer ikke på spørsmålet til SkammeligNykter. Hva er poenget med å kreve en unnskyldning? En unnskyldning er noe som blir gitt fordi noen angrer seg. Det er ikke noe som kan kreves, annet enn som en ren formalitet. Å kreve unnskyldninger er noe man gjør på barneskolen og i Stortinget. I den virkelige verden har det ingen verdi.
Istedet for å kreve en unnskyldning, så prøv heller å få dekket unødvendig reise frem og tilbake til apoteket.
Kanskje de gir deg pillene til innkjøpspris eller noe, men er enig i de over her at å "kreve" en unnskyldning er lite hensiktsmessig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Å kreve unnskyldninger er noe man gjør på barneskolen og i Stortinget. I den virkelige verden har det ingen verdi.
Vis hele sitatet...
Det er og å få dei til å beklage eigen oppførsel. Eg synst det er rett og rimeleg, gitt at tonen dei har hatt stemmer. For det handler litt om å få dei til å innsjå at du meiner dei har handla på trynet idiotisk.

At dei vel å ikkje ekspedere ein resept er greit nok. Men dei kunne lagt det fram på ein langt betre måte. Eg hadde bedt dei ringe politiet mens eg venta.
Man kan jo fortelle dem at oppførselen deres er krenkende eller lignende.
Dersom de da er oppriktig lei for hva de har gjort vil de be om unnskylding.

Å kreve at dem skal gi deg et dokument som tilsier at de angrer oppførselen sin, gir vel ingenting?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er og å få dei til å beklage eigen oppførsel. Eg synst det er rett og rimeleg, gitt at tonen dei har hatt stemmer. For det handler litt om å få dei til å innsjå at du meiner dei har handla på trynet idiotisk.

At dei vel å ikkje ekspedere ein resept er greit nok. Men dei kunne lagt det fram på ein langt betre måte.
Vis hele sitatet...
De har jo åpenbart oppført seg utrolig tåpelig, og det er helt på sin plass å påpeke dette overfor dem. Bare synes hele konseptet med å skulle få noen til å beklage seg er litt barnslig og tullete. Man kan legge frem saken sin, og håpe på en fornuftig reaksjon. Får man ikke en beklagelse da så får man det ikke. En falsk beklagelse har kun verdi hvis den er offentlig, og kan bidra til at man gjenoppretter ryktet sitt eller noe sånt.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Eg hadde bedt dei ringe politiet mens eg venta.
Vis hele sitatet...
Ja, det hadde jeg også gjort.
Du tok det veldig bra, kudos til deg! Jeg hadde lagd en voldsom scene. Skjønner godt du ble provosert.
Du dæven, i en sånn situasjon hadde jeg tennt på alle pluggene, bedt hu ringt purken. Imellomtiden hadde jeg ringt sjefen hennes og leita etter privat nr til tannlegen.

Hu skulle blitt mer driti ut enn meg, forann alle kundene for og si det sånn
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
For å svare på spørsmålet om hvorfor jeg prøver å kreve unnskyldning; Jeg ønsker å gjøre dem bevisst på at jeg ikke kan eller vil godta slik oppførsel. Det å fortelle dem at jeg ikke gjør det er jo en ting, men om jeg tar det så langt som å kreve et dokument hvor de beklager, vil nok gjøre de ansatte litt forlegne når jeg får medisinen imorgen. Det er ihvertfall hensikten. Om de mener det eller ikke bryr meg ikke. Henviser til svaret til vidarlo. Han skriver akkurat det jeg tenker på.

Dersom de fremdeles sitter på bakbeina og nekter å utlevere når jeg kommer imorgen, så kommer jeg til å be de ringe politiet. Så får vi se.

Faen altså, jeg fant faktisk privatnummeret til tannlegen nå, jeg kunne ha søkt det opp mens jeg sto på apoteket.. Da hadde jeg sittet her i god form nå for å si det sånn.
Å si "jeg krever en unnskyldning" er jo bare en fancy måte å si "si unnskyld!" på. "Skriv unnskyld på et papir!"

Jeg ville bare gått innom og forklart dem hvor ekstremt uprofesjonelt de har oppført seg, og sagt at jeg forventer bedre kundebehandling i fremtiden. Tipper du får en unnskyldning uten at du trenger å be om det. Å be om det skriftlig er ihvertfall rimelig spesielt. Jeg hadde ikke gitt deg det hvis jeg var i deres posisjon. Jeg hadde gitt deg en muntlig unnskyldning, og så ledd litt av deg med kollegene mine når du gikk ut døra.
Sist endret av mentalmelt; 10. april 2018 kl. 21:51.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hehe, ser poenget ditt. Jeg regner uansett med at de som skal ekspedere resepten imorgen ikke har fått med seg kravet mitt, så får nok til å gjøre det du foreslår, mentalmelt. Kan kanskje gjøre begge deler. Håpe på en unnskyldning, og så kreve at de skriver det ned. Noe sånt Sikkert veldig barnslig, men noen må sette japseapotekeren på plass
Og der mista jeg all sympati og respekt for deg.
Fysj!
Hva har Japan med saken å gjøre?
Jeg må si meg enig med mentalmelt her. Å kreve en unnskyldning er egentlig meningsløst, enda mer meningsløst blir det å kreve en skriftlig unnskyldning. Hva skal du med den, liksom? Ta den fram og lese den på dårlige dager? Vise den til barnebarna en dag? Og hva kan du gjøre om de ikke unnskylder seg? Hva er konsekvensen? Ingenting. Hadde det vært en type sak som var interessant for offentligheten, som at falske beskyldninger var spredt om deg i media eller noe, så hadde det vært en annen sak. Da ville det egentlig ikke vært så nøye om de følte for å gi deg den unnskyldningen, det vil uansett ha vært en innrømmelse av at de tok feil og på en måte renvasket deg.

En unnskyldning er ellers bare noe verdt om den er ekte. Alle kan lire av seg noen ord for å tekkes en sint kunde. Kanskje gjør de det, kanskje ikke. Fortell dem hva du tenker om hvordan du ble behandlet, si klart fra at du ikke synes slikt er greit, fortell gjerne hva det gjorde med deg. Hvis det er normale folk du møter, så får du en ekte unnskyldning fra dem.

Bare så det er sagt, så støtter jeg deg 100% i denne saken. Elendig oppførsel av apoteket og du har all grunn til å være sint. Du har selvsagt ikke gjort noe galt ved å kreve en skriftlig unnskyldning heller, jeg mener bare at når man plukker det litt fra hverandre i etterkant, så er det en ganske meningsløs ting å gjøre.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Var ikke rasistisk ment dama som sa det høyt var fra Japan. Det har ingen relevans til dette, mente bare å identifisere hvem av dem som bør be om unnskyldning.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
OK, jeg har skikkelig uflaks.
Først må jeg ta med en annen historie fra tidligere på dagen;
Jeg var på apoteket i nærheten av der jeg bor. Leverte den resepten. De ville ringe tannlegen og sjekke. Greit. De ringte, men de hadde lunsj, så apoteket kunne ikke bekrefte resepten. Dette apoteket ga meg tilbake resepten og ba meg komme tilbake senere når telefonen hadde åpent.

OK. Jeg hadde uansett en annen avtale i byen, så da var jeg i byen. Det apoteket jeg har skrevet om i denne tråden er i byen.
De har altså tatt beslag i resepten.

Da jeg møtte opp presis kl 09:00 idag, akkurat da de åpnet, smilte jeg ganske bredt, og var helt sikker på å få pillene mine, og kanskje en beklagelse fra dem.

Jeg gikk frem til dem, og spurte om de har ringt tannlegen og bekreftet resepten.
De ba meg gå inn på det avlukkede rommet for reseptkunder som ikke vil at andre skal høre hva de snakker om. Vet ikke om dere forstår hva jeg mener, men altså, på dette apoteket har de 4-5 kasser for resepter. Og et eget rom med egen reseptkasse. Går du dit, så ser og hører ingen andre kunder deg. Dette rommet satt jeg i.

Ventet i 10 minutter. Plutselig kommer politiet. Jeg reiste meg, de kom og håndhilste på meg, og tok frem håndjerna, slengte dem på meg. Greit. Jeg samarbeidet og lot dem slenge på meg håndjerna, jeg klagde ikke over det.

Først da fikk jeg vite at apoteket ringte tannlegen før jeg kom dit. tannlegen hadde også fått telefon fra det andre apoteket jeg forsøkte tidligere den dagen. Dvs. to apotek har ringt tannlegen og spurt om han har skrevet ut resepten. Tydeligvis har ikke det første apoteket fortalt at jeg fikk tilbake resepten osv., fordi tanntannlegen sa til det andre apoteket noe sånt som "Dere er det andre apoteket som har ringt om dette. Den resepten dere har er isåfall ugyldig."

Antar jeg.
Jeg blir nå anmeldt av apotek nr 2 for å ha levert "en falsk resept". Det ble et slags "avhør" på det avlukkede rommet med meg, politiet og apotekerne hvor jeg forklarte at jeg fikk tilbake resepten fra apotek nr 1, og at tannlegen tydeligvis ikke har fått med seg at jeg fikk tilbake resepten fra dem. Forklarte akkurat hva jeg hadde gjort, hvert eneste steg, detaljert.

Jeg spurte om å få slippe håndjern, slik at vi kunne ringe tannlegekontoret og få snakke med tannlegen. Jeg ringte med min egen telefon. Jeg ba resten av folkene om å ikke avsløre at de satt med meg.

"Hei! Jeg har vært i kontakt med apoteket i byen, og de sier at resepten er ugyldig, og at jeg ikke får den utlevert. Kan du forklare hvorfor?"
- Ja, det er fordi to forskjellige apotek har ringt om samme resept. Jeg tror at det beste er at du kontakter din fastlege og får skrevet ut den resepten hvis det er så viktig, for jeg kan ikke skrive ut dette til deg mer.
"OK, men du er klar over at på grunn av dette, så blir jeg anmeldt for å ha levert falske resepter?"
- Det er jo rutine for apotekene å anmelde slike ting, men jeg forteller gjerne min versjon hvis det skulle være behov.
"Ja, jeg sitter faktisk her med apotekerne og politiet. De hører dette."
- OK, men jeg kan ikke si noe mer. Som sagt, kontakt din fastlege hvis du trenger resept på Valium. Jeg kan ikke skrive ut slike ting til deg mer.
"Seriøst, jeg fikk tilbake resepten fra det første apoteket som ringte deg, derfor har du oppfattet det slik at jeg har kopiert resepten eller noe sånt, jeg antar det er det du tenker?"
- Ja. Jeg kan ikke si noe mer nå. Beklager. Jeg har ihvertfall forklart begge apotekene at jeg faktisk har skrevet ut dette til deg, men begge apotekene mente at resepten så ut som den var kopiert opp.

FARMASØYT: Ja, det stemmer. Vi mener at resepten er en kopi av originalen. Vi har prøvd å ha sprit på signaturen, og signaturen fløt ikke utover arket, som den burde.

"Men seriøst... Resepten er gyldig, det er den eneste jeg har. Jeg har ikke kopiert noe som helst!"

Det ble litt overopphetet, så jeg sa "OK, nå er jeg lei av dette. Bare anmeld dette. Så får politiet ta saken videre, og jeg regner med at jeg og tannlegen får ordnet opp i forhold til at saken blir henlagt."

Takk for meg. Håndhilste på apotekerne og politiet, og sa hadet bra.

Huff!!!!
PS; Det er ikke sikkert jeg har skrevet alt riktig, eller husket alt, men da retter jeg isåfall det opp i neste svar her, hvis dere har noe å påpeke.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
En ting til; Det endte jo selvsagt med 0 Valium på meg. Trist, men får bare leve med det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Forøvrig er det morsomt at apoteket prøver med sprit. For det første bruker mange vanlige penner pigment som ikkje er løyseleg i sprit, så det er idiotisk test. For det andre bør dei jo i minst mulig grad tukle om dei vurderer det til å vere falskt; i verste fall risikerer dei å fullstendig øydelegge saka for politiet, fordi fysiske bevis er øydelagt...
Huff dette er jo helt villt. Altså ingen parter ønsker tro på deg.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Be politiet sjekke overvåkingskameraer på det første apoteket så er det enkelt å sjekke ut av saken om du fikk tilbake resepten eller ei. Med mindre det er «jallajalla»apotek, så har det overvåking over disken hvor medisiner håndteres og betaling mottas- dette er ganske standard hos utsalgssteder generelt høres ut som du virkelig har hatt litt uflaks, og i tillegg møtt en vrang apotekansatt håper du oppdaterer hvordan det går ��
Hvorfor hadde de håndjern på deg? Ble du arrestert? Hadde de arrestordre på deg? Måtte du bli med politiet?

Det er noe som skurrer her. Til og med jeg synes det virker som om du har gjort noe mistenksomt - mulig jeg er litt blendet av den japsekommentaren din, da. Ikke at vi trenger noen krenkefest her. Fort gjort å skrive/si sånt om personer man er forbannet på.
Virker som om både politiet, apotekene og tannlegen er rimelig sikre på at du har tuklet med papiret. Men samtidig, helsevernet og politiet er kjent for å surre en del...

Dersom du er uskyldig, så kan du slappe helt av. De har bevisbyrden, og uten bevis blir det jo henleggelse.

Interessant tråd.
Så, to forskjellige apoteker misstenkte at det var noe galt med resepten?
Begge gangene apotekene prøvde å ringe tannlegen din så var telefonen stengt?
På morgenen etter ringe to forskjellige apotek samme tannlege for å spørre om den samme resepten?

Og du lurer på hvorfor de misstenker at det er noe muffens her?
Bruker du til vanlig?

Jeg likte spesielt da du skrev dette: "Dersom de fremdeles sitter på bakbeina og nekter å utlevere når jeg kommer imorgen, så kommer jeg til å be de ringe politiet. Så får vi se."
"Ventet i 10 minutter. Plutselig kommer politiet."
Sitat av Rosander Vis innlegg
Så, to forskjellige apoteker misstenkte at det var noe galt med resepten?
Begge gangene apotekene prøvde å ringe tannlegen din så var telefonen stengt?
På morgenen etter ringe to forskjellige apotek samme tannlege for å spørre om den samme resepten?

Og du lurer på hvorfor de misstenker at det er noe muffens her?
Bruker du til vanlig?

Jeg likte spesielt da du skrev dette: "Dersom de fremdeles sitter på bakbeina og nekter å utlevere når jeg kommer imorgen, så kommer jeg til å be de ringe politiet. Så får vi se."
"Ventet i 10 minutter. Plutselig kommer politiet."
Vis hele sitatet...

Hahaha. Jeg skulle egentlig skrive i forrige innlegg at jeg gledet meg til freakere som er gløggere enn meg plukker dette sammensuriumet av en historie fra hverandre. Er nok en logisk brist her og der.

Kan ha en sammenheng med TS sin pillebruk - no offense.

Skjønner ikke helt hva en tannlege skriver ut 20 valium for, med mindre du skal ha svært mange tannlegebesøk. Har aldri fått sånt fra tannleger, så jeg vet ikke hva som er vanlig, men synes det høres litt mye ut med 100mg diazepam for både ett, to og tre tannlegebesøk.
Sist endret av TrippyKing; 11. april 2018 kl. 13:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Be politiet sjekke overvåkingskameraer på det første apoteket så er det enkelt å sjekke ut av saken om du fikk tilbake resepten eller ei. Med mindre det er «jallajalla»apotek, så har det overvåking over disken hvor medisiner håndteres og betaling mottas- dette er ganske standard hos utsalgssteder generelt høres ut som du virkelig har hatt litt uflaks, og i tillegg møtt en vrang apotekansatt håper du oppdaterer hvordan det går ��
Vis hele sitatet...
Regner med at dette ordner saeg, ja.

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Hvorfor hadde de håndjern på deg? Ble du arrestert? Hadde de arrestordre på deg? Måtte du bli med politiet?

Det er noe som skurrer her. Til og med jeg synes det virker som om du har gjort noe mistenksomt - mulig jeg er litt blendet av den japsekommentaren din, da. Ikke at vi trenger noen krenkefest her. Fort gjort å skrive/si sånt om personer man er forbannet på.
Virker som om både politiet, apotekene og tannlegen er rimelig sikre på at du har tuklet med papiret. Men samtidig, helsevernet og politiet er kjent for å surre en del...

Dersom du er uskyldig, så kan du slappe helt av. De har bevisbyrden, og uten bevis blir det jo henleggelse.

Interessant tråd.
Vis hele sitatet...
Jeg ble i utgangspunktet arrestert, og måtte bli med politiet. Jeg tror at jeg slapp å bli med dem fordi jeg hadde fått ordnet det med telefon til tannlegen osv. mens de var tilstede.

Sitat av Rosander Vis innlegg
Så, to forskjellige apoteker misstenkte at det var noe galt med resepten?
Begge gangene apotekene prøvde å ringe tannlegen din så var telefonen stengt?
På morgenen etter ringe to forskjellige apotek samme tannlege for å spørre om den samme resepten?

Og du lurer på hvorfor de misstenker at det er noe muffens her?
Bruker du til vanlig?

Jeg likte spesielt da du skrev dette: "Dersom de fremdeles sitter på bakbeina og nekter å utlevere når jeg kommer imorgen, så kommer jeg til å be de ringe politiet. Så får vi se."
"Ventet i 10 minutter. Plutselig kommer politiet."
Vis hele sitatet...
Det ene apoteket ringte midt på dagen, dvs. ca 12:30. Da var telefonen stengt til 12:45. De ringte nok etterpå, samme dag.
Det andre apoteket ringte akkurat et par minutter etter at tannlegekontoret var stengt, altså 15:31 eller noe.

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Hahaha. Jeg skulle egentlig skrive i forrige innlegg at jeg gledet meg til freakere som er gløggere enn meg plukker dette sammensuriet av en historie fra hverandre. Er nok en logisk brist her og der.

Kan ha en sammenheng med TS sin pillebruk - no offense.

Skjønner ikke helt hva en tannlege skriver ut 20 valium for, med mindre du skal ha svært mange tannlegebesøk. Har aldri fått sånt fra tannleger, så jeg vet ikke hva som er vanlig, men synes det høres litt mye ut med 100mg diazepam for både ett, to og tre tannlegebesøk.

Dessuten kommer pillene i bokser med 25 piller - så hvorfor ikke fem til, når man først er i gang?
Vis hele sitatet...
Det er ikke mulig å skrive ut mindre enn 20 vival, så vidt jeg vet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke mulig å skrive ut mindre enn 20 vival, så vidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Det kan vel forsåvidt leger rigge som de vil. Jeg fikk to her om dagen. Edit: Faktisk nettopp pga. tannlege.
Sist endret av Katt; 11. april 2018 kl. 13:43.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hahaha. Stakkars fyr, kan tenke meg alle som var inne på apotek rommet så på deg som en narkizz som bare ville ha pillene sine.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hahaha. Stakkars fyr, kan tenke meg alle som var inne på apotek rommet så på deg som en narkizz som bare ville ha pillene sine.
Vis hele sitatet...
Er vel ikke så langt fra sannheten kanskje?


Hva skal du med 20 valium etter tannlegebesøket? Dette er jo noe man får i forkant pga. tannlegeskrekk. Det er ikke effektivt smertestillende.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er vel ikke så langt fra sannheten kanskje?


Hva skal du med 20 valium etter tannlegebesøket? Dette er jo noe man får i forkant pga. tannlegeskrekk. Det er ikke effektivt smertestillende.
Vis hele sitatet...
Til neste tannlegebesøk imorgen da vettu.... vet ikke hvorfor legen skrev ut 20 stk, han kunne sikkert skrevet ut 2-3 for min del, jeg trenger ikke 20, men nå har jo han skrevet ut 20, da er det vel ikke noe å gjøre med det.

Blir ganske pinlig å møte tannlegen imorgen, med tanke på at han nå tror at jeg forfalsker resepter og greier..
Pinlig? Hadde vært mer irritert over tannlegen og systemet som ikke klarer å dele ut resepter som kan verifiseres på en ordentlig måte. Dette høres ut som en historie fra tidlig 90-tallet, da vi fortsatt hadde snurretelefon, og vi gnukket på blekk for se om det egentlig var fotokopiert. Er tannlegen som burde synes det er pinlig.
Sist endret av mentalmelt; 11. april 2018 kl. 16:51.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Pinlig? Hadde vært mer irritert over tannlegen og systemet som ikke klarer å dele ut resepter som kan verifiseres på en ordentlig måte. Dette høres ut som en historie fra tidlig 90-tallet, da vi fortsatt hadde snurretelefon, og vi gnukket på blekk for se om det egentlig var fotokopiert. Er tannlegen som burde synes det er pinlig.
Vis hele sitatet...
Ja, takk! Jeg får nok snakket med tannlegen om dette imorgen, og jeg skal ihvertfall nevne for ham at jeg bytter tannlege etter denne behandlingen. Går jo ikke an å ha idioter som tannlege. Leverer ihvertfall ikke resept på det apoteket i byen igjen. Får bare håpe at den tannlegen jeg bytter til benytter e-resept, så jeg slipper denne dritten her.

Huff, føler meg nesten helt sikker på at saken ender med forelegg for dokumentfalsk og greier, med tanke på hvordan hele situasjonen har vært, og hvordan jeg kjenner politiet. Vet hvordan jeg skal opptre i avhør ihvertfall, så vi får håpe på henleggelse hvis dette faktisk blir anmeldt.

Vet ikke om apotek nr 1 tok kopi av resepten og også anmelder dette, men det er ikke så viktig nå tenker jeg. Finner det ut til slutt uansett.

Noen råd?
Du blir jo ikke dømt når det ikke finnes et eneste bevis på at du har gjort noe galt. Eneste rådet må være å ikke godta et forelegg, hvis det skulle gå så langt. Det gjør det neppe.

Vet ikke om jeg vil kalle tannlegen for en idiot akkurat, men han praktiserer noe som tydeligvis ikke funker så bra. Forhåpentligvis lærer han noe av dette nå. Enten å bruke e-resept, eller i det minste en penn som er kompatibel med apotekenes "teknologi".
Sist endret av mentalmelt; 11. april 2018 kl. 17:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det må vaere mye jobb med en ego likt din.
Unnskylding hit og dit.
Jeez. Brush it off man.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei, nå vet jeg ikke hva som foregår. Jeg har tannlegeskrekk. Møtte opp hos tannlegen, jeg satte meg på venterommet, plutselig dukket tannlegen opp og ga meg 2 valium og ba meg vente i 30 minutter. Ok, fint. Så når de 30 minuttene hadde gått, kom han og hentet meg.

Jeg spurte om hva det var for noe med den resepten på 20 vival.

«Hvilken resept? Har ikke skrevet ut noe til deg.»
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og der stoppet samtalen? Du bare aksepterte det svaret?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, nå vet jeg ikke hva som foregår. Jeg har tannlegeskrekk. Møtte opp hos tannlegen, jeg satte meg på venterommet, plutselig dukket tannlegen opp og ga meg 2 valium og ba meg vente i 30 minutter. Ok, fint. Så når de 30 minuttene hadde gått, kom han og hentet meg.

Jeg spurte om hva det var for noe med den resepten på 20 vival.

«Hvilken resept? Har ikke skrevet ut noe til deg.»
Vis hele sitatet...
Det var nok slik at han hentet den ut selv, for å gi deg en kopi
Høres ut som det er på tide å bytte tannlege, for makan til glemsk og surrete tannlege har jeg aldri hørt om.
Jeg tror du må skille på de to tingene her nå. Er han/hun en god tannlege? hvis ja, ville ikke JEG byttet tannlege. Så får du heller ta opp medisiner med legen din. Men veldig rart at h*n ikke vil vedkjenne seg resepten da. Men siden du fikk valium der og da kanskje det er den varige løsningen? Men hvis h*n nekter for reseptem ovenfor politiet, da tror jeg du kan komme til å slite litt.

Får håpe problemene dine løser seg til slutt da. Lykke til.
Jeg får ikke helt denne historien til å gå opp etterhvert.

For det første så klarer altså tannlegen å påstå at resepten er falsk da det ettersigende var telefon nummer to på samme resepten. Så var det bare det at når det første apoteket ringte, så var tannlegen til lunsj.

For det andre så begynner tannlegen å nekte, på tross av at den bet at politiet overhørte samtalen dagen før.

For det tredje, mer generelt, så er altså TS omgitt av irrasjonelle mennesker (2 apotek, politi og tannlege), men har altså visstnok opptrådd helt adekvat selv.

Nja .... skeptisk ....
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av lidran Vis innlegg
Jeg får ikke helt denne historien til å gå opp etterhvert.
Vis hele sitatet...
Det har strengt tatt slått meg og. Eg er ikkje heilt sikker på at heile historia er heilt etterettleg fortalt i alle detaljer...
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og der stoppet samtalen? Du bare aksepterte det svaret?
Vis hele sitatet...
Nei, det var jo selvsagt en samtale om det etterpå, men tok det bare ikke med.

- Du skrev jo ut resept til meg, du sto i skranken, signerte den og ga meg den.

«Ja.»

- Så, hvorfor sier du at du ikke har skrevet ut noe til meg?

«Det ønsker jeg ikke å gå inn på.»

Jeg ga opp og sa at jeg kom til å klage, anmelde og hele pakka.

«Ok, det får du vurdere selv. Nå begynner vi tannbehandlingen.»

Etter tannbehandlingen:
Du vet at jeg risikerer å bli politianmeldt og straffet for dette her, ja?

«Jeg skal fortelle min versjon til politiet hvis det trengs.»
Sitat av mollypolly Vis innlegg
Det var nok slik at han hentet den ut selv, for å gi deg en kopi
Vis hele sitatet...
Hahaha, godt mulig, men fikk den i hånda, jeg så ham signere den. Tosk uansett.

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Høres ut som det er på tide å bytte tannlege, for makan til glemsk og surrete tannlege har jeg aldri hørt om.
Vis hele sitatet...
Jobber med saken, lover deg det..

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg tror du må skille på de to tingene her nå. Er han/hun en god tannlege? hvis ja, ville ikke JEG byttet tannlege. Så får du heller ta opp medisiner med legen din. Men veldig rart at h*n ikke vil vedkjenne seg resepten da. Men siden du fikk valium der og da kanskje det er den varige løsningen? Men hvis h*n nekter for reseptem ovenfor politiet, da tror jeg du kan komme til å slite litt.

Får håpe problemene dine løser seg til slutt da. Lykke til.
Vis hele sitatet...
Bytter uansett. Alt han har gjort med tennene mine, kan en annen tannlege gjøre også. Tror ikke det er så vanskelig.

Sitat av lidran Vis innlegg
Jeg får ikke helt denne historien til å gå opp etterhvert.

For det første så klarer altså tannlegen å påstå at resepten er falsk da det ettersigende var telefon nummer to på samme resepten. Så var det bare det at når det første apoteket ringte, så var tannlegen til lunsj.

For det andre så begynner tannlegen å nekte, på tross av at den bet at politiet overhørte samtalen dagen før.

For det tredje, mer generelt, så er altså TS omgitt av irrasjonelle mennesker (2 apotek, politi og tannlege), men har altså visstnok opptrådd helt adekvat selv.

Nja .... skeptisk ....
Vis hele sitatet...
Ser hva du mener, men her er det nok kun tannlegen som har oppført seg irrasjonelt. Apotekene har jo bare gjort jobben sin, bare at testmetoden ikke var 100% sikker, og at jeg ble provosert over hvordan de kommuniserte til meg at de mener at resepten er falsk. Politiet gjorde også jobben sin.

Fikk ihvertfall fikset det hullet i den tanna da.
Dette bør vel være raskt å ordne opp i. Apotek er pliktig til både registrere og oppbevare papirresepter på a og b preparater i lang tid. Derfor er der bare å kontakte Apotek 1 og be de bekrefte at det ikke ble foretatt noen utlevering på resepten og at du fikk den tilbake (dvs, de har den ikke)
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jepp! Det blir slik Det er kun apotek nr 2 som har resepten. Får håpe politiet har bedre metoder for å undersøke resepter..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, det var jo selvsagt en samtale om det etterpå, men tok det bare ikke med.

- Du skrev jo ut resept til meg, du sto i skranken, signerte den og ga meg den.

«Ja.»

- Så, hvorfor sier du at du ikke har skrevet ut noe til meg?

«Det ønsker jeg ikke å gå inn på.»

Jeg ga opp og sa at jeg kom til å klage, anmelde og hele pakka.

«Ok, det får du vurdere selv. Nå begynner vi tannbehandlingen.»

Etter tannbehandlingen:
Du vet at jeg risikerer å bli politianmeldt og straffet for dette her, ja?

«Jeg skal fortelle min versjon til politiet hvis det trengs.»

Hahaha, godt mulig, men fikk den i hånda, jeg så ham signere den. Tosk uansett.

Vis hele sitatet...
"Tosk"

Tosken har nok gjort det som er det eneste riktige for seg selv og for å ikke risikere sin egen lisens og virksomhet. Han har fått kalde føtter, sett at du oppfører deg nøyaktig som en som aldri skulle hatt resept. Derfor går han heller ikke inn i noen diskusjon med deg og det skjønner jeg utrolig godt. Så får du bare mene akkurat hva du vil om det, det vil uansett bare være et ego's meninger. Ingen vil høre på det.
Jeg har lest hele tråden tre ganger men det er fremdeles noe som skurrer her.
Anonym, bruker du noen piller/rusmidler til vanlig? Hele tråden her høres psykotisk ut. Kan jo eventuelt være misforståelser på din side og.