Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 19993
Hei,

I november i fjor, kjøpte jeg meg en Macbook Air med Apple Care, som jeg trodde var Apples egen idiotforsikring. Etter at en liten del av skjermen ble farget istad (som følge av støt mot bakken), Googlet jeg meg frem til at Apple Care ikke er forsikring likevel. Stemmer dette?
Apple Care dekker ikke skader som skyldes ulykker, står enkelt forklart i avtalevilkårene: https://www.apple.com/legal/sales-su.../appmacno.html
Apple care er bortkastet penger.
Dessverre er ikke alle klar over at vi her i Norge har forbrukerkjøpsloven som gjelder i 5 år på kjøp gjort i norske butikker.
Men du har en selvforskyldt skade og har du et problem med se om du kan få dekket det på innboforsikring
Sitat av bruisepristine Vis innlegg
Apple Care dekker ikke skader som skyldes ulykker, står enkelt forklart i avtalevilkårene: https://www.apple.com/legal/sales-su.../appmacno.html
Vis hele sitatet...
Ser at jeg formulerte meg litt feil i forrige innlegg. Ja, jeg støtet den mot bakken for lenge siden, uten at maskinen reagerte noe særlig. Men når jeg satt og så på noe istad, så plutselig kom dette på høyre side. Da virker det kanskje ut som det er trøbbel med skjermkortet, fremfor skjermen?


Sist endret av Loliiiiiui; 12. februar 2018 kl. 22:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det set ut som om kontakten til skjermen kan ha falt litt ut, så det er ikke sikkert noe er ødelagt. Problemet med Mac er at de er så jævlige å åpne for å finne ut av det selv.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Det set ut som om kontakten til skjermen kan ha falt litt ut, så det er ikke sikkert noe er ødelagt. Problemet med Mac er at de er så jævlige å åpne for å finne ut av det selv.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Vil dette isåfall være en lett jobb for et autorisert verksted? Og hvis ikke Apple Care dekker, hvor mye vil det koste? Ettersom kontakten sannsyligvis bare har falt ut?
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Problemet med Mac er at de er så jævlige å åpne for å finne ut av det selv.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke det. Skjønner ikke hvorfor dette har blitt noe folk tror og sprer videre. Er jo bare å hente en Torx-bit ~gratis fra Clas/hvorsomhelst, og skru opp. Selv jeg som er null nevenyttig får til å åpne og romstere litt inni Mac-en. Ikke send hele maskinen inn på service fordi du har feil skruehode i verktøyskrinet.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Det set ut som om kontakten til skjermen kan ha falt litt ut, så det er ikke sikkert noe er ødelagt. Problemet med Mac er at de er så jævlige å åpne for å finne ut av det selv.
Vis hele sitatet...
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Det er jo ikke det. Skjønner ikke hvorfor dette har blitt noe folk tror og sprer videre. Er jo bare å hente en Torx-bit ~gratis fra Clas/hvorsomhelst, og skru opp. Selv jeg som er null nevenyttig får til å åpne og romstere litt inni Mac-en. Ikke send hele maskinen inn på service fordi du har feil skruehode i verktøyskrinet.
Vis hele sitatet...

Jeg er helt noob når det kommer til innmat og laptop. Ser man tydelig hva man skal gjøre, om kontakten ikke sitter ordentlig inni?
TS, jeg vet ikke om det er så lurt å håpe på at "kontakten mest sannsynlig har falt ut". Men du får åpne opp og ta en titt.

Som realist1 sier, det er ikke vanskelig, men følg en guide til punkt og prikke (for akkurat din modell), så er det mulig å gå tilbake og se hvordan du skal montere den igjen
Du kan prøve deg på denne kanskje? Steg for steg demontering og montering av skjerm til macbook air 13" 2015-2017

https://www.ifixit.com/Guide/MacBook...lacement/40753
Sist endret av bruisepristine; 13. februar 2018 kl. 17:36.