Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2097
Profesjonell snorker
MonsterUnderBed's Avatar
11 0
Er inne i en litt fucked periode, og vet at jeg har et problem, og er villig til å løse det med en langsom Ashton Manual taper. Problemet er at jeg har null motivasjon til å gjøre det. Vær så snill å lese videre for å forstå. Med utgangspunkt i dette (uten å diskutere hvorvidt jeg er naiv), har jeg noen spørsmål til dere med erfaring på disse.

Min typiske dag de siste 4-5 ukene
Morgen: 3-4x 10mg Valium og 2x 500mg Paracet/30mg Kodein (Paralgin forte, men brusetabletter fra et annet land).

Lunch: 2-3 10 mg Valium og 2x 500mg Paracet/30mg Kodein

"Eventuelt doser" i løpet av dagen: 3-4mg Xanax.

Hvor hardt ute å kjøre er jeg?

Etter 15 å i psykiatri med angst/depresjon, brukt som en lab-rotte med C-preparater, eller kombinasjoner. Zofloft, Lithium, Effexor, Remeron, Wellbutrin/Lamictal etc.

Den siste måneden er den beste tiden jeg har hatt med jobb/familie, og de ser at jeg faktisk har det bra, men jeg er ikke dum. Jeg vet at dette ikke kan fortsette.

Mitt spørsmål:
Hva slags doser går/gikk dere på av disse eller tilsvarende preparater, og eventuelt hva fikk dere til å slutte?
Sist endret av MonsterUnderBed; 29. april 2018 kl. 01:53.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er ingen hestedose for å si det slik, men inne i en ond spiral er du nok. Jeg har selv brukt paralgin forte, 8 stk i løpet av en dag(vel og merke pga sterke smerter), i ca 2 mnd. Min motivasjon til å slutte med denne dosen var fordi jeg skulle til syden, og ville ikke dra dem med deg dit. Dette gikk forøveig greit, uten noen spesiell form abstinenser.
Jeg tror uansett hva man bruker, så må man ha motivasjon FOR seg selv til å slutte. Først må man komme helt til bunns i hvorfor man misbruker medisiner. Er det en flukt? I såfall, er det noe annet som kan fungere som erstatning? Man må virkelig gå i dypet av seg selv for å klare å slutte. Lykke til!
Profesjonell snorker
MonsterUnderBed's Avatar
Trådstarter
11 0
Talk, og jeg er enig i hva du skriver. Min grunn er at av de 15-16 "vanlige" psychopharma jeg har fått har jeg stort sett bare fått bi-effektene. Jeg har hele tiden(siste 10 år hatt tilgang til) Sobril 25mg,men aldri misbrukt de. Har til tider gått uker og måneder mellom bruk. Jeg er rett og slett bare lei av å ha angst/depresjon, og vet at dette ikke er en langvarig løsning. Bruken beskrevet i første innlegg har som dere ser ikke vart veldig lenge, men kommer fortsatt til å ta en langsom Diazepam nedtrapping for sikkerhets skyld.

Ønsker bare å vite hvilke doser folk med tilsvarende preparater konsumerer.
Jeg har en sønn som heldigvis ikke skjønner noe av dette enda, som er min motivasjon til nedtrapping, men den motivasjonen må komme. I mellomtiden (1 måned eller 2) vil jeg fortsette å kunne puste normalt og senke skuldrene.

Jeg vet dette høres naivt ut, men la oss hoppe over den faktoren for denne gangen.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, og det er jo det som er så dumt med de ordinære psykofaramka som legene Er mer enn villige til å trykke i trynet på folk. Min erfaringer er at disse gjør det bare enda verre, selv om det helt klart ikke er bra med de vanedannende preparatene, og da spesielt benzoene-av alle slags.
Jeg kan også nevne at jeg en periode brukte apodorm, og selv bare etter 2 uker kjente jeg ganske kraftige abstinenser i form av veldig uro, paranoia og angst. Den abstinensfølelsen fikk meg til å holde meg laaangt unna benzoer.
Profesjonell snorker
MonsterUnderBed's Avatar
Trådstarter
11 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, og det er jo det som er så dumt med de ordinære psykofaramka som legene Er mer enn villige til å trykke i trynet på folk. Min erfaringer er at disse gjør det bare enda verre, selv om det helt klart ikke er bra med de vanedannende preparatene, og da spesielt benzoene-av alle slags.
Jeg kan også nevne at jeg en periode brukte apodorm, og selv bare etter 2 uker kjente jeg ganske kraftige abstinenser i form av veldig uro, paranoia og angst. Den abstinensfølelsen fikk meg til å holde meg laaangt unna benzoer.
Vis hele sitatet...
Ja, for en stund siden var jeg innlagt på psykiatisk avdeling for angst/depresjon/suicidale tanker. Hadde da stått på Sobril 25 mg i +/- 10 år. Jeg misbrukte de aldri. Noen ganger kunne jeg ta 50-75mg om dagen, noen ganger kunne det gå uker og måneder mellom bruk.

Når jeg ble innlagt var det eneste jeg fikk Apodorm(Nitrazepam 5mg). Uansett om jeg ikke hadde misbrukt Sobril, hadde jeg naturligvis bygget toleranse, og Apodorm hjalp absolutt ingenting. Kunne like gjerne fòret meg tic-tacs. Jeg var der såpass lenge at dersom jeg hadde opparbeidet meg nok til å få absitnenser, så kom disse aldri.

Er såklart lov å håpe at jeg er Benzo-Supermann, og ikke kommer til å gå withdrawal, men vet at etter siste 1-2 måneders bruk av å dytte i meg 3-4mg Xanax og ~80-90mg valium pr. dag, så tør jeg definitivt ikke gå cold turkey. Har heldigvis nok Diazepam til å følge Ashton Manual for nedtrapping. Motivasjonen for å gjøre dt er en annen. Å gå tilbake til å være lab-rotte for diverse C-preparater er like fristende som å surre tissen inn med piggtråd.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kanskje på tide å leve livet uten noe? Prøv den nedtrappingen, ta det så sakte at det nesten går av seg selv. Jeg heier på deg og håper din sønn ser deg som frisk når han vokser til. Benzo er ikke verdt å gå på i lengden. Det funker til slutt ikke lenger, og man kan bare tyne dosene så langt...

Jeg ville droppa alprazolamen med en gang, den er værst på benzo fronten mtp abstinens.

s
Sist endret av saviour; 13. mai 2018 kl. 07:21.