Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2037
skal refinansiere flere små lån. eneste banken ev fikk tilbud av var yA Bank.
Lånebeløp: 42.650,-
Nedbetalingstid (År): 3
Lånetype: Annuitetslån
Nominell rente: 18,90 %
Effektiv rente: 25,61 %
Terminbeløp: 1.567,-
Termingebyr*: 40,00
Etableringsgebyr*: 1150,00

er dette er ok avtale?
vet kredittkortet mitt er på 23 eller 24 % effektiv rente(komplettbank kredittkort. har også klarna konto,22 % årsrente. nordby kredittkort. vanlig komplett(70% effektiv rente ved uteblitt betaling, hva nå enn det betyr).
Har du vært i din lokale bank og snakket med de om refinansiering? Du vil få mye bedre betingelser da, og jeg synes det er merkelig hvis de ikke vil hjelpe deg med et såpass lite lån. Eller hva med å høre med familie?
Trådstarter
3 0
går på AAP så er ikkje så mange banker som vil låne til meg. og har ikkje familie å spørre.
Spenstig rente på det lånet der, ihvertfall...
Trådstarter
3 0
testet linken, kontakt flere av bankene, dem ville ikkje gi meg lån.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av seamor Vis innlegg
testet linken, kontakt flere av bankene, dem ville ikkje gi meg lån.
Vis hele sitatet...
Summen er jo såpass liten at du vil neppe spare veldig mykje på å samle gjelda, spesielt ettersom du må ut med 1150,- for etablering av lånet. Det åleine er jo 2.7% av gjelda.

Har du prøvd å snakke med kreditorane dine, og få ein avtale om f.eks. redusert rente og nedbetalingsplan?
En kan jo også prøve å gå inn noe mer penger for å kvitte seg med deler av gjelda. 50 ish tusen er jo ikke så mye så lenge du ikke skal betale det ned over lenger tid med kjempehøy rente.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av seamor Vis innlegg
skal refinansiere flere små lån. eneste banken ev fikk tilbud av var yA Bank.
Lånebeløp: 42.650,-
Nedbetalingstid (År): 3
Lånetype: Annuitetslån
Nominell rente: 18,90 %
Effektiv rente: 25,61 %
Terminbeløp: 1.567,-
Termingebyr*: 40,00
Etableringsgebyr*: 1150,00

er dette er ok avtale?
vet kredittkortet mitt er på 23 eller 24 % effektiv rente(komplettbank kredittkort. har også klarna konto,22 % årsrente. nordby kredittkort. vanlig komplett(70% effektiv rente ved uteblitt betaling, hva nå enn det betyr).
Vis hele sitatet...
Det var en høy rente. Du vil sikkert finne bedre hvis du ser deg rundt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av barebaremeg Vis innlegg
Det var en høy rente. Du vil sikkert finne bedre hvis du ser deg rundt.
Vis hele sitatet...
Tjeh.

Du har gebyr som utgjer rimeleg mykje. 1150,- er snaut tre prosent av lånebeløpet. I tillegg har du termingebyr på 40,- som vert litt over 1% i året...

Kort sagt. Det er eit dyrt lån. Du tar ikkje det der med mindre du er desperat - spesielt ikkje mtp. at renta på resten av gjelda, sett vekk ifrå ein post som har skyhøg rente ved mislighold, er lågare.

42650,- er heller ikkje all verden.