Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 10243
Jeg jobber i bygg og anleggsbransjen og har bestandig likt å slappe av med litt PC-gaming i noen timer etter jobb. Med noen timer mener jeg 3-4 timer. Er i en vennegjeng hvor vi ofte gamer sammen, og for tiden går det mye i PUBG.

Dama liker ikke det siden klokka er sånn 8 på kvelden før hun kan få oppmerksomhet.. Er det noen andre gamere her som føler at dama ikke aksepterer at du vil holde på med hobbyen din? For mi dame ser ikke på videospill som en hobby. Hadde jeg derimot vært i verkstedet og skudd på bil eller snekret møbler hadde sikkert fløyta hatt en annen tone, av en eller annen merkelig grunn... Hun blir direkte sur og irritert, og ofte bryter det ut i krangler pga. at jeg vil game etter jobb.


Noen andre her som har eller har hatt lignende problem?
Hei,
Du forstår det sikkert, men det er vel ett tegn på at hun ønsker mer oppmerksomhet? Jeg tror jeg også ville reagert dersom en partner insisterte på å spille 3-4 timer hver dag etter jobb.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
- Hvor gamle er dere?
- Hvor lenge har dere vært sammen?
- Hva har hun faktisk sagt og gjort om saken, kontra hva du er Helt Sikker På At Hun Tenker?
- Hva har hun lyst til å gjøre med deg når du kommer hjem fra jobb?
- Hvorfor har ikke du lyst til det?

- «Før hun kan få oppmerksomhet» er et faresignal. Kan ikke få et lite kvarter engang?
- Jeg tipper du overvurderer hvor mye hun vil ha rett etter jobb. Hva om du bare legger deg oppå henne og dere småprater om hvordan dagen var i 15 minutter?
- Det finnes en hel skokk forskjellige videospill. Finnes det ingen dere kan dele? Scrabble-aktige ting på mobilen mens begge er på jobb/skole, atmosfæriske ting som Journey, multiplayer, ++?
- Hvilken plattform spiller du PUBG på? Skulle tro Xbox gjør det lettere å ha begge i sofaen, krøllet sammen inntil hverandre, med pjusk mellom slagene
- Hva om dere setter en faktisk tid, så det ikke er til du er… sosialt utkjørt? At dere sier «kl. 20:00 er det slutt». Da slipper hun usikkerheten
Er det 3-4 timer etter jobb _hver_ dag? Det er utvilsomt noe jeg også hadde reagert på, tror det gjelder de aller fleste.
Det å ha en hobby betyr ikke at den hobbyen skal praktiseres 3-4 timer *hver dag* etter jobb. Hvem gidder å være med en person som er på jobb til 16, kommer hjem og totalt isolerer seg fra partneren sin frem til klokken 20? Det høres helt tullete ut. Da er det slett snakk om å moderere deg, bruke tid på dama og spille senere på kvelden.

Dama kommer først, PC-spill er en klar nr 2. I verste fall så får du spille mer i helgene og prioritere dama på hverdagene - ihvertfall ordne en løsning som ikke får deg til å se ut som fullstendig spillavhengig.
Finn deg en jente som gamer.
ArbeidsledigProletar
Det for vel være en prioritering. Dama eller gaming.
Antisosial adferd mot sosial adferd. ("litt" forenklet)
Gaming er trolig den mest tafatte og late hobbyen du kan ha, skjønner hu godt jeg.
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Gaming er trolig den mest tafatte og late hobbyen du kan ha, skjønner hu godt jeg.
Vis hele sitatet...
Og dette må være den minst konstruktive, naive kommentaren du kunne postet. Gaming er en god hobby på flere måter, men hvis du ikke kan kontrollere hvor mye du spiller så er det ødeleggende både sosialt (irl) og fysisk.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Hvis du innbiller deg at de fleste synes det er helt ok med mekking eller andre hobbyer 3-4 timer etter jobb hver dag, så tror jeg du tar temmelig feil. Er bare å bli singel hvis du har lyst til det da.
Skjønner heller ikke tidspunktet du velger å game på. Det er rett fra jobb til gaming frem til åtte, og så skal dere lage middag, spise, gjøre husarbeid, sosialisere etc.? Eller spiser hun middag alene mens du gamer?
Dette høres ut som en av eksene mine. Kjerringa hadde ingen egne hobbyer og var helt avhengig av meg for å gjøre noe som helst. Om jeg var opptatt så satt hun bare på mobilen og skravla med venninner og familie i timesvis eller så sløva hu foran TV-en og ble utålmodig og grinete. Dama hadde rett og slett mye mer behov for sosialisering i hverdagen mens jeg trives bedre i mitt eget selskap og lett kan sitte i timesvis foran dataen og nørde med dataspill eller musikk.

Hva med å møte hu på halvveien? Gi henne 100% av din oppmerksomhet frem til rundt kl 18, spill med kompisene dine til rundt 21 også se på Skam eller whatever med dama resten av kvelden.

Eller så kan du oppfordre henne til å finne en egen hobby.
Sist endret av SkurtNilsen; 29. mars 2018 kl. 00:21.
Jeg syns også tidspunktet og mengden er litt ukurant, hvis det er hver dag.

Men tror også det er en del stigma rundt det med dataspill eller konsoll eller what ever. Tror ikke visse jenter/damer syns det er drit fett når de snakker med venninnene sine om gamer kjæresten sin.

Vi må faktisk ha i bakhodet at de er helt annerledes enn oss. Hadde jeg bare tent en brøkdel av det jeg tenner på damer på menn, så et jeg sikker på at jeg hadde spart meg selv for mye hodebry og søvnløse netter:-D

Det blir litt hva man gjør det til selv også, må jo snakke sammen og inngå kompromisser liksom, det er mange motstridende interesser som skal hensyntaes..

Lykke til uansett og god påske!
Har faktisk alltid fått hatt spillingen hvis jeg ville det. Ja, jeg har blitt snakket til noen ganger hvor hun mente at det kanskje ble litt for mye til tider. Må helt ærlig si at det skulle bare mangle og legger meg helt flat der. Men så har jo hun igjen sittet med den mobilen som ei "trøkker" til tider også. Gått litt begge veier her. Men er det ikke litt viktig å ha litt tid til å pleie forholdet også? Blir det ikke tid til forholdet, hva er poenget da egentlig?

Tror ikke hun ser på spillingen som noe fornuftig, nei. Det gjør da heller ikke jeg, men det er da artig, selv for en 3x småbarnsfar i 40 åra
Kunne ikke satt meg ned å gamet 3-4 timer hver dag på kveldstid da forholdet var ganske ferskt nei, men etter hvert som tiden går kan en få litt bedre tid. Jeg fikk barn og enda dårligere tid Neida, det går greit å spille men kan ikke sitte 3-4 timer hver dag på kveldstid, selv uten barn kunne jeg ikke gjort det. Da hadde det ikke vært noe forhold lenger, enkelt å greit. Men annenhver dag, eller hver tredje?

Når sant skal sies føler jeg meg ganske heldig og hadde ikke startet noen krangling pga spillingen. Hadde ofret den hvis det var det som måtte til.
Som alle andre sier her, så gjelder det å finne en mellomting 3-4 timer er mye (selv om jeg sikkert gamer like mye :P). Jeg og dama bor heldigvis ikke sammen, men når hun ligger over så tilbringer jeg tida med henne, så tar jeg gaminga når hun sover, eller en liten time, når hun sitter på telefonen og loker eller gjør lekser.

Du trenger jo ikke å game hver dag heller, hva med og ta en dag uten, og en dag med gaming, så får dama den oppmerksomheten hun sikkert fortjener og du får gaming uten avbrytelse? Eller så er det bare å game mindre om dagene og ta det til helgene istedenfor.
Sist endret av kimmy9gga; 29. mars 2018 kl. 02:29.
3-4timer hver dag hadde jeg og klikka på...

Men har vært der, Wow var mitt spill. Men satte alltid dama først.....

Spill er gøy, men de er bare midlertidig, så finn en balanse som gavner deg og dama, eller gi f og vær singel om ett halvt pe
Sitat av tearz83 Vis innlegg
og vær singel om ett halvt pe
Vis hele sitatet...
Ett halvt pe hørtes mye ut, jeg gir det 1/4 pe.
Hjemmelaget
Blåveis's Avatar
12 1
Ingen oppmerksomhet før kl 8. Så uimotståelig!

Ærlig talt, ønsker ikke du å være mer med henne? Partnere er jo ikke bare til veggpryd, det var vel sikkert en grunn til at dere kom sammen. Har dette endret seg?
Sist endret av Blåveis; 29. mars 2018 kl. 14:19.
Sett opp en + og - liste over hva du er misfornøyd med nå. Så diskutererer du listen med henne og sier at nå er hun overveiende på minussiden og at det er et problem i forholdet. Så tar dere saken derifra.

Har man en konkret liste og utgå fra så blir problemene mye mer åpenbare og så ser man at det meste kan løses med velvilje.
Jeg har satt opp faste spilletider med kompiser. Da er det plutselig mye enklere for alle å forholde seg til det og planlegge. Spesielt siden alle vi jobber forskjellig og har partnere eller barn som fortjener oppmerksomhet.

På et generelt grunnlag så er det viktig å gi hverandre rom. Som en introvert person, er det viktig å få litt alenetid til å prosessere dagen og roe ned hodet. Spesielt om en har vært sosial hele dagen på jobb. Hvis dama di sitter alene hjemme uten sosial interaksjon, og hun er ekstrovert, så er det like viktig for henne å få litt oppmerksomhet for å lade opp batteriene sine. Derfor må dere nesten finne en balanse.

Ordningen vår er at vi lager middag sammen etter jobb og henger sammen noen timer. Så er det opp til oss selv å disponere resten av kvelden. Noen ganger avtaler vi å se en film eller en serie, få besøk e.l. mens andre ganger sitter hun med Netflix/strikketøy og jeg med PC.
Selv har jeg en dame som bare vil strikke, se Home & away og spille Farmville på Facebook mens jeg vil knulle.

Enig med de andre over. 3-4 timer med gaming rett etter jobb er selvsagt svært ukurant. Hvordan løser dere middag og slikt? Tar hun seg av alt husarbeid og matlaging mens du sitter på gutterommet og skyper med vennene dine?

Enten er du dritlei dama di, eller så må du gå i deg selv og prioritere henne først.
Med så mye spilling tror jeg du må vurdere å velge mellom dama og gaming. Seriøst. Og bestem deg helst før hun er ute av døra.
Vi har hatt akkurat samme problem her hjemme! Var en periode hvor samboern min spillte veldig mye, jeg følte jeg ikke fikk nok oppmerksomhet/tid. De fleste skjønner at alle har forskjellige hobbyer osv men det er viktig og sette av tid til hverandre, jeg synes også 3-4 timer hver dag høres mye ut (ikke for det samboern kan godt spille mange timer å)men det viktigste er at dere prater om det, jeg følte meg veldig glemt lenge før jeg tok det opp med han å vi fikk snakket ut hvordan jeg følte det osv.
Dæven, har vært sammen med dama i over tre år og har aldri hørt klaging uavhengig om jeg gamer to eller ti timer. $$$$ heldig(eller så er dama bare lei av meg og synes det er fett jeg bruker tiden på noe annet enn henne, HEHE)

Men om dama di ikke liker det så må du nesten velge kompis før hun pakker.
Nå når jeg har dame går det mest i konsoll. Jeg spiller vel egentlig hele tiden når jeg er hjemme. Vi har løst d på den måten at vi har to tv'en på stua så dama kan sitte å se kardashian (eller whatever) mens jeg sitter ved siden av henne og spiller. Jeg må selvfølgelig begrense online spilling med headset og hele greia men det er fordi det er rett og slett usosialt mot de rundt deg. Ellers funker det veldig bra å ha 2 tv'er nå blir pc-gaming litt anderledes. Men for min del var det absolutt verd å gå over til konsoll å sitte i sofaen å chille å spille. De som sier 3-4 timer spilling om dagen er teite spør du meg. Jeg er sikker på at de ser på tv eller leser bok i 3-4 timer selv.

En player er midlertidig, en gamer er forever
Varsellampene mine lyser. Om dama di mener denne tiden burde vært brukt på f.eks TV-serier i lag med henne istedet, hadde jeg pakka snippsekken og dratt. I allefall om det var Tvprogrammer med reklame (dvs fra Tvkanaler). Om derimot formålet er og lage middag med henne, så ser jeg hennes vinkel.

Når jeg studerte hadde jeg en flørt jeg dro til etter endt forelesning. Var grei dame, helt til hun en dag satt seg ned og strikket. Jeg syntes dette var ubeskrivelig kjedelig. Tvn surret i bakgrunnen med noe nitrist som CSI eller noe. Jeg tok frem laptopen og logget inn på league og legends. Hun så hva som skjedde. Hun ble sur.. da jeg poengterte at d ikke var noen form for stimuli og se på henne strikke, eller se på tv, ble hun enda surere. Jeg flirte, ønsket henne lykke til i livet og stakk.
Jeg lurer på hva du er ute etter i et parforhold om det du gjør etter jobben hver dag er å spille 3-4 timer med kompisene dine. Litt sex før leggetid? Noen til å hente brus og snus? Noen å dele strømregninga med?? Om du ikke har lyst til å legge fra deg gutterommet, er det kanskje på tide å finne en kjæreste som er villig til å flytte inn på det sammen med deg. I tillegg får du avløst ekskjæresten din som antageligvis er mer skapt til å danne minner i lag med en type av et livligere kaliber enn deg. Eller en som kanskje har en hobby som bidrar til annet enn en høy strømregning.
Sist endret av pmprsrgr; 3. april 2018 kl. 18:11.
Vi jenter kan være litt oppmerksomhetssyke fordi vi trenger gjerne litt kos og bli dulla med. Selv har jeg en kjæreste som gamer, og det er helt greit for meg for jeg trenger å være litt for meg selv. Han får såklart dårlig samvittighet fordi han tenker på meg og følelsene mine. For meg er det greit kjæresten gamer, bare ikke st livet hans består av kun gaming