Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1447
Jeg sa opp min stilling i håp om å fortsette fra eget selskap med en avtale med arbeidsgiver. Nå vil arbeidsgiver at jeg heller trener opp kollegaer slik at jeg etter endt opplæring ikke lenger sitter igjen med noen verdi.

Har jeg noen alternativer for å hindre dette?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sweetgraphic Vis innlegg
Har jeg noen alternativer for å hindre dette?
Vis hele sitatet...
Nei. Det ligg soleklart innanfor arbeidsgjevar sin instruksjonsrett, og er veldig stor del av oppseingstida; gi arbeidsgjevar rom for å tilpasse seg og overføre kunnskap nødvendig for stillinga.
Dette spørsmålet var jeg innom tidligere, men konkluderte fort med at det virkelig isåfall er dårlig gjort, spesielt overfor de nye ansatte som ikke egentlig er en part i en eventuell konflikt.
Dessuten, brukernavn og passord må de kjenne til.

Ikke gjør sånt er du snill.
Du tenker helt feil! Lær bort alt du kan, putselig får du smørkorn tilbake! Feks, du møter den person på byen å den person bare: Duuude, jeg har blitt jævlig flink, gikk min egen vei etterpå, skal vi snakke business?

Eller plinger det putslig inn en melding «Hey kompis! Har en gig du kan få, har ikke tid».


Folk som holder på hemmeligheter får samme mynt tilbake oftest! Her i byen er det flere aktører som er slikt å de går seriøst glipp av en del business nettopp fordi dem er så tilbakeholdent

Sharing is caring <3 Noen vil alltid utnytte da