Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1293
Akuratt hatt viruset, føler smakssansen er forandret, føler mat jeg har likt å spise er motbydelig, og jeg ikke klarer å svelge dette. Det smaker ikke annerledes, men jeg klarer ikke spise enkelte matretter, fordi jeg ikke liker smaken. Noen som forstår hva jeg mener og har opplevd det samme? Er dette vanlig etter covid?
Hadde det ganske likt selv for ikke lenge siden.
Gikk 2 uker så begynte det å normalisere seg for meg. Har hørt om andre som har strevd mye lenger enn det med smak og lukt. Krysser fingrene!
Sitat av Hårnett Vis innlegg
Hadde det ganske likt selv for ikke lenge siden.
Gikk 2 uker så begynte det å normalisere seg for meg. Har hørt om andre som har strevd mye lenger enn det med smak og lukt. Krysser fingrene!
Vis hele sitatet...
Svært irriterende, bruker penger på mat og føler jeg ønsker å spise akuratt den maten, men så fort jeg begynner å spise, ender jeg opp med å ikke like maten og kaste det.
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Svært irriterende, bruker penger på mat og føler jeg ønsker å spise akuratt den maten, men så fort jeg begynner å spise, ender jeg opp med å ikke like maten og kaste det.
Vis hele sitatet...
Ja, veldig frustrerende.
Fortjente en bedre vin etter sykdom men det var bortkastet

Tror ikke noe annet en tiden vill hjelpe, dessverre.
Jeg hadde mild covid, frisk for ei uke sia. Merker det på matlysten, ja, og energinivået.
Fort gjort å bli matlei enten det pga covid eller andre ting.
Kjøp MSG krydder, da smaker alt godt
Eller prøv å lage maten på andre måter enn du vanligvis gjør.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Dette heter dysgeusi og er vanlig under og etter covid. Det skal gå over, men ser ut til at det kan ta et par-tre uker.
Had corona før en 3 uke sia Akurrat det samme på mæ å. Had dårlig matlyst i 1 og halv uke så gikk det vekk.