Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2298
Påstand om tap av føreretten, jf. vegtrafikkloven § 33 nr 1, forbeholdes nedlagt.

Dette står det i bånn av brevet jeg nettopp fikk.
Hva betyr det, noen? Googler meg ihjel…..

Dette er tiltalen:
Vegtrafikkloven § 31 første ledd, jf. § 22 første ledd
for å ha ført en motorvogn når han var påvirket av alkohol (ikke edru) eller andre berusende eller bedøvende midler.

0,5 thc
Sist endret av nyfikenfreak; 7. mai 2022 kl. 00:11.
Forbeholdt nedlagt vil si at man mener å ha et krav. Man velger å ikke fremme det kravet nå, men reserverer muligheten til å gjøre det senere.

https://www.diskusjon.no/topic/18870...holdt-nedlagt/


Det vil vell si at du har lappen inntil videre men de reserverer seg retten til å ta den i fremtiden, ved mer bevis for eksempel.
Tusen takk.
Jeg ville vell ikke tatt sorgen på forskudd men heller ikke gleden på forskudd.. se for deg at du mest sannsynlig blir lappløs i 2 år og skjer det ikke no så er det bonus.
Det er 11 mnd siden det skjedde, har ikke fått innkalling enda. Fikk beholde lappen på stedet av juristen. Men jeg har på en måte ikke tilstått. Har blitt stoppet en del i ettertid og alltid vært Ok. Håper alt har noe å si på dette tidspunktet.
Påstand om tap av førerretten forbeholdes nedlagt= Påstanden er nedlagt = ikke tap av førerkort.
…Men du henger nok i en tynn tråd, dette forholdet er registrert og blir du stoppet med grenseverdier en gang til så blir det nok en annen reaksjon.
Søskenbarnet mitt ble stoppa med 0.4 THC og fikk bot på 12k og beholdt lappen