Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2240
Hvis en person tar seg inn i hjemmet ditt og tar med seg eiendelene dine, kan man da ta seg inn i deres og hente dem tilbake? Eller er det du selv som blir lovbryteren da du begår innbrudd og "stjeler" dine egne ting?

I dette tilfellet så handler det om et stereoanlegg som x-kjæresten var å tok med seg. Er vel ikke akkurast noe som politiet har ressurser til å bruke tid på.
BRAND ∞ STRONG
Jeg gjetter på at du da gjør deg selv til forbryter hvis du mener å bryte deg inn eller sloss deg inn.
Sist endret av vindaloo; 11. august 2022 kl. 11:31.
Var det du eller xn som kjøpte anlegget ?
Har du bevis på kjøpet? Vet jo at typisk hos Elkjøp knyttes det til navn, hvis det er tilfellet kan du vel anmelde og da går det vel ganske greit.
Sitat av Jerna Vis innlegg
Var det du eller xn som kjøpte anlegget ?
Vis hele sitatet...
Klassisk freak

TS: Innbrudd er innbrudd, uansett hva som er motivet.
Du bryter deg jo faktisk inn i en annens bosted selvom tingene er dine. Ring heller Politiet, eller send erstatningskrav.
Det du beskriver kalles selvtekt og kan ofte være komplisert jus. Les mer på https://snl.no/selvtekt
Sitat av Kongen Vis innlegg
Det du beskriver kalles selvtekt og kan ofte være komplisert jus. Les mer på https://snl.no/selvtekt
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke jussen er spesielt komplisert i tilfellet TS beskriver. Dersom du ulovlig tar deg inn i en annens bolig for å "hente tilbake" ting du mener vedkommende har stjålet, spesielt på et så tynt grunnlag som "eksen tok det med seg, men det var mitt", så er det åpenbart straffbart.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Klassisk freak

TS: Innbrudd er innbrudd, uansett hva som er motivet.
Vis hele sitatet...
Lol, at jeg spør om hvem som kjøpte anlegget betyr ikke at jeg gir grønt lys for innbrudd.

En ting av gangen
Velg dine kamper...denne x er altså ustabil nok til å ta seg inn i hjemmet ditt og rappe dine eiendeler. Vil du videre i livet eller vil du ha din x etter deg som et spøkelse som popper opp og lager kvalm for deg. For det er det som kommer til å skje hvis du tar igjen med samme mynt. Da "har" hun/han noe på deg og det tar ikke lang tid før du har kreket i stua di igjen. Kanskje dette er en gøy å koselig lek akkurat nå, men plutselig finner du ditt livs kjærlighet som du er helt på knærne etter og vil tilbringe all din våkne tid med og da et det ikke lenger fullt så moro å ha psycho x som står å kakker på stuevindu ditt og vil inn.

Mitt råd; glem dette, skift lås og koder på døra di og ta dette som dyr lærdom. They go low you go high
Sist endret av Hidden_sniper; 11. august 2022 kl. 20:28.
Sitat av Jerna Vis innlegg
Lol, at jeg spør om hvem som kjøpte anlegget betyr ikke at jeg gir grønt lys for innbrudd.

En ting av gangen
Vis hele sitatet...
Det var ikke det, bare at det er ganske urelevant å spekulere om eierskapet til tingen.

I istedenfor å svare på spørsmålet, som er "Er det lov å utføre et innbrudd om du stjeler din egen eiendel?", så velger du sporet som er å spekulere i hvem som faktisk eier anlegget.
Ja det var vel fullstendig irrelevant hvem som eier anlegget. Stemmer det.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Jerna Vis innlegg
Ja det var vel fullstendig irrelevant hvem som eier anlegget. Stemmer det.
Vis hele sitatet...
Moralsk sett er det ikke irrelevant, men som svar på dette

Sitat av Greenthumb Vis innlegg
..kan man da ta seg inn i deres og hente dem tilbake?
Eller er det du selv som blir lovbryteren da du begår innbrudd og "stjeler" dine egne ting?
Vis hele sitatet...
er det ikke så relevant. Han begår fortsatt innbrudd samme hvem som eier anlegget.
At det er hans og at det har blitt stjålet fra han vil kanskje kunne virke formildende i en eventuell straffesak.