Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 645
200mg Sertralin om dagen, mot depresjon.
80MG - 40MG 2x om dagen. Kapsler, 8-12T langtidsvirkende slow release.

Begynte på ADHD medisin igjen. Vært av lenge. Men merker at jeg får helt vanvittige humørsvingninger.

Type: Først eufori, glede, god konsentrasjon, selvtillit, vilje til å fungere og være produktiv.

Så det komplett motsatte. Dyp sorg, orker ingenting, gitt opp, ingen selvtillit, trist.

Greien er at disse ekstreme svingningene skjer så hyppig. Altså glad 45 min, trist 30 min, glad en time, trist 20m, glad 40min, trist 40min. Det er to alternerende ekstremer uten noen overgang. Bare boom, boom, boom.

Bare lurer på om det er antideppresivene som fucker med ADHD medisinen. Om det er noe som er trygt og lovlig å ta som kan få hjernen til å chill the fuck down.

40mg to ganger for dagen - er dosen jeg trenger for at ADHD medisinen skal fungere. Slik at jeg kan fungere normalt i hverdagen og klare å konsentrere meg. Hadde ikke dette problemet før men nå er humøret et pendulum so flyr venstre - høyre konstant!

Er utrolig frustrerende. Tips?

EDIT: For informasjon. Jeg er ikke på, eller tar noe andre medikamenter. Hverken lovlig eller ulovlig. Snuser mye though.
Sist endret av Abishgal; 4. august 2022 kl. 09:16.
Hvilken ADHD-medisin er det snakk om? Høres ut som det kan være litt høy dose. Trappet du gradvis opp? Hvor lenge siden du gikk på det sist?

Interaksjon med andre legemidler må legen din svare på.
Sitat av Abishgal Vis innlegg
Er utrolig frustrerende. Tips?
Vis hele sitatet...
Det høres frustrerende ut ja. Kan det være psykisk? Legen din ville nok vist det om de to ville kræsje så veldig,
men det er jo uansett legen du må rådspørre.
Du skal i hvert fall ikke ha det sånn som dette på sikt. Noe antidepressiva kan ha ganske hard innkjøring, kanskje det gjelder for ADHD
medisiner også.

Sitat av Abishgal Vis innlegg
Type: Først eufori, glede, god konsentrasjon, selvtillit, vilje til å fungere og være produktiv.

Så det komplett motsatte. Dyp sorg, orker ingenting, gitt opp, ingen selvtillit, trist.
Vis hele sitatet...