Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 795
Hei,

Prøver å øve meg major/minor chords på keyboardet, men får vondt på øvre del av håndflaten på venstre hånd når jeg bruke den på tangentene. bruker jeg hånden feil? noen som vett hva dette sannsynligvis skyldes?
ja du er antakelig veldig anspent, skjer ofte i slike situasjoner der en skal trene ting en sliter med.

Du kan bli bevisst på det og ha fokus på avslappet nakke/skuldre/underarm/håndledd/fingre.

Ta korte økter feks bare ti minutter eller kortere, og ta flere økter dagen.

Se om du kan endre vinkel eller bytte fingersetting for de du sliter mest med.

Varm opp og strekk ut før øving og etter øving.

litt ubehag er ok, det er nye ting du driller.
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
ja du er antakelig veldig anspent, skjer ofte i slike situasjoner der en skal trene ting en sliter med.

Du kan bli bevisst på det og ha fokus på avslappet nakke/skuldre/underarm/håndledd/fingre.

Ta korte økter feks bare ti minutter eller kortere, og ta flere økter dagen.

Se om du kan endre vinkel eller bytte fingersetting for de du sliter mest med.

Varm opp og strekk ut før øving og etter øving.

litt ubehag er ok, det er nye ting du driller.
Vis hele sitatet...
Takker for tips! Skal gjør et forsøk av disse!
Du har vel ikke podagra? For det får jeg ofte i mine håndledd, dog mest den høyre. Snakk med legen din hvis det er en mulighet.
Google finger gym, for styrking av fingre, bedre isolasjon og kontakt slik det blir enklere å få fingrene til å gjøre de bevegelsene du trenger og strekk ut. Enkle øvelser som varianter av "edderkopp" hjelper betydelig i forhold til finmotorikk og ha kontroll over fingrene individuelt slik at de kan flyttes uavhengig og uten at de andre fingrene flytter seg.

Disse kan du faktisk og drille ved frokostbordet, under nyhetene osv. Og det vil og hjelpe deg slik at du unngår at du spenner deg. Dritt kjedelig, i know. Gevinsten kommer dog kjapt og du vil se stor forskjell innen noen uker. Husk drilling hver dag, og gjerne flere ganger dagen i korte intervaller. Driver du med visualisering, selvhypnose eller mindfullness kan du og drille disse mentalt. Hjelper for å skape de riktige forbindelsene i hjernen.
Sist endret av _abc_; 23. juli 2022 kl. 18:53.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sørg for at du sitter i riktig høyde. Det kan være verdt å søke litt rundt passende sittestillinger, holdning osv. hvis du er plaget når du øver. Hvis høyden blir feil blir det mye kluss for å kompensere, og den ekstra anstrengelsen kan være skadelig på sikt.