Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1408
Hei.
Er det best å trene yoga før jobb på morgenen?
Har man de positive effektene flere dager?
Hvilke positive effekter vil du ha da? Yoga er jo mye forskjellig, fra fysisk trening til mer meditasjon. Uansett så tenker jeg at det beste tidspunktet for trening er det tidspunktet du greier å få gjennomført det i praksis.
Ok
Jeg bruker yoga for å takle stress på jobben bedre.
Har pustet feil nesten hele livet.
Så jeg korrigerer pusten med yoga
Mange pusteøvelser fungerer best flere timer etter at en har spist, så om morgenen før eventuell frokost er derfor perfekt for mange. Noen anbefaler også fysiske strekkøvelser o.l. om morgenen, da kroppen er stivere enn senere på dagen/kvelden, og dermed selvbegrensende i sine bevegelser, noe som minimerer risikoen for skader.

Anbefaler:

William J. Broad > The Science of Yoga: The Risks and the Rewards. Lettlest popvitenskapelig oppsummering av vitenskapen bak yoga, om risikoen for skader, om seiglivede myter som et utbredte blant utøvere, om forskjellen i effekt avhengig av hvordan nervesystemet påvirkes osv.

David Coulter > The Anatomy of Hatha Yoga. Grundig anatomisk gjennomgang av en rekke øvelser og nøyaktig hvilke muskler som aktiviseres, nøyaktig hvordan åndedrettet påvirkes, etc.
Takk
Har bestilt The Science of Yoga: The Risks and the Rewards.
Sitat av davidentotre Vis innlegg
Ok
Jeg bruker yoga for å takle stress på jobben bedre.
Har pustet feil nesten hele livet.
Så jeg korrigerer pusten med yoga
Vis hele sitatet...
Du har "pustet feil" hele livet? Kan du forklare dette bedre? Jeg ble nysgjerrig
Hei cplpro.
Jeg pustet kun med munnen.
Klarte heller ikke å puste dypt med magen.
Så jeg pustet fort ut og inn med de øvre luftveiene.
Sist endret av davidentotre; 15. mars 2021 kl. 15:12.
Kommer litt an på hva slags type yoga, men generelt er det best om morgenen. Hvert fall hvis det er Ashtanga eller andre dynamiske yogatyper.
Yin Yoga og restorative yoga syns jeg passer best om kvelden. Rett og slett fordi man kan bli litt trøtt etterpå.