Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  219 28062
Tisser du i dusjen?

Jeg kjørte en poll med denne tittelen på to forskjellige nettsider for et par år siden. Den ene var en blogg/dagbok-side hvor gjennomsnittsbrukeren var 14-18 år og jente. Den andre var en lukket blog-community med et bredt spekter av brukere, med en overvekt av voksne, modne brukere. Det var fire svaralternativer, ja/nei for hvert kjønn, og undersøkelsen mottok over 100 stemmer på begge nettstedene.

Resultatet fra fjortissiden viste at over 90% av jentene og 70% av guttene ikke tisset i dusjen, og kommentarene som kom inn var i hovedsak negative, med mange oppfinnsomme forsøk på å uttrykke vemmelse og avsky. På voksensiden tisset over 75% av jentene og 95% av guttene i dusjen. Jeg har fordommer knyttet til usikre ungdommers evne / mot til å svare ærlig på et slikt spørsmål, og følgelig tillegger jeg det ene resultatet mer vekt enn det andre. For meg synes det åpenbart at brorparten av befolkningen praktiserer dette tabuet.



Selv tisser jeg i dusjen med den største selvfølgelighet. Når det er ståopptid, hopper kroppen min ofte i dusjen før hjernen har bootet opp, og da skjer det jo gjerne at behovet melder seg når alle strømninger er stabilisert, og hjernen har fått stokket ferdig søknadene.

Å da skulle avbryte renselsesprosessen, og vralte våt og kald over gulvet mens det drypper på flisene, bare for å føye meg etter vedtatte korrektheter, blir for meg en absurd tanke. Å skulle holde seg til etterpå vil likeledes forringe kvaliteten på dusjopplevelsen. Nei, da faller deg seg mest naturlig å la det stå til der man står, og la vannet ta seg av oppvasken. Jeg syns endog denne aktiviteten kan gi en ekstra behagelig dimensjon til dusjopplevelsen, idet jeg tømmes, lettes, varmes opp, renses og kvikner til på én gang.

Offentlige bad og andre sosiale dusjsituasjoner bespares like selvfølgelig for denne primitive handling. Dusjurinering bør etter min mening alltid forbli en privat aktivitet, og utføres alene, med mindre man skulle ønske fellestissing med sexpartner e.l. Å ta en "George" (jfr. Seinfeld) er dermed uakseptabelt i mine øyne, selv om man skulle ha avlukket for seg selv i gjerningsøyeblikket, og vannet ville ha fjernet alle spor før nestemann gjorde entré.

For selv om fremmed urin en tilfeldigvis skulle komme i kontakt med i de fleste tilfeller vil være totalt harmløs, og en pådrar seg mer fremmed og potensielt farlig liv hver gang en tar på et dørhåndtak i det offentlige rom, må man respektere andres grenser, selv når de ikke er klar over potensielle overtramp. Servitører respekterer folks ønske om å drikke av rent servise, og de fleste ville ikke ha drukket av en kopp det nettopp var piss i, selv om koppen ble skylt i kokende vann og skrubbet med zalo.

Offentlig dusjtissing i andres nærvær håper jeg vi ikke trenger å gå inn på, det bør være åpenbart for de aller fleste at mange ville opplevd noe slikt som i beste fall ekkelt, og i verste fall et overgrep og en vederstyggelighet. Normer som etter min mening kan brytes med vellyst og uten anger i det lukkede rom, bør etter min like sterke mening overholdes i det offentlige. Jeg mener vi bare har godt å vinne på å ha et samfunn hvor man holder kroppsvæskene sine noenlunde adskildt, ikke bare reduserer man smitte- og infeksjonsfare, man har det trivligere også.



Men hjemme syns jeg altså det er helt greit å tisse i dusjen, og jeg har ingen planer med å slutte med det. Tisser du i dusjen? Ikke? Hvorfor / hvorfor ikke? Tisser du i offentlige fellesdusjer? I andres påsyn? Hvorfor svarte så få fjortisjenter at de tisset i dusjen? Tanker? Følelser?

__________________
Da kan jeg godt være den første som står frem og sier at ja, jeg tisser i min egen dusj. Offentlige dusjer, neitakk, men hjemme gjør jeg det hver gang det behøves.
Og jeg den andre.

Dog kun i min egen, når jeg dusjer alene.

+ Whatever he said:
Sitat av Realist1
Du levner altså ikke dine stakkars klassekamerater en tanke når du sitter i en lang dobbelttime norsk?

Jeg tisser heller sjelden i dusjen, kanskje 1/10 ganger, men når det skjer passer jeg på å rette strålen godt mot hjørnet og sluken, og jeg spyler dusjen mot sluken hele tiden så ikke en dråpe kommer opp igjen. Alt dette skjer _selvsagt_ alene, i min egen dusj, hjemme.
Vis hele sitatet...
Sist endret av MagicalTrevor; 14. januar 2008 kl. 09:32.
Det jeg lurer på er hvordan spørsmålet var formulert i spørreundersøkelsene dine...
Hvis det sto "Har du noen gang tisset i dusjen" kan det tenkes at de noget eldre brukerne har tisset i dusjen én gang, mens "fjortisene" enda ikke har tenkt tanken...
Dersom spørsmålet var "Hvor ofte tisser du i dusjen" hadde sammenligningen blitt bedre.

Selv slår jeg lens hvor jeg er.
Tissing i dusjen er greit, og på ingen måte farlig.
Store hårdotter i sluket er mye eklere.
jeg gjør det generelt ikke, for å respektere de som synes det er ekkelt, og for da å kunne svare ærlig hvis jeg blir spurt om jeg gjør det, da jeg føler mange av mine venner synes det er ekstremt ekkelt. men ja, det har forekommet i ekstreme tilfeller... må man, så må man!
Ser egentlig ikke problemet med å bruke 15 sekunder før man dusjer til å avløse seg på.
Men når ting glemmes eller jeg bruker VELDIG lang tid i dusjen og jeg må skikkelig så går jeg ut av dusjen og steller meg ved toalettet.
Jeg tisser i dusjen hjemme.
Nei det gjør jeg ikke, av den grunn at jeg ikke vil stå i mitt eget piss.
Driter du i dusjen også kanskje?
Sist endret av margido; 14. januar 2008 kl. 09:20.
Sitat av Turbolego
Selv slår jeg lens hvor jeg er.
Vis hele sitatet...
Du levner altså ikke dine stakkars klassekamerater en tanke når du sitter i en lang dobbelttime norsk?

Jeg tisser heller sjelden i dusjen, kanskje 1/10 ganger, men når det skjer passer jeg på å rette strålen godt mot hjørnet og sluken, og jeg spyler dusjen mot sluken hele tiden så ikke en dråpe kommer opp igjen. Alt dette skjer _selvsagt_ alene, i min egen dusj, hjemme.
Sitat av margido
Nei det gjør jeg ikke, av den grunn at jeg ikke vil stå i mitt eget piss.
Driter du i dusjen også kanskje?
Vis hele sitatet...
Personlig så står jeg i det ene hjørnet, og pisser ned i sluket. Det er herlig.

Grunnen til at fjortissjenter/gutter ikke tørr å stå fram, vet jeg egentlig ikke. Kanskje noen av de var redde for å bli 'hengt ut' på en eller annen umulig måte?
Joda det går an det å, men jeg mener selv at en dusj er for å dusje i, og et toalett er for å urinere i. Jeg synes rett å slett at det ikke er hygienisk.
Pleier ikke pisse i dusjen nei, ved mindre jeg er usikker på min treffsikkerthet å må overbevise meg selv om at jeg faktisk KAN treffe sluket.
Gjorde det når jeg var mindre, men der jeg bor nå flyter vannet utover hele gulvet, er ikke så greit..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Vel, vi skyller jo nødvendigvis av en god del skit, kroppsvesker, bakterier og... nastyness når man dusjer, så jeg ser ikke helt hvorfor det skal være så mye eklere å tisse i dusjen. Dog, akkurat her jeg bor nå har vi badekar, noe som gjør det hele litt mer... (og jeg bor i bofelleskap), så jeg prøver å respektere at de antakeligvis ikke er like frisinnede som meg (uten at jeg noensinne har spurt)
Tisse i badekaret var alltid en slager før bruttern sku bade (når vi var små drittunger)
Pleier som regel aldri å gjøre det. Liker ikke våkne opp til lukta av varmt piss...
Jeg pissa i dusjen når jeg var mindre, men slutta for et par år siden.
Synes det er litt ekkelt, spesielt om andre bruker dusjen. Om man skal pisse i dusjen skal man sikte på sluken og skylle godt.
Uansett hvilke rasjonelle og logiske resonnementer dere bruker for å komme fram til at tissing i dusjen er greit, drop det. Dette er ikke en sak for logisk tankegang, men en sak der man må tenke på de rundt seg. Bor man alene, så greit nok, da kan man selvfølgelig gjøre som man vil. Det at en person er tilbøyelig til tiss i dusjen, betyr ikke at resten av husholdningen er det.

"Blablabla, det er nesten ikke bakterier i urin." Vel, det er fortsatt ekkelt, og lukta kan godt finne på å bli værende.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
I mitt morgenrituale har jeg for vane å gjøre mitt fornødne før jeg dusjer . Men offentlige svømmebassenger derimot..

margido: ener og toern eller bommelim og bommelom er to ganske forskjellige ting, og ser ikke helt hvordan du kan sammenligne de og spørre om han bruker dusjen til å tømme endetarmen. Om vi ser på urin (stort sett Urea (urinstoff, karbamid)) om jeg ikke tar helt feil, så er ikke det så veldig vemmelig eller ekkelt som du sier. Urea produseres faktisk i store mengder for bruk i industrien. Bæsj derimot..
Jeg pisser i dusjen og i vasken (tought, bare når jeg ikke gidder å gå til badet) men skyller da veldig godt etter på:P Bor da alene, så det ville blitt en helt annen sak hvis man bor hjemme eller i lag med noen.
Sitat av spaceinvader
Jeg pisser i dusjen og i vasken (tought, bare når jeg ikke gidder å gå til badet) men skyller da veldig godt etter på:P Bor da alene, så det ville blitt en helt annen sak hvis man bor hjemme eller i lag med noen.
Vis hele sitatet...
Hehey, enda en vask-pisser. Fikk uvanen da jeg lå på sjukehuset i 25 dager i strekk, og var kobla til veggen slik at jeg hadde valget mellom å pisse i vasken eller på flaske. I starten da jeg kom hjem fra sjukehuset pissa jeg i vasken. Etterhvert pissa jeg kun i vasken på fylla.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av spaceinvader
Jeg pisser i dusjen og i vasken (tought, bare når jeg ikke gidder å gå til badet) men skyller da veldig godt etter på:P Bor da alene, så det ville blitt en helt annen sak hvis man bor hjemme eller i lag med noen.
Vis hele sitatet...
Vasken? hehe. hvor langt er det til badet ditt egentlig? Jeg kjenner til noen som pissa på tomme colaflasker fordi han ikke orka ta den lange veien til badet. Når vi snakker colaflasker og kjøkkenvasken begynner det virkelig å gå over mine grenser.
Jeg er ikke sikker på hva spørsmålet er, så jeg svarer på begge:
Om jeg noen gang har tisset i dusjen, ja, da jeg var liten.
Om jeg gjør det ofte, nei. Jeg kan ikke huske når jeg har tisset sist. Må ha vært på barneskolen det. Hovedsaklig er fordi jeg ikke ønsker at baderommet mitt eller jeg skal lukte piss.
Tisse i vasken? Dere gutter har en fordel der-_-, selv pisser jeg i dusjen hjemme, ellers ingen andre palsser.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
psilocybin: http://tislet.dk/ - tissetut for kvinner. Da burde det funke. bortsett fra at slagordet er tydeligvis "Med Tisletten i tasken - går intet i vasken !"
Sitat av z0p
Vasken? hehe. hvor langt er det til badet ditt egentlig? Jeg kjenner til noen som pissa på tomme colaflasker fordi han ikke orka ta den lange veien til badet. Når vi snakker colaflasker og kjøkkenvasken begynner det virkelig å gå over mine grenser.
Vis hele sitatet...
Det er vell kanskje 10m til badet, men så er det et par dører og slikt, det er mer natte prosjekt da (viduer)

Det hele startet når jeg hadde bad i kjelleren og det var allt for langt å ga til dassen, så har det bare blitt en natte vane
Som regel ikke. Pleier å tisse før jeg går i dusjen. Liker den plaskelyden om morra.
Gjør det aldri, av den grunn at jeg ikke liker tanken på å komme i kontakt med mitt eget urin.
Må man så må man, står man først i dusjen så er det like greit å gjøre det der som i doen. Det blir jo uansett skylt ned med vann.
Gjorde det alltid før, lærte det av fattern
Nå er det i hovedsak bare når jeg er rimelig pissetrengt..
Pisse i dass( ) er nemlig det første jeg gjør hver morgen...

Forøvrig pissa barneskole læreren til pappa i vasken på klasserommet. Kan nevnes at klassen hannes var den siste klassen i Norge som hadde individuelle gutte og jenteklasser, uten at det gjorde det noe bedre.
Sitat av Bjølg
Gjør det aldri, av den grunn at jeg ikke liker tanken på å komme i kontakt med mitt eget urin.
Vis hele sitatet...
Fair enough.

Ang. hygiene, pisslukt osv: Jeg står selvfølgelig ikke til ankels i pissvann. Urin er urent og skal vekk, men at det skal sitte igjen noe etter kontinuerlig spyling med varmt vann + ymse såper i noen minutter har jeg vanskelig for å tro. Dessuten, når behovet melder seg for meg er det alltid tidlig i prosessen, før vasking av kropp og evt. hår. At noen syns det er ekkelt har jeg forståelse for, men man er vel litt vel engstelig hvis man unngår det utelukkende av hygieniske/helsemessige årsaker. Regner med at de samme menneskene går med plasthansker, munnbind og antibakteriell såpe i lomma.
Sist endret av xtapolapocetl; 14. januar 2008 kl. 11:04. Grunn: quote
Ser det er mange som skriver "Jeg pisser bare i dusjen i ekstreme situasjoner" Hva er en ekstrem situasjon i dette tilfellet?
Jaja, hvorfor ikke lissom? Hjemme skjer det, men det hadde såklart vært lettere uhygienisk hvis alle urinerte i offentlig dusj O.ô
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Jeg tisser ikke i dusjen. Kan ikke huske jeg noen gang har gjort det heller. Grunnen er jeg heller usikker på, men tror jeg er mest enig med Bjølg. Tanken på å stå i sitt eget urin frister ikke. Ser på det som temmelig uhygenisk.
Jeg urinerer i dusjen, og ser ikke hva som er problemet med det. Følelsen av total befrielse er.. ubeskrivelig. Om man også har et brød å jobbe med, blir det hele bare enda bedre.
Jeg tisser ikke i dusjen selv. Jeg gjorde det i millitæret, for der hadde vi en fin renne nede ved beina der vannet rant ned. Det tok litt avvenning til etter jeg dimmiterte. Hovedgrunnen for at jeg ikke gjør det er at jeg dusjer om morningen, og morgenurinen lukter ofte stramt. Noe jeg ikke vil stå og lukte på i dusjen.

Ser ikke det helt store problemet med at noen urinerer i dusjen. Dog vil jeg helst slippe å gå rundt i andre sin urin på offentlige toaletter (som svømmehaller).

Tipper fjortissjentene ikke har oppdaget vidunderet det er å stå oppreist å tisse. Det er noe som komer med alderen.
Jeg spurte dama om jeg fikk tisse på henne i dusjen en gang, men fikk vaklende avslag en stund. Til slutt fikk jeg overtalt henne, men da innså jeg at jeg kanskje hadde mest lyst til å overtale henne. Å faktisk tisse på henne ble plutselig litt frastøtende, da det kan sees på som en lite omtenksom og kjærlig act.

Jeg tisser ikke i dusjen når jeg er alene heller selv om jeg er langt over 14 =)
Sitat av z0p
I mitt morgenrituale har jeg for vane å gjøre mitt fornødne før jeg dusjer . Men offentlige svømmebassenger derimot..

margido: ener og toern eller bommelim og bommelom er to ganske forskjellige ting, og ser ikke helt hvordan du kan sammenligne de og spørre om han bruker dusjen til å tømme endetarmen. Om vi ser på urin (stort sett Urea (urinstoff, karbamid)) om jeg ikke tar helt feil, så er ikke det så veldig vemmelig eller ekkelt som du sier. Urea produseres faktisk i store mengder for bruk i industrien. Bæsj derimot..
Vis hele sitatet...
Hehe - sant nok. Det var egentlig ironi fra min side, for det er en vesentlig forskjell på bajs og urin.

Tisse på dama dynamite? Jesus :S
Sist endret av margido; 14. januar 2008 kl. 12:12.
Jeg tisser i doen hjemme, og vasker meg i dusjen, som man normalt burde gjøre.
Syns det var overaskende at 95% av voksne menn tisser i dusjen.
Har tissa en gang i dusjen, da på en vinflaske som etterhvert fløt over, så jeg har også tissa litt i dusjen. En gang i vasken også.
Av respekt for andre gjør jeg det ikke på offentlige steder, men jeg gjør det med glede og befrielse i min egen lune heim.
Sitat av Emptyy
Syns det var overaskende at 95% av voksne menn tisser i dusjen.
Har tissa en gang i dusjen, da på en vinflaske som etterhvert fløt over, så jeg har også tissa litt i dusjen. En gang i vasken også.
Vis hele sitatet...
En vinflask som fløt over? 0,7 liter?
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Haha det er faen meg sykt. Jeg hadde 0,8 på sykehuset når de scanna meg. Men da var jeg DOG syk.
Sitat av Kanoner
En vinflask som fløt over? 0,7 liter?
Vis hele sitatet...
0,7 liter er da ingenting! Skal innrømme at jeg i et svakt øyeblikk eller to har nesten fylt en 1,5l-flaske.

Det at fjortenårige jenter ikke tør si at de tisser i dusjen er kanskje ikke helt sant. Det kan hende de ikke har kommet helt over "tiss er så ekkelt, æsj"-stadiet, og derfor faktisk ikke gjør det.
Om jeg står i dusjen og må tisse, så tisser jeg. Ser ikke helt hva som er så farlig med det.
Det renner jo ned i sluket sammen med alt annet uansett. Pluss at du blir like rein når du går ut av dusjen som at du ikke skulle ha tisset i dusjen.
Ja, jeg tisser i dusjen. Jeg ser ikke noen grunn til at jeg ikke skal det, hvis jeg må..
Ser ingen grunn til at jeg ikke kan det, så lenge jeg er alene i dusjen.
Og at det ikke blir gris utenfor dusjen er jo viktig.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av max-mekka
Jeg tisser i doen hjemme, og vasker meg i dusjen, som man normalt burde gjøre.
Vis hele sitatet...
Har du aldri vasket deg i toalettet heller?
Sitat av Scr0tum
Pleier som regel aldri å gjøre det. Liker ikke våkne opp til lukta av varmt piss...
Vis hele sitatet...
same as he said...
Så fremt at jeg ikke er sveiseblind dritings, pleier jeg ikke mikse toalettet med dusjen. Men når jeg var liten, pisset jeg ofte i dusjen. Jeg gjorde mange andre ting i dusjen og. Helt til storesøsteren min klagde til foreldrene mine at det luktet piss og sæd i dusjen og at det alltid var så sleipt på "gulvet" i dusjen.
Jeg er vel også en av dem som liker å tisse i dusjen, men jeg sparer omgivelsene mine for det i offentlighet. Men er det i men guttegarderobe hvor man dusjer med kompiser man kan spøke med, også i nakent velvære, så er det litt gøy å skru på slangen