Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  216 27462
Personlig er jeg 100% sikker på at riktig mann er tatt, med tanke på DNA beviser politiet hevder dem har.

Men i Norge er man likevel uskyldig til det motsatte er bevist.
Som tideligere sagt, OM han er uskyldig er resten av livet hans ødelagt.

Men til en tideligere, som sa at det Norske rettssystemet funker perfekt.
Joda, Norge har ikke mye grov kriminalitet, men sedelighetskriminalitet har vi nok av, mener å huske at så mye som 1/4 kvinner var blitt voldtatt (ikke sikker, men om dette ikke stemmer er likevel tallet skremmende høyt) Hører altfor ofte om voldtekter og misbruk.

Var en sak ikke langt fra her jeg bor, en som hadde misbrukt kusina si regelmessig i over 2år, han fikk 1,5år i fengsel.

Noe som igjen er ca 1år med 9måneders fengselsår og i tillegg kommer han sikkert ut tidlig på prøve og for god oppførsel.
Sitat av pecado
I A-magasinet bl.a. http://www.aftenposten.no/amagasinet/article2175666.ece
Mulig avisene er sparsomme med detaljer som dette på grunn av deres ubehagelige natur. Tror ikke dette var noe han gjorde med alle. Uansett: ofte står det ting som "overgrepet kan sidestilles med voldtekt" i stedet for "han tvang gutten til å sokke ham".
Vis hele sitatet...
Den historien der var ikke annet enn skremselspropaganda! Det er det som er problemet, rettsaken her burde få gjøres ferdig ifred uten så mye mediadekning som denne saken har. Virker som alle og enhver skal gjøre seg selv til eksperter i denne saken, uten og vite noe som helst om hva som har skjedd, det eneste man forholder seg til er hva media sier kan ha skjedd.
Nokon andre som har ein teori om at "Lommemannen" og "Sotrapedo" er samme person? Kan hende at eg tar heilt feil, men her er nokre fakta om dei:
1. Begge kjem frå Bergen
2. Begge liker unge gutter
3. I 1999 vart "Lommemannen" anmeldt for pedofili på Sotra (kor "Sotrapedo" visst nok har holdt til)
4. Begge er ca 55 år
5. Det er dei to einaste "kjendis-pedofile" eg har høyrd om
6. Eg tykjer vertfall at teikningane av "Lommemannen" liknar litt på "Sotrapedo"

Som sagt, dette er ein enkel teori. Ikkje brukt noko tid på den. Så ikkje kom og klag. :P
Sitat av TrakTord
Nokon andre som har ein teori om at "Lommemannen" og "Sotrapedo" er samme person? Kan hende at eg tar heilt feil, men her er nokre fakta om dei:
1. Begge kjem frå Bergen
2. Begge liker unge gutter
3. I 1999 vart "Lommemannen" anmeldt for pedofili på Sotra (kor "Sotrapedo" visst nok har holdt til)
4. Begge er ca 55 år
5. Det er dei to einaste "kjendis-pedofile" eg har høyrd om
6. Eg tykjer vertfall at teikningane av "Lommemannen" liknar litt på "Sotrapedo"

Som sagt, dette er ein enkel teori. Ikkje brukt noko tid på den. Så ikkje kom og klag. :P
Vis hele sitatet...
Tegningen likner ikke litt engang, "Sotrapedo" er aldri kjent som noen millionærkjendis, tviler på at det er samme. Er det egentlig så viktig hvem det er?
Sitat av Nubeland

Var en sak ikke langt fra her jeg bor, en som hadde misbrukt kusina si regelmessig i over 2år, han fikk 1,5år i fengsel.

Noe som igjen er ca 1år med 9måneders fengselsår og i tillegg kommer han sikkert ut tidlig på prøve og for god oppførsel.
Vis hele sitatet...
Ett fengselsår er ikke 9 måneder. Ett år er ett år.
Sitat av Sot-Jo
Tegningen likner ikke litt engang, "Sotrapedo" er aldri kjent som noen millionærkjendis, tviler på at det er samme. Er det egentlig så viktig hvem det er?
Vis hele sitatet...
Der røyk den teorien. Som sagt, har ikkje så mykje kunnskap om "Sotrapedo". Jaja. Alle teorier kan ikkje stemme.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Det er IKKE noen forbindelse med sotrapedoen. Politiets mistenkte er blitt identifisert som en fra Åsane, og sotra er strengt talt IKKE i Bergen heller.
de har funnnet bukser uten "lommer" hos bergenseren nå
Sitat av commie
Ett fengselsår er ikke 9 måneder. Ett år er ett år.
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt andre ting gjennom media, men media stemmer jo ikke alltid. Mener de kanskje at ett år er ett år, men gjennomsnittlig slipper de som har lange straffer ut tidligere slik at hvert år gjennomsnittlig blir ni måneder?
Sitat av commie
Ett fengselsår er ikke 9 måneder. Ett år er ett år.
Vis hele sitatet...

Sitat av Drammens Tidende
Og med fratrekk av drøyt tre måneder utholdt i varetekt, og det faktum at et fengselsår er ni måneder,
Vis hele sitatet...
Blir man dømt til 10år i fengsel er dette i realiteten bare 90måneder. Istedenfor 120.

Dvs. blir man dømt til 10år er dette i realiteten 7.5år.

Edit;
Dette har ingenting med god oppførsel og gjøre, det kommer i tillegg, dette er slik loven er utformet
Sist endret av Unsub; 12. januar 2008 kl. 19:19.
For no forbanna sprøyt Drammens Tidende kommer med. Et faktum er at et fengselsår er 12 måneder. Det vil si et år. EOD

Du kan sone 2/3 på såkalt god oppførsel og fratrekk utholdt varetekt som beregnes i antall dager som blir trukket fra soningstida. Litt usikker på om det gjelder beregning i dager på superlange perioder, men forundrer meg ikke - a la "..fratrekk 390 dager i utholdt varetekt.." eller no.

EDIT:
Bravo, fant artiklen din tilslutt. Virker på meg som han journalistduden har røyka sokkene sine, eller rett og slett forsøkt å framstille en teori for at en tidligere NM-vinner som er narkosikta kan få en mildere dom enn han strengt tatt skulle hatt, ifølge journalisten. Herved ligger det flere ting til grunn og mest sannsynlig en trøtt journalist som må lære seg kalendern.

Loven er ihvertfall ikke formet for at en som soner i noe norsk fengsel får tre måneders fratrekk for hvert år han soner - vær du sikker. 2/3-soning og utholdt varetekt er det som vanligvis ligger til grunn for fratrekk i soningstid.
Sist endret av paranoy; 12. januar 2008 kl. 20:20.
Altså, har hørt jevnt og trutt i flere år om hvordan et fengselsår er 9måneder.

Etter et random google søk finner jeg titalls artikler og andre saker der andre også hevder at man soner 9måneder for hvert år man blir dømt til.
Dette er også noe jeg har hørt i mange år, og noe jeg oppfatter som en allmenn oppfatning, dermed vanskelig for å tro det ikke stemmer.

Mener også å huske å ha hørt det samme under nokas saken når dommene kom ut.
Har selv sitti i fengsel så jeg blåser i hva du har hørt

Tenkt over at han journalisten har hatt en dårlig dag på jobben og kalkulatoren streika i huet hans?

2/3 av 12 måneder er vel 8 måneder. 3 ganger 4 er 12. Kanskje han mente at ett faktisk norsk fengselsår er 2/3 av ett år = 8 månder, men fyren hakke lært å regne så han la på en ekstra måned. Hakke peiling, men du skal ha vanskeligheter for å overbevise meg om at ett år i fengsel er 9 måneder. Det er en straff, vi har hverken sommerferie, vinterferie, juleferie etc. Permisjon går an - men du får det ikke til å bli 9 måneder uansett. Ett år er 12 måneder eller 365 dager. Eneste unntaket er hvert skuddår.
Sist endret av paranoy; 12. januar 2008 kl. 20:35.
Lommemannen er en jævel.
Sist endret av Pussy Crunch; 13. januar 2008 kl. 04:26.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pussy Crunch
Greit. Lommemannen er en jævel, men barna kan skylde seg selv. De fleste barn vet at man ikke skal ta i ukjente mennesker sine lommer, eller i det hele tatt å snakke med dem.
Vis hele sitatet...
Eg meiner det blir for stort utslag i motsett retning. Ungar er ungar, og har lett for å sjå opp til autoritetspersonar, eller alle vaksne om ein vil. Lovverket vi har i dag tek høgde for det, ved å legge ansvaret på den voksne parten. Ein antar dermed at den vaksne er oppegåande nok til å vite at det er galt, og derfor ikkje gjere det. Med andre ord - at den voksne er meir moden enn ungane. Det er ei vettug forutsetning i mine auge, og å skulde på offera blir totalt feil. Der er eg uenig med deg og Staff.
Sitat av Xasma
Jeg synes at HVIS det er rett navn, så skal alle få vite det og han skal få en dom strengere enn noen lov i Norge kan gi for pedofili til dags dato. Om det virkelig er han som er tatt, så ser jeg gjerne at han råtner i fengsel og får alt fratatt og blir latterliggjort. Om det derimot ikke er han, så synes jeg det blir dumt å legge ut bilder. Synes heller de bør legge ut bilder osv ETTER at han er dømt. For nå kan en uskyldig mann være tatt.
Vis hele sitatet...
enig..
Må gjerne knertes for min del..
Det er ikke bare lommemannen som bør få behandling...vi har jo Staff! Helt sykt å høre på uttalelsene han kommer med...Han bagateliserer hele greia! Tarn med på torget å skytern....

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/l...p?artid=508525
Sitat av Butcher-Lou
Det er ikke bare lommemannen som bør få behandling...vi har jo Staff! Helt sykt å høre på uttalelsene han kommer med...Han bagateliserer hele greia! Tarn med på torget å skytern....

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/l...p?artid=508525
Vis hele sitatet...
Staff elsker denne typen saker, det er ikke første gang han uttaler seg i media på denne måten. Fyrn er gal, og personlig synes jeg han skulle blitt dømt til lommetennis i lommemannens bukse, på livstid. Tor Erling Staff er forsvareren til Lommemannen, og da kan man vel egentlig ikke forvente noe annet en at han er på "samme parti" som tiltalte.
Dagbladet har gitt ut livshistorien til personen som er siktet, eneste dem ikke ga ut var navn og usensurert bilde.

Edit; nettavisen var det som la ut fornavnet hans.
Sist endret av Unsub; 13. januar 2008 kl. 14:41.
Jaja, bare å vente på etterfølgere nå, ja.
Protec, med infoen media har gitt ut så er det ikke vanskelig å finne han (noe jeg gjorde relativt enkelt)

Media har jo gitt ut all info om han utenom etternavn og bilder.
Er ikke enige i at dere skal være så strenge når det gjelder posting av navn. Dere sier hele tiden "Tenk hvis DU...". Hadde jeg blitt anklaget for å antaste små barn via lommene mine, og politiet hadde funnet lommeløse bukser hjemme hos meg i tillegg til DNA beviser ville jeg ikke akuratt tenkt så mye over at randoms skriver om meg på nettsteder.

Lommemannen trenger streng straff + behandling.
Crabman - tygg litt på denne her du, også prøver du å forestille deg hvorfor en velger å ikke gå ut med navn så tidlig i en etterforskningssak. Hva som skjer videre er opp til vurderingsevnen til eventuellt journalister innen det aktuelle media. Her på nff har meitemark allerede sagt fra hvilket linje han vil legge seg på. Kanskje på tide å skjønne at denne Lommemannen på tidspunktet jeg skriver dette innlegget fortsatt er uskyldig, han er satt på varetekt ved Ila fengsel, og såvidt jeg vet er ikke det samme som å sone en dom.

Fritz Moen - Uskyldig dømt mann for dobbeltdrap


En varetektsfange er ikke dømt for noen straffbar handling, men er plassert i fengsel av etterforskningsmessige hensyn. Hovedkriteriene for varetektsfengsling er at lovbruddet har en strafferamme på minst seks måneder og at det foreligger "skjellig grunn til mistanke". Videre skal visse tilleggskriterier være oppfylt (j.fr. straffeprosessloven, kap. 14 §171).
Vis hele sitatet...
varetekt
Sist endret av paranoy; 13. januar 2008 kl. 17:57.
Sitat av Popp
Og:

"Om unge gutter tukler litt i en voksens lomme er da ikke skadelig"
-Forsvarer Tor Erling Staff (74) mener overgrepene som 55-åringen er siktet for ikke er alvorlige


Staff, HAN er en syk mann han! Prøv å google etter andre uttalelser av ham
Vis hele sitatet...

Staff må vel være den sykeste personen i denne saken, ettersom han faktisk er advokat, og kommer med slike uttalelser. Først og fremst klarer jeg ikke å skjønne at han kan mene akkurat det, men når man i tillegg kan lese at han selv "tuklet med eldre menn" da han var barn, og mener at han "lærte noe nyttig" av det, tar vel det både kaka og pizzaen!
Håper lommemannen blir dømt til 21 års fengsel og forvaring. Det er jo helt sykt det han holder på med, samme som meningene til Staff.
Comi, bilen den siktede kjører.

Viktig og huske det, dette er ikke den dømte lommemannen, men en uskyldig mann som mistenkes for det.

Uskyldig til det motsatte er bevist
Sist endret av Unsub; 13. januar 2008 kl. 19:08. Grunn: skriveleifs
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av comi
Det ruger nok ikke lange tiden før navnet til denne mannen kommer ut, selv vet jeg det.

Men altså bilen han kjører finnes det bare (2av?) av i hele Norge 1 bergen og en en annen plass i landet, tror nok ikke vi skal være redd for og "dømme" han nei.

Jeg sier bare Hylkje!
Vis hele sitatet...
Halleluja. Eg trur at alle som vil leve i et se & hør samfunn allereie veit kven det er. Med andre ord: du har to populasjoner: dei som veit det, og dei som gir faen. Er det vits i å fortelle det til dei som virkelig ikkje kunne brydd seg mindre?

Eg gir faen i om lommemannen heiter Odd Bondevik eller Jarle Olsen.

Har du behov for å skrike ut navnet has foreslår eg at du tar deg en tur ut i skogen og gjer det der. Det er behagelegare for alle parter.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av Crabman
Er ikke enige i at dere skal være så strenge når det gjelder posting av navn.
Vis hele sitatet...
Jeg ser virkelig ikke noen gode argumenter for å navngi personen, lommemann eller ikke. Hva vil du med navnet hans egentlig? Oppsøke ham for en «good time»?

Enhver som gjør litt undersøkelser vil fort kunne finne fullt navn på personen som antas å være lommemannen, men inntil det foreligger en dom er denne personen etter norsk lov å regne som uskyldig. Videre kan man vise til Lov om behandling av personopplysninger som sier:

§ 1. Lovens formål
Formålet med denne loven er å beskytte den enkelte mot at personvernet blir krenket gjennom behandling av personopplysninger.
Loven skal bidra til at personopplysninger blir behandlet i samsvar med grunnleggende personvernhensyn, herunder behovet for personlig integritet, privatlivets fred og tilstrekkelig kvalitet på personopplysninger.
Vis hele sitatet...
Dersom den siktede blir funnet skyldig kan enkelte unntak fra loven settes inn om det skulle være ansett som noe folk har bruk for å vite. F.eks. for å skjerme potensielle ofre. Så som §8 bokstav d.
§ 8. Vilkår for å behandle personopplysninger
Personopplysninger (jf. § 2 nr. 1) kan bare behandles dersom den registrerte har samtykket, eller det er fastsatt i lov at det er adgang til slik behandling, eller behandlingen er nødvendig for
d) å utføre en oppgave av allmenn interesse,
Vis hele sitatet...
Som du sikkert skjønner utfra dette er det i strid med vårt regelverk å frigi lommemannens navn, da det er brudd på norsk lov.
Sitat av IkLoma
da håper jeg det norske rettsystemet finner deg og prøver å rehblitere dine tanker som er utenfor "normalen" vi trenger for å leve i et samfunn
Vis hele sitatet...
Hvis en pedofil hadde missbrukt noen av mine barn, så burde han ønsket at han tok livet av seg selv rimelig kjapt etterpå.
Det som er skummelt er at det er svært lave straffer, eller at de som begår gjerningen slipper ut alt for fort.

Og hvis du mener "vi" som har slike tanker er gale så lurer jeg på hva du ville ha gjort hvis du kom over noen som holdt på med ungen din. Min reaksjon hadde vært ganske klar.
Han skulle aldri få plaget noen igjen.
På VG kan man se hvor lommemannen har vært, Jeg fikk se at han var på lekeplasen på skolen min. Nøyaktig når jeg holdt til på den delen av skolen.
Glenn71:
Huff, ja. Den første tanken som slår meg etter å ha lest igjennom avisa og hørt Staff be om unnskyldning på direkten, er at denne saken har enda flere ofre. Skulle det vise seg at gjerningsmannen befinner seg på Ila i dette øyeblikk, går mine tanker til de nærmeste rundt ham - både kolleger og familie. Håper de, og spesielt den nærmeste familien, innser at det generelle hatet er rundt vedkommendes sykdom, eller pedofili.

Gjør eventuellt kolleger eller familiemedlem eller andre som skulle være tilknyttet denne personen på et eller annet vis oppmerksom på at det er gjerningsmannen som har gjort noe galt i denne tragedien, ikke familie eller venner. Tror nok ikke det hjelper hva spørsmål eller skyldfølelse angår for de berørte, men sørgelig er det faktum at de rundt denne personen også lider for en slik sak. Beklageligvis.

Det samme ville skjedd for den personen som begikk en personlig vendetta mot en pedofil med drap som følge. Det fins mange grunner til å vise sympati, men ingen grunn til å ikke straffe vedkommende for overlagt drap. Det sier seg selv at dette vil medføre sørgelige stunder for vedkommendes nærmeste pårørende, venner og kolleger. Spesielt hvis vedkommende tok tak i feil person.

Jeg skjønner situasjonen godt - ikke godt å si hva familiefedre, mødre eller lignende hadde gjort i det øyeblikket noe slikt hender en selv, kanskje ville enda et offer kommet på statistikken - drapsmannen..

(paranoy føler seg dyp for øyeblikket - beklager hvis han mislyktes eller støtet noen med dette innlegget. Men jeg gjør ikke en Staff ihvertfall, jeg beklager i samme øyeblikk jeg ser dette kan virke støtende, eller tror det kan virke støtende)
Sist endret av paranoy; 13. januar 2008 kl. 20:03.
Det er jo ikke problem å finne ut hvem det er. vi vet jo naboen. vi vet at broren er politi. hva mer trenger vi vite?
Sitat av Kinseek
Vi skal sperre inne når vi må
og rekke ut en hand når vi kan,
ikke drepe fordi vi føler vi kan.
Vis hele sitatet...
Er forskjell på å drepe og avlive. Å drepe betyr å frata noen retten til liv urettmessig. Og avlive betyr å avslutte et liv som ikke er "liv laga". Så la oss avlive lommemannen
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nikita
Er forskjell på å drepe og avlive. Å drepe betyr å frata noen retten til liv urettmessig. Og avlive betyr å avslutte et liv som ikke er "liv laga". Så la oss avlive lommemannen
Vis hele sitatet...
Det er artig med folk som benytter semantikk for å rettferdiggjere sine handlinger ovanfor seg sjølv og andre.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av Rellativ
Det er jo ikke problem å finne ut hvem det er. vi vet jo naboen. vi vet at broren er politi. hva mer trenger vi vite?
Vis hele sitatet...
Det eneste vi ikke vet sikkert er det viktigste. Om det er hundre prosent sikkert at det er han som er den såkalte lommemannen.
Sitat av vidarlo
Det er artig med folk som benytter semantikk for å rettferdiggjere sine handlinger ovanfor seg sjølv og andre.
Vis hele sitatet...
Og som i tillegg avslutter fascistiske innlegg med ""
Foshar, alle som har forferdelig lyst å vite hvem denne personen er, klarer å finne det ut. Men det er også mange, inkuldert meg selv, som absolutt ikke har noen interesse av å vite navnet på denne personen. Han er heller ikke dømt, og da trenger han ikke henges ut som "lommemannen". Etter han er dømt kommer sikkert navnet ut, men det er vel egentlig likegyldig å vite hvem han er? Vi kan håpe de har tatt riktig mann, så får vi vente til han blir dømt med å henge han ut.
"Lommemannen", vel.. jeg hadde aldri trodd han eksisterte som et fullkomment dobbeltliv. Hadde aldri trodd han hadde super økonomi, eller var bil facinert. Peace out: /
Herregud som denne saken tar av.
Støtter delvis Tor Erling Staff sitt syn på at dette er blitt hauset alt for mye opp i media. Slik som jeg forstår det er lommemannen kjent for å få unggutter til å ta ned i bukselummen hans, og i værste fall berøre de edlere partier. De aller fleste gutter på 12år vil ikke falle om i dype traumer og selvmordstanker av den grunn. Ikke det at jeg støtter lommemannen på noen måter, men virker på måten media snakker om han på at han har drept 100vis av barn og deretter spist dem.
Sitat av Rellativ
Det er jo ikke problem å finne ut hvem det er. vi vet jo naboen. vi vet at broren er politi. hva mer trenger vi vite?
Vis hele sitatet...
Jepp! Med et enkelt søk på google, youtube og facebook finner man fort ut navn, adresse, tlf, arbeidssted etc.

hendivser til denne artikkelen fra Bergens Tidende

Vil bare understreke at jeg med dette ikke offentliggjorde noe som helst.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Må si meg enig med the captain her, denne saken vitner til dels om massehysteri. Det faktum at folk er skikkelig i lynsjestemning, både ovenfor siktede OG advokaten hans, sier jo litt om hva slags føleleser dette fremkaller. Og det er egentlig det jeg tror staff ville poengtere også; det skjer veldig mye verre ting enn dette hver eneste dag verden rundt. Kan vi ikke finne mer konstruktive ting å engasjere oss med?
For dere som ikke er rusa ned på hat, så kan Gunnar Roland Tjomlids betraktninger kanskje være interessante: http://blog.tjomlid.com/?p=517#more-517
Staff beklager

Han hadde jo ikke akkurat et annet valg heller da så.. Spark han!
Heh, hvorfor sparke han? Vi har ytringsfrihet i Norge. Jeg er ikke enig med han, men klart han må få lov til å ytre meningen sin. Tror ikke Staff er så dum som folk skal ha det til, han har klart å dratt en del av fokuset bort fra sin klient og over på seg selv.
Sitat av Jehes
Heh, hvorfor sparke han? Vi har ytringsfrihet i Norge. Jeg er ikke enig med han, men klart han må få lov til å ytre meningen sin. Tror ikke Staff er så dum som folk skal ha det til, han har klart å dratt en del av fokuset bort fra sin klient og over på seg selv.
Vis hele sitatet...
For all del. Han har lov å ytre meningen sin, men det betyr ikke at han er skikket til å være advokat.

En politi som mener at alle mørkhudete burde fått så mye bank som overhodet mulig, burde kanskje ikke jobbet i politiet heller. Eller en rasistisk ambulansesjåfør.
Jah, men nå har jo ikke Staff sagt at han er rasist heller. Han bagatelliserte at barn taffset på en voksens underliv og fastslo at det eneste problemet med dette er at alle er oppdratt til å vite at dette er feil. Han mente at offrene bare ble traumatisert p.g.a hvordan pårørende og samfunnet reagerer. Det er ikke det samme som å si at han selv er pedofil og det kan ikke sammenlignes med en rasistisk politimann.
Ok. La meg forklare dette videre.

En advokat som ikke har et "normalt" innsyn eller i det hele tatt et snever av etikk, bør ikke praktisere som advokat etter min mening. Dette på samme måte som en politimann med samme forutsetninger ikke bør praktisere som tjenestemann. Dog det er stor forskjell på en advokat og en tjenestemann.
Det skal være rom for å komme med forsvarstalen sin til media, men i denne saken kan det være med på å hindre små barn som har blitt misbrukt til å stå frem De tør ikke fordi Staff bagatelliserer lommemannens overgrep.
For all del, Staff kan ytre meningen sin så mye han vil. Han kan utgi en bok for min del! Men han bør ikke være advokat! Dette også med tanke på hans kjendisstatus.
Som forsvarsadvokat så har jeg faktisk sansen for Staff. Han er veldig flink til å sette seg selv i skuddilden og provosere for å skape debatt om et tema. Greit nok at han gikk over streken denne gangen, og har senere beklaget dette.

Det som igjen er betenkelig er jo at Staff har uttalt at han godt kunne frikjenne en forbryter selv om han vet at han er skylig i handlingen.
Sitat av Deezire
Det som igjen er betenkelig er jo at Staff har uttalt at han godt kunne frikjenne en forbryter selv om han vet at han er skylig i handlingen.
Vis hele sitatet...
Nettopp! Og slike advokater skal få lov til å forsvare? Latterlig! Han burde gått av med pensjon for lenge siden. Fyren er snart 80 år gammel og eiger ikke etisk eller moralsk kunnskap og refleksjon.
Sist endret av hyys; 14. januar 2008 kl. 15:39.
Sitat av hyys
Nettopp! Og slike advokater skal få lov til å forsvare? Latterlig! Han burde gått av med pensjon for lenge siden. Fyren er snart 80 år gammel og eiger ikke etisk eller moralsk kunnskap og refleksjon.
Vis hele sitatet...
Mannen eier både morals og etisk kunnskap og refleksjon. Er jo nettopp derfor han er så vellykket advokat. Han klarer i mange tilfeller å snu om når folket egentlig bare vil lynsje personen og få personen straffet rettferdig.

Hvorfor skal Staff gi seg? Han er litt som grunnloven; god gammel og vis. Han blir som en radikal vaktbikkje som skaper debatt om ellers svært tabubelagte emner.