Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  226 16106
Jeg ble bare litt nysgjerrig når jeg søkte litt rundt forumet i stad, hva er historien bak nickene deres? hvorfor kaller dere det dere gjør?...Min "historie" er egentlig ganske teit: Brell er slang ord for snus, og snus er jo ganske digg så da ble det det...
Finnes allerede en tråd om dette.
http://www.freakforum.nu/forum/showt...=historie+nick

selv om den er gammel
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Min historie er egentlig veldig enkel, det er de tre første fra for- og etternavnet mitt
Min er fordi mine foreldre er fra et sykt land som heter Sri Lanka
Min historie er vel egentlig ganske teit. Fettern min hadde fått kattunger og vi satt og diskuterte hva vi skulle kalle de forskjellige. Da bare datt Leif Motorvei ned i hodet på meg, eller jeg rett og slett bare sa et eller annet. Etterhvert tenkte jeg mer på det navnet og hadde det gravd ned i hjernen etter en stund. Det begynte med at jeg het det på mine C&C spill og deretter her.

edit: Jeg kan forresten legge til at ingen av kattungene ble kalt Leif Motorvei, noe jeg forsåvet forstår godt.
Sist endret av Leif Motorvei; 11. april 2007 kl. 23:24.
Nei, det er nå bra typisk.

Ingen historie, dårlig fantasi.
Etse. Historien bak det strekker seg tilbake til barnskolen så pass opp for barnslige grunner. Det var på denne tiden hvor vi alle var så glade i å gi hverandre kallenavn; mitt ble da den etsende kanonkule (duno why, siden jeg hverken etser eller ser ut som en kanonkule. men livets fine ironi). Forkortet dette da etterhvert til etsem og bevart dette i alle år pga mangler på kreativitet til nye nick.
Trådstarter
Sorry, søkte nok i nøye nok..men synes allikevel at det er verdt å ta opp tråden på nytt. Leiv Motorvei er lættis navn da! Har kalt meg Roar Rumpeskjegg på FM og CM i årevis, men tror ikke innleggene mine ville blitt tatt så seriøst da
Sist endret av Brell; 11. april 2007 kl. 23:39.
Min kommer fra Harald Eia og sin preken om latvisk. Crangaz - opp i rompa de!
ikke så veldig vanskelig å finne ut hvor mitt nick stammer fra:P
jeg ville ha noe som matchet den nye avataren jeg lagde i paint

edit: jeg heter egentlig amadeus y, men man ser ikke y'en pga. understreken
Sist endret av amadeus-y; 11. april 2007 kl. 23:39.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Jeg fant mitt bakerst i ei ordbok. I slike bøker finner man mye rart
Det klang fint syntes jeg, og synes det fremdeles.
Fant ut at det dreier seg om et stoff, mer bestemt om en skinnende steintype eller noe slikt. Kult nok...
jeg liker den delen der du ikke har en understrek i nicket ditt best.

På barneskolen skulle vi starte en CS-klan på F, og alle kalte seg ulldott, ullteppe, ullsokk etc
Jeg var den eneste som ikke var kreativ nok.

I de siste (kanskje) 2 åra har jeg brukt utamaru da, som jeg stjal fra en figur i en anime. Men listetråd go etc. ;_;
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Tror jeg har kalt meg tep0sen siden jeg fikk fast tilgang på internett. Husker ikke lenger helt hvordan det oppstod. Men jeg tror det var noen som sa at jeg så ut som en oppbrukt tepose da jeg så trøtt ut. Så på msn den dagen var det "Den brukte teposen" som ble rakst tep0sen. den nullen er en rest fra fjortisstendenser. Nicket er igjen blitt forkortet til p0sen/posen som jeg blir kalt (av noen få) i det virkelige liv.
jeg kan være like jævlig som satan/djevelen -Diablo-
Arch Enemy
Arch
Arch+Første bokstav i rl navn
= ArchJ
Bruker hovedsakelig Geekish i nick i CS:S , mange servere som har banna ordet "Geek" så da slipper jeg whiners som klager på meg
Ganske tragisk egentlig
Historien bak mitt nick fikk jeg på ett fårspill hvor de spilte shakira -obection sangen, åså tok jeg litt av å begynte å danse med alt og alle (tilogmed hunden) jeg knakk ett bord den gangen og har siden vært bannlyst fra ho dama sitt hus :/
0 i tang0 tok jeg fordi nicket tango var opptatt på blink, der heter jeg nå Tacoshit, av helt andre årsaker hehe
Hm, ja, det har seg slik at det var en gang jeg sto i dusjen etter en fotball kamp (det var en felles dusj for hele laget, vi måtte dusje for vi hadde en lang reise tilbake å ingen hadde så veldig lyst til å sitte ved en som stinka sevette) da det kom en bort til meg å spurte hvorfor jeg ikke hadde barbert "kølla" som han sa. Jeg svarte at det klør å er helt jævlig så, nei jeg barberer ikke "kølla". Å etter det har han kalt meg Kukhår hver gang han har møtt meg.

Derfor, Kukhaar. (Håper ingen blir støtt av nicket :P )
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
<- skulle bytte nick på nff og det første som slo meg, vet ikke hvorfor men var lei av mitt gamle 14tiss nick. Og ingen får vite det gamle huhe ;P
spurte han deg hvorfor du ikke hadde barbert kølla??? :S
jeg hadde smækka han..! *slutt å studer kølla mi*
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Holder på med trylling og tenkte på et "Artistnavn" for mange år siden som da ble Thoryllo. Så har jeg bare begynt å bruke det navnet. Det værste er at læreren min kaller meg for Thoryllo noen ganger
Litt tragisk, men det er min historie.
Sitat av Tang0
spurte han deg hvorfor du ikke hadde barbert kølla??? :S
jeg hadde smækka han..! *slutt å studer kølla mi*
Vis hele sitatet...

Det er vist veldig populært blandt utlendingene der jeg bor å barbere kølla.
Vet ikke hvorfor.

Å de jeg kjenne komentere alt, å hadde jeg slått, så vet jeg ikke om jeg har vært i stand til å skrive dette svaret.
Fordi kanoner rimer på patroner, og når det rimer på patroner DA er det kaldt da.

Det var det første jeg kom på. Ikke noe dypere mening bak.

Hadde litt lyst å skrive noe ala "fordi kødder du med meg, så smeller det. Keep it gangsta", men så kom jeg på at jeg ikke har noe til overs for keyboardtøffinger.
jeg så en som kalte seg suisiderman på mIRC(ahhh, de gamle gode tider *mimre*) og modifiserte nicket litt.
det ble til su|s|der. kalt meg det siden 8. klasse tror jeg. Prøvde å bytte det ut, men fant ut at gamle vaner er vonde å vende, så jeg beholdt det, og er fremdeles fornøyd
Har fått litt kommentarer på et av jenter, at de synes det er litt svart og trist, men jeg gir blanke :P
Nicket mitt kommer av at første bokstaven i navnet mitt er C, og etternavnet er Aakerhus, da ble det så jeg tok første bokstaven i fornavnet og satte det sammen med "house" som er "hus" fra etternavnet også ble det bare chouse. :P
Vet ikke om hvordan jeg skal uttale det egentlig, "cihåws" eller "chåws".
Sist endret av Christian; 12. april 2007 kl. 00:55.
minisel: vel, møtte en kjerring oppi nord da jeg var i militæret. Dansa masse på klubben og drakk som et helvette, kunne ikke se en dritt.. så utpå natten dro vi hjem til henne, skal ha litt hanky panky, så ser jeg hun der helt naken, ser at kjerringa hadde en bitte liten minipikk, (var altså transfisitt) skrek som et helvette hjem.. og etter det har det bildet limt seg inn i hue mitt.. så kompisene mine pleier å prate om dette da, prater om "miniselen" som de liker å kalle det..
Uhm, som "mobbeoffer" prøvde de finne et lugubert og slemt kallenavn på meg;

Patrick, Pateik, Påtørk, Padosky.. Lal.. "dosky"

Så vart det det : o

Men nå skal det sies at det ble lagt en komisk låt og da;
(bra jeg ikke husker tekst)
Mitt er vel egentlig ganske enkelt.

Heter Anders i RL. Delte det opp: And-Ers

And = Duck (ikke mer fiksfakserier)
Ers = Æsj = Yuck

AndErs = Duckyuck

Blitt mitt nick fullt av steder i det siste=)
Du er min venn
niigu's Avatar
niigu. Vet egentlig ikke. Det bare ble sånn da jeg skulle putte de to første bokstavene i mellomnavnet mitt og etternavnet mitt sammen. Men så plussa jeg på en ekstra "i". Plutselig ble det egentlig ganske kult. Mye DoD under det navnet der.
Sitat av minisel
minisel: vel, møtte en kjerring oppi nord da jeg var i militæret. Dansa masse på klubben og drakk som et helvette, kunne ikke se en dritt.. så utpå natten dro vi hjem til henne, skal ha litt hanky panky, så ser jeg hun der helt naken, ser at kjerringa hadde en bitte liten minipikk, (var altså transfisitt) skrek som et helvette hjem.. og etter det har det bildet limt seg inn i hue mitt.. så kompisene mine pleier å prate om dette da, prater om "miniselen" som de liker å kalle det..
Vis hele sitatet...
Hahaha! Du kødder!!
Men faen, det gjør det ikke noe bedre og logge seg på nFF og se nicket sitt heller, da!

Du skal ha KP når jeg får! Fyfaen, trakk på smilebandet der!
OT: Sikker på hun ikke bare hadde stor klitoris da?
Jeg fikk mitt (ganske teit nick) når vi hadde lan en gang mellom 5-7klasse.
Jeg hadde forferdelig mye feil på winodws'n som resulterte i veldig mange feil meldinger også kalt error's.
Så da når vi spilte cs så ble nicke mitt "ERROR IN WINXP 135937391!234%#" (noe i den durn)
En i tyskklassen min på videregående kalte meg Dexter fordi han synes jeg var så nerd. Etterhvert skjønte jeg at det var fra Cartoon Network, og jeg synes det var et artig navn, så jeg begynte å bruke det på nettet.
Kaller meg egentlig for "Ymer" siden det er navnet mitt baklengs
Kan ikke bruke det her på forumet siden det er en som allerede heter det.
Jeg bruker vel Cognomen overalt og har ikke sett noen andre som bruker det
Historien bak det var rett og slett at jeg skulle registrere meg på en side for noen år siden, og kom ikke på hva jeg skulle kalle meg. Ved siden av meg lå det en latinsk ordbok. Jeg åpna den opp og prøvde å finne noe som klinga og hadde en kul betydning.
Til slutt fant jeg det mest logiske av dem alle.
Cognomen, som på latinsk betyr kallenavn
Nicket mitt kommer fra hovedpersonen i Frost av Roy Jacobsen. Jeg syns den karakteren var rå.
hmm.. har egentlig ikke no spesiell bakgrunn.. jeg og min dårlig fant på den sammen
Initialene mine er SLH. Dersom du tar de på engelsk så blir det sånn ca "ess, elll, eitsj" Det klarte jeg å dra sammen til Slaich. Dette var vel en gang på ungdomsskolen. Har stort sett brukt det som nick siden da. Brukte Ta-Taka-Ki-Kek en periode, men da jeg ikke gadd å skrive det mer gikk jeg tilbake til Slaich. Dvs. jeg forkortet det til Titi-Kaka, men jeg syns Slaich er litt mer personlig, så jeg bruker stort sett det.
Var en gang for maaahaaange år siden. Var vel 12 eller noe.
Hadde akkurat funnet ut at jeg skulle begynne å spille Anarchy Online (ja, som 12-åring).

Jeg lagde en ny character, og kom ikke på noe navn. Så trykket jeg på den integrerte name-generatoren som fantes i spillet, og til slutt så kom ochryl opp. Jøss tenkte jeg, og synes det var skikkelig kult. Så har det egentlig bare blitt sånn =)
I utgangspunktet kalte jeg meg Opium, som kommer fra initialene til navnet mitt, som er OPM -> OPiuM -> Opium. Og på et eller annet LAN la jeg til Viva la, og slik har det vært siden.

Viva la Opium.

Har fått mange rare hendvendelser på IRC gjennom åra, "Do you smoke good shit?" osv.
Margido er mellomnavnet mitt :-)
Bruker det stortsett overalt på nettet.
Sist endret av margido; 12. april 2007 kl. 09:46.
nicket mitt kommer fra sannheten. jeg hater morra di, derfor kaller jeg deg hater_mordin
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Grunnen min er vel at jeg kanskje skriver litt fort, slik at det fort kan bli litt ekstra bokstaver. "SLik som dette"!
Mitt nick er da, initialer = MJ, hver bokstav for seg seg på engelsk, M = Em, J = Jay, der for EmJay, viva la emjay fordi jeg så viva la bam minimum 3 ganger om dagen i en periode, og da kom en kompis med at nå var det "viva la emjay" tid..
Sitat av Viva la Opium
I utgangspunktet kalte jeg meg Opium, som kommer fra initialene til navnet mitt, som er OPM -> OPiuM -> Opium. Og på et eller annet LAN la jeg til Viva la, og slik har det vært siden.

Viva la Opium.

Har fått mange rare hendvendelser på IRC gjennom åra, "Do you smoke good shit?" osv.
Vis hele sitatet...
Kan jo legge til at jeg ikke hadde hørt om Viva la Bam da Viva la ble lagt til nicket mitt.
Nicket mitt sier det meste.
Tror jeg fikk det fra en bok en gang i tia. hatt det i evigheter nå.
Da jeg gikk på ungdoms skolen måtte jeg ha et nick å spille planetarion med, Da kom jeg på Zlam, men da jeg hadde brukt det et års tid var det også mange andre som kalte seg Zlam rundt omkring.
Så jeg skifta til zlamaniac.

Bruker også Lucius og gonzoopera, men det er til ting jeg ikke vil forbinde med zlamaniac navnet
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja, svarte på dette spørsmålet i den forrige tråden for typ 4 år siden o_O