Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  243 16894
Mens vi snakker om nick; Hvorfor er det så kult å ha "ice" i nicket?
Opprinnelig postet av Gusto
off topic, MEN... nowhere man rocket! *sjekker hjemmesiden*
tv2 må sende det igjen en gang.
Vis hele sitatet...
Hææ? Verdens teiteste slutt på den serien! Husker jeg ble meget skuffa! Mulig jeg bare var litt liten og ikke forsto
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvorfor er det så populært med x og z? Spesielt blandt den yngre garde. Heh
z og x skal liksom være sånn 1337 hax0r
Veldig populært blandt 12-14 åringer.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av wiz


Jeg tar meg den friheten å utfylle nso her...
nso kommer av insomnia (eller var det insomnica..)
urk, halv fire om natta er feil tidspunkt å prøve å huske slikt ...
Vis hele sitatet...
njau..
insomniac, så nsomnic, så nso.. som jeg regner meg som ganske fastlåst i nå (hadde blitt mindre krise hvis jeg skulle endre det til Termin8or ellernoe nå.. )
Fattern heter Leif, resten sier seg vel selv
Ingen mening i det hele tatt...los|kebab ...hehe vel kanskje det er hele meningen at det ikke er mening. kebab...det høres jo bare helt sykt ut!! eller?
Mitt nick kom fordi det ordentlige nicket mitt var stjålet
og det passet så bra til avataren. (Den er så nusselig)
Aus der IRC er jeg (u)kjent som robin, siden realnamet mitt
er Kristoffer som yields Kristoffer Robin etter den ungen
med noen små sinnsforvirrelser i Ole Brumm. Ofte er
det også `robin-´ siden en fyr med vhosten `ganster.biat.ch´
liker meg så godt at han stjeler nicket mitt.
SCHA = Sick Crazy Hacking Alkoholik.

Now eat my shit biatch!!!!!!!!

hehe.. Har hatt masse nick tidligere men blir nokk ikke å bytte flere ganger ettersom jeg har tattovert "SCHA" på arma mi...

Scha
Freddy Krueger, nightmare on elm street, Freddy's back osv.

Alle over 15 burde vite hvor bra dem skrekkfilmene er
Startet å bruke det i 3.11 tidene!!
Altså før 95.

En tidligere venn av meg kalte seg freddy.

Det som er litt gøy er at jeg skrev det feil.
kruger, ikke krueger. Spilte PA (kruger of elm-street) og på irc var det endel som rippa navnet mitt! arg. Det som er litt gøy er at dem hadde samme skrivefeil.

kruger
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Scha
SCHA = Sick Crazy Hacking Alkoholik.

Now eat my shit biatch!!!!!!!!

hehe.. Har hatt masse nick tidligere men blir nokk ikke å bytte flere ganger ettersom jeg har tattovert "SCHA" på arma mi...

Scha
Vis hele sitatet...
øyh, for noen måneder siden lovte du å vise meg bildet av tattisen din. har sett de andre, men ikke "scha".
irc-nick Cista fikk jeg fra en bekjent som har skapt et mylder av forskjellige personligheter med blyanten, derimot den fire-armede demonen Cista. veldig søte tegninger var det også.

og... dette nicket... totalt fantasiløst - navn integrert med personlighetstrekk
Reeper= svingslag på tysk

Fant det i tyskboka mi på skolen .
og har brukt det litt lenge.
...etter at Beat Street gikk på kino i 1984 og Hip Hop'en kom til Norge, havnet det plutselig en tusj i hånda mi som begynte og skrive Sael på veggen. Det har den gjort siden..
jeg fant det på da jeg søla kaffe på en den lysebrune genseren jeg hadde på meg, vips, jeg var Kamuflash! ja, si det.

men jeg heter lars da, kan man si. også er jeg kamuflert. hvis man skjønner. vel, egentlig er det fordi jeg er så glad i indianere. om noen av dere har lest 'du finner meg i fjellene' av Forrest Carter, så er det den beste boka jeg noen gang har lest. vel, iallfall den beste skjønnlitterære boka. selv om det nesten ikke er det engang. pluss at jeg er mye mer en jeg kan se ut til å være, derfor er jeg kamuflert. ikke med vilje, selvsagt.
jeg satt på lan midt på natta, hadde ikke sovi på to døgn, trøtt som fasan. det bare datt ned i hodet mitt. Har sikkert endel med å gjøre at jeg kan være så sinnssykt barnslig på en rar måte,og bare leke og sprette rundt og si rare ting.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
apraksin= russisk sjø-krigshelt fra 1700-tallet. Han var flink og ødela den svenske flåten. begynnte å bruke det for et par år sia eler noe. hørtes bare fett ut syntes jeg
For lenge siden, da jeg var liten og ikke kunne snakke rent, kalte jeg meg selv for Tittan. Da jeg ble eldre gikk jeg over til å kalle meg Kristian, slik alle andre gjorde, men så i -93 da jeg skulle på Somewhere Else BBS, måtte jeg velge et nick, og tok tilbake Tittan
Har byttet litt innimellom, men nå har Tittan grodd fast
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
huffsom, skulle nesten hatt en slik kul historie bak nicket mitt jeg også, men det har jeg nok ikke.
Fant liksom bare på et nick for å bruke på IRC for et par år siden, og siden det har jeg bare brukt det.
Har lagt til litt L337 skriving i nicket siden da.....
heh.. pyrotech ja..
fant det på altavista for tre fire år siden..
over søkefeltet stod det et slags "search tip of the day" elns..
der stod det "do you want to learn about pyrotechnics?"
det virket som om det samme stod der mange av gangene jeg var der.. virka ganske fascinerende.. samtidig som jeg bare digger pyroteknikk... fyrverkeri! muha!
men pyrotechnics var for langt for undernet.. derfor ble det pyrotech...

gleder meg til nyttårsaften.. hamstra inn hundrevis av thunderking forrige år.. har greid å rasjonere dem utover året.. men nå begynner det å bli tomt=/

er forresten ganske gøy å surre sammen tre fulle melkekartonger av utgått dato... sette dem ved siden av en bil.. fyre på en operert thunderking som er festet i midten.. og løpe som faen =)

så vakkert ut!
Opprinnelig postet av pyrotech
er forresten ganske gøy å surre sammen tre fulle melkekartonger av utgått dato... sette dem ved siden av en bil.. fyre på en operert thunderking som er festet i midten.. og løpe som faen =)
Vis hele sitatet...
Prøv å blande inn hundebæsj og sånt neste gang, men hold deg jævlig langt unna bilen min!
nicket mitt kom av at eg var nede hos eim kompis i 1996 og testa irc. då sa han at eg va nødt til å kalle meg ein ting, og sidan navnet mitt var opptatt måtte eg finne på noke. og plutselig... bang! datt "Grinder" ned i håve på meg, rett frå nowhere.
Og har hatt dette nicket sia.
randall er rett og slett en dverg i filmen Time bandits, som forøvrig er en veldig bra film.
Syntes det hørtes veldig kult ut og kalte meg det
Hva kjennetegner "the grim reaper"?

Gyldendals ordbøker:
grim=mørk, barsk, grusom, streng, uhyggelig, fæl.

Oxford dictionary:
grim=stern, severe, forbidding, without mercy.

Randall: Jeg bare visste du hadde navnet ditt derfra... ja, kul film!
Well,jeg har nok det dårligste nicket skjønner jeg....

Anayways, da jeg var 18,4 år siden, kjøpte jeg meg min første Bmw, av 4 til nå , Så ble de ircing etter at jeg rappa et modem et sted,valgte da M-sport (M-tech,M3EvoIII,osv....) Er vel først på den siste bilen min M'en kommer på sin plass dah...Delvis vaffal
Sist endret av M-sport; 11. desember 2001 kl. 22:15.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Veit egentlig ikkje kva nicket mitt komme av.
Bare datt inn i hodet mitt.

Acid-ous
...still say "Nowhere man" rocks Blant de kuleste seriene noengang sendt på tv. Skulle bare ønske at de hadde lagd en fortsettelse...
Opprinnelig postet av Acidous
Veit egentlig ikkje kva nicket mitt komme av.
Vis hele sitatet...
Acid->syre
-ous->adverb endelse eller noe (kan være -lig på norsk)

altså: syrelig
original reprint
xaff's Avatar
hva står nicket mitt for... ikke en drit. Ingen latinsk forkortelse av et verb også videre.

Men tar du vekk en f og snur det baklengs blir det "fax"
Jeg veit ikke helt hva det kom av jeg da... Men jeg hadde lyst å ha et navn ingen andre hadde. Ett som inneholdt bokstaven X, og Z .... Navnet blir skrevet slik SpeXzTeR... OG har vel ingen betydning, utenom at det er det jeg kaller meg...
Better than thou.
Ingen disrespekt her, men x & z er ikke akkuratt de mest orginale bokstavene blitt de siste måndene her
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Jeg kalte meg Neoboy faktisk før The Matrix kom ut, men da den kom ut, og _alle_ begynte å kalle seg Neo osv, fant jeg ut at jeg måtte ha et nytt og litt mer unikt nick!

Jeg både er og var fanatisk fan av Keanu Reeves, så jeg brukte Keanu. På irc har det i det siste vært opptatt så jeg har måttet begynt å bruke [Keanu]. Mitt fulle nick er Keanu "Vishnu" McCormick, som jeg bruker så ofte det er mulighet for det...
Nicket mitt stammer fra sangen Aphelion av Tristania. Enkelt og greit.
Opprinnelig postet av Aphelion

Nicket mitt stammer fra sangen Aphelion av Tristania. Enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Nyyyyydelig låt.

Tristania rocker villt
For å komme på nicket, satt jeg timesvis i en stol og funderte. Etter den tiden hadde jeg ikke kommet på noe som det var klang i, men ville nødig lete lengre. Derfor ble asylth valget for meg. Men hva det betyr... Hmm.... hvis du bytter ut y med f , legger til en a før l'en og fjerner h'en på slutten, blir det faktisk asfalt.
Opprinnelig postet av asylth
For å komme på nicket, satt jeg timesvis i en stol og funderte. Etter den tiden hadde jeg ikke kommet på noe som det var klang i, men ville nødig lete lengre. Derfor ble asylth valget for meg. Men hva det betyr... Hmm.... hvis du bytter ut y med f , legger til en a før l'en og fjerner h'en på slutten, blir det faktisk asfalt.
Vis hele sitatet...
og bytter du t ut med h blir det hore- :P
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
hmmmm... lurer på hva nicket mitt betyr!!! sikkert en gresg egyptisk eller romersk konge eller prins eller noe lignende!!!???
Opprinnelig postet av Xerxes
hmmmm... lurer på hva nicket mitt betyr!!! sikkert en gresg egyptisk eller romersk konge eller prins eller noe lignende!!!???
Vis hele sitatet...
heheh... tror du tror litt for godt om nicket ditt...
Opprinnelig postet av tore-


og bytter du t ut med h blir det hore- :P
Vis hele sitatet...
Er det noe du vil fortelle oss?
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
hehe det står i leksikon at det betyrersisk konge ca 519-446 f.kr. var persisk konge fra 486-465 f. kr. sønn av dareios den 1. foretok det store krigstoget mot hellas!
Windspear er ifra Baldurs Gate II.
Det er en plass som heter for Windspear Hills, så der har jeg mitt nick fra...
Opprinnelig postet av asylth


Er det noe du vil fortelle oss?
Vis hele sitatet...
nope...
▼ ... over et år senere ... ▼
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Nicket mitt fikk jeg tildelt på som en mail adresse eller noe for lenge siden, de 3 første bokstavene av fornavnet og de 3 første av etternavnet.
MAGnus STRand

Syntes det hørtes kult ut, nesten Napster kanskje?
Nicket mitt stammer fra Orc and goblins guden Morka i spillet Warhammer. Tok navnet å satt en "a" bak, og så ble det MoRkA.
Manfred - også på irc...

Jeg HETER Manfred, kan det bli enklere?

Tror vi driter i historien over mine tidligere nick
Manjakken stammer fra det franske ordet "maniaque" eller det engelske ordet "maniac", som betyr gal.
Det stammer egentlig fra noe som blandt mine venner kalles "manjakkisme" som er synonymt med galskap. Og siden jeg, av noen blir sett på som gal, var "Manjakken" eller noen ganger "Maniakken" et naturlig valg.
Ministry of Love
sptz's Avatar
vel i mine første dager på irc kalte jeg meg one. (1996) men etter og ha sittet og lekt meg med bokstavene one kom jeg frem til neo (starten av 1997) dette nicket hadde jeg frem til 1999 -2000 da jeg ble JÆVELIG lei av alle matrix diskusjonene som jeg helt ufrivilling ble en del av. derfor tok jeg det tøffeste navnet jeg fant i den Tom Clancy romanen jeg leste på det tidspunktet. Så det ble til slutt - ved en tilfeldighet spetznaz. (skrives egentlig spetsnaz)
Sist endret av sptz; 11. mars 2003 kl. 12:58.
Ooo, elite Spetsnaz Special Forces ^^

kjent for kaste spaden sin..


Jeg fant nicket mitt i et eldgammelt Conan magasin
Sist endret av arisnaub; 11. mars 2003 kl. 13:01.
Heh.. husker jeg brukte nicket 'themanthe' i tidligere dager, kom av at jeg skulle kalle meg 'The Man They Call Rune' eller noe, men så var det maks. 9 bokstaver i mIRC, og da ble det 'themanthe'...

Ble jævlig lei at alle lurte på hvorfor jeg hadde så rart nick, så jeg skifta til mackrune, rett og slett fordi jeg var en mack ved navn Rune! rune420 dukket opp en gang jeg skulle dobbelt-registrere meg på et eller annet (hmm... Start.no tror jeg), og siden har jeg veksla mellom de to ('mackrune' og 'rune420').
Og ja, 420 er et internasjonalt symbol for cannabis, hvis du ikke visste det!
Ministry of Love
sptz's Avatar
Opprinnelig postet av arisnaub
Ooo, elite Spetsnaz Special Forces ^^

kjent for kaste spaden sin..


Jeg fant nicket mitt i et eldgammelt Conan magasin
Vis hele sitatet...
eller torturere fangene sine.. ikke mange afganere som liker spetsnaz soldater nei.. spetsnaz er foresten bare nato navnet på elite soldater i russland. De var i utgangspungtet KGB sin millitære elite avdelig..

men nå er det nicket mitt.. kanskje ikke det beste, men det er litt sent og tenkte på nå..