Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  255 23024
Jeg hadde en lang rekke LDs for noen måneder siden... drev og leste bokserien Wheel of Time av Robert Jordan(forresten en genial fantasy-serie), der det er mye snakk om en "drømmeverden" som noen få mennesker kan gå inn i. Det ligner egentlig litt på LD etter det jeg har skjønt...
Men, til poenget: Jeg ble jævlig fascinert av det folk gjorde i drømme der, og begynte å tenke på det før jeg sovna. Dermed hadde jeg plutselig full kontroll over det jeg drømte, og hadde sykt mange fete drømmer. Desverre husker jeg ikke en eneste en... Men alle var helt 100% realistiske, ikke noe uklare elns. Og jeg huska hver minste detalj når jeg våkna! Det falt meg ikke inn at jeg skulle finne på noe som jeg alltid har drømt om elns da... jeg bare gikk rundt og utforska verdenen jeg var i, kriga litt(middelalder-style med sverd seff), og masse annet jeg ikke kan gjøre i real life.
Disse drømmene stoppa _med en gang_ jeg kom forbi det partiet i bøkene der det var mye om "the world of dreams."
Når jeg får tak i bok 10(har bare 1-9) og får lest ferdig serien skal jeg begynne på nytt og se om det samme skjer igjen.
Hadde vært _jævlig_ fett om bøkene faktisk fremkaller LDs da!

Mulig det kom av at jeg leste bøkene på senga, og ofte sovna midt i lesinga? Lå ofte oppe til 2-3-tida på natta og leste....

En annen ting jeg har oppdaget: Som mange vet deles nattesøvnen opp i "perioder" på ca. 90 minutter. Omtrent de siste 40 muinuttene av disse periodene drømmer vi. Jeg har prøvd meg litt frem med å sovne&våkne på rett tidspunkt, og funnet ut at hvis du våkner i begynnelsen av en søvnperiode, da husker du stort sett ingenting. Men våkner du en gang de siste 20 minuttene av en søvnperiode, altså da du drømmer, er det _mye_ lettere å huske hva du drømmer. Dette har også hjulpet meg til å lære meg litt LD'ing igjen
Uheldigvis er du mest uthvilt når du våkner på begynnelsen av en periode... dumt
Sist endret av Crazytomato; 30. november 2003 kl. 18:47.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Opprinnelig postet av tetra
Vil jeg vite hvem????
Tetra
Vis hele sitatet...
Kan så abselutt si at det var de to jentene i klassen (1b) du ville ha slike drømmer om
hehe WOT e BÆST!!! Har lest hele serien to ganger (1-10) På engelsk SEFF!. Skal lese den om igjen om en stund. Dream world er ikke en LD det er en ekte verden. Så det som skjer der er ekte, ikke som LD der man drømmer man gjør det. Kan forklare nærmere på PM hvis du vil. Vil ikke ødelegge her for de som ikke har lest eller kommet så langt med å forklare. Det er så artig å plutselig skjøne noe som skjedde for 3 bøker siden..
RsN: Seff vet jeg at Tel'aran'rhiod ikke er LD, det sier jeg ikke heller, men det som skjer der er noe av det samme som det går an å oppleve når du LD'er.
Det er bare det jeg sier... Som at du kan fly hvis du tror du kan det osv.
Forresten enig i at WoT er best! Enenste jeg har vært borti som kommer opp mot LoTR-bøkene... Og så er det jo 10 bøker på (gjennomsnitt) kansje 600-700 sider, så det er _litt_ mer å lese enn LoTR også da Aldri sett noe så "realistisk" laget.. Forfatteren har jo laget en hel verden som ikke mangler _noe!_
Sykt. Klarte aldri å slutte å lese jeg... Men nå har jeg ikke bok 10, så jeg får ikke lest videre!
som jeg sa i marerittposten, dere som har opplevd å kunne styre drømmen deres kan lese mer om det her

www.ld4all.com
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Jeg husker ikke drømmene mine lengre Noe andre som har samme opplevelse?
et par lesbiske jenter på 15-16 år og en pakke marlboro? så hiver vi dem ut etterpå og tar to nye

nei jeg drømmer ikke om annet en bit's & bytes.
Den mest skremmende drømmen min må være da jeg drømte om Diablo II. Hadde spilt heeele helgen. Synes det er ganske ille når man begynner å drømme om spill
Opprinnelig postet av magstr
Jeg husker ikke drømmene mine lengre Noe andre som har samme opplevelse?
Vis hele sitatet...
Jeg har perioder hvor jeg ikke husker drømmene mine. Et tips for å huske dem er å legge seg, stille vekkerklokken så den ringer etter en halv til en time, stå opp når den ringer og legge seg igjen. Dette kan hjelpe for å huske drømmer. Hvis jeg ikke tar feil kan det også hjelpe for å oppnå lucide drømmer.
deiligste drømmene man har er å bare legge seg på vinden og sveve fra fjelltoppen utover fjorden og følge vinden stryke mot huden. tips: ta et strømdykk. desken du det er fjun =)

ganske nice drømmer der du er en soldat som styrer rundt omkring i et krigslandskap. tips: begynn med airsoft. er gøy det

verste drømmen var at jeg som liten så en mann komme mot meg inn på rommet mitt i en svart kappe før han snudde å gikk. var så jevli virkelig at jeg aldri merka at jeg våkna og ropte etter hjelp...
Opprinnelig postet av magstr
Jeg husker ikke drømmene mine lengre Noe andre som har samme opplevelse?
Vis hele sitatet...
Noen får det av å røyke for mye hasj.
For å huske drømmene mine bedre,har jeg begynnt å skrive de ned når jeg våkner. I begynnelsen husket jeg 2-3,nå husker jeg 5-6,men dette løser nok ikke problemet ditt hvis du ikke har noe å skrive ned til å begynne med
Opprinnelig postet av Psych|Com
tips: begynn med airsoft. er gøy det
Vis hele sitatet...
[offtopic]
Har tenkt, men foreldrene mine er ikke videre begeistret for det.
[/offtopic]
very impotent freak
Delusional's Avatar
"Opprinnelig postet av magstr
Jeg husker ikke drømmene mine lengre Noe andre som har samme opplevelse? "

Spis b12 og b6 vitaminer, det og drømmedagbok hjelper, ta ettermiddagslurer, og når du våkner opp må du ligge helt stille tenke på hva du har drømt om, om du ikke husker det, ligg i ro en liten stund til og for håpentligvis vil du huske hva du har drømt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Opprinnelig postet av Samurai JacK
Særeste drømmen jeg har hatt var da jeg drømte at en av mine nærmeste kamerater stakk meg i ryggen med en kniv. Han sa unnskyld, og stakk meg flere ganger. jeg snublet framover og slo nesa i vasken på kjøkkenet som vi befant oss i. Jeg begynte å blø som faen fra nesa. Jeg våknet av at jeg blødde nese blod!
Vis hele sitatet...
Stakk jeg eller?
(Tviler sterk, hadde aldri sagt unnskyld)
RsN: du må være 18 for å begynne i en organisert klubb,,
og det er i klubb det er mest skøy.-.-.
Har flere ganger fått "kontroll" over drømmene mine, det er rå gøy. Drømte en gang at jeg var på skolen og det var friminut. Jeg sto å pratet med noen kamerater og plutiselig kunne jeg bare fly. Eller jeg kunne ikke fly hele tia,men ta digre hopp i lufta hvor jeg svevde veldig sakte: kunne se skolegården fra 30 m høyde. Veldig artig.

Før når jeg var liten gledet jeg meg alltid veldig til jul og bursdager og sånt. Så mye at ikke jeg fikk sove. Å en lillejulaften drømte jeg at jeg var blitt fanget i ett hus, hvor jeg så huset fra siden ( tenkt deg å se på ett dukkehus med små dukker i) og jeg gikk rundt i huset og bare GIKK (litt vrient å skjønne men..). Det var flere etasjer og jeg kunne se meg selv gå opp og ned i flere etasjer og frem og tilbake. (dette var en sånn drøm hvor jeg hadde "kontroll") Etterhvert ble jeg ganske lei av å se meg selv gå frem og tilbake i det "dukkehuset" så jeg ville våkne, men du funka bare ikke. Jeg tenkte i drømmen - NÅ må du svarte meg se å våkne, men det funka ikke. Det ble en unendlig lang drøm hvor jeg altså bare så meg selv gåene rundt i dette huset og våknet aldri opp til julaften.

Har også hatt en rar drøm som jeg er den eneste jeg husker hvor jeg dør. (gidder ikke forklare hele drømmen, tar bare slutten) Jeg løper bortover en slags sump med no rare alien lignende vesen bak meg og etter en god stund med alienene på nakken, drar en av dem fram en pistol og skyter meg i høyre hofte ( rett under nederste ribb bein og over benet til hofta) og jeg våkner opp med ett kjempe rykk hvor jeg nermest hopper i senga og kjempe krampe i høyre hofte. Det har faktisk skjedd med flere drømmer hvor jeg får vondt eller no sånt at jeg jeg får vondt i ett ganske bestemt sted i høyre hofte.

Festlig drømmer hvor man bestemmer selv
Opprinnelig postet av slickflick
har noen drømt at de er i krig? har hatt flere slike drømmer... i drømmen er man en soldat som skyter og dreper, men ingenting er noe særlig vondt, f.eks når man blir truffet av en kule. alt ligner egentlig mye på counterstrike og lignende spill..når jeg drømmer slike drømmer får jeg et helvettes adrenalinsjokk, men det er på en måte godt, ikke skummelt...


edit: har også drømt at jeg kjører noe sinnsykt fort på motorsykkel og alt føles ekte...da får man også et deilig adrenalinsjokk...
Vis hele sitatet...
Drømt det et par ganger, bare at det ikke er Counter Strike aktig, det er ekte! Helt realistisk. Ene jeg husker var at jeg gikk i land i Normandie i Frankrike en fin junidag, og gikk helt alene på en strand. Alt var stille og rolig og jeg hadde lyst til å bade. Plutselig ser jeg en båt, så to båter, helt til det er _veldig_ mange båter. Så ser jeg at de legger til land, og et sekund etter tar en venn av meg som jeg kjenner inni drømmen tak i skulderen min og drar meg ned. Skulle akkurat til å klikke på ham før det smalt overalt og skudd fløy overalt. Så måtte jeg høre på en person som sa at alle vi jævla idioter måtte komme oss til helvete bort og drepe dem jævlene på engelsk (selv om det var norsk var det engelsk på en måte). Så reiste jeg meg og kameraten min fulgte etter. Det som skjedde da var en hel skur av kuler gjennomhullet ham. Det var JÆVLIG kjipt etter det, for jeg ble truffet i kneet og det gjorde vondt. Det siste av den drømmen jeg husker er at jeg hørte en hylende lyd som gjennomboret all den andre lyden som da var på "mute" selv om den var der på en måte. Våknet opp med et blåmerke på kneet og en ekkel følelse når jeg bøyde det. Måtte roe karftig ned, for brystkassen holdt på å sprenge av at hjertet slo så fort.


Har ofte lucid dreaming jeg også, og det er jævlig digg. Det er gøy å kunne fly, men det varierer ofte på hvordan metoden for å fly er. Noen ganger må jeg hoppe opp og opp helt til jeg er der jeg vil være, noen ganger bare svever jeg av gårde og noen ganger er jeg vektløs, så jeg må gå opp en trapp og legge ut på "svøm" fra den. Det kjipe med Lucid dreaming er at du aldri kommer på sånn særlig kule ting å gjøre nå du drømmer. Bare å fly og sånn.


Er veldig kjipt å våkne og tro man allerede har gjort dagens gjøremål som å handle julegaver, som ofte er de perfekte greiene, og når du våkner er du sikker på at du har gjort det, men når du åpner skapet du har gaver i så tenker du "hmmm, hvor er gavene jeg kjøpte i går?".
En av de sykeste drømmene jeg har hatt er da jeg drømte at jeg bare ligger i senga mi, så begynner det plutselig å krype masse flått rundt på kroppen min og skal absolutt inn i munnen min. Jeg klarer ikke å bevege på annet enn ansiktet mitt, så den eneste måten jeg kan få stoppet de på er å tygge på de.. Den har jeg hatt flere ganger, og sist gang jeg var hos tannlegen, spurte de om jeg gnissa tennene i søvne. Så jeg ligger sikkert å tygger i søvne. Må kanskje begynne med sånn tannbeskyttelse som boksere bruker for at jeg ikke skal slite tennene helt ned.

Har også hatt lucid dreams hvor jeg er fullstendig klar over at jeg drømmer, og finner på stadig nye ting jeg kan gjøre.. Har blant annet skjært opp klasseforstanderen min. Men det går jo mest i det å fly osv da. Skikkelig digg.
Jeg hadde en av min rareste og mest realistiske drømmer noen sinne i sommer på Roskilde Festivalen. De to første dagene vi var der blåste og regnet det sinnsykt, før jeg sovnet så tenkte jeg masse på hvor digg det hadde vært å kunne sovet hjemme i senga si akkurat nå. I drømmen den natta så drømte jeg at jeg kjøpte togbillet hjem, satte meg på toget og dro hjem fra festivalen pga. det var så dårlig vær. Kom hjem, gjorde alle mine dagligdagse ting, jobbet litt på gården, spiste middag med familien, sov og drømte i drømmen. Fortalte familien hvorfor jeg dro hjem og allting. Hver eneste detalj var med, sinnsykt merkelig. Etter tre dager så angret jeg på at jeg dro, for da fikk jeg en telefon fra vennene på festivalen som sa at det var så fint vær der, så jeg dro ned igjen. Fortsatt var alt sinnsykt realistisk. Så våkner jeg i teltet på Roskilde da, alt var som da jeg la meg, men det var faktisk dritfint vær! Blå himmel, sola stekte osv. De første minuttene var jeg ikke sikker på om jeg hadde vært hjemme i tre dager eller ikke, følte meg helt merkelig.

Har også en drøm som jeg drømte noen ganger når jeg var liten. Etter at pappa hadde lest en bok om en gutt som bygde sitt eget tråkkefly, noe lignendes 1700 tallets dårlige "fly". Det jeg da drømte flere ganger var at på natta så snek jeg ut, så meg selv utenfra, gikk i garasjen og lagde meg en liten stol med pedaler og en propell på. Så fløy jeg over gården våres og til naboen, som også hadde laget et likt fly. Sammen så hadde vi det sinnsykt kult i det få stundene drømmen varte, jeg våknet som regel etter en liten flytur. Husker at jeg var helt i hundre når jeg våknet, for det føltes helt ekte ut. Tipper at jeg våknet så tidlig alle gangene pga. at jeg var så ivrig etter mer...
Opprinnelig postet av xratio
Jeg hadde en av min rareste og mest realistiske drømmer noen sinne i sommer på Roskilde Festivalen. De to første dagene vi var der blåste og regnet det sinnsykt, før jeg sovnet så tenkte jeg masse på hvor digg det hadde vært å kunne sovet hjemme i senga si akkurat nå. I drømmen den natta så drømte jeg at jeg kjøpte togbillet hjem, satte meg på toget og dro hjem fra festivalen pga. det var så dårlig vær. Kom hjem, gjorde alle mine dagligdagse ting, jobbet litt på gården, spiste middag med familien, sov og drømte i drømmen. Fortalte familien hvorfor jeg dro hjem og allting. Hver eneste detalj var med, sinnsykt merkelig. Etter tre dager så angret jeg på at jeg dro, for da fikk jeg en telefon fra vennene på festivalen som sa at det var så fint vær der, så jeg dro ned igjen. Fortsatt var alt sinnsykt realistisk. Så våkner jeg i teltet på Roskilde da, alt var som da jeg la meg, men det var faktisk dritfint vær! Blå himmel, sola stekte osv. De første minuttene var jeg ikke sikker på om jeg hadde vært hjemme i tre dager eller ikke, følte meg helt merkelig.

Vis hele sitatet...
Hmmmm, Roskilde, hasj, den drømmen, sammenheng?
Hvordan kan det ha seg at jeg nesten aldri drømmer
lengre? ...før så drømte jeg hver natt og opp til flere
forskjellige drømmer som jeg husket da jeg voknet, men
nesten aldri lengre =(
Sist endret av DrMatrix; 25. desember 2003 kl. 02:53.
Jeg hadde en sykt kul drøm en gang! Jeg var ute å kjørte vannscooter på flukt fra to playboymodeller med maskinpistoler! Veldig lettkledde selfølgelig Så var ganske heftig da vi hadde sol og varme, blå himmel, krystallklart vann og 2 frekke damer som du ikke vet om vil bli fakka av eller ei ?! Men det ender opp med at jeg lar meg fakke og de får ta vare på meg med håndjern! Hva som skjer etter det, blir vel heller litt personlig! Men har aldri våkna opp med et større smil før! Hehe, welcome to the matrix ! Hacked dreams!
Hadde en drøm der jeg dykka et sted i Thailand der det var 3000 meter sikt nedover i et sinnssykt grottelandskap. Det var heeelt sykt.. Hadde en deilig rus etterpå
Crazytomato: WOT er genialt.. Bare synd du kommer til å bli skuffa over bok 10..
Værste drømmen jeg har hatt handlet om en baby som lå i en barneseng og skrek. Rett over han var den en laserstråle som beveget seg og i rommet var en helvetes forferdelig during.. Aner ikke hva som skjedde, men jeg våknet med kaldsvette og skjelvende lemmer

syke ting..... .. . .. . nå skal jeg drømme mer...
har drømt at jeg skal løpe fra noe, eller til noe, så får ikke føttene
feste... løper liksom i en kilometer i timen. det er så jævlig plagsomt.

flere som har hatt det der?
http://www.freakforum.nu/forum/images/edit.gif
▼ ... noen uker senere ... ▼
Drømte jeg måtte pisse en gang, våkna at jeg skalla i veggen, da hadde jeg stått og pissa i håndkle skapet til mor
En jeg kjenner pisset i skuffen til mormoren, han lo godt når han fortalte det.

Frohike: trippel posting? enda en måte å komme unna loven om dobbeltposting.

Det drMatrix hintet om.
Sist endret av pinnsvinet; 14. oktober 2004 kl. 23:03.
Har hatt en av de merkeligste drømmene, en der bestefaren min,*som jeg er veldig gla i* skulle stupe ut i sjøen, men så jikk han rett i berget...blod og faenskap overalt! jeg står der lenge uten å foreta meg noe, så våkner jeg..... *lettelse*
▼ ... mange måneder senere ... ▼
http://home.no/ittd/

der finner man den beste boka for lucid dreaming.
lenge siden sist post her gitt.
Jeg drømmer ofte at jeg går naken ute... På skolen, butikken eller noe i den duren. I begynnelsen føles det helt naturlig å gå naken, men etter hvert så føles det litt merklig ut

Btw, hva var pointet med å dra opp en snart et år gammel thread?
Opprinnelig postet av IvIoyner
Den drømmen jeg husker best var da jeg døde, det var ganske artig. Ikke noe sånn "falle uendelig" eller noe, jeg bare døde.
Vis hele sitatet...
Sikker på at du ikke har drømt noe annet?
Jeg fikk ihvertfall vite av en lege at hvis man drømmer at man dør, så dør man i virkeligheten også! det er noen kontakter i hjernen som brytes!
hørt det samma som Dweep.

jeg drømmer ikkke så mye egentlig, men det kan ha med at jeg står opp før drømmene starter
Dweep: tipper det heller var at man KAN dø av slikt. Ikke hver gang liksom
Dweep og Bean: Rart at Moyner sitter her i dag da...
Drømte at rommet jeg lå på manglet en vegg, og rett utenfor var det en gate der folk gikk forbi.
Ble naturligvis bekymret siden jeg hadde penger og klær liggende på bakken rett ved senga mens folk spaserte rett forbi.
Så jeg la liksågodt klærne i nattbordet ved siden av.
Fikk litt av et sjokk da jeg våknet og ikke fant klærne, klarte å koble det til at det kanskje faktisk hadde vært noen på rommet og tatt det, før jeg oppdaga at de lå i nattbordet rett ved siden av.
Så hadde gjemt klærne i søvne for at alle personene som gikk forbi ikke skulle stjele det. Småskummelt hvor slike ekte ting kan virke når man drømmer.
Opprinnelig postet av ^V|per^^
Jeg drømmer ofte at jeg går naken ute... På skolen, butikken eller noe i den duren. I begynnelsen føles det helt naturlig å gå naken, men etter hvert så føles det litt merklig ut

Btw, hva var pointet med å dra opp en snart et år gammel thread?
Vis hele sitatet...
Det der skal visstnok bety at du er ufornøyd med klærne du går i.

Hadde en artig drømmeopplevelse her forleden. Drømte at jeg satt i en bil med noen kamerater av meg, jeg satt i det ene baksetet, til venstre. Plutselig ser en av kameratene mine, som sitter i passasjersetet foran, lurt på meg, og kaster så en håndfull med stifter i ansiktet mitt.
Naturligvis blir jeg forbanna, og slår så hardt jeg kan mot ansiktet hans. Akkurat da våkner jeg av at jeg knocker til vekkerklokka mi så den fyker over rommet, og treffer veggen hardt.
Ps! I våken tilstand pleier jeg ikke slå ned kameratene mine pga dårlige spøker.
Sist endret av Dionysos; 14. oktober 2004 kl. 23:06.
Eller at du er en kåt liten jævel som liker deg best uten klær.
jeg satt på bussen en gang. fotball laget skulle på cup. jeg sovna selfølgelig og drømte at jeg satt og kosa meg på en strand. plutselig fikk jeg mld "drømte jeg" så da kasta jeg meg opp tok takk i sete foran og ropte hvor er mobilen min. da jeg så satt oppreist i sete og våkna. lurte mange på hva faen jeg dreiv med :S
haha.
artig å høre hva dere drømmer om.

Jeg drømmer noen gang at jeg finner masse penger og godteri. og vinner i lotto og greier, faen så nedtur.

Og andre gang drømmer jeg skikkelig triste ting som at nære folk dør osv.

Også har jeg drømt flere ganger at jeg kan gå igjennom glass, blitt så overbevist at jeg nesten har prøvd selv når jeg står opp trøtt og jævlig.

Og mange, mange ganger har jeg drømt at jeg kan fly, men det er slett ikke lett å fly. Du må gjøre det med tankekraft liksom, også har du liksom mana på det(som i Warcraft) slik at du kan ikke fly veldig mye i gangen, for det blir vanskeligere des høyere opp du kommer. Og plutselig kan du falle ned. Når jeg gjør det vokner jeg ofte hvis jeg faller "hardt nok" (ca 30 meters høyde) (AU) Kanskje jeg vokner for at jeg da skjønner at det må være en drøm, siden at det går jo ikke ant å falle fra 30 meter liksom
Jeg drømte en gang, natt til en onsdag, at jeg våkna, gjorde alt som på en vanlig onsdag, gikk skole osv.

dagen gikk akkurat som en vanlig dag, og jeg gikk og la meg igjen. Så våkna jeg etterpå, og da var jeg bombesikker på at nå var de torsdag, men neeeida. måtte pent slite meg igjennom Onsdagen på nytt.

Det var kjipt det.
Du er min venn
niigu's Avatar
Har drømt plenty av ganger at jeg ikke klarer å bevege føttene. Og når jeg våkner på morgenen klarer jeg det heller ikke.
DET er wierd!

Den villeste drømmen jeg har opplevd er at meg og Michael Jackson står i en heis, så blir MJ til et troll (som ligna fælt mye på trollet i Ernest goes Stupid), og deretter trenger meg inn i et hjørne og etterhvert spisern meg. Levende. Siden den gang har jeg liksom ikke hørt på Michael sånn altfor masse.

Hadde en ganske snodig drøm når jeg var på sydentur i sommer. På grunn av ødelagt aircondition og masse fyll, våknet jeg nesten alltid tørst!

En natt drømte jeg at en kompis hadde vært nede om morgenen å kjøpt masse vannflasker til alle som var i leiligheten. Jeg står opp, går bort til gangen for å møte han slik at jeg kunne hente vannflasken min. Akkurat idet jeg får vannflasken av han våkner jeg. Det som er det snodige, var at når jeg våknet, så stod jeg på samme plass jeg hadde drømt at jeg stod (altså i gangen), men når jeg ser etter, ligger kompisen min å sover.

Den følelsen jeg hadde når jeg våknet stående i gangen må ha vært en av de snodigste følelsene jeg noensinne har opplevd.
Drømmer er morro, husker godt drømmen da jeg var fanga inne i the playboymansion etter å ha utført et kontraktmord på Hugh Herfner, da jeg fikk en telefon om at jorda skulle gå under hvert øyeblikk, alt ende med en masseorgie med alle playboy jentene.

Men da det er snakk om verste drømmen, det må være etter en skikkelig fylletur da jeg hadde en lang lang lang lang lang drøm om at kompisen min satt å helte cola i trynet på meg mens jeg sov, jeg klarte ikke å våkne og det føltes ut som jeg faktisk ble dynka i cola, og det verste var at drømmen varte i timesvis.
Opprinnelig postet av DrMatrix
Hvordan kan det ha seg at jeg nesten aldri drømmer
lengre? ...før så drømte jeg hver natt og opp til flere
forskjellige drømmer som jeg husket da jeg voknet, men
nesten aldri lengre =(
Vis hele sitatet...

for å svare på dette.. alle mennesker drømmer, uansett hva du selv tror... det er somregel grunner til at personer ikke husker drømmene sine, selv om de har gjort det før.. det fins også metoder for å løse dette. Prøv å søk det opp, jeg kan ikke huske det helt


og det med at noen har skrevet at de drømmer at de har dødd i drømmene sine, så er dette faktisk umulig, som noen skrev i en tidligere post.. MEN! man kan fint drømme at man driver å dør/er døende..
noe som også er mulig er å drømme at man er død, dermed er det fult mulig å drømme at du dør, våkne rett før du dør, sovne igjen og fortsette drømmen som et dødt menneske men i det hjertet ditt stopper i drømmen, så er du faktisk død

og du som drømmer hele tiden at du faller, så kan jeg trøste deg med at du mest sannsynlig vokser jeg har vokst MYE i mitt liv (er 1.97) og har nesten hele livet mitt drømt at jeg har falt.. men etter jeg slutta å vokse, så har jeg aldri drømt dette igjen.. noe som er litt kjipt, for fallfølelsen er digg

jeg personlig har ikke så mye erfaring og sånn når det gjelder drømmer, men min mor har alltid vært ekstremt interessert i drømmer og drømmetydning, så hu kan en del.. anbefaller http://www.droemmetydning.com/ til folk som har lyst til å prøve å tyde drømmene. vil tro at det er noen bedre sider på engelsk og sånn, men jeg har ikke søkt opp

jeg har meget dårlig hukomelse, og det er mulig jeg har skrevet noe feil her, men har prøvd så godt jeg kan ihvertfall


Marius
Marerittet jeg husker aller best, var fra da jeg var en liten sneip. Før jeg sovnet, lå jeg og studerte mønsteret i veggpanelet, og resultatet ble at jeg drømte om en liten slette med et enslig tre, sett fra siden. Etter en liten stund kommer en mann gående inn i bildet fra høyre og setter seg inntil treet. Der sitter han uten å løfte en finger resten av drømmen. Det var ikke uvanlig at jeg drømte denne drømmen bortimot hele natten.

Husker jeg var så utslitt og lei av at drømmen aldri tok noe vendepunkt eller førte til noe mer.
pass på :P

Hadde sex med ukjente menn i søvne
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=250079
Sist endret av turock; 15. oktober 2004 kl. 09:59.
Jeg får nesten hver natt et mareritt, det virker som om jeg akkurat har sovnet, og så begynner jeg å falle ned en plass, det er det verste jeg vet... Er så sinnsykt plagsomt. Du våkner sekundet før du treffer bakken, så får jeg faen ikke sove igjen heller ^^
Det får jeg og, sånn at man akkrat holder på å sovne, så tror jeg at jeg faller så våkner jeg akkurat idet jeg treffer bakken. våkner med ett stokk og skvetter til. forbanna irriterende though: P