Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  216 28280
Nå skal jeg reklamere for noe jeg har vært med på å lage, men jeg håper det går bra. Det er tross alt ganske morsomt.

Sammen med Nettavisen, har Biip.no laget en ny nettside for ungdom - ved navn Yeye.no. En av tingene som folka bak Yeye har laget (ikke jeg), er en veldig kul IQ-test i Flash.

IQ-testen tar 30 minutter å fullføre, og når du er ferdig med de 20 sidene (!), så får du en samlet poengsum.

Jeg må innrømme: Jeg har alltid lurt på hvilken intelligens som skjuler seg bak de ulike nickene her på nFF, og inviterer derfor alle til en uformell IQ-måling.

Vil presisere at det kan være mange faktorer som spiller inn, og at denne testen kun måler evnen til analytisk tenkning - og ikke sier så mye om "total-bildet" av en persons IQ. Når dere har tatt testen, så ta et skjermbilde av resultatet da vel - og last opp på http://nff.bitsex.net

Testen:
http://www.yeye.no/tester/article1549238.ece

Mitt resultat:
https://imma.gr/3305
(jeg vet om minst 4-5 folk her inne som kommer til å slå dette)
Jeg synes det er morsomt hvordan man aldri kan få lavere en 70 i IQ.
Hvordan har deg seg, er det for ikke og ødelegge selvtilitten til depresive fjortisser?
http://img295.imageshack.us/img295/3961/iqtestqb6.th.jpg
Btw, bytt ut "kanskje denne testen ikke passer helt for det" med "du er jævelig dum"
Det hadde vært morsomt
Sist endret av torsken; 28. januar 2008 kl. 17:30.
fikk 123.
ser ikke akkurat på meg selv som noe geni, så jeg er vell egentlig godt fornøyd

orker ikke poste bilde
Tripple Snake-eyes!

https://imma.gr/3308

Jeg er 97% sikker på at det korrekte svaret på #16 ikke er et alternativ.
Sitat av Turbolego
Tripple Snake-eyes!
Vis hele sitatet...
*pirke pirke*
Det blir vel 1.5 * Snake eyes
jamen yolo da.
luni's Avatar
Mulig dette spørsmålet er dumt, men...kan en slik test måle intelligens som er høyere enn testforfatterens?

For min egen del trenger jeg ingen test for å vite at analytisk tenkning er et område jeg ikke vil skåre godt på.
Svarte på 3 stk, og deretter trykkte jeg neste helt til jeg var ferdig. Så skrev jeg inn alderen min og fant ut at jeg har IQ på 104. Er ikke det litt høyt?
127. fornøyd nok
fikk 111 jeg.

Personlig syns jeg IQ-tester er teit. Faktum er at ikke alt i mennesket er vitenskapelig, og kan "skrives" ned på papir, og tanker og intelligens er noe av det syns jeg.
Husker jeg tok Tickle sin IQ-test en gang, det er den mest upålitelige testen jeg noen gang har tatt. Er denne bedre? Gidder ikke bruke 30minutter på en test som egentlig gir et 100% upålitelig resultat som egentlig ikke er i nærheten av noe som kan minne om en sannhet
Fikk 144. Men det overrasket meg ikke, har alltid vært god på iq-tester. Da jeg tok tilsvarende test på sesjon for noen år tilbake trodde han som intervjuet meg at jeg hadde jukset.

Hmmm, 144. Not too shabby i guess.



EDIT: eyyy, froskenfredrik iq bror.
Sist endret av Elemental; 28. januar 2008 kl. 17:57.
Jeg klokket inn på 135. Jeg driter i hva dere andre sier så lenge det er høyere enn stormens!!!

EDIT: Siden jeg ikke blir 18 før om 2 måneder tok jeg meg den frihet å fylle inn "17" i feltet, noe som oppgraderte meg med hele 8 poeng. Jeg gruer meg til mars, da blir jeg dummere!
Sist endret av ulldott; 28. januar 2008 kl. 18:00.
NFFs husbedreviter
Fikk 137, godt fornøyd med det, men slike iq'tester er alltid noe rart noe..

Orker ikke å poste bilde..
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
ulldott, nevnte jeg at jeg besvarte testen mens jeg spilte fotball og så på Hotell Cæsar samtidig?
Din egentlige IQ er 133 står det. : )

Damn!
Jeg hater sånne tester, men vil si jeg ikke følte meg så dum alikevell
Sitat av Stormen
ulldott, nevnte jeg at jeg besvarte testen mens jeg spilte fotball og så på Hotell Cæsar samtidig?
Vis hele sitatet...
Hotel Cæsar? Sviker!

Jeg fikk 124, men etter ca halve testen gikk jeg lei, så det ble mye gjetting (brukte under 5min). Synes IQ-tester bare er idiotisk, men litt artig å se resultatene. (Og nei, jeg hadde ikke sagt det samme hvis jeg hadde fått veldig høy score)
Sist endret av Diablo; 28. januar 2008 kl. 18:07.
Sitat av Stormen
ulldott, nevnte jeg at jeg besvarte testen mens jeg spilte fotball og så på Hotell Cæsar samtidig?
Vis hele sitatet...
Nevnte jeg at jeg er sliten i høyrehånda?

Men på ett mer seriøst plan. Hvor reell er den "omregningen"? Jeg skjønner ikke helt hvordan systemet fungerer. Jeg scoret 135, men siden jeg er 17 så er jeg unnskyldt, og dette kompanseres for ved å gi meg høyere poengsum? Jeg er helt sikker på at det ikke gjør meg noe smartere, iallefall, og at det derfor ikke skal kunne påvirke den faktiske scoren på noen måte.

EDIT: "Høyre skrives med en y. Det er ikke lett å skrive når man er sliten etter 30 minutter med intens onanering."
Sist endret av ulldott; 28. januar 2008 kl. 18:11.
Jeg fikk 109, men siden jeg bare er 15 år var den egentlige EQ'en min 131
Litt av en skrytetråd.

Sitat av DonTomaso
https://imma.gr/3308

Jeg er 97% sikker på at det korrekte svaret på #16 ikke er et alternativ.
Vis hele sitatet...
Enig. Klarer ikke å se for meg noe annet enn at svaret er O. Forskjellen øker jo med en bokstav per gang, altså KLMN, og svaret bør bli O. Bastant skal jeg likevel ikke være - det lønner seg ikke i sammenheng med IQ-tester

Fikk forresten 132. Ærlig talt så bør det vel være flere svaralternativer, og flere spørsmål der man ikke trenger å bare følge en faktor for å finne rett svar. Type: se hvor sirkelen beveger seg og drit i resten av figurene.


Trodde jeg var smartere enn dette? :/

Har aldri vært god på disse bildene man liksom skal matche, ser ikke noe logikk eller system i det :s
Bare for å understreke: hvis man scorer relativt lavt på denne testen, så betyr det ingenting som helst om hvor "smart" men er, det handler kun om at man har en evne (blant ti tusen andre evner) som går ut på å se sammenhenger i mønstre.
fikk 130 jeg men svatre bare på halve testen så trykte jeg neste til jeg ble ferdig..
http://aids.uegnet.net/43.jpg

Dette må være feil.

Edit:
Sitat av svisj
Enig. Klarer ikke å se for meg noe annet enn at svaret er O. Forskjellen øker jo med en bokstav per gang, altså KLMN, og svaret bør bli O.
Vis hele sitatet...
Ah, flere som tenkte på den, ja.
Jeg gikk for N.
Sist endret av elodin; 28. januar 2008 kl. 18:32.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Er heller ingen fan av såkalte IQ-tester. De er unøyaktige, tar bare med noen meget få aspekter av såkalt "intelligens" (hvor ble det av sosial intelligens f.eks.?), forskere er usikre på hva intelligens i det hele tatt er, rekkefølgen 1-4-7 trenger ikke å bli etterfulgt av 10, det kan også være 11, 21, 34, hvafaenduvil, eller hva testforfatteren syntes var mest logisk.

IQ-tester er tull, og bør tas med en stor spiseskje salt.
Hvorfor går det ikke ann å få under 70? Trykket nettopp gjennom hele testen uten å svare på et eneste spørsmål og fikk 70.. Du har da umulig 70, bare for at du klarer å trykke på "neste"-knappen i 20sek?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Ser ut som jeg leder, gitt.



https://imma.gr/3316
Haha. Forundrer meg at ingen at ingen har "photoshoppa dette enda. Eller ?
No e det bevist : man er dummere når hjernen ikke har starta, feks. hvis man nettopp har sovet.. våknet for 15 min siden på soffan og punktet inn rett under 100 i "IQ" he he he.

Ga litt f på slutten da alle skjemaene med figurer i minte om sesjon, enn så lenge siden det e..
Og setter heller ikke noe lit til en test som påstår at jeg er normal. Skal teste igjen inatt når jeg er våken!
Sitat av Polar-
Ser ut som jeg leder, gitt.



https://imma.gr/3316
Vis hele sitatet...
Nei, nei. Både jeg og froskenfredrik har 2 i iq mer.
O.o fikk 108 ved gjetting på en del spørsmål. Så over hodet ikke logikken i mye av det, så jeg gjetta på en del. 122 når man regna med alderen
166 eller høyere..... dæven og jeg som slutta på skolen etter ungdomskolen.... hadde de bare vist at jeg var et sånn geni!
Sitat av Elemental
Nei, nei. Både jeg og froskenfredrik har 2 i iq mer.
Vis hele sitatet...
haha, du kommer til å leve lenge på den? "Alder"IQ er bare bullshit. Menmen, så lenge det gir oss bedre selvtilit..
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av Elemental
Nei, nei. Både jeg og froskenfredrik har 2 i iq mer.
Vis hele sitatet...
Crap, så det nå. 15 år ftw.
Edit: om 2 uker går du ned i score elemental.. Nyt 2. plassen til da sucker!
Sist endret av Polar-; 28. januar 2008 kl. 18:38.
Kom inn på 132, men jeg har aldri hatt noen sans for I.Q. tester.

edit: Jau nummer 16 er ikke riktig. Skulle vært O, det sier vel noe om denne teste ;-).
Sist endret av Glyserol; 28. januar 2008 kl. 18:57.
Fikk 138, og tok de siste 5 spørsmålene på ca. 2 sekund til sammen.

/skrytetråd

Hadde vært interessant å få gjennomsnittet av alle som har brukt mer enn 10 min :P
Sitat av Diablo
haha, du kommer til å leve lenge på den? "Alder"IQ er bare bullshit. Menmen, så lenge det gir oss bedre selvtilit..
Vis hele sitatet...
Then blame the makers not the players, blame the game not the players?
helk:

Din IQ er 118. Hvis du er under 18 år så skriver du alderen din i feltet. Sist jeg sjekket er 23 år endel eldre enn 18 år, og dermed er IQ-en din fortsatt 118.

Så jeg er enig med deg, det må være feil..



<spøk>
Sitat av mp34567
166 eller høyere..... dæven og jeg som slutta på skolen etter ungdomskolen.... hadde de bare vist at jeg var et sånn geni!
Vis hele sitatet...
Pics or it didn't happend.

BTW; har tiden noe å si på testen?
Sist endret av Elemental; 28. januar 2008 kl. 18:45.
Skjermskudd

Ser ikke på 132 som noen skuffelse akkurat, men jeg fikk null feil på den IQ-testen som var på sesjon, så jeg vil velge å se bort fra akkurat denne, og heller holde meg til den jeg fikk mer poeng på. (Aner dog ikke hvilken IQ full pott på sesjonstesten tilsvarer.)
Din IQ er:99
Dette regnes som normal (du er helt normal).

HAHA. Trykka random på alle spørsmålene :P
Ettersom jeg bare er 17 år ble min egentlige IQ 105 xP
Sist endret av MindFreak ; 28. januar 2008 kl. 18:42.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av Khazeth
jeg vil velge å se bort fra akkurat denne, og heller holde meg til den jeg fikk mer poeng på. (Aner dog ikke hvilken IQ full pott på sesjonstesten tilsvarer.)
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du det? Fikk dere vite resultatet på sesjonstesten? Det gjorde ikke vi.
Ehem... Wtf?
Er kanskje 14, men...

148...
Er vell greit det...

Sist endret av Darkness123; 28. januar 2008 kl. 18:48.
Polar: Vist dere tenker på den mattetesten du tok på sesjon så har den ingenting med iq å gjøre. Om de ikke har begynt med noe nytt de siste årene.
Jeg fikk 72 med ett svar.
Strengt tatt er jeg egentlig for dum til å ha kunne klikket på det ene svaret i det hele tatt, men mirakler skjer jo stadig vekk.


Tja.. må innrømme at jeg tippa på endel av de "hvilken bokstav kommer etter tallet?"-typen.
Figurer går greit, men som noen sa, litt for enkelt når man bare kan følge en figur..

Og spm 16 var det nok en feil på, som DonT sa. Jeg gikk for alternativ 4 (D), selv om det nok er "O".

However, jeg kjenner ingen som er mer taper enn meg i samfunnet og ellers...