Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2344
Hadde en liten samtale med en lokal headshop eier i går. Han var på vei til å gå for dagen, men det eneste jeg skulle ha var et skarve papir, så jeg fikk komme inn. Vi kom i prat og det viste seg at han hadde holdt stengt i flere dager på grunn av at folk hadde tatt seg inn i butikken ved flere anledninger. Det var ingen tegn til innbrudd så han hadde sjekka videobånda. Videoen viste en seks-syv menn som romstrerte rundt om kring i butikken. I og med at dette er en liten butikk så det hele ganske kaotisk ut. De dreiv å styra med listene på dørene og vinduene så det ut som. Karen som jobber i denne butikken er en gammel "ringrev" når det gjelder kunnskap om politiets metoder så han skjønte ganske raskt at dette var onkel som var ute på et eller annet fanteri. Han fant en hel del fiberoptikk mm. klistret rundt vinduene og dørlistene. Dette fjernet han da altså sporenstreks. Dagen etter når han kom på jobb var videokasetten til overvåkningskamerat borte. Han la også merke til at fiberoptikken nå var lagt under listene. Dette er ikke hele historien, men jeg gidder ikke å ta alt ord for ord.

Spør du meg er dette et grovt overtramp fra politiets side. Fyren har nå skaffet seg advokat og kontaktet sefo uten særlig samarbeidsvilje fra sistnevnte. Hva gjør man med sånt, foruten advokat mener jeg?

Noen andre her på nFF som har hørt om disse Catch gutta? Er ganske interesseret i info om disse folka. Har gjort en del søk selv på diverse nettaviser og ser mye av det samme.. bl.a en spritsmuglersak som ble forsøkt oppblåst slik at tiltalte skulle få strengere straff. Søk og les selv.
Føderalt politi(FBI) og POT(Politiets Overvåknings Tjeneste) er ikke akkurat det samme..

Hva er en headsop forresten?
En headshop er en butikk som selger piper, papir osv. "Brukerutstyr" kan man vel kalle det.
Og han tror det er purken pga. bevegelsenes deres? Eller hva? virket veldig utro den fortellingen, hvertfall med at det var SNUTEN!
POT ble pent og pyntelig røykt opp, og ble til PST, Politiets Sikkerhets Tjeneste (og de fikk mange terrorlover å leke med).

Catch er stort sett kun ute etter organisert kriminalitet.

---

det korrekte man gjør med slikt heter den fjerde statsmakt, nemlig avisene.
Eiriken: Hvem nevte POT eller PST? Jeg forklarte meg vel kaskje litt dårlig. Det VAR snuten/catch. Lurte ikke på om noen her tror det er sant eller noe. Jeg spør litt tydligere og en gang til: Er det noen som har noe mer info om CATCH? Som gjerne kan referere til saker?
Jeg vet du ikke nevnte POT Anarcho_Defect, men "norges FBI"? For det første er det litt lættis å sammenligne USA med Norge, for det andre sammenligner du feil ved å referere til FBI, siden dette er narkotika relatert er nok FDA mer sammenlignbart her.
Hvilken headshop var det? Har en følelse av at de blir overvåket alle sammen, men mer slik at de ser om de selger varer sammen brukerutstyr.
Opprinnelig postet av tore-
Og han tror det er purken pga. bevegelsenes deres? Eller hva? virket veldig utro den fortellingen, hvertfall med at det var SNUTEN!
Vis hele sitatet...
Hvis ingenting ble bøffa og de la ut overvåkningsutstyr synes ikke jeg snutteorien er så dum jeg.
Vet at de kjører i Ford exscursion
har hørt de er ute etter malere/tagere også jeg...
Ministry of Love
sptz's Avatar
EscalienteX synes du selv det høres fornuftig ut at politifolk som vanligvis blir brukt mot organisert kriminalitet også er de samme som løper_runt og fanger taggere? slik jeg oppfatter posten din så virker det ut som du også mener at de kan gjenkjennes på at de kjører Ford exscursion. Mener du det? det virker i allefall ut som info man bør ta men en kg salt...

foresten er Catch så uproffe at de ikke gidder å sette i en tom kassett?(i overvåkingskameraet) slik at det ikke blir oppdaget med en gang?
Sist endret av sptz; 1. mars 2004 kl. 22:59.
Opprinnelig postet av Eriken
Jeg vet du ikke nevnte POT Anarcho_Defect, men "norges FBI"? For det første er det litt lættis å sammenligne USA med Norge, for det andre sammenligner du feil ved å referere til FBI, siden dette er narkotika relatert er nok FDA mer sammenlignbart her.
Vis hele sitatet...
Nå sammenligna jeg aldri USA og Norge heller da... og samenligna FBI og Catch i spørsmålsform så vidt jeg husker. Unødvendig med slikt flisespikkeri.
Edit: Og det er heller ikke direkte narkorelater selv om det er en head shop det er snakk om. Catch forebygger organisert kriminalitet akkurat som FBI har vert kjent for å gjøre. Jeg sier ikke med det at det er det samme? skjønner?
Sist endret av Anarcho_Defect; 2. mars 2004 kl. 09:22.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av Anarcho_Defect
....Vi kom i prat og det viste seg at han hadde holdt stengt i flere dager på grunn av at folk hadde tatt seg inn i butikken ved flere anledninger. Det var ingen tegn til innbrudd så han hadde sjekka videobånda. Videoen viste en seks-syv menn som romstrerte rundt om kring i butikken....
Vis hele sitatet...
Du sier her at shopowner hadde et faktisk opptak av 'innbruddet'?

... men
Dagen etter når han kom på jobb var videokasetten til overvåkningskamerat borte.
Vis hele sitatet...
Jeg håper at eieren var såpass smart at han tok vare på videokassetten med bevis på?? Dersom dette ikke er tilfelle har han vel i så fall en veldig dårlig sak, og kommer vel heller ingen vei i en evt rettssak mot Catch.

-p
Joda, han tok vare på den kasetten med opptaket på så vidt jeg forstod det. Tror den som ble borte var en ny han hadde satt i.
▼ ... flere år senere ... ▼
vet dette er en gammel tråd, men ingen har svart på det Anarcho_Defect spurte om.

Jeg har hørt at catch har lov til å bruke narkotika for å infiltrere miljøene. Har enda ikke fått dette bevist, (ja det høres sykt ut). Om noen kunne ha gitt en konkret svar på dette, så hadde det vært fint.

btw, catchgruppa er i trondheim for tida, så pass på!
Vet av flere som har blitt busta de siste dagene..
Sist endret av Jokr; 12. januar 2007 kl. 02:43.