Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 6792
Heia, jeg sitter i en irriterende greie med Eplehuset.

Jeg ga i en maildialog med Eplehuset et "ja" på om de skulle bestille en erstatningsmodell til meg da min iPhone var ødelagt og ikke kunne repareres.
Gjennom ventetiden så sjekket jeg med forsikringsselskapet mitt og fikk utbetalt det det koster å kjøpe en erstaningsmodell, men da brukte jeg heller pengene på en oppgradering. Jeg dro til Eplehuset og sa at jeg ikke trengte erstaningsmodellen likevel, men fikk da beskjed om at "jo, denne MÅ du ta ut og betale for siden du sa ja til at vi skulle bestille en erstatning for deg". Jeg sa "Nei" og dro derifra, men nå ligger det en faktura med forfallsdato i mailboksen min.

Greia er;
Jeg kan ikke finne noe om at det svaret jeg avgir, som mitt "ja", er bindene og at jeg da blir stilt til krav å betale. Mailen man har med servicepersonell inneholder ingenting i "liten skrift" eller noe kontrakt eller what so ever.

What to do?n
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ja, avtaler er bindande. Har du avtalt at dei skal bestille inn eit produkt, har du avtalt det.

Sitat av https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1687-04-15#KAPITTEL_3-1
1 Art.En hver er pligtig at efterkomme hvis hand med Mund, Haand og Segl lovet og indgaaet haver.
Vis hele sitatet...
Sist endret av vidarlo; 21. november 2018 kl. 20:34.
Det at du har svart "ja" er å anse som en aksept, på deres tilbud om en erstatningsmodell. Det er derfor en bindende avtale.
Du kan ikke trekke tilbake en aksept når det er kommet til motpartens kunnskap
Sist endret av Dreams; 21. november 2018 kl. 20:39.
En god ting kan være å se ting fra andre parten sitt perspektiv.

Her tilbød de en vare. Du svarte at du ville ha denne varen og aksepterte tilbudet, og det var DU som ikke inkluderte liten skrift der du kun sa ja under den forutsetning at du kunne trekke deg på et senere tidspunkt. Begge parter står fritt til å komme med forslag til hvordan kontrakten skal se ut før den blir akseptert. Du bare aksepterte deres tilbud uten å eksplisitt kreve at kontrakten skulle kunne angres fra din side.
Kan muligens gå under angreretten, i og med at aksepten ble gitt over Internett på e-post.
Angreretten løper vel på 14 dager etter man har fått varen i fysisk besittelse. Ligger vel returskjema i pakken når du mottar den.
Så lenge det ikke foreligger spesialtilpasninger, at varen har fått et personlig preg, burde det etter mitt skjønn ikke være noe problem.
Mulig du må ta returkostnaden.
Så lenge du ikke har hentet ut den erstatningstelefonen, så kommer Eplehuset aldri til å komme noen vei med den fakturaen de har sendt deg.
Sitat av Dreams Vis innlegg
Kan muligens gå under angreretten, i og med at aksepten ble gitt over Internett på e-post.
Angreretten løper vel på 14 dager etter man har fått varen i fysisk besittelse. Ligger vel returskjema i pakken når du mottar den.
Så lenge det ikke foreligger spesialtilpasninger, at varen har fått et personlig preg, burde det etter mitt skjønn ikke være noe problem.
Mulig du må ta returkostnaden.
Vis hele sitatet...
Angrerett gjelder handel utenom fast utsalgssted, så hvis det er snakk om en vanlig butikk blir det ikke angrerett selv om man har kommunisert delvis via e-post.

Videre er det mulig dette faller inn under reparasjon / håndverksarbeid mer enn varehandel, så mulig det ikke hadde vært relevant med angrerett uansett.

Oppsummert så tror jeg ikke angreretten kommer til anvendelse i det hele tatt. TS har inngått en avtale og må stå ved den. Alternativt må han gamble på at Eplehuset ikke gidder bruke tid / energi på å følge opp med inkasso siden varen ikke er hentet ut..
Trådstarter
5 0
Sitat av Kamma Vis innlegg
Så lenge du ikke har hentet ut den erstatningstelefonen, så kommer Eplehuset aldri til å komme noen vei med den fakturaen de har sendt deg.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker det samme, men det er dumt å la det rulle og gå med renter, for som de selv skriver i fakturaen;

"Ved for sen betaling påløper morarenter til enhver tid gjeldende rentesats."

Bare konfrontere Eplehuset og be de om å bevise at jeg er skyldig å betale og hente ut varen jeg bestilte?
Hent ut varen, betal fakturaen og selg erstatningsvaren som du ikke trenger på finn.no eller lignende..
Alternativt må han gamble på at Eplehuset ikke gidder bruke tid / energi på å følge opp med inkasso siden varen ikke er hentet ut..
Vis hele sitatet...
De fleste større selskaper har nok systemer som sender dette til inkasso automatisk, så er ikke mye tid og energi de bruker.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Angrerett gjelder handel utenom fast utsalgssted, så hvis det er snakk om en vanlig butikk blir det ikke angrerett selv om man har kommunisert delvis via e-post.

Videre er det mulig dette faller inn under reparasjon / håndverksarbeid mer enn varehandel, så mulig det ikke hadde vært relevant med angrerett uansett.

Oppsummert så tror jeg ikke angreretten kommer til anvendelse i det hele tatt. TS har inngått en avtale og må stå ved den. Alternativt må han gamble på at Eplehuset ikke gidder bruke tid / energi på å følge opp med inkasso siden varen ikke er hentet ut..
Vis hele sitatet...
Bemerk "muligens" i innlegget mitt. Er ingen juridisk fagperson, og kom kun med egne antakelser rundt problemstillingen.
Basert på at partene ikke er til stede sammen (fjernsalg) under kjøpsituasjonen.
Så dette var kun spekulasjoner fra min side, som muligens kunne være av relevans mtp. dialogen partene hadde hatt over e-post.
Sist endret av Dreams; 22. november 2018 kl. 17:57.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Angrerett gjelder handel utenom fast utsalgssted, så hvis det er snakk om en vanlig butikk blir det ikke angrerett selv om man har kommunisert delvis via e-post.

Videre er det mulig dette faller inn under reparasjon / håndverksarbeid mer enn varehandel, så mulig det ikke hadde vært relevant med angrerett uansett.

Oppsummert så tror jeg ikke angreretten kommer til anvendelse i det hele tatt. TS har inngått en avtale og må stå ved den. Alternativt må han gamble på at Eplehuset ikke gidder bruke tid / energi på å følge opp med inkasso siden varen ikke er hentet ut..
Vis hele sitatet...
Men selve handelen(avtaleinngåelse) her har foregått utenfor butikken så det er fult mulig at angreretten gjelder.

http://www.ohf.no/klikk-hent-gjelder-angreretten/

Dersom det ikke er opplyst at avtalen er økonomisk bindende er det heller ikke sikkert at eplehuset kan kreve betaling.

I linken over så er lefdals collect@store nevnt, her reserverer du kun en vare og kjøpet skjer ikke før du faktisk er i butikken selv om du inngår en avtale om at produktet reserveres.


I verste fall så kan du få en tilgodelapp og selge denne med en liten rabatt på nett

"Retur og bytte.
Vi praktiserer ingen bytterett, men vil likevel være behjelpelig dersom varen er ubrukt og kurrant. Varen vil i slike tilfeller kunne byttes mot en tilgodelapp med 6 måneders varighet."
Eplehuset

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ja, avtaler er bindande. Har du avtalt at dei skal bestille inn eit produkt, har du avtalt det.
Vis hele sitatet...
Men han har ikke nødvendigvis bundet seg til å kjøpe produktet.
Å få en butikk til å bestille inn en vare betyr ikke automatisk kjøpsplikt dersom dette ikke er nevnt i avtalen.
Sist endret av random105675; 22. november 2018 kl. 18:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Rimelig enkel sak dette. Som jeg har skrevet, butikken kommer ingen vei med å fakturere deg for noe du ikke har hentet ut.

Hvis det er slik at de forhåndsfakturerer, så blir det å betrakte som fjernsalg, og da har du uansett 14 dagers angrerett.

Eplehuset må gi seg her. Sikker på at de gir seg på det, hvis du kontakter hovedkontoret, eller sjefen i den butikken du var i.
Sitat av Kamma Vis innlegg
Rimelig enkel sak dette. Som jeg har skrevet, butikken kommer ingen vei med å fakturere deg for noe du ikke har hentet ut.

Hvis det er slik at de forhåndsfakturerer, så blir det å betrakte som fjernsalg, og da har du uansett 14 dagers angrerett.

Eplehuset må gi seg her. Sikker på at de gir seg på det, hvis du kontakter hovedkontoret, eller sjefen i den butikken du var i.
Vis hele sitatet...
Det skal du ikke ta for gitt.

Slik jeg oppfatter dette har OP levert inn en telefon for reperasjon som ikke har kunnet la seg reparere, da får man som regel 3 valg.
1. Returneres ureparert mot betaling av frakt og undersøkelse (mest normalt)
2. Erstatningsenhet/SWAP som påfeks en Iphone 8 er betydelig billigere enn en helt ny salgspakke i original eske fra butikk
3. Telefonen skrotes 0 Kr

Dette er da en servicesak, og når op har takket JA til alternativ 2 så antar jeg at du binder deg til å betale for dette. Grunnen til at jeg er ganske sikker på det er fordi etter å ha jobbet på elkjøp og Power så leverte vi ikke ut noen produkter før betaling, MEN servicecasene ble liggene i systemet i lang tid før det ble regnet som et tap (Obs dette var kun Power) På elkjøp tror jeg de fakturerte kunden for å unngå masse tap, noe eplehuset også har gjort her. Grunn: Service saker er bindene og betalbare av kunde såfremt det ikke er en Garanti eller reklamasjonsak, da er det såklart gratis.

Om det er en nyere telefon, betal, og selg på finn, du kan faktisk tjene noen kr på det!

Om ikke, undersøk mulighetene for å angre på erstatningsmodellen, noe jeg faktisk ikke tror er mulig for som sagt, servicesaker er betalbare.

Lykke til:-)
Sitat av Rosander Vis innlegg
Men han har ikke nødvendigvis bundet seg til å kjøpe produktet.
Å få en butikk til å bestille inn en vare betyr ikke automatisk kjøpsplikt dersom dette ikke er nevnt i avtalen.
Vis hele sitatet...

Men her har han bundet seg til å utvida kostnad på en reperasjon. Angreretten på produktet han kjøpte gjelder på telefonen han sendte inn på service og er ute for lenge siden (slik jeg tolker trådstarter).

Hvis jeg har bilen på service og de ringer meg for å si at "her er motoren skutt og vi må ut over prisoverslaget for å reparere, godtar du denne økningen ja/nei?" så kan ikke jeg senere si "dere ringte meg, da er det fjernsalgt, da kan jeg bruke angreretten"..

Om en liten del av produktet er erstattet eller alle komponenter er helt bytta forandrer ikke det at dette var et produkt hvor angreretten allerede var gått ut som var inne på reperasjon/service..
Dårlig kundeservice fra Eplehuset. De har sikkert rett, men de kan vel returnere erstatningsmodellen til Apple ? Eller selge den til noen andre ?
Uansett så sikrer de seg at TS ikke kjøper noe fra de i framtiden vil jeg tro.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Men selve handelen(avtaleinngåelse) her har foregått utenfor butikken så det er fult mulig at angreretten gjelder
Vis hele sitatet...
Min forståelse av situasjonen er at telefonen er levert inn til Eplehuset og at det i ettertid er kommunisert via telefon angående reparasjonen.

Det er mulig jeg har lest for mye inn i at TS går innom butikken for å "avbestille" og at hele transaksjonen har foregått via e-post, men så lenge handelen er gjort direkte med en fyisk butikk, etter produktet er levert inn i butikken, tror jeg ikke linken din er relevant.

Jeg er for så vidt ikke sikker på om det regnes som et salg og ikke en tjeneste (reparasjon) heller, men det er en annen sak.
Sist endret av Cikey; 23. november 2018 kl. 08:48.
Sitat av dggr Vis innlegg
Dårlig kundeservice fra Eplehuset. De har sikkert rett, men de kan vel returnere erstatningsmodellen til Apple ? Eller selge den til noen andre ?
Uansett så sikrer de seg at TS ikke kjøper noe fra de i framtiden vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
Det er Apple, mulig policyen er null retur. Dessuten er nok dette en Swap sendt ifra us
avhengig verksted Mcare eller Infocare. Eplehuset må ta tapet om OP ikke betaler, de er egentlig en «mellommann» i dette tilfellet.. Er ikke bare bare å selge en Swap uten videre, ei tror jeg de er interesert i å ha en liggene i akkuratt den modellen, fargen og lagringskapasitet til noen plutselig ønsker swap som stemmer overens.

OP er pliktig til å betale, dessverre.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Min forståelse av situasjonen er at telefonen er levert inn til Eplehuset og at det i ettertid er kommunisert via telefon angående reparasjonen.

Det er mulig jeg har lest for mye inn i at TS går innom butikken for å "avbestille" og at hele transaksjonen har foregått via e-post, men så lenge handelen er gjort direkte med en fyisk butikk, etter produktet er levert inn i butikken, tror jeg ikke linken din er relevant.

Jeg er for så vidt ikke sikker på om det regnes som et salg og ikke en tjeneste (reparasjon) heller, men det er en annen sak.
Vis hele sitatet...
Det spiller ingen rolle om handelen er gjor med en butikk som har en fysisk butikk også.
Dette er heller ikke en tjeneste men ett forbrukerkjøp av ett produkt hvor avtalen er inngått på epost.

Sitat av CkLenox Vis innlegg
Det skal du ikke ta for gitt.

Slik jeg oppfatter dette har OP levert inn en telefon for reperasjon som ikke har kunnet la seg reparere, da får man som regel 3 valg.
1. Returneres ureparert mot betaling av frakt og undersøkelse (mest normalt)
2. Erstatningsenhet/SWAP som påfeks en Iphone 8 er betydelig billigere enn en helt ny salgspakke i original eske fra butikk
3. Telefonen skrotes 0 Kr

Dette er da en servicesak, og når op har takket JA til alternativ 2 så antar jeg at du binder deg til å betale for dette. Grunnen til at jeg er ganske sikker på det er fordi etter å ha jobbet på elkjøp og Power så leverte vi ikke ut noen produkter før betaling, MEN servicecasene ble liggene i systemet i lang tid før det ble regnet som et tap (Obs dette var kun Power) På elkjøp tror jeg de fakturerte kunden for å unngå masse tap, noe eplehuset også har gjort her. Grunn: Service saker er bindene og betalbare av kunde såfremt det ikke er en Garanti eller reklamasjonsak, da er det såklart gratis.

Om det er en nyere telefon, betal, og selg på finn, du kan faktisk tjene noen kr på det!

Om ikke, undersøk mulighetene for å angre på erstatningsmodellen, noe jeg faktisk ikke tror er mulig for som sagt, servicesaker er betalbare.

Lykke til:-)
Vis hele sitatet...
Du kan ikke bare anta at man binder seg. Enter sier avtalen at man binder seg eller så gjør den ikke det.

Dette er heller ikke en tjeneste men ett helt vanlig kjøp av ett produkt.
Sist endret av random105675; 23. november 2018 kl. 09:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Det spiller ingen rolle om handelen er gjor med en butikk som har en fysisk butikk også.
Dette er heller ikke en tjeneste men ett forbrukerkjøp av ett produkt hvor avtalen er inngått på epost.
Vis hele sitatet...
Men det spiller en rolle om handelen gjøres med den fysiske butikken, hvor man faktisk har vært til stedet samtidig (altså dersom TS har vært inne i butikken og levert telefonen til service i forkant av epost utvekslingen).

Det er heller ikke opplagt at det ikke er en tjeneste. En reparasjon vil være det og da er spørsmålet i hvilken grad Eplehuset kan argumentere for at SWAP egentlig er en reparasjon og ikke et nytt kjøp av produkt. Jeg går ikke i skyttergraven for det siste, men jeg tror ikke det er like rett frem som du antyder.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Men det spiller en rolle om handelen gjøres med den fysiske butikken, hvor man faktisk har vært til stedet samtidig (altså dersom TS har vært inne i butikken og levert telefonen til service i forkant av epost utvekslingen).

Det er heller ikke opplagt at det ikke er en tjeneste. En reparasjon vil være det og da er spørsmålet i hvilken grad Eplehuset kan argumentere for at SWAP egentlig er en reparasjon og ikke et nytt kjøp av produkt. Jeg går ikke i skyttergraven for det siste, men jeg tror ikke det er like rett frem som du antyder.
Vis hele sitatet...
Blir telefonen reparert eller kjøper du et nytt produkt?
Svaret er jo i dette tilfellet enkelt.


Andre aspekter er feks:
§41 i Forbrukerkjøpsloven, som lyder slik:
41 Avbestilling før levering
Avbestiller forbrukeren tingen før levering, kan selgeren ikke fastholde kjøpet og kreve betaling. Hvis ikke noe annet følger av avtalen, kan selgeren i stedet kreve erstatning for tap som er en følge av avbestillingen. Partene kan avtale en normalerstatning ved avbestilling (avbestillingsgebyr). Normalerstatningen kan ikke settes høyere enn det erstatning etter kapittel 11 normalt kan forventes å utgjøre.
Dersom det ikke er avtalt noe avbestillingsgebyr, har selger krav på å få erstattet de tap som er en følge av bestillingen. Eksempel på dette kan være frakt dersom selger har bestilt varen hos en underleverandør.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Blir telefonen reparert eller kjøper du et nytt produkt?
Svaret er jo i dette tilfellet enkelt.
Vis hele sitatet...
Vel, med tanke på at en SWAP enhet ikke er ny, men en fabrikkoverhalt (reparert) enhet med enkelte nye komponenter så er svaret kanskje ikke så enkelt som du vil ha det til...

Du kjøper ikke en ny telefon, du betaler ett gebyr for å bytte din enhet i en annen som allerede er reparert...? Igjen, jeg skal ikke på noen måte være skråsikker, men jeg anser det ikke som umulig å problematisere dette.

Hva er passende avbestilling gebyr når selger har bestilt ett spesialprodukt som han ikke kan returnere til leverandør? Antagelig mer enn frakt, forutsett at forbrukerkjøpsloven kommer til anvendelse da altså..
Sist endret av Cikey; 23. november 2018 kl. 19:12.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Vel, med tanke på at en SWAP enhet ikke er ny, men en fabrikkoverhalt (reparert) enhet med enkelte nye komponenter så er svaret kanskje ikke så enkelt som du vil ha det til...

Du kjøper ikke en ny telefon, du betaler ett gebyr for å bytte din enhet i en annen som allerede er reparert...? Igjen, jeg skal ikke på noen måte være skråsikker, men jeg anser det ikke som umulig å problematisere dette.

Hva er passende avbestilling gebyr når selger har bestilt ett spesialprodukt som han ikke kan returnere til leverandør? Antagelig mer enn frakt, forutsett at forbrukerkjøpsloven kommer til anvendelse da altså..
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis.

Alle swappene jeg har fått opp gjennom årene har vært fabrikknye.

Tror ikke jeg opplevde en gang i mine 5 år i elektrobransjen at en swap var en brukt enhet.
^ Du tror vel ikke at Apple lar enhetene fremstå som brukt?

Selvfølgelig ser de fabrikknye ut!
en swap enhet er en enhet med brukt/reparert/ikke skadet innmat og nytt deksel (skjerm, ramme og bakside). Enheten fremstår og skal virke som en ny enhet.
Med så sprikende svar her så tenker jeg saken faller ned på følgende. Ts lar være å betale noe som helst. 2 muligheter gjenstår. Eplehuset dropper saken og neste uheldige kunde får swap telefonen. Utifra det som fremkommer her så er det jo tydeligvis noe skjer støtt. Eller eplehuset ønsker å inndrive kravet, hvor stort er kravet? Må ts dekke prisen for hele telefonen, eller prisen for tilbakesending? Selv ikke det er gitt eller et entydig svar på. Og størrelsen på kravet kan også påvirke hvor hardt de kjører på kravet.

Når det kommer trussel om inkasso eller brev fra inkassoselskap så tar ts kontakt med det selskapet, helst skriftlig slik at alt er sporbart. Sier han har innsigelser mot kravet og at det slik han ser det er et uriktig krav. Inkassoselskapet kan ikke gå videre med kravet eller føre på ytterligere omkostninger sålenge kravet er bestridt. De vil da innhente opplysninger fra eplehuset også vil de sikkert be ts om en uttalelse. Så vil de se og vurdere om det er en sak uten tvil - de orker sjeldent kjøre saker der det kan være tvil om riktigheten av en sak og kravet vil dermed mest sannsynlig bli nullet. Resultat null utlegg for ts.

Bruk argumentasjonen til rosander i tilsvaret. Inkassoselskapene har egen juridisk avdeling stort sett, eller avtaler med jurister med småsaker som dette der det ikke er et soleklart utfall blir det nok neppe brukt kostbar advokattid på. Og selv om det blir brukt advokat for å vurdere ts argumenter så kan jo saken ende i forliksrådet og der kan utfallet bli annerledes - det er tross alt ikke far out eller sinnsykt det rosander sier så at lekmenn kan tolke avtalen slik og dermed ikke ta forutsetninger når avtalen inngåes ser jeg på som sannsynlig.
Sist endret av random67489; 27. november 2018 kl. 17:09.
"Bare si saken er omtvistet så slipper du å betale" - Annenhver tråd på Freak.no selv om det aldri fungerer
Jaha var det det jeg sa? Jeg sa at de kan ikke legge på gebyrer mens saken er omtvistet. Altså det koster ham ingenting å prøve. Ikke blir det dyrere og ikke kan saken gå til forliksrådet sålenge saken er omtvistet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av random67489 Vis innlegg
Jaha var det det jeg sa? Jeg sa at de kan ikke legge på gebyrer mens saken er omtvistet. Altså det koster ham ingenting å prøve. Ikke blir det dyrere og ikke kan saken gå til forliksrådet sålenge saken er omtvistet.
Vis hele sitatet...
Joda. Saka kan gå til forliksrådet. Det er jo nettop difor vi har forliksråd; for å avgjere småtvister.
Niks, inkassoselskaper avventer med ta saken videre til de får uttalelse fra begge parter. Garantert.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av random67489 Vis innlegg
Niks, inkassoselskaper avventer med ta saken videre til de får uttalelse fra begge parter. Garantert.
Vis hele sitatet...
Ja, og då har du oppnådd kva...? Utsettje det i to månader?

(Forøvrig skreiv du at saka ikkje kan gå til forliksrådet om den er omtvista, som impliserer at det er lovmessige hinder...)
Det du oppnår er at det blir tatt en ny vurdering på om de er sikre i sin sak. Og som saken viser her så er det kanskje ikke svart/hvitt og dermed er kanskje ikke eplehuset skråsikker på at de har et legitimt krav, eller kanskje har inkassoselskapet hatt liknende saker tidligere og vet saken ikke vil føre frem så de kan råde eh om å droppe kravet. Og går de videre så kan jo ts alltids vente til de drar saken til forliksrådet. Kan jo få medhold der. Personlig så hadde jeg nok sjanset på å ikke betale. Men ts får ta valget selv.
Sist endret av random67489; 27. november 2018 kl. 23:08.
Sitat av Stingray Vis innlegg
^ Du tror vel ikke at Apple lar enhetene fremstå som brukt?

Selvfølgelig ser de fabrikknye ut!
Vis hele sitatet...
Sa ikke at de så fabrikknye ut.

Var ubrukt fabrikknye swaps. Sto godt beskrevet i papirene og i serviceprogram når jeg jobbet i expert
Les avtalen du skrev under på da du leverte telefonen til reparasjon, det ville overraske meg om ikke dette var dekket i denne avtalen.