Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1861
Høres sikkert teit ut,men jeg føler jeg har sovet mildt sagt jævlig lite i det siste og bare har sovet "lett" den siste uka,alikavel så føler jeg meg ikke seig i formen dagen etter og ikke spesielt irritabel..Men jeg ligger liksom med følelsen om at jeg ikke sovner helt inn pga huekjør.Er det noe spesielle ting jeg hadde merket om jeg hadde sovet svært lite/ingenting?

Dette er ikke ment som et legespørsmål :P
Sist endret av Enesheen; 30. september 2010 kl. 13:12.
Du hadde vært trøtt?
At du ikke husker at du har sove, er et godt tegn på at du har sove ganske godt =)
Hvordan merke at man har sovet?

Man våkner.
Sitat av Cognomen Vis innlegg
Hvordan merke at man har sovet?

Man våkner.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt det på en bedre måte =)
Du snakker om lett soving ? Det er en veldig spesiell tilstand. Man er på en måte bevisst , men samtidig får man ikke gjort noe kan du si. Et eksempel er at mobilalarmen står på lenge. Du hører den, men du skjønner ikke at det er alarmen. Plutselig står du opp og skjønner at det er alarmen som har bråka så lenge. Hvis du får sove lite, så kan du vurdere å legge deg mer tidsnok f.eks, eller bare ha et riktig mønster. Står du opp sent, sovner du sent. Får å rette på døgnrytmen da kan du vell stå opp tidlig og være trøtt hele dagen, men da sovner du lettere på kvelden Og da sier jeg det jeg føler er riktig for meg, og jeg prøver ikke å være pappa for deg å be deg legge deg tidlig altså :P
Sist endret av hempmaster; 30. september 2010 kl. 14:53.
Vel, når jeg sovner på dagen og våkner et par timer etterpå, så har jeg en fæl ettersmak i kjeften.

Men kjøp deg en båndopptager med lydsensor, at den spiller bare inn når den hører lyder, det gjør faren min for å finne ut hvor godt han sover iallefall. Da tar den opp når han vrir seg i sengen osv, så ser han hvor mange minutter med piss som kommer.
Sånn båndopptaker hørtes moro ut

Jeg har en nabo som har tourettes syndrom - hvilket innebærer masse ufrivillige f.eks. bevegelser og lyder i ulike varianter. Han har det BIG TIME høylydt, så jeg vet hva som skjer med meg når jeg har sovet ræva i en lengre periode. Et par netter uten søvn tåler man greit, men ei uke med bare urolige netter med virkelig lite kvalitetssøvn - så merker jeg at jeg IKKE har sovet i alle fall. Blir helt skjelven, irritabel - kort og godt de vanlige symptomene på søvnmangel. Når jeg da kommer meg til et sted det er helt stille, så kræsjer jeg og sover som en bebis . Når jeg våkner da, kjenner jeg rett og slett nesten en eufori! Kroppen har fått et påfyll den virkelig trengte. Energien er tilbake, jeg gidder å gjøre på ting jeg liker, og gleder meg mer over de. Ellers... Hvis jeg er i en periode hvor jeg drikker heavy og sovner i stresslessen, sofaen eller noe sånt - så er jeg helt desorientert når jeg våkner. Da tenker jeg gjerne øh...hva i all verden skjer, hvor er jeg nå...

Ellers er "man våkner" et meget godt svar.
Vis du kommer til deg selv, ligger i senga å har morrabrød (ståtiss) så har du sovet.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Snerk/øyegugg
Legg merke til tiden og se om du plutselig "mister" tidsperioder.
Sitat av Clutchwire Vis innlegg
Vis du kommer til deg selv, ligger i senga å har morrabrød (ståtiss) så har du sovet.
Vis hele sitatet...
Da sover jeg ekstremt ofte


har hatt det slik selv. fordelen er at du kmr deg lett opp om morran
Jeg pleier ihvertfall å våkne.
Du vet du har sovet når det føles som noen blåser deg i øyet med hårføner når du åpner øynene.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Du vet du har sovet når det føles som noen blåser deg i øyet med hårføner når du åpner øynene.
Vis hele sitatet...
prøv å sovne med linser på
Sitat av RydEN Vis innlegg
prøv å sovne med linser på
Vis hele sitatet...
Sover med det hele tiden jeg? er ikke noe problem det.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Sover med det hele tiden jeg? er ikke noe problem det.
Vis hele sitatet...
Det var veldig rart at ikke det var noe problem, med mindre du mener at å ikke kunne klare å åpne øyene, og når du først får dem opp så må du dra ut masse dritt av øyet; ikke et problem
Det finnes flere typer linser RyDEN, inkludert slike som kan være på mens man sover.
Jeg merker det godt Føler meg noen ganger helt jævlig(når jeg våkner), og har en helt vanvittig ekkel følelse i hals og munn. Uff nei, soving på dagen er ikke bra selv om det gjør godt

ragedAsian