Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2456
Prøvde altså hasj for første gang i helga, og det ble fort rimelig klart at jeg ikke ANTE hva jeg hadde i vente. Har jo sett på film hvordan det ser ut utenfra, og vennene mine som har prøvd har også beskrevet hva som faktisk fysisk skjer; stort sett at de ligger på sofaen og chiller, men det overrasket meg stort at ingen forberedte meg på alt som kunne skje inni hodet mitt. Jeg gikk inn med forventninger om å bli sløv, fjern, trøtt, fornøyd og tilfreds med tilværelsen, men gikk ut med helt nye erfaringer.

Bør kanskje legge til at jeg drakk en flaske vin før vi fyrte opp, og at jeg ikke har prøvd noen andre stoffer på narkolista før dette.

Jeg og en kompis satt i et telt og fyrte opp en joint, og så fikk vi etterhvert selskap av et par andre. Tror vi tok to jointer til som vi delte med dem. Jeg begynte fort å kjenne meg litt svimmel, kjente på en måte stoffet bre seg i kroppen og hjernen, og ble veldig oppmerksom på alle lyder rundt. Det kjentes som telten lå i en grop nedsenket fra resten av verden. Dette var spennende for meg, men så tenkte jeg for meg selv at "ok, nå skal vi ikke ha noen "fjortisfyll" her", så jeg trakk pusten og "tok meg sammen" for å virkelig kjenne på hvilken reell effekt stoffet hadde. Det var veldig mange lyder både i teltet og rundt teltet, og selv om alle lydene hele tiden kom fra mange ulike retninger, fikk jeg plutselig en enda mer "surround" følelse. Følte jeg kunne høre akkurat hvordan verden utenfor så ut, og kunne spore hver enkelt tråd av lyd, omtrent som han fyren i boken Parfymen gjør med lukter, om noen har lest den.

Plutselig fant jeg meg selv legge hodet mellom knærne og armene, og så mistet jeg kontakt med kroppen min (noe jeg ikke skjønte/la merke til før etterpå, når jeg kom tilbake). Først var jeg i verdensrommet, uten kropp, på en måte bare essensen av meg. Det var selvfølgelig helt riktig å bare eksistere i verdensrommet og kikke ned på jordkloden. Jeg verken hørte eller så noe på det tidspunktet. Så forandret bildet seg, og jeg var i en episode av Soup Opera (http://www.youtube.com/watch?v=CRgU6...eature=related). Jeg tenkte ikke noe fornuftig på dette tidspunktet, visste ikke hva som skjedde med meg og tenkte ikke over at jeg hadde røyket hasj. Alt var bare akkurat som det skulle være og alltid hadde vært, bare litt mer morsomt.

Plutselig ble jeg sendt på snartur tilbake til kroppen min, og det føltes som jeg våknet. Jeg ble veldig skremt av den opplevelsen jeg hadde hatt, av å innse at det ikke var virkelig, og av å se kroppen min igjen og huske hvem jeg var. Fysisk begynte jeg å hyle og vri meg, noe jeg ikke "bestemte meg" for å gjøre, men jeg så at jeg gjorde det. Vennen min lente seg mot meg og begynte å spørre om det gikk bra. Jeg trodde jeg var helt "klar" på dette tidspunktet, men klarte ikke å si noe. Så ble han plutselig mye klarere i kantene og jeg hørte og OPPFATTET hva han sa til meg, og jeg skjønte at jeg ikke hadde våknet ordentlig først i det hele tatt. Det mellomstadiet var virkelig ubehagelig, å TRO at jeg var våken og hadde kontroll, mens jeg egentlig fortsatt halvveis trippet. Trippverdenen min var liksom der nesten som når man ser på tv samtidig som man prater med en venn.

Etter denne lange turen i mitt eget hode (som sikkert ikke varte lenge i virkeligheten, men som føltes veldig lenge for meg) var jeg klar en liten stund før jeg kjente jeg fløt utpå igjen. Jeg kjempet imot pga den skremmende opplevelsen oppvåkningen var, men begynte å hallusinere om at det var fryktelig mange folk som danset rundt, og teltet var plutselig et diiigert raveparty. Minnet mest om russetreff på tryvann, om noe. Jeg fløt så ut og inn av min egen bevissthet, rusen og kroppen min lenge, la meg bare ned og prøvde å være rolig og kjenne på det. Ble veldig opptatt av å prøve å analysere effekten stoffet hadde på hjernen min, og trodde jeg var nær ved å løse denne gåten.

Etter kanskje en time eller to gikk det verste over og jeg ble igjen bare behagelig svimmel, oppmerksom på lys og lyder og oppfattet kun riktig verden, om enn på en annen måte enn ellers. Var også godt tilbake i min egen kropp.


Etter dette har jeg prøvd to ganger til og da vært veldig bevisst på å slappe av og la meg flyte med, uten å bli skremt av å miste kontakt med kroppen min. Jeg får en følelse av å flyte på gule og oransje skyer, mens lydene og musikken rundt meg nærmest forteller historier. Det er fortsatt nokså creepy å plutselig se beina og armene mine igjen, blir litt desorientert, men de siste gangene våknet jeg i hvert fall til en kropp som lå i ro og ikke en som hylte og vred på seg.


Gikk i tre dager og kunne ikke si annet om dette enn at det var "sykt ass". Hadde ALDRI forventet meg så mye mindfuck ut ifra en liten brun klump!
Høres jo sinnsykt bra ut å få så mye utav THC. Ikke røyk for ofte, dette må du ta vare på
Nå har desverre ikke jeg tid til å lese hele, men du var altså med på 3 joints etter en flaske vin..? Det er relativt mye, selv for en erfaren røyker
Trådstarter
Jeg ble veldig fort påvirket av lite da jeg startet med både nikotin og alkohol også, har en ganske aktiv og snodig hjerne, og både vennen min og dealerne sa at det var sykt gode saker. Men vi kompenserte med å minske mengden da, hadde tre runder med tre personer og vi har fortsatt sikkert 2 g igjen av en femmer. Nesten bare noobs, men likevel.

Men gode venner er viktig ja! Tror det hadde blitt en mye verre opplevelse første gangen om jeg ikke hadde hatt en gammel venn der, som var efaren og som jeg stolte på. Var gøy da

edit @ EpicSnusBox: Vi lagde veldig svake joints, det gikk kanskje 1 gram på 3 personer. Jeg var veldig bestemt på at de måtte være svake, heldigvis Var temmelig svak vin også, bare 7%. Så det var nok ikke SÅ mye nei
Sist endret av Rosie; 9. august 2010 kl. 12:42. Grunn: e
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det var en fin rapport, og et lite pekepinn på at man bør ta det rolig første gangen.
1 gram på 3 personer kan være ganske mye for en førstegangsbruker.

Cannabis er psykedelisk i riktig dosering, men jo mer vandt du blir til stoffer jo mindre av disse far out opplevelsene vil man få opplevd.
Sist endret av Dodecha; 9. august 2010 kl. 12:47.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Nå har desverre ikke jeg tid til å lese hele, men du var altså med på 3 joints etter en flaske vin..? Det er relativt mye, selv for en erfaren røyker
Vis hele sitatet...

Jeg drakk en halvliter bacardi apple da jeg tok min første, den var mekket mild.
Den funket greit, en kompis av meg gjorde det samme å begynte å spy når virkningen begynte på ihvertfall meg, så jeg lå jo der å lo megihel av han.
Så hadde vi en som var mekket for at begge skulle røyke den som jeg tok alene noen timer senere da jeg skulle på byn. Etter jeg kom fra byn var vi 3 som delte en godt mekka en.
Hadde ingen syk effekt på meg, men ifølge kompiser merka di jeg hadde "røyka sokker" , men fy faen jeg har aldri sovet så godt som det før, og hadde de syke drømmene.. Når jeg våknet dagen etterpå hadde jeg litt noia da ytterdøra mi åpna seg selv og at lyset mitt var av etter at jeg kom ned etter å ha vært en tur på dass.. glømt ut at jeg slo det av eller noe, noia ihvertfall.. haha Røykinga gjor meg utrolig glad, jeg var deprimert når jeg gjor det, og var helt oppi skyene etter en stund, det var helt villt
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det var en fin rapport, og et lite pekepinn på at man bør ta det rolig første gangen.
1 gram på 3 personer kan være ganske mye for en førstegangsbruker.

Cannabis er psykedelisk i riktig dosering, men jo mer vandt du blir til stoffer jo mindre av disse far out opplevelsene vil man få opplevd.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg røyka ca. 2gram første gangen, noe som gikk rett vest Fikk meg en kraftig lærepenge for og si det sånn
ArbeidsledigProletar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Cannabis er psykedelisk i riktig dosering, men jo mer vandt du blir til stoffer jo mindre av disse far out opplevelsene vil man få opplevd.
Vis hele sitatet...
Jepp, dette er spesielt sant. Selv når man har hatt lang pause blir det aldri like psykedelisk som de første gangene, selv hvor hardt man skulle dosere.
Trådstarter
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Jepp, dette er spesielt sant. Selv når man har hatt lang pause blir det aldri like psykedelisk som de første gangene, selv hvor hardt man skulle dosere.
Vis hele sitatet...
Tror det er like greit faktisk, for det var nokså skremmende, selv om det nok ikke hadde vært like skremmende om jeg hadde hatt noen anelse om hva som ventet meg. Er oppe i fire ganger nå, og verden er et bedre sted
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Jepp, dette er spesielt sant. Selv når man har hatt lang pause blir det aldri like psykedelisk som de første gangene, selv hvor hardt man skulle dosere.
Vis hele sitatet...
Dette trodde jeg også, men etter en kveld der noen bekjente hadde laget noe ice-o-lator selv, endret jeg mening:
Vi tok en svært liten mengde i bong, kanskje 0,1g, brått etter jeg hadde innhalert kjente jeg at dette var annerledes.
I stedet for å bli avslappet og sløv ble sinnet ganske "åpent", rommet økte i størrelse og sansene ble skjerpet, farger ble klarere etc.
Det var ikke ubehagelig, men uventet, vi tre som satt der ble ganske innadvendt og stille.
Det tok ikke lengre enn en halvtime før effektene dabbet av nok til å ignorere de.

Den andre gangen jeg ble invitert på å lage noe ice-o-lator var det av noen planter som ble tatt tidlig pga hermafrodisme, det blir da ikke utviklet særlig med CBD og trikomene er veldig blanke enda.
Denne gangen endte vi opp som noen knisende fjortisser, men de psykedeliske pregene var til stede også.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Dette trodde jeg også, men etter en kveld der noen bekjente hadde laget noe ice-o-lator selv, endret jeg mening:
Vi tok en svært liten mengde i bong, kanskje 0,1g, brått etter jeg hadde innhalert kjente jeg at dette var annerledes.
I stedet for å bli avslappet og sløv ble sinnet ganske "åpent", rommet økte i størrelse og sansene ble skjerpet, farger ble klarere etc.
Det var ikke ubehagelig, men uventet, vi tre som satt der ble ganske innadvendt og stille.
Det tok ikke lengre enn en halvtime før effektene dabbet av nok til å ignorere de.

Den andre gangen jeg ble invitert på å lage noe ice-o-lator var det av noen planter som ble tatt tidlig pga hermafrodisme, det blir da ikke utviklet særlig med CBD og trikomene er veldig blanke enda.
Denne gangen endte vi opp som noen knisende fjortisser, men de psykedeliske pregene var til stede også.
Vis hele sitatet...
Det du beskriver opplever jeg hver eneste gang jeg inntar Cannabis nå. Ut i fra logikk har jeg overbevist meg selv om at jeg jeg mulig har spist min dose sopp og LSD, samt andre psykedeliske stoffer,.- noe jeg får "lide" for hver gang jeg røyker Cannabis (alt etter hvordan man ser det ang. å lide)
Men jeg har selv innsett at det for min del kun kan nytes alene eller under kontrollerte omgivelser med enkelte av mine gode venner rundt meg. Ellers foretrekker jeg å være alene, da jeg kun har meg selv å forholde meg til og kan gjøre akkuratt det jeg selv føler for uten å måtte ta hensyn.

Jeg vil faktisk påstå at hasj eller THC generelt er blitt så sterkt for meg at jeg heller ville ha spist sopp eller LSD sammen med andre mennesker enn å røyke cannabis Ikke at jeg gjør dette og det kan sikkert høres absurd ut, men dette er tilfellet. LSD og f.eks fleinsopp vet jeg til en viss grad hvordan jeg skal forholde meg til og takle, samt. å samarbeide med miljøet rundt meg.
Cannabis drar meg inn i en verden av analyser og trippel tenking før jeg evt. argumenterer eller kommer med noe vetug å si som har gjort at jeg rett og slett har måtte lagt det på hylla.
Jeg verdsetter det som et sterkt potent hallusigen, men når det kommer til det sosiale må jeg melde pass.
Alt av hva jeg forbandt røyking med før er blitt snudd opp ned på hodet og det er slettes ikke slik jeg hadde det for 2 år tilbake i tid.

Nå skal det sies at det ikke nødvendigvis behøver å oppfattes negativt på noe måte, men jeg føler selv at det ikke hører hjemme med en slik far out spaca sinnstemmning til daglig dags. Etter å ha røykt over ti lange sammen hengende år i strekk så fant jeg ut at at jeg skulle ta meg en pause. Etter den pausen på ca. 6-7 mnd har Cannabis alltid vist seg å være blandt de mer potense (ustyrlige) halusigenene jeg har vært bortig. Det vil igjen ikke bety at jeg mener at det er negativt, bare at jeg er blitt svært restrektiv på både bruken av Cannabis og andre psykadelier.
Å røyke litt for seg selv har jeg ingenting i mot i ny og ne og opplever både svake open eye visuals og sterke closed eye visuals.

Jeg er ikke enig med trådstarter at den psykedeliske effekten forsvinner, tross min ekstrem lek med psykedeleia,. Jeg tror også at en hardbarka stoner som tar seg en pause på 6-7 mnd vil oppleve det ganske så "snodig" å røyke seg inn igjen i det "normale".
Jeg valgte aldri å gjøre det siste, men trives godt med å røyke en gang av og til, det samme gjelder også for absolutt alt av andre stoffer også - da hovedsakelig psykedelia.
Sist endret av spQ; 13. august 2010 kl. 15:35.