Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 11514
Noen andre som ikke kommer inn på denne siden lenger?

Jeg får opp velkomstsiden, når jeg trykker på Norshroom Forum der, får jeg opp "Dette nettstedet tilbyr ikke sikre koblinger" så kommer jeg ikke videre.

Forslag?
R.i.p 23.04.2021
Vært nede i flere måneder.. trur dem har tatt kvelden.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
R.i.p 23.04.2021
Fortsatt borte? Thias du var vel med der,kan du opplyse oss om Hva som har skjedd?
Sist endret av Tarm; 2. september 2019 kl. 23:21.
Rip.... Det lå mange drit nice guider osv der som jeg skulle sett igjennom nå egentlig....
Ufattelig trist
▼ ... over en uke senere ... ▼
Protector of Tellus
Texas's Avatar
Er de helt borte og alt er lost? Noen som har noe info?
Sist endret av Texas; 15. september 2019 kl. 21:16.
▼ ... over en uke senere ... ▼
De sier at de har fått en "database feil" og jeg er kjempeglad fordi jeg blir glemt der og slipper fengsel fordi jeg arrangerte et møte med et annet medlem. Han er uskyldig, men vi er IKKE tripp-venner, lenger.

*lol*

Bevis for at jeg var medlem der, er at de har min ekte e-post adresse i databasen sin.
Sist endret av aig; 29. september 2019 kl. 16:12. Grunn: for å ikke bli tatt i løgn
Ingenting som er lost. Siden er bare nede. Kjenner jeg BlueShroom adminen riktig så tar han seg god tid for å få fikset feilen uten å åpne for eventuelle sikkerhetshull ved nytt system, oppdateringer eller endringer
Sitat av Solaced Vis innlegg
Siden er bare nede. Kjenner jeg BlueShroom adminen riktig så tar han seg god tid for å få fikset feilen uten å åpne for eventuelle sikkerhetshull ved nytt system, oppdateringer eller endringer
Vis hele sitatet...
Er ikke enig, fordi siden er oppe: http://norshroom.org/ubbthreads/

Det er databasen som har trøbbel, men jeg er helt enig i at driftsansvarlig burde passe på sikkerheten akkurat slik du sier.

Forøvrig, så slipper jeg fengsel uansett fordi e-posten jeg brukte ikke eksisterer lenger der den pleide å være.

*lol*
R.i.p 23.04.2021
Sitat av aig Vis innlegg
Er ikke enig, fordi siden er oppe: http://norshroom.org/ubbthreads/

Det er databasen som har trøbbel, men jeg er helt enig i at driftsansvarlig burde passe på sikkerheten akkurat slik du sier.

Forøvrig, så slipper jeg fengsel uansett fordi e-posten jeg brukte ikke eksisterer lenger der den pleide å være.

*lol*
Vis hele sitatet...
Siden er ikke oppe..får følgende beskjed:

UBB-Beskjed Vi støtte på et problem. Årsaken var
Database error only visible to forum administrators

Venlikst klikk [ Back ] for å gå tilbake til forrige side.

Har vel vært nede i 4-6mnd nå?
Sist endret av Tarm; 30. september 2019 kl. 16:55.
Det er vel mulig admin sitter inne feks.. Norshroom har jo vært der i 20 år eller noe.. Om Norshroom dør skal jeg personlig starte en ny side!!
Digital nomade
trippy's Avatar
Var koselig på norshroom men shroomery.org sitt forum er 100x bedre enn hva norshroom noengang har vært, iallefall for dyrking av sopp.
Norge trenger et nettverk av psilosobyn entusiaster hvor man kan utveksle info og kansje bytte sporer for de som driver med den slags. Håper virkelig siden blir oppe og går igjenn.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
I og med at freakforum sletter poster som har med soppdyrking, prints og sånt å gjøre, så blir det vanskelig her. Har inntrykk av at de sletter poster som har med deling eller overdragelse av sporer og sporeprint. Det blir for strengt hvis man skal ha et forum som håndterer soppdyrking. Er vel en regel mot det, som skal beskytte freak fra juridisk ansvar.

Det er flere nordmenn på shroomery - kom dere dit.
Sist endret av meaculpaUIO; 23. oktober 2019 kl. 15:57.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vi sletter linker til sider som selger ulovlige ting, og soppsporer er desverre ulovlig under Narkotikaforskriften, de har en særoppføring av det:
Psilocybe cubensis (Herunder bl.a. soppsporer og dyrkede, tørkede eller på annen måte bearbeidede sopper.) Forbudt etter § 5
Psilocybe semilanceata (Herunder bl.a. soppsporer og dyrkede, tørkede eller på annen måte bearbeidede sopper.) Forbudt etter § 5
Vis hele sitatet...
Så lenge man ikke gjør noe ulovlig, som å bruke freak for å distribuere soppsporer, eller linker til til slike nettsteder, kan man diskutere hva man vil, det er Norsk lov desverre. Om vi hadde tillatt det hadde politiet fått databasen, slik som skjedde med Norshroom en gang i tiden (jeg sier ikke at det er saken med Norshroom nå, det vet jeg ikke om, men det har skjedd for noen år siden).
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Enda større grunn til å gå til shroomery. At norsk politi skulle få til et samarbeid om overdragelse av informasjon om hvilke kontoer på shroomery som kan knyttes til norske IP-adresser eller lignende, er helt urealistisk for meg. Men dette har altså potensielt skjedd med norshroom tidligere - og potensielt nå også, utifra det du skriver.

Jeg forstår utmerket at Freak har en nitidig moderering, og ryddige strenge regler, men det vil altså ikke fungere for soppcommunity å måtte diskutere og samhandle med hverandre så ufritt. Og det er helt greit for Freak å beskytte seg selv juridisk.

Ha en fin dag Dodecha
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Det ser ikke ut til at Norshroom kommer tilbake så jeg er igang med å lage nytt forum. Tips og triks mottas, jeg har aldri drevet et forum før.
R.i.p 23.04.2021
Sitter blueshroom i fengsel eller hva er greia? Hørte rykter om at purken beslagla hele kopien av forumet og raida folk som solgte sporer
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av gizmo84 Vis innlegg
Det ser ikke ut til at Norshroom kommer tilbake så jeg er igang med å lage nytt forum. Tips og triks mottas, jeg har aldri drevet et forum før.
Vis hele sitatet...
La noen som har peiling gjøre det.
Ha den på dark net, får tak i Tor til telefoner nå
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg vil informere alle om at Norshroom er oppe og går

Edit: Det ser ut som at man må entré siden via en link til et underforum eller lignende.

http://www.norshroom.org/wiki/pmwiki...Flein-plukking

Ser at ikke alt er på plass
Sist endret av Myrskog; 4. september 2020 kl. 09:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Myrskog Vis innlegg
Jeg vil informere alle om at Norshroom er oppe og går

Edit: Det ser ut som at man må entré siden via en link til et underforum eller lignende.

http://www.norshroom.org/wiki/pmwiki...Flein-plukking

Ser at ikke alt er på plass
Vis hele sitatet...
Wikien var aldri nede, men selve forumet er fremdeles dødt.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Wikien var aldri nede, men selve forumet er fremdeles dødt.
Vis hele sitatet...
Ja jeg så det nå, ble bare ivrig på morgenkvisten... Men tidligere fikk jeg ikke opp wikien heller.

Noen som har noen oppdateringer? Kommer forumet tilbake?
Sist endret av Myrskog; 4. september 2020 kl. 13:46.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Mest sannsynlig ikke, forumet har vært nede i flere år nå.

Det startet vel med når politiet konfiskerte serveren for mange år siden. Forumet kom opp igjen etterpå men aktiviteten dalte og så etter en stund ble det tatt ned. Har ikke hørt noe nytt siden da.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Mest sannsynlig ikke, forumet har vært nede i flere år nå.

Det startet vel med når politiet konfiskerte serveren for mange år siden. Forumet kom opp igjen etterpå men aktiviteten dalte og så etter en stund ble det tatt ned. Har ikke hørt noe nytt siden da.
Vis hele sitatet...
Hadde det ikke vært en god idé å opprette et eget underforum til fleinsopp her på freak? Jeg har lest det nevnt flere ganger, og jeg støtter virkelig det.

På facebook finnes det en gruppe som heter norwegian fleinsopp, der er det faktisk mye aktivitet, men veldig rotete. Tror mange medlemmer der ville kommet over hit, og det hadde vær gøy
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Myrskog Vis innlegg
Hadde det ikke vært en god idé å opprette et eget underforum til fleinsopp her på freak? Jeg har lest det nevnt flere ganger, og jeg støtter virkelig det.

På facebook finnes det en gruppe som heter norwegian fleinsopp, der er det faktisk mye aktivitet, men veldig rotete. Tror mange medlemmer der ville kommet over hit, og det hadde vær gøy
Vis hele sitatet...
For at noe skal ha et eget underforum kreves det at det er en særdeles stor aktivitet på det temaet. Fleinsopp aktiviteten her på freak er veldig sesongbasert, og vi hører nesten ikke noe om emnet ellers i året.

Det var ikke lenge siden det samme ble forespurt angående dyrking, å få en egen kategori for det, der det ble lovet om mye aktivitet fra brukere som garanterte at de hadde mye interessant å bidra med på forumet. Nå i ettertid er det ikke mye å hente der: Noen få entusiaster startet med Dyrkelogger men etter en måned var det ganske stille, jeg regner med de ikke hadde så grønne fingre som de håpte på.

Nå kan jeg ikke snakke for resten av crew her inne, men jeg tror vi heller venter til aktiviteten rundt fleinsopp tar seg opp til et nivå som rettferdiggjør en egen kategori og ikke andre veien.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
For at noe skal ha et eget underforum kreves det at det er en særdeles stor aktivitet på det temaet. Fleinsopp aktiviteten her på freak er veldig sesongbasert, og vi hører nesten ikke noe om emnet ellers i året.

Det var ikke lenge siden det samme ble forespurt angående dyrking, å få en egen kategori for det, der det ble lovet om mye aktivitet fra brukere som garanterte at de hadde mye interessant å bidra med på forumet. Nå i ettertid er det ikke mye å hente der: Noen få entusiaster startet med Dyrkelogger men etter en måned var det ganske stille, jeg regner med de ikke hadde så grønne fingre som de håpte på.

Nå kan jeg ikke snakke for resten av crew her inne, men jeg tror vi heller venter til aktiviteten rundt fleinsopp tar seg opp til et nivå som rettferdiggjør en egen kategori og ikke andre veien.
Vis hele sitatet...
Sesongbasert underforum, se hva som skjer

Jeg tror det hadde vært verdt å prøve..
Sist endret av Myrskog; 4. september 2020 kl. 21:11.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Myrskog Vis innlegg
Sesongbasert underforum, se hva som skjer

Jeg tror det hadde vært verdt å prøve..
Vis hele sitatet...
Beklager, det er nok lite sannsynlig at vi lager et eget underforum for fleinsopp. I saken angående dyrking så vi potensialet siden det er et ganske bredt emne, det er mye rart som kan dyrkes.

Når det kommer til fleinsopp så dekkes emnet fint under rusmidler, man kunne i beste fall argumentert for å dele opp rus i psykedeliske, sløvende og stimulerende stoffer men selv i de brede temaene er det egentlig ikke nok aktivitet til å rettferdiggjøre en slik inndeling av kategorien.

Et av poengene til Freak var å ikke ha masse underkategorier og inndelinger, vi er i essens et undergrunnsforum som skulle være lett å navigere: Kvalitet over kvantitet.
Det finnes alt for mange forum som deler inn temaer i alt for mange underkategorier.