Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 15449
Heisann !
Jeg ble i går invitert på et møte med noen folk fra Dreamtrips.
Jeg hadde aldri hørt om dette før, så visst heller ikke hva det var. Nysgjerrig som jeg er måtte jeg jo dra å se hva dette dreide seg om.

Møtet varte i noen timer der jeg fikk informasjon om at jeg kunne tjene gode penger på å gjøre ganske så lite.

Poenget med firmaet er:
Det koster 1600 å bli medlem, og 330 kr i mnden. Når man er medlem får man tilbud om ekstremt billige reiser rundt omkring i verden.
Hvis man verver 4 stk, får man medlemskapet gratis !
Hvis de 4 verver nye personer, i tillegg til at jeg verver nye personer får jeg betalt per person som blir med, med en sum i mnden.

Det jeg da lurer på er om dette er legitimt, først og fremst. Og om dette faktsik er like lukrativt som de skal ha det til.
Jeg er jo en ganske lettpåvirkelig fyr, så har en tendens til å tro på ting som er for godt til å være sant, selv om det stort sett faktisk er for godt til å være sant!

Noen som har noe erfaring med dette selskapet, eller lignede selskap verden over?

hhustad
Neinei. Styr unna.

Pyramidespill går til helvete en eller annen gang. Skjer alltid.
Dette lukter så pyramide at jeg ser Dronning Kleopatra utfolde seg i breakdance på skjermen min akkurat nå. Ting som går på å verve folk på denne måte vil fungere en liten stund og så bråstopper alt og du har store odds for å sitte med skjegget i postkassen så det holder. Og det verste er at folk du regnet som venner plutselig blir mindre glad i deg pga at de har blitt med i detteog kanskje tapt penger. Så det er rett og slett ikke verd det.
Skulle ønske, for menneskehetens skyld, at denne tråden var laget av et troll.

GLEM pyramidespill, pengene må komme fra et sted, for at du skal få det. HVEM skal tape pengene?
Hvor mye research har dere gjort?
Jeg googlet litt, og det virker ihvertfall som et troverdig selskap. Mange som spekulerte på om det var pyramidespill, men alt jeg fant konkluderte med det motsatte (Merk: Jeg brukte bare noen få minutter, så jeg kan ikke si at det definitivt IKKE er et pyramidespill.)
Sitat av boblehest Vis innlegg
Hvor mye research har dere gjort?
Jeg googlet litt, og det virker ihvertfall som et troverdig selskap. Mange som spekulerte på om det var pyramidespill, men alt jeg fant konkluderte med det motsatte (Merk: Jeg brukte bare noen få minutter, så jeg kan ikke si at det definitivt IKKE er et pyramidespill.)
Vis hele sitatet...
5% community virketogså ganske troverdig i starten.
Sist endret av Bombasa; 8. september 2011 kl. 16:35.
Sitat av boblehest Vis innlegg
Hvor mye research har dere gjort?
Jeg googlet litt, og det virker ihvertfall som et troverdig selskap. Mange som spekulerte på om det var pyramidespill, men alt jeg fant konkluderte med det motsatte (Merk: Jeg brukte bare noen få minutter, så jeg kan ikke si at det definitivt IKKE er et pyramidespill.)
Vis hele sitatet...
Hele greia baserer seg på verving av nye medlemmer for at det skal gå rundt, og for at de 'øverste' skal få betalt. Det vil alltid være noen på 'bunnen' som bruker mer enn de får igjen.

Om ikke dette er pyramide-spill, så vet ikke jeg hva man skal kalle det. Idiotisk er det iallefall.
Sist endret av stinkdyr; 8. september 2011 kl. 16:35.
Takker for svar !
Men er altså ingen som har erfaring med dette firmaet altså?
Jeg skjønner jo såpass at for at jeg skal få betalt, må jo noen andre tape pengene. En eller annen gang må det jo gå til helvete !
Sitat av hhustad Vis innlegg
Jeg skjønner jo såpass at for at jeg skal få betalt, må jo noen andre tape pengene. En eller annen gang må det jo gå til helvete !
Vis hele sitatet...
Om du allerede har forstått dette, så er det vel bare å bli med? Vi stopper deg ikke
Det koster 1600 å bli medlem, og 330 kr i mnden.
Dvs, du finner en reise du vil ta, og som passer med ferie/jobb/skole/whatever etter si, 10 måneder, og plutselig var den "billige" reisen allerede økt med 5000 kr.
Kanskje det plutselig ikke var så billig tur alikevel
Sist endret av Sjanten; 8. september 2011 kl. 17:34.
Garanterer dere at hvis man tar det ekstra steget med å booke direkte med hoteller så kommer man like billig ut av det som DreamTrips greier.

I tillegg er dette ett pyramidespill, som du kan dra noen penger utav hvis du er ivrig til å begynne med, men trenden er dessverre at slike ting ikke varer evig og man risikerer å dra på seg juling av de man har lurt med seg på lasset..
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av hhustad Vis innlegg
Møtet varte i noen timer der jeg fikk informasjon om at jeg kunne tjene gode penger på å gjøre ganske så lite.
Vis hele sitatet...
Allerede her så jeg at dette var en eller annen form for lureri.
There is no such thing as a free lunch.

Styr unna!
▼ ... noen uker senere ... ▼
For og forklare noe til dere som ikke vet så mye om hva MLM er og ikka bare om dreamtrips men MLM generelt. MLM markedsføring er ett konsept som bygger på det att det er distributørene som reklamerer for produktene. I dette tilfelle turer, reiser som er meget billige. Hvorfor er de så billige. Det er fordi att selskapet sparer mange milloner kroner hvert år på reklame. Siden det er distributørene som gjør.

Det med att det er ett pyramide spill. Hva er en Pyramide? I ett vanlig firma hvem tjener mest der? Enten det er ett bygge firma eller ett annet firma. Så er det sjefen som tjener mest. Så prosjektledere osv, og lærlingene tjener som regel minst. Er ikke også det en Pyramide? Med MLM så er det akkurat det samme som ett eget firma hvor du får betalt etter lønn og innsats og ingen ting kommer av seg selv. Man må se på det som sitt eget firma. Ingen ting kommer gratis. Og siden det er en fysisk vare som blir solgt så er det ikke pyramide. Du kan faktisk tjene penger mere en hva de som er over deg har gjort.

Og med akkurat dreamtrips for og si hvorfor de får så billige turer, er fordi att de booker (kjøper) opp mange turer på forhånd. som tidlig som ett halvt til ett år i forveien. Og siden reise selskaper, hoteller osv. Vil tjene penger setter de stor pris på det att de har kunder. Og da vet att de har kunder, med andre ord så blir de ikke senket automatisk og blir lavere bare fordi det er ett MLM selskap men fordi att de rett og slett har kjøpt opp turene der kunder/distributører har gleden av dette.


Alt ligger altså i hva slags innsats du legger i det. Som om att du har drevet ett hvilket som helst annet firma.

Håper denne forklaringen hjalp deg til og bli litt klokere på MLM markedsføring?
Sitat av hhustad Vis innlegg
Takker for svar !
Men er altså ingen som har erfaring med dette firmaet altså?
Jeg skjønner jo såpass at for at jeg skal få betalt, må jo noen andre tape pengene. En eller annen gang må det jo gå til helvete !
Vis hele sitatet...

det er derfor det blir kalt pyramidespill, de på toppen tjener fet, de på bunn, tjener ikkeno..

det er et svært lite marked for pyramidespill i Norge etter 5PC og lignende selskap ble saksøkt til helvete for et par år siden..

kjennetegn ved pyramidespill:

* de vil ha deg på et møte
* de vil at du skal verve andre
* de forteller deg at du kommer til å tjene masse penger (akkurat det du vil høre med andre ord)
* du må betale for å bli med (det er her pengene kommer inn)

jeg kjenner ingen som har tjent på dette selv (kjenner t.o.m selgere som aldri har tjent en krone på å selge pyramide konsepter)
men jeg kjenner maaange som har tapt.


EDIT: skrivefeil.
Sist endret av Lethal; 26. september 2011 kl. 00:23.
Ja de vil ha deg på møter for å verve andre. Det betyr att du får en provisjon. Når du verver fire andre slipper du med andre ord og betale for det. Det er heller ikke alle mennesker som er ute etter og tjene penger, men er kun medlem fordi de vil ha billige turer. (mange betaler tusener i året på treningstudioer uten og trene selv men anbefaler andre og trene på samme treningstudio) er ikke det mye verre? Hvem blir rik da? Og tjener du noe på det?

Du tjener penger etter egen innsats.

pengene kommer inn der samt de som bruker produktet. Samt att de slipper og bruke penger på reklame og reklame byråer. Og annen markedsføring.



så lenge det er en vare så er det ikke pyramidespill.
Røkke, Petter stordalen og Co tjener jo penger på sine pyramider de og.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Heihopp! Positiv WorldVentures representant her!

Hva er det som får dere til å tro at dette er et pyramidespill? Googler dere det og hører på folk som ikke vet en ting om dette selskapet eller basserer dere dere til fakta? Slik som denne for eksempel: http://universitas.no/nyhet/56906/av...world+ventures

Er det ikke litt mer sikkert å bassere seg på fakta enn på personer sine meninger om et selskap? Vist WorldVentures er et pyramidespill, hva er da Amway, Herbalife, Oriflame og Tupperware? Disse selskapene som jeg nevnte der nå er og fungerer på akkurat samme måte som WorldVentures, eneste du slipper med WorldVentures er å ha skapet ditt fult av helsekost og parfyme. WorldVentures er et MLM selskap og basserer seg på ''Jungeltelegrafen''. det er derfor de kan utbetale representantene sine de summene de får.

WorldVentures er på ingen måte et pyramidespill, men derimot ett Direktesalgs selskap, og på 6 år så har WorldVentures vokst og kommet seg på 90. plass på DirectSelling News: http://directsellingnews.com/index.p...s_in_the_world

På denne listen finner du også Herbalife, Oriflame, Amway og Tupperware..

De ble i 2010 nominert av Ernst & Young til årets entrepenør, slik som Bjørn Kjos og Rema Reitan. http://www.ey.com/US/en/Newsroom/New...orth-announced
Tror dere virkelig at Ernst & Young ville promotert noen som driver med et pyramide selskap til årets entrepenør? Neppe...

Ikke nok med det, WorldVentures har også kommet seg inn på INC 5000 (INC =AS i USA) på 994. plass, som TUSENVIS av selskap i USA prøver å komme seg inn på, og dette har WorldVentures greid på bare 6 år! http://www.inc.com/inc5000/profile/worldventures

Det følger norsk lov på alle mulige måter og kommer ikke til å bryte loven på noen slags måte.

Men spør dere selv, ville et selskap som driver med pyramide spill, kommet så høyt opp blandt noen av de største netverks selskapene i verden, bli nominert til Årets Entrepenør i 2010 og komme seg på 994. plass på INC 5000 på 6 år?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Som Torey1337 skriver, dette er ikke et standar pyramidespill. Her har vi faktisk et produkt å selge, la meg utdype.

World Ventures er en reiseklubb. Reiseindustrien er den største industrien i verden når det kommer til handel av produkt på nettet. Hvis man bare velger reiselivet betaler man en inngangsu på litt over 1000 kr og et månedtlig beløp på litt over 200 kr. Dette "tjener" man inn igjen om man reiser maks 2 ganger i året. Nytt fra et event i las vegas som nettopp var er en søkemotor kalt Rate shrinker. Den fungerer slik: Kjøper du en flybillett på et tilfeldig sted når du har kjøpt en dreamtrips reise vil Rate Shrinker søke opp billigere biletter til destinasjonen du valgte. Hvis søkemotoren finner en flybillett billigere ett annet sted vil du få få differansen mellom flybillettene igjen på en reisekonto som du kan bruke på andre dreamtrips.
Turene er billige fordi selskapet kjøper inn turene opptil 6 måneder i forkant. Det gjør at f.eks 1 av de mange turene koster 4500,- kr. Turen ville originalt kostet 10.500,- kr. Du sparer altså 6000 kr, og du bor på et rom med 70 kvadratmeter med frokost inkludert i hellas. Det er mange slike turer å velge mellom.

Så til selve "pyramiden". Jeg har valgt å kjøpe reiselivet og bli representant. Representant innebærer å selge produktet så de blir med i kundekartoteket. Hvis man har 3 stk på hver side, kalt syklus, vil man få en gjentagende inntekt på 200 dollar, dollarkursen er på ca 5,5. Tenk deg når de 3 verver folk i tillegg til at du selv jobber. Da kan man tjene veldig mye penger, og det er ikke vanskelig å få med folk. Jeg har vervet 1 person, den eneste jeg har spurt etter 5 dagers medlemskap. Så lett var det. Jeg er i tillegg med i norges raskest voksende team, så jeg har ingen bekymringer. Man har også et team i ryggen som hjelper deg med presentasjoner og salg.

Det som skiller World Ventures fra andre pyramidespill er at vi faktisk har et produkt å selge. Skittbillige turer, så fortjenesten er der selv om man er så lat at man ikke verver folk.

Folk som er skeptiske til dette har ikke forstått det. Tryggheten ligger i at man får et produkt, og det er fantastiske reiser til en billig penge. Mitt råd er å dra på en presentasjon på et hotell eller husmøte. De som fikk meg med holder faste husmøter etter eg et initiativ. Vi presenterer dette og vi har organisert møter selv om vi som foredragsholdere er under 25 alle mann. Jeg er selv 18, og skal selv stå foran 30-40 personer som ikke har hørt om dette inne kort tid, fordi jeg er blitt mye mer utadvent og sosial av meg etter den korte tiden jeg har vært med. Man får også mange nye kontakter. Det er også ganske mange personer på 40, 50 og 60 år med. Det sier litt om hvor bra produktet er. Omtrent alle liker å reise, så hvorfor ikke reise billig?

Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Hele greia baserer seg på verving av nye medlemmer for at det skal gå rundt, og for at de 'øverste' skal få betalt. Det vil alltid være noen på 'bunnen' som bruker mer enn de får igjen.

Om ikke dette er pyramide-spill, så vet ikke jeg hva man skal kalle det. Idiotisk er det iallefall.
Vis hele sitatet...

Det du sier er tull. Dette går rundt og rundt selv om man ikke får med folk. Det er reisene som er produktet, vervingen er en bonus der man har muligheten til å tjene penger. Les hele innlegget mitt og det over meg for usminket informasjon.
Sist endret av First; 18. april 2012 kl. 19:17.
Pyramidespill er genialt, hvis du kommer inn tidlig. Noe du aldri gjør..
Om du er tidlig ute kan det være penger å tjene, da havner du ett par nivåer over resten som blir med. Om det populært vel og merke.
Sitat av ChelG Vis innlegg
Pyramidespill er genialt, hvis du kommer inn tidlig. Noe du aldri gjør..
Vis hele sitatet...
Nå er det slik at det totalt er under 3000 personer med i norge. Dette har eksplodert i usa, og frafallet for medlemmer som har vært med i 6 år er på 11 prosent, altså er 89% av kundene fornøyd med produktet. Det sier litt.

Folk må forstå at World Ventures er en reiseklubb. Og om man så kommer seint etter er det fult mulig å tjene bra på dette om man er gira. Jeg skulle gjerne holdt en presentasjon for deg og andre tvilere så dere får innblikk i selskapet, og ikke bare hører negativ omtale fra venner og bekjente om det "fæle pyramidespillet". Jeg lover deg at du vil bli overasket.
Jeg var selv svært negativ til dette da jeg hadde hørt fra en kompis om denne drittpyramiden. Etter første presentasjonen forsto jeg greia og ble med.
Sist endret av First; 18. april 2012 kl. 19:30.
Sitat av ChelG Vis innlegg
Pyramidespill er genialt, hvis du kommer inn tidlig. Noe du aldri gjør..
Vis hele sitatet...
World Ventures bruker akkurat samme foretnings modellen som Tupperware og Herbalife gjør. Eneste forskjellen på de 2 selskapene å World ventures er at igjennom World ventures selger du et produkt som gjerne alle vil ha, Billige reiser til eksklusive plasser å du trenger ikke å stacke opp skapene dine med masse produkter som du skal selge videre til bekjente (som du må gjøre igjennom Herbalife å Tupperware)

I Word ventures tjener du på hvor mye arbeid du legger i det. Akkurat samme som Herbalife å Tupperware å andre MLM selskaper.

så om du aldri har tvilt på Tupperware å Herbalife, har du heller ingen grunn til å tvile på World Ventures.
Sitat av Nugi Vis innlegg
World Ventures bruker akkurat samme foretnings modellen som Tupperware og Herbalife gjør. Eneste forskjellen på de 2 selskapene å World ventures er at igjennom World ventures selger du et produkt som gjerne alle vil ha, Billige reiser til eksklusive plasser å du trenger ikke å stacke opp skapene dine med masse produkter som du skal selge videre til bekjente (som du må gjøre igjennom Herbalife å Tupperware)

I Word ventures tjener du på hvor mye arbeid du legger i det. Akkurat samme som Herbalife å Tupperware å andre MLM selskaper.

så om du aldri har tvilt på Tupperware å Herbalife, har du heller ingen grunn til å tvile på World Ventures.
Vis hele sitatet...
Tupperware og Herbalife er begge katastrofer. Flere av foredragsholderene på hotellmøtene der vi presenterer World Ventures har vært med i nevnte selskaper. De satt igjen med et stort kvanta søppel kjøpt inn til flere 100 tusen som de måtte selge for typ 20.000,- kr for å bli kvitt. World Ventures er noe helt annet, for her trenger du ikke selge det du kjøper for å bli fornøyd med produktet.
Sitat av First Vis innlegg
Tupperware og Herbalife er begge katastrofer. Flere av foredragsholderene på hotellmøtene der vi presenterer World Ventures har vært med i nevnte selskaper. De satt igjen med et stort kvanta søppel kjøpt inn til flere 100 tusen som de måtte selge for typ 20.000,- kr for å bli kvitt. World Ventures er noe helt annet, for her trenger du ikke selge det du kjøper for å bli fornøyd med produktet.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å gi en leksjon i det til meg. jeg er jo stolt World Ventures medlem...

Det jeg prøver å forklare her, er at World ventures er IKKE et pyramidespill. grunnleggerne av selskapet er ikke de som tjener mest på dette. å med tanke på at de bruker samme foretningsmodell som Tupperware og Herbalife sier jo litt.

Herbalife og Tupperware fungerer jo fint for de som i det hele tatt gidder å kjøpe inn produkter å stacke opp hele huset for å så selge det videre for å få fortjeneste, er da ikke sikker på hvor mye fortjeneste du klarer å skaffe deg innen det, men du får jo lønn etter hvor hardt du jobber. World Ventures sitt produkt er jo et meldemskap, det er ikke noe du fysisk klarer å ta i, å det er lettselgelig, med tanke på at 90% av verdens befolkning LIKER faktisk å reise til eksklusive plasser til en billig penge.
Sitat av Nugi Vis innlegg
Du trenger ikke å gi en leksjon i det til meg. jeg er jo stolt World Ventures medlem...

Det jeg prøver å forklare her, er at World ventures er IKKE et pyramidespill. grunnleggerne av selskapet er ikke de som tjener mest på dette. å med tanke på at de bruker samme foretningsmodell som Tupperware og Herbalife sier jo litt.

Herbalife og Tupperware fungerer jo fint for de som i det hele tatt gidder å kjøpe inn produkter å stacke opp hele huset for å så selge det videre for å få fortjeneste, er da ikke sikker på hvor mye fortjeneste du klarer å skaffe deg innen det, men du får jo lønn etter hvor hardt du jobber. World Ventures sitt produkt er jo et meldemskap, det er ikke noe du fysisk klarer å ta i, å det er lettselgelig, med tanke på at 90% av verdens befolkning LIKER faktisk å reise til eksklusive plasser til en billig penge.
Vis hele sitatet...
Da beklager jeg. Har bare hørt negativ omtale om Tupperware og Herbalife, derfor trodde jeg du så stygt på World Ventures.
Men vi må være så ærlige å si at representant delen er et pyramidespill. Men det er ikke negativt bare fordi det er en pyramide. Her kan du være milevis unna toppen for å tjene bra! Og det beste er at man ikke trenger å betale 5000, 12.000 og 20.000 for å bli med på moroa. Det er billig og det er bra.

Alt av arbeid er forresten en pyramide, uansett om du jobber i butikk eller høyere ansatt i bedrift. De som leser dette innlegget, hvor stor sjanse har du for å tjene mer enn sjefen din? Garantert ingen! Rett og slett fordi du sitter fast på plassen din. Det er det som er genialt med World Ventures.
Sist endret av First; 18. april 2012 kl. 23:30.
Det er sant. Men jeg er også en ny medlem. Jeg har noen spm ang worldventures
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Ja ja det er mange meninger om ting her i verden men det jeg vil si er følgende. Tupperware som nå har vært etablert i Norge i 50 år og har fortsatt vekst med plastbokser med livstidsgaranti WOOOOOW det er ikke dårlig.
Så hvorfor ikke reiser til innkjøpspris i et marked som er verdens største marked. Jeg har nå reist 16 ganger igjennom dette selskapet på litt over et år. For det første så har jeg aldrig i mitt 54 årige liv reist så bra billig og fantastisk så jeg sier bare dette. YOU DONT KNOW WHAT YOU DONT KNOW.
GOOOOO TIGER

Sitat av ChelG Vis innlegg
Pyramidespill er genialt, hvis du kommer inn tidlig. Noe du aldri gjør..
Vis hele sitatet...
Da vil jeg si at du er på riktig sted til rikig tid Nå er det 6000 medlemmer i Sverige og Norge til sammen og i Europa 25000 men jeg kan si deg med 100% sikkerhet at i løpet av 1 til 2 år vil vi være mellom 50 000 og 100 000 medlemmer i Norge.
Så da er vi tidlig i fasen så løp å kjøp
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av geirtravel Vis innlegg
Ja ja det er mange meninger om ting her i verden men det jeg vil si er følgende. Tupperware som nå har vært etablert i Norge i 50 år og har fortsatt vekst med plastbokser med livstidsgaranti
Vis hele sitatet...
Tupperware krev vel ikkje medlemsavgift, men tar betalt for produkter. Dei har ein trestruktur, men det er fysiske varer som skifter hender heile vegen. Det er stor skilnad på ein salatbolle og ei reise; salatbollen kan skifte hender ganske konkret, med reiser er det langt meir abstrakt...
Sitat av geirtravel Vis innlegg
Så hvorfor ikke reiser til innkjøpspris i et marked som er verdens største marked. Jeg har nå reist 16 ganger igjennom dette selskapet på litt over et år. For det første så har jeg aldrig i mitt 54 årige liv reist så bra billig og fantastisk så jeg sier bare dette.
Vis hele sitatet...
Kor har du reist, kva kosta det, og kva var inkludert?
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg ser at folk har sterke meninger uten å vite forskjellen på pyramidespill og nettverkssalg.
Nettverkssalgselskaper har produkter de selger, pyramidespill handler om å investere en gitt sum penger for deretter å få andre til å gjøre det samme. Sistnevnte kollapser alltid om de ikke stanses før kollaps.
Nettverksselskaper kan vare inn i evigheten om produktene og kompensasjonsplanen er gode nok.

Mange føler at de taper på nettverkssalg, men det er fordi de tror de har signert seg til lette inntekter. Som i alle andre forretninger man starter selv må man jobbe hardt i et par år før man faktisk tjener gode og stabile penger.
Har du gått inn i et selskap i den tro at du kan signere, betale en innmeldingsavgift og evt. månedlig avgift og så blir rik uten å løfte en finger, har du deg sjøl å takke.

Så enkelt er det faktisk.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mysan Vis innlegg
Nettverksselskaper kan vare inn i evigheten om produktene og kompensasjonsplanen er gode nok.
Vis hele sitatet...
Ein forretningsmodell som baserer seg på at du må rekrutere andre under deg for å tene pengar kan aldri fungere. Grunnen er at du treng ikkje så veldig mange ledd før du har rekrutert heile verdas befolking og vel som det.

Om du må rekruttere fem for å gå i pluss, så treng ein berre 12-13 ledd før heile jordas befolking er forhandlarar.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Siden MLM og pyramidespill er så langt i fra hverandre er det jo litt interessant at World Ventures blir nektet å drive i Norge under grunnlaget at det fungerer som et ulovlig pyramidespill.

Edit: Hvis dere som var med som salgsrepresentanter for World Ventures leser dette: trodde dere virkelig på det selv, eller var dere ute etter å lure folk for å tjene penger?
Sist endret av Olympic; 26. mai 2014 kl. 19:59.
Et godt tips angående pyramidespill : hvis du stiller spørsmålet er dette et pyramidespill, ja da er det et pyramidespill.