Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3371
Jeg sitter nå igjen med en 10mg valium som jeg tenkte å fortære i kombinasjon med en rolig filmkveld og noe å røyke på. Problemet er det at jeg nettopp har konsumert en grandiosa, og løse rykter skal ha det til at diazepamen virker dårlige på full mage enn tom mage. Jeg er usikker på om det faktisk virker dårligere, eller om det bare er den lengre absorbsjonstiden som gjør at man ikke får like krapp "krapp" opptur.

Det jeg lurer på er derfor hvor lenge man burde vente etter å ha stappet i seg noe mat før man kaster innpå en blå for at den skal ha noe særlig effekt?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg er ingen ekspert på valium, men det er jo sånn at mat i magesekken absorberer noe av virkestoffet i de fleste tabletter man svelger og hemmer opptaket. (Og derfor skal man ta enkelte tabletter med eller uten mat.)

Så at du får en "tregere" opptur er nesten selvfølgelig. Svakere virkning er mulig, men hvor svak kan jeg ikke si noe om.
Med mat i magen vil absorberingen skje så sent at jeg tviler på du vil få noe moro.
10 mg er såpass lav dose. Du vil nok ikke merke noe særlig.
Muligens du vil kjenne noe, men definitivt mye mindre enn viss du hadd ventet,
Sist endret av InTrance; 16. januar 2010 kl. 23:06.
Putt den der sola alldri skinner:P da funker den:P

ikke gjør det da^^ selv om jeg tror det hadde funka best..
InTrance: 10mg diazepam funker som faen for en som ikke er innspist på piller, spesielt sammen med røykings. De første gangene jeg spiste diazepam tok jeg rundt 20mg og var mer enn godt nok susen på det