Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1143
Hei!

Skal ha meg 6-skjermsløsning på kontoret, og har kommet frem til følgende løsning:

Skjermer: Dell 24" U2412M (link). Kr 2399,- pr stk.
Skjermkort: Matrox C680 2GB GDDR5 (link). Kr 6199,-
Holder/stativ: AX AXM4600 (link). Kr 1899,-

Totalt i overkant av 21.000,-

Stasjonær PC til å sette skjermkortet i er ikke en del av regnestykket(dvs jeg slipper å tenke kostnad). Behøver heller ikke tenke kostnad på HDMI-kabler og denslags.

Spørsmålet mitt er selvsagt om noen mener at jeg har valgt feil produkter og ville vært bedre tjent med andre skjermer/skjermkort uten å gå langt utover prisen som i skrivende stund utgjør ca 21.000,- ink mva.

Bruksområde er kontorbruk - Office-programvare. Ingen bilde/video-redigering, ingen gaming.
Siden det er kontorbruk så tviler jeg på at du trenger 12gb vram f.eks. Jeg kjører 6 skjermer, og bruker alle, men hvis jeg skal spille så disabler jeg alle skjermene, og jeg har 12gb vram.

2gb vram virker litt lite for 2 skjermer, selv til kontorbruk (Men jeg er langt i fra en ekspert)
Sist endret av SkittenKanyle; 7. januar 2015 kl. 08:13.
Har brukt Matrox 4 skjerms løsning i mange år nå til kontorbruk og har ingen ting negativt å si om det. Bare å kjøre på.
6 skjermer*
Ser ut som om det burde fungere helt fint til kontorbruk - per ifølge internett. (Jeg har ikke prøvd det selv
Noen som nevner at tearing er ett problem innimellom, men jeg tror ikke det burde ha så mye å si for kontorbruk.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Tror jeg ville valgt skjermer med tynnere ramme om jeg var deg.
hm. Ville jeg kanskje vært bedre tjent med Dell U2415H? (link)

Vesentlig tynnere ramme, men ca 1000,- dyrere per skjerm.